تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821197948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده ولي فقيه در لرستان:عالمان در ارتقاي فرهنگ عمومي بسيار موثرند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نماينده ولي فقيه در لرستان:عالمان در ارتقاي فرهنگ عمومي بسيار موثرند
خبرگزاري فارس: نماينده ولي فقيه در لرستان گفت: حوزه فرهنگ از مهم‌ترين و حساس‌ترين مسائل جامعه است و نقش عالمان در ارتقاي فرهنگ عمومي، مؤثر است.


به گزارش خبرگزاري فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام احمد ميرعمادي صبح امروز در جلسه هم‌انديشي استادان دانشگاه لرستان به منظور آسيب‌شناسي مسائل فرهنگي استان لرستان و تبيين نقش اعضاي هيئت علمي در ارتقاي فرهنگ عمومي در دانشگاه لرستان برگزار شد، با بيان اينكه عقل، علم و دين مهم‌ترين عوامل حيات بخش در جامعه محسوب مي‌شوند، اظهار داشت: اصالت فرهنگ جامعه به تقويت عقلانيت، ديانت و علم جامعه وابسته بوده و وجود آسيب و خلل در هر يك از اين ابعاد موجب تباهي جامعه مي‌شود.
وي ضمن تأكيد بر شايسته سالاري در حوزه فرهنگ و ديگر حوزه‌هاي مديريت جامعه ياد‌آور شد: فرهنگي كه به دست عالمان و دانشمندان جامعه خلق مي‌شود بايد اصيل و با هويت باشد.
ميرعمادي با اشاره به اينكه فرهنگ با الگو‌گيري و اسوه‌پذيري شكل مي‌گيرد، گفت: نقش عالمان و انديشه‌ورزان و ارائه الگوهاي مناسب فرهنگي، فرهنگ‌سازي و ارتقاي فرهنگ عمومي مؤثر است.
نماينده ولي فقيه در استان لرستان در ادامه با اشاره به رويكردهاي خردمندانه مقام معظم رهبري به مسئله فرهنگ، تهاجم فرهنگي و مهندسي فرهنگي از اعضاي هيئت علمي دانشگاه، پژوهشگران و انديشه ورزان خواست در اجراي منويات ايشان در دانشگاه و جامعه تلاش كند.
وي افزود: عدالت خواهي، ظلم ستيزي، مردمي بودن، دفاع از مظلوم و حق‌طلبي از تجليات فرهنگي بوده كه به واسطه انقلاب اسلامي ايران در سطح جهان گسترش يافته است.
مير عمادي كمبود مراكز فرهنگي‌، فقدان سياستگذاري، برنامه‌ريزي روشن در حوزه فرهنگ و كمبود اعتبارات در اين حوزه را از جمله مشكلات اساسي فرهنگ لرستان برشمرد و از اعضاي هيئت علمي خواست تا ضمن تعامل بيشتر با مراكز فرهنگي نقش مؤثر‌تري در ارتقاي فرهنگ استان ايفا كنند.
در ادامه اين جلسه مدير‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان گزارشي از فعاليت‌هاي انجام شده و برنامه‌هاي آتي اداره فرهنگ وارشاد اسلامي لرستان ارائه كرد.
عارف علوي بيان كرد: در صورت تأمين بودجه و اعتبار لازم مراكز فرهنگي بيشتري در سطح استان مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.
وي در پايان ضمن اعلام آمادگي براي همكاري با اعضاي هيئت علمي دانشگاه در مورد مسائل فرهنگي استان، از آنها خواست تا با ارائه راهكارهاي علمي در حوزه فرهنگ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي را در ارتقا فرهنگ استان ياري كنند.
انتهاي پيام/ل20

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن