تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799500961




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران خود رو ، ركورد شكست! با فروش 541هزار دستگاه خودرو


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: ايران خود رو ، ركورد شكست! با فروش 541هزار دستگاه خودرو


در خبرها آمده بود كه با همت كاركنان ايران خودرو ركورد فروش سال 1386با فروش 541هزار دستگاه انواع خودروسواري در 17 اسفندماه جاري شكسته شد.

از آن طرف نيز سايپا از افزايش توليد و بالا رفتن ميزان فروش در آستانه سال نو خبر داد و اينكه اين دو شركت بزرگ خودرو سازي كشور با شركت هاي ديگر كه مدعي توليد كمتر ، اما كيفي تر هستند، ركورد در تعداد كل فروش در سال ، فروش خودرو در همان شركت در طول فعاليت و فروش كيفيت دست يافته اند.
سووالي كه اينجا براي مشتريان و مردم مطرح است ، اينست كه كدام يك از اين شركت در ارايه محصولي با كيفيتي در سطح جهاني ، كيفيت خدمات بعد از فروش و نيز ارايه خدمات در حين فروش ركورد دار هستند!.
در آستانه سال جديد و در حالي كه همه از فروش بالاتر و پيامد آن حتما سود سرشار و افزايش پرداخت ها و ... سخن مي گويند، مردم مي پرسند؛ چرا در عرضه خدمات آمارها چندان رضايت بخش نيست.
نقد و انتقاد حق هر رسانه اي است و ما بنا نداريم در آستانه سال نو، اين پيروزي هاي بزرگ را در كام خودروسازان داخلي تلخ كنيم ، اما كمي هم به كام نه چندان شيرين مصرف كننده توجه داريم كه رسالت ما همين است.

نگاه اول - در حالي ما در كشورمان از افزايش خودرو " به تعداد و دستگاه" سخن مي گوييم، كشورهاي پيشرفته از بالا بردن سطح كيفي خودروها تبليغات مي كنند.
افزايش توليد و ارايه آمار كمي مشكلاتي را كه فراهم مي كند، نخست آن است كه ديگر خيابانهاي موجود شهرهاي بزرگي مانند تهران ، اصفهان و ديگر مراكز استانها ديگر گنجايش خودروي بيشتري را ندارند.
يكي از دوستان چند روز قبل يك خودرو پرايد صفر از كارخانه تحويل گرفت كه چند اشكال در توليد داشت از جمله آنكه درهاي عقب خودرو به گونه اي جاگذاري شده بود كه چند سانتي متر با بدنه فاصله داشت و مي شد از لاي اين درز بزرگ بيرون را تماشا كرد" از پشت شيشه خير بلكه از درز درهاي بسته!.
زه هاي اطراف بخشي چسبيده و قسمتي نيز بلند شده بود و راننده ديگري مي گفت كه بعد از تحويل گرفتن خودروي هشت ميليون توماني ، موتور دچار چند اشكال اساسي بود.
يكي از همكاران كه يك دستگاه سمند از كارخانه تحويل گرفته بود نيز گفت؛ در سند خودرو آمده است كه خودرو فاقد راديو پخش است " خودرو ناقص " و مشتري مي تواند پولش را دريافت كند!!
بعد از تحويل از كارخانه در خيابان " ارج" پيام دهنده خودرو اعلام مي كرد كه ترمز دستي روغن را كنترل كنيد و وقتي به تحويل دهنده "كارشناسان ايران خودرو" مراجعه شد، گفتند؛ اشكال موقتي در سيستم است و خودش بعد از مدتي خاموش مي شود! كه البته اينگونه نشد!>.
در مراجعه به اولين تعويض روغني معلوم شد كه خودروي صفر كيلومتر 15ميليون توماني روغن ترمز نداشت و خودرو 30كيلو متر راه پيموده بود و يك چهارم بنزين يك باك آن هم مصرف شده است، اما چون
كار داشتم و عجله - تحويل گرفتم.
مشاهده مي شود كه با اين دو نمونه كوچك، ابتدا بايد به كيفيت و خدمات بعد از فروش از همان تحويل خودرو دقت شود تا بعدها كه مشتري گرفتار نمايندگي ها مي شود.
سال گذشته وقتي روغن خودروي توليدي ايران خودرو را در نمايندگي در .... براي تعويض اوليه بردم، روغني استفاده شد كه تعويض روغني مي گفت، بيشتر شبيه به روغن خوراكي است و اگر زود تعويض نمي شد، به موتور آسيب مي رساند.!!

نگاه دوم - ارزاني براي خودرو سازان داخلي شگون ندارد
در حالي براثر بحران اقتصادي در جهان بسياري از خودرسازي هاي معتبر دچار زيان هاي هنگفت و ورشكستگي شده اند ، خودروسازي در كشور روزهاي طلايي را پشت سر مي گذارد.
از اين بابت ما نيز بسيار خشنود شديم، اما همه مي دانند كه بهترين خودروهاي توليد آمريكا و اروپا با 13تا 40درصد تخفيف " زير قيمت" و البته بسياري از آنها به صورت اقساط در سراسر جهان به فروش مي رسند ، اما خودروهاي داخل كشور به بهانه خريد مواد اوليه براي يكسال ، يا آنكه اگر قيمت ها را كاهش دهيم دستخوش ضرر و زيان خواهيم شد، از كاهش قيمت خودداري مي شود.
در اين ميان كار به جايي رسيده است كه محافل رسانه اي گفتند، وزير صنايع اعلام كرده كه با خودروسازان در راستاي كاهش قيمت ها مذاكره مي كند..!

نگاه سوم - ليزينگ نت خارج مي زند
همان طور كه در نگاه دوم گفته شد، اغلب خودروسازان معتبر جهان با كاهش قيمت و قسطي خودرو هاي بسيار شيك و استاندارد خود را در معرض فروش گذاشته اند و هيچ سودي هم از مشتري نمي خواهند ، اما در همين اوضاع و احوال حيرت انگيز ، وقتي يكي از همكاران به ليزينگ خيابان " يادگارامام" مراجعه كرد، به وي گفته شده بود، اولا كه فعلا براي فروش چيزي نداريم و اگر هم موجود باشد ، با همان 17درصد سود خواهد بود( بله 17درصد سود كه محاسبه كنيد قيمت يك خودرو با اين نوع به اصطلاح تسهيلات چندميليون تومان بيشتر مي شود!).

نگاه چهارم- توليدات رقابتي كمي بدون توجه به ترافيك
ترافيك از بزرگترين معضل امروز تهران و شهرهاي بزرگ است و خودروسازان ظاهرا به احداث خيابان و اتوبان و بزرگراه توجه ندارند" اگر توجهي است با اطلاعات و آمار به ما اعلام شود".
توليد سالانه يك ميليون و يكصد تا يك ميليون و 200هزار دستگاه خودرو در سال از يك سو ، كندي توسعه خيابانها و جاده هاي بين شهري به تناسب توليد خودرو همچنين مساله بسيار مهم ، عدم خروج خودروهاي فرسوده، از مشكلات اساسي در اين حوزه است.
در بسياري از كشورها با كمك خودروسازان ، خودروهاي فرسوده از رده خارج و جايگزين مي شود و رشد حضور خودرو در معابر خيلي كند و قابل قبول است ، آما در كشور ما توليد بسيار رو به افزايش " ركورد توليد و فروش" ، خارج كردن خودروهاي فرسوده بسيار، بسيار اندك و جاده هاي نيز محدود است.
هر چند به هر ميزان به سطح خيابانها و جاده ها افزوده شود، اما توليد خودرو به اين شكل بدون موازنه جلو برود و خودرويي هم از رده خارج نشود، انتهاي معادله براي همه مردم كشور به خصوص شهروندان در شهرهاي بزرگ مشخص است.
اين طرف معادله عبارت است از:
* اعصاب و روان بسيار پريشان
* آلودگي بسيار زياد و كشنده محيط
* خسارت هاي جاني و مالي بسيار زياد و در عين حال مستمر
* ابتلا به انواع بيماريها به خصوص سرطان و به ويژه در مورد كودكان و افراد سالمند
* اتلاف وقت شهروندان و خسارت هاي روحي و رواني و مالي در اين عرصه
* هدر رفتن سوخت زياد
* برجاگذاشتن آثار مخرب بر روان نسلهاي بعدي
و....

نگاه آخر:
با توجه به اين مسايل ، واقعا نبايد براي اين معضل بزرگ برنامه ريزي كرد و به فكر مردم بود. ترديدي نيست كه در هر جامعه اي سرمايه اوليه آن ، نيروي انساني و آدم ها هستند.
توجه به حقوق شهروندان ، حق اوليه اي است كه بايد همه دستگاهها و قواي سه گانه به آن توجه ويژه داشته باشند و اجازه ندهند به همين سادگي شهروندان به لحاظ جاني، مالي و رواني و هدر رفتن سرمايه ها ، دچار آسيب هاي جدي شوند كه جبران آن در طولاني مدت و گاه كوتاه مدت نيز غير ممكن است.
ما براساس وظيفه ذاتي و رسالتي كه به عنوان يك رسانه داريم، انجام وظيفه كرديم و اميد واريم كه مسوولان دست اندر كار نيز اين مسايل را در عمل و اجرا جدي بگيرند.
خبرگزاري ايسكانيوز
باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران
اسفند 1387

دوشنبه|ا|19|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن