تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821238249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طرح جامع گردشگري استان خوزستان تصويب شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: طرح جامع گردشگري استان خوزستان تصويب شد


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: ميراث و گردشگري

طرح جامع گردشگري استان خوزستان در كار گروه گردشگري استان به تصويب رسيد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از خوزستان در جلسه كار گروه گردشگري استان خوزستان طرح جامع گردشگري استان با حضور استاندار، رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خوزستان و اعضاي كار گروه با افزودن 2 محور گردشگري اهواز ـ باغملك ـ ايذه ـ چهارمحال و بختياري و مسجدسليمان ـ بازفت به آن تصويب شد.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خوزستان در خصوص طرح جامع گردشگري استان گفت: اين طرح كه با همكاري 2 ساله دانشگاه شهيد چمران و اساتيد تهران تهيه شده از بهترين طرح‌هاي جامع كشور است كه ملاك عمل براي طرح‌هاي گردشگري و سرمايه‌گذاري در امر گردشگري در استان خواهد بود.

به گفته وي، از اين پس سرمايه‌گذاري‌ها با برنامه انجام خواهد شد و بر اساس آن كار اجراي پروژه‌ها به طور منظم و ساماندهي شده انجام مي‌شود.

محمدي افزود: در اين طرح تمام مناطق داراي جاذبه گردشگري بررسي و نقاط گردشگري مشخص شده و پروژه‌هاي مورد نياز در طرح جامع گردشگري لحاظ شدند

سيد جعفر حجازي، استاندار خوزستان، نيز اهميت طرح جامع گردشگري را در اشتغال‌زايي و توسعه اقتصادي بسيار موثر دانست.

بر اساس اعلام سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خوزستان، مطالعات طرح جامع گردشگري خوزستان با اهداف اصلي استراتژيك اجرايي و عملياتي و فرهنگي صورت پذيرفته است.

اهداف استراتژيك طرح ترسيم دورنماي امر گردشگري در توسعه استان، تعيين روش‌هاي ايجاد محيطي امن و جذاب براي گردشگران داخلي و خارجي، تدوين روش‌هاي حفظ ميراث طبيعي و انسان ساخت را شامل مي‌شود.

در طرح جامع گردشگري همچنين اهداف فرهنگي نظير تدوين شيوه‌هاي ارتقاء آگاهي و دانش عمومي جامعه ميزبان، احترام به ساكنين مناطق، احترام به سابقه تاريخي و فرهنگي منطقه و حفظ ارزش‌هاي ملي و مذهبي دنبال مي‌شود.

مشاور طرح جامع گردشگري استان خوزستان از جمله دستاوردهاي مورد انتظار طرح را تدوين الگوي توسعه گردشگري در سه سطح محلي، ملي و بين‌المللي، ارائه راهبردهاي معين در جهت دستيابي به سياست‌هاي سند چشم‌انداز بيست ساله كشور، تعيين سازمان فضايي مرتبط با توسعه پهنه‌ها، مسير‌ها، محورها و كانون گردشگري استان و شناسايي طرح‌هاي موضعي و موضوعي مرتبط برشمرد.

وي محورهاي مطالعاتي طرح جامع گردشگري استان را در سه مورد شناخت و بررسي وضع موجود، تجزيه و تحليل و ارزيابي منابع و تهيه طرح راهبردي ـ ساختاري گردشگري عنوان كرد.

در طرح جامع گردشگري استان خوزستان كه تمام پتانسيل‌هاي فرهنگي و تاريخي، طبيعي، زيستي، دفاع مقدس و اقتصادي در نظر گرفته شده است و توسعه گردشگري پايدار در سطح استان، استفاده مطلوب از قابليت‌هاي گردشگري استان، حفظ و ارتقا جاذبه‌هاي گردشگري و ميراث فرهنگي، راهبرد‌هاي افزايش روند جذب گردشگران داخلي و خارجي، تقويت ارتقاء نظام مديريت گردشگري استان، راهكارهاي جذب مشاركت‌ بخش خصوصي و دولتي در زمينه گردشگري، تقويت جايگاه ملي و بين‌المللي گردشگري استان، جذب گردشگران با حفظ گرايشات و ارزش‌هاي مذهبي و ملي و نهايتا غلبه بر موانع و تبديل تنگناها به امكانات توسعه صنعت گردشگري لحاظ و مورد بررسي قرار داده شده است.

شايان توجه است در جلسه مذكور مطالعات پارك دورن شهري انديمشك نيز تصويب شد. همچنين قابل ذكر است شهرستان انديمشك به واسطه جاذبه‌هاي خود و پيرامونش مهمترين مركز پشتيبان بخش گردشگري استان است. پارك درون شهري انديمشك در جنوب شرقي شهر انديمشك در ورودي اين شهرستان واقع است كه با احداث اين پارك بر جذابيت شهرستان انديمشك افزوده خواهد شد.

انتهاي پيام
 شنبه 5 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 981]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن