تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813025169




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارزيابى هفته بيست و سوم ليگ برتر استقلال رفت كه رفت ...


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: ارزيابى هفته بيست و سوم ليگ برتر استقلال رفت كه رفت ...
حميد رضا عرب
Hamid Reza Arab

205953.jpg

انگار تقدير نيز چنين حكم كرده است كه استقلال فصل جارى را با قهرمانى پشت سر بگذارد و بار ديگر عنوان برترين تيم تاريخ ليگ برتر فوتبال ايران را با افتخار يدك بكشد ! استقلال اگرچه مقابل صباى قم پيروز ميدان بود اما فاصله اى كه حالا با ذوب آهن، جدى ترين رقيبش ايجاد كرده را مديون شكست ناباورانه اى است كه شاگردان ابراهيم زاده در اصفهان خالقش بودند. تساوى سپاهان در انزلى و توقف پرسپوليس مقابل مس كرمان هم مجموعه عواملى است كه باعث جهش استقلال به سوى قهرمانى شده است. اوضاع كنونى استقلال به شكلى است كه كمتر كسى مى تواند از ناكامى احتمالى اين تيم در قهرمانى حرفى به ميان آورد و اگر تصور كنيم كه شرايط به همين منوال پيش برود، بايد گفت كه استقلال با اختلافى چشمگير نسبت به ساير رقبا قهرمان زودهنگام اين فصل لقب خواهد گرفت.

برنده ها... برنده ها... برنده ها... برنده ها..

205971.jpg

امير قلعه نويى:شايد تا پايان ليگ امير قلعه نويى را به واسطه هجوم همه جانبه اش به سوى قهرمانى در صدر چهره هاى برنده ببينيم. امير قلعه نويى اين روزها شرايطى را تجربه مى كند كه در سال قهرمانى استقلال مى كرد البته با اين تفاوت كه ممكن است استقلال اين فصل به واسطه برخوردارى از بهترين بازيكنان حال حاضر فوتبال ايران چند هفته مانده به پايان ليگ قهرمانى اش را مسجل كند! امير در هفته بيست و سوم با تداوم صدرنشينى استقلال البته دست به كار بزرگى هم زد. او انتقام سختى از فيروز كريمى گرفت و مقابل ديدگان ۶۵ هزار تماشاگر پيروز واقعى بود.

وينكو بگوويچ:از معدود دفعاتى است كه وينكو بگوويچ در هفته اى كه محمد مايلى كهن را هم رقيب جدى خود براى حضور در گروه برنده ها مى ديد، به اين توفيق نايل مى شود. وينكو بگوويچ با همه اشكالاتى كه در كارش وجود دارد، در مشهد خالق نتيجه اى عجيب بود. شكست دادن پيام با ۴ گل نويد روزهاى بهترى را براى وينكو و تيمش مى دهد البته اگر اوضاع به همين منوال پيش برود و پاس همدان به واسطه مشكلات درونى در هفته هاى آينده از هم نپاشد.

على حنطه: قبل از بازى پيش بينى هم مى شد كه ابومسلم بازى متفاوتى را در اصفهان به نمايش بگذارد اما نه در اين حد كه بتواند با ۳ گل در اصفهان از سد ذوب آهن تيمى كه همگان او را مدعى اول قهرمانى مى دانند بگذرد. على حنطه با برترى دراصفهان البته دست به كار شاقى زد و چشم ها را به سوى مشهد چرخاند. امير قلعه نويى هم بايد ممنون حنطه باشد كه با خلق نتيجه اى شگفت انگيز فاصله امتيازى استقلال و ذوب آهن را به عدد ۵ رساند تا استقلال دست نيافتنى تر از هميشه جلوه كند!

عليرضا عباسفرد: براى انتخاب برترين بازيكن هفته روى سياوش اكبرپور هم نظر داشتيم اما عباسفرد به دليل بازى اثرگذارش مقابل تيم سابق اش جلوتر از رقبا قرار مى گيرد.
اگر عباسفرد را به عنوان يكى از برترين هاى هفته مى بينيد اين مهم به دليل بازى دور از انتظارش مقابل صباى قم بود. عباسفرد مقابل صباى قم همه كار كرد تا امير قلعه نويى از اين پس حساب ويژه اى روى اين بازيكن باز كند.

بازنده ها... بازنده ها...بازنده ها...

205992.jpg

فيروز كريمى: سرمربى صبا حتى مى تواند بازنده بزرگ هفته هم لقب بگيرد. صباى قم با همه برترى اش در بعضى از دقايق اما به نظر مى رسيد براى گلزنى دستور كافى را در اختيار ندارد و فيروز نمى داند چگونه بايد از دفاع منطقه اى استقلال عبور كند. فيروز در تفكيك وظايف دفاعى بازيكنان صبا هم آنچنان ناموفق بود كه ديديم گل هاى استقلال روى اشتباه مستقيم مدافعان صبا به ثمر رسيد. تعويض فريدون فضلى در نيمه نخست هم نشان دهنده ترديدهاى فيروز در انتخاب تركيب اصلى تيمش بود.

منصور ابراهيم زاده: شكست ذوب آهن در اصفهان اين تيم را براى هفته هاى آتى هم در شرايط بسيار بد روحى قرار خواهد داد. ابراهيم زاده كه كمتر كسى تصور مى كرد تيمش در اصفهان با اين باخت سنگين روبه رو شود در خلق اين نتيجه مقصر اصلى شناخته مى شود. بازى ضعيف و ملال آور شاگردان او علامت سوال بزرگى مقابل معدود هواداران اصفهانى ذوب آهن بود. اين سوال به وجود مى آيد كه آيا ذوب آهن پس از اين باخت خانگى در هفته هاى بعد مى تواند خود را در ميان مدعيان نگه دارد

رحيم رحيمى مقدم: بحث هاى داورى هر هفته داغ تر از هفته قبل مى شود. در بازى استقلال- صبا هم نقاط تاريكى از تصميم هاى نادرست داوران وجود داشت اما عجيب ترين صحنه هفته بيست و سوم جايى بود كه مهاجم مس كرمان (روح الله بيگدلى) با دست توپ را استپ كرد و از زير دستان حقيقى به داخل دروازه فرستاد. اين اتفاق كه منجر به از دست رفتن ۳ امتياز با ارزش براى شاگردان پيروانى شد درحالى رخ داد كه رحيمى مقدم در چند قدمى اين صحنه حضورى بى تاثير داشت!

المير توليا: در شكست صباى قم بايد سهم بسيارى براى بازيكنان اين تيم قايل شويم. اگرچه مى توان از مدافعان صبا هم نام برد اما بايد المير توليا را مقصر اصلى قلمداد كرد. گل اول استقلال در حقيقت با دستان توليا از خط گذشت و گل دوم هم محصول خروج اشتباهش روى ارسال هاشم بيك زاده بود. توليا اگر بخواهد در صحنه آسيايى هم براى صبا اين نمايش را تكرار كند صبا حتى براى صعود از مرحله نخست هم با نااميدى فراوانى روبه رو است.
 يکشنبه 6 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن