تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814739192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/اخبار از شبكه‌هاي برون مرزي/تقدير سنديكاي روزنامه‌نگاران كرد عراق از راديو تلويزيون كردي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: /اخبار از شبكه‌هاي برون مرزي/تقدير سنديكاي روزنامه‌نگاران كرد عراق از راديو تلويزيون كردي ايران
خبرگزاري فارس: گروهي از روزنامه‌نگاران كردستان عراق در بازديد از راديو و تلويزيون كردي برون‌مرزي از فعاليت‌هاي رسانه‌اي اين مركز قدرداني كردند.


به گزارش خبرگزاري فارس، «فرهاد عوني» رئيس سنديكاي روزنامه‌نگاران كرد عراقي با اشاره به تلاش‌هاي بيش از 20 سال راديو كردي برون مرزي براي شناساندن فرهنگ و ادب غني كردي به مخاطبان و همچنين فعاليت‌هاي سيماي كردي گفت: پخش اخبار و تحليل‌هاي درست از اين دو مركز اطلاع رساني جمهوري اسلامي ايران باعث شده است كه كردها به برنامه‌هاي راديو و سيماي كردي باور داشته باشند و با توجه به افزايش رسانه‌هاي كردي در جهان، هنوز هم راديو و سيماي كردي برون‌مرزي مخاطبان خود را حفظ كرده‌اند.
فرهاد عوني همچنين با اشاره به اوضاع عراق و تلاش راديو و سيماي كردي برون‌مرزي در انعكاس اخبار و رويدادهاي عراق، به‌خصوص از زمان حمله آمريكا به اين كشور گفت: نگاه حرفه‌اي و بي‌طرفانه ايران به مسائل عراق باعث شده است كه مردم كرد عراق به‌خصوص دانشجويان اهميت خاصي به تحليل‌ها و ميزگردهاي سياسي اين راديو و تلويزيون بدهند.
رئيس سنديكاي روزنامه‌نگاران كردستان عراق با اشاره به اينكه بزرگاني نظير هژار مكرياني، سواره ايلخاني و ... در راديو كردي برون مرزي خدمات ارزنده‌اي را به مخاطبان كرد كرده‌اند، گفت: امروزه بسياري از راديو و تلويزيون‌هاي كردي در جهان، مديون خلاقيت‌هاي ادبي و زباني راديو كردي برون‌مرزي هستند.
در اين ديدار «بهجت هروري» عضو سنديكاي روزنامه‌نگاران كردستان عراق و سردبير هفته‌نامه evro (امروز) نيز با مقايسه جايگاه رسانه‌اي راديو و تلويزيون كردي برون مرزي با رسانه‌هايي كه در عراق برنامه پخش مي‌كنند، گفت: تكنولوژي پيشرفته رسانه‌اي در جمهوري اسلامي ايران – استقلال خبري رسانه‌هاي ايران و تخصص كاركنان باعث شده است كه مخاطبان راديو و تلويزيون كردي برون مرزي همواره به اين راديو و تلويزيون اهميت بدهند و حتي ما در مطبوعات كردستان عراق بارها مطالب چاپ شده از تحليل‌هاي پخش شده از راديو – تلويزيون كردي برون مرزي استفاده مي‌كنيم.
اسماعيل طاهر دبير خبر و نويسنده آژانس خبري پيام نير peyamner نيز با مهم ارزيابي كردن اخبار پخش شده از راديو – تلويزيون كردي برون‌مرزي به سياست‌هاي رسانه‌اي اين رسانه‌ها را ستود..
در پايان اين بازديد فرهاد عوني رئيس سنديكاي روزنامه‌نگاران كردستان عراق، نشان اين سنديكا را به راديو كردي هديه داد.
گروه 17 نفري اعضاي سنديكاي روزنامه‌نگاران كردستان عراق كه به دعوت مقامات جمهوري اسلامي به ايران سفر كرده‌اند ديدارهاي متعددي با مقامات ايراني داشته‌اند، از جمله ديدار با بيت رهبري – ديدار از خبرگزاري‌هاي جمهوري اسلامي ايران – زيارت حضرت معصومه (س) در قم – زيارت مرقد امام خميني (ره) و شهيدان بهشت زهرا (س) و ...

*راديو هندي برون مرزي ايران، تنها پايگاه رسانه‌اي مسلمانان كشمير

خبرنگار راديو هندي برون مرزي در كشمير گفت: تنها پايگاه رسانه‌اي مسلمانان كشمير، راديو هندي برون مرزي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران است.
بنابر اين گزارش، سيد سبط محمدحسن خبرنگار اين راديو در كشمير، در سفر به ايران و بازديد از حوزه برون مرزي صدا و سيما، با اشاره به مشكلات مسلمانان كشمير و بايكوت خبري اوضاع زندگي مردم اين منطقه از سوي رسانه‌هاي جمعي جهان گفت: سكوت جوامع جهاني در مقابل جناياتي كه دشمنان دين اسلام در كشمير انجام مي‌دهند، مخاطبان كشميري را به سمت راديو هندي برون مرزي صدا و سيماي جهموري اسلامي ايران كشانده است.
سيد سبط محمد حسن همچنين با اشاره به تشديد اختلاف بين پاكستان و هندوستان گفت: به علت اينكه رسانه‌هاي اين دو كشور اخباري را كه به صلاح آنهاست، پخش مي‌كنند، لذا مسلمانان كشمير درباره اخبار منطقه فقط به راديو هندي برون مرزي اعتماد دارند.
سيد سبط محمد حسن كه فارغ التحصيل رشته خبرنگاري است و از سال 1992ميلادي به عنوان خبرنگار راديو هندي برون مرزي در كشمير فعاليت مي‌كند، با اشاره به اشتياق مسلمانان كشمير به داشتن ارتباط نزديك با راديو هندي، تأسيس دفتر خبري اين راديو را در كشمير لازم دانست.
انتهاي پيام/ا

چهارشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 209]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن