تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816598375




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تشريح دستاوردهاي انقلاب توسط نماينده ولي فقيه در سپاه:انقلاب اسلامي ايران هژموني و سيطره آمريكا را به چالش كشاند


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: تشريح دستاوردهاي انقلاب توسط نماينده ولي فقيه در سپاه:انقلاب اسلامي ايران هژموني و سيطره آمريكا را به چالش كشاند


تهران- خبرگزاري كار ايران
نماينده ولي فقيه در سپاه با اشاره به اينكه بازگشت به اسلام ناب محمدي (ص) مهمترين دستاورد انقلاب اسلامي ايران است گفت: انقلاب اسلامي درطول سه دهه گذشتـه توانستـه درحد گسترده‌اي هژموني و سيطره آمريكا را به چالش كشيده و معادلات جهاني و منطقه‌اي را به نفع جمهوري اسلامي ايران تغيير دهد.

به گزارش"ايلنا"،حجت الاسلام علي سعيدي درآستانه فرارسيدن سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، در گفت‌وگوي اختصاصي با سايت سپاه نيوز افزود: اگر انقلاب اسلامي ايران را در تاريخ معاصر جهاني بزرگترين حادثه هزاره دوم بناميم حرفي به گزاف نگفته‌ايم.با قاطعيت مي‌توان گفت‌در بين‌حوادثي‌كه در هزاره دوم در منطقه و جهان تاثيرگذار بود انقلاب‌اسلامي‌نقشي‌كم‌نظير در تحولات ايفا كرد.
وي توضيح داد: بشريت در قرون اخير شاهد انقلاب كبير فرانسه، انقلاب اكتبر شوروي و انقلاب الجزاير و در اوخر دهه هفتاد ميلادي انقلاب اسلامي ايران بود. البته انقلاب اسلامي ايران ازنظر ديد، گستره و تاثيرگذاري از ساير انقلابهاي جهان فراتر حركت كرد و منشأ تحولات عظيم در ايران، خاورميانه، جغرافياي جهان اسلام و جهان گرديد و معادلات جهاني را تغيير داد.
وي اضافه كرد: تحليل‌گران آمريكايي پس از سقوط شوروي به اين نتيجه رسيدند كه زمينه براي كدخدايي آمريكا در جهان فراهم شده است و به غير از تهديد سرخ و تهديد سبز هيچ قدرت معارضي دربرابر آنها وجود ندارد.
وي ادامه داد: آمريكايي‌ها تهديد سبز را حركت جهاني اسلام به محوريت ايران و تهديد سرخ را هم احياي مجدد تفكر ماركسيستي در چين و شوروي مي‌دانستند، اما قدرت جهاني اسلام را از تهديد شوروي بيشتر تلقي كردند.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي با بيان اينكه دستاوردهاي انقلاب اسلامي در محدوديتهاي زماني نمي‌گنجد افزود: مهمترين تحولي كه انقلاب اسلامي در بعد داخلي پديد آورد ايجاد حكومت الهي و اسلامي با تكيه بر مدل حكومت ولايي بعد از 15 قرن از تاريخ اسلام بود.
وي با اشاره به اين‌گفته‌ هانتينگتون نظريه پرداز غربي كه معتقد است تمدن اسلامي با محوريت ايران قدرت مقابله با تمدن غرب را دارد، تاكيد كرد: بي‌ترديد بازگشت به اسلام ناب محمدي (ص) مهمترين دستاورد انقلاب اسلامي ايران تلقي مي‌شود.
نماينـده ولي فقيـه در سپـاه در بخش ديگري از گفت‌وگوي خود گفت: سپاه پاسداران بزرگترين محصول و بزرگترين حافظ و پاسدار انقلاب شكوهمند اسلامي بوده است.
وي نقش سپاه و بسيج را درطول سي‌سال عمر انقلاب اسلامي بسيار برجسته ارزيابي كرد و گفت: بنيانگذاران نظام بخصوص قانونگذاراني كه قانون اساسي را تدوين كردند به اين نتيجه رسيدند كه انقلاب اسلامي درآينده با تهديدات سنگيني روبرو خواهد بود بنابراين درراستاي منويات‌حضرت امام خميني(ره)درصدد برآمدند نيرويي‌شكل‌دهند كه فقط رسالتش پاسداري از انقلاب و دستاوردهاي آن باشد. به همين دليل تشكيل سپاه و بسيج از بزرگترين دستاوردهاي انقلاب بود و اين از معجزات الهي است كه به فكر رهبران انقلاب اسلامي رسيد كه نهادي كه رسالتش پاسداري از انقلاب باشد، تشكيل شود.
وي مهمترين تهديدات پيش‌روي انقلاب اسلامي را چهار نوع تهديد نظامي امنيتي، فرهنگي و سياسي برشمرد و خاطرنشان كرد: هر انقلابي با تهديدات گوناگوني مواجه است. وقتي گستردگي آن زياد باشد با تهديدات بيشتري روبرو مي‌شود. انقلاب اسلامي ايران به خاطر عمق و گستره آن نيز معلوم بود كه با تهديدات و چالش‌هاي گوناگون و جدي مواجه شود.
وي جنگ تحميلي هشت ساله با رژيم بعثي عراق، آشوبهاي اوايل انقلاب كه در كشور توسط استكبار جهاني در كردستان، خوزستان، تركمن‌صحرا و منافقين و ايادي دشمن در ساير نقاط كشور ايجاد ‌شد را نمونه‌اي از تهديدات نظامي و امنيتي دانست و اضافه كرد: به همان دليل كه انقلاب فرهنگي سخت‌ترين مرحله از مراحل انقلاب است و در فكر و رفتار مردم تغيير بوجود مي‌آورد، تهديد فرهنگي نيز يكي از مهمترين حربه‌هاي استكبار جهاني در مقابله با انقلاب اسلامي ايران به شمار مي‌رود.
وي در توضيح تهديد سياسي گفت: اگر به مباني انقلاب پايبند باشيم تهديدات سياسي هم توسط دشمنان بروز مي‌كند. ما هم كه اهل سازش و مماشات نيستيم و از مواضع اصولي انقلاب باتوجه به تاكيدات رهبر معظم انقلاب دفاع مي‌كنيم. انقلاب اسلامي تا زماني كه زنده و مستحكم باشد نيازمند پاسداري است .
وي حضور عنصري مانند بني‌صدر يا عناصر افراطي در غالب جريان هنجارشكن كه اصول و مباني انقلاب را به چالش كشيدند را نمونه‌هايي از تهديد سياسي قلمداد كرد.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي در پاسخ به سوالي مبني براينكه انقلاب اسلامي در خارج از مرزها و در عرصه بيداري جهاني و ملتهاي اسلامي چه تاثيري داشته است، گفت: مهمترين نقش انقلاب برداشتن غبار ازچهره مكتب اسلام بود. انقلاب ايران ثابت كرد دين مي‌تواند منشأ تحرك و احياي جوامع گوناگون شود.
وي با تاكيد براينكه انقلاب اسلامي موجب حركت بيداري اسلامي و خيزش جهان اسلام شد، افزود: ما هم‌اكنون شاهد بيداري اسلامي و خيزش در دنيـاي اسلام هستيم و ميوه‌هـاي شيرين آن را در چندسال اخير در تحولات خاورميـانـه در عراق، افغانستان، فلسطين و لبنان مشاهده كرده‌ايم.
وي اضافه كرد: مقاومت جانانه و پيروزي رزمندگان حماس در غزه در پرتو روحيه شهادت‌طلبي كه انقلاب اسلامي ايران در عصر حاضر ايجاد كرد حاصل شد، ايران اسلامي امروز كانون بيداري اسلامي در خاورميانه و جهان اسلام قرارگرفته است.
نماينده ولي فقيه در سپاه در تبيين تعامل و ارتباط متقابل سپاه و مردم تصريح كرد: سپاه پاسداران به عنوان نهادي مردمدار و به‌دليل رسالت و مأموريتش بايد ارتباط تنگاتنگي با مردم و جامعه داشته باشد و ازطريق بسيج پيوند محكم و ناگسستني با اقشار مختلف جامعه دارد. اگر سپاه مردمي و مردمدار نباشد نمي‌توان ارتش 20 ميليوني را شكل دهد.
وي ادامه داد: سپاه پاسدار انقلاب است و بايد تفكر انقلاب را نهادينه كند و اين مهم با عمق‌بخشي داخلي و آماده‌سازي افكار عمومي مردم حاصل مي‌‌شود. عمق‌بخشي داخلي مهمترين روش وشيوه براي ارتباط سپاه با مردم است تا كار فرهنگي به بهترين وجه انجام پذيريد.
وي درپايان يادآور شد: سپاه پاسداران تنيده با مردم است و از درون مردم برخواسته و بايد براي مردم و ميان مردم باشد و بحمدالله روحيه پاسداران، حضور متواضعانه دركنار مردم در مساجد و ديگر محيط‌ها است.
پايان پيام

كد خبر: 469208
 يکشنبه 6 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن