تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816992440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفتگو با مهر تشريح شد:پروژه هاي قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) در بخش انرژي و صنعت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفتگو با مهر تشريح شد:پروژه هاي قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) در بخش انرژي و صنعت
جانشين فرماندهي قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) با بيان اينكه امروز صنعت كشور بر پايه مهندسي جنگ استوار است ، پروژه هاي در دست اجراي داخلي و خارجي اين قرارگاه را تشريح و گفت: قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) بدنبال صدور خدمات مهندسي به خارج كشور است.

سردار رستم قاسمي جانشين فرماندهي قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات بيشمار نيروهاي مهندسي يگانهاي رزمي سپاه در دوران دفاع مقدس تأكيد كرد: مجموعه يگانهاي مهندسي سپاه و جهاد سازندگي در دوران دفاع مقدس نيروهاي با تجربه و متعهدي را پرورش دادند كه ضمن كارايي مناسب در دوران جنگ، امروز با كوله باري از تجربه هنوز در آباداني كشور فعاليت مي كنند.

وي با اشاره به گذشت دو دهه از فعاليت اين قرارگاه افزود: قرارگاه در دهه اول خود بيشتر به كارهاي بازسازي مناطق جنگي و محروم كشور توجه داشت و در دهه دوم كه اكنون در پايان آن هستيم حضور قرارگاه سازندگي را در مجموعه آباداني كشور با نگاهي به پروژه هاي ملي مي توان ديد.

قاسمي در خصوص ابتكارات و خلاقيتهاي دوران دفاع مقدس و تأثير آن بر پيشرفت صنايع تخصصي و عمومي كشور گفت: در دوران جنگ به دليل محدوديتهايي كه در وارد كردن تكنولوژي و يا تجهيزات مهندسي داشتيم بايد ابتكاراتي در مجموعه تخصصي و عمراني و مهندسي كشور صورت مي گرفت. بنابراين بخش مهندسي جنگ كارهاي بزرگي انجام داد كه فكر مي كنم صنعت كشور بر پايه آن استوار است.

وي به پيشرفتهاي شگفت انگيز كشور در حوزه نفت اشاره كرد و افزود: به دليل وابستگي صنعت نفت ايران به خارجيها در قبل از انقلاب و خروج آنها از كشور با وقوع جنگ تحميلي، متخصصين ايراني كار را پيش بردند. در دوران جنگ با آن محدوديتها در صنعت نفت، حمل و نقل،عمران و... كارهاي بزرگي انجام شد كه احداث پل خيبر در آن مقطع از جنگ كاري بود كه دنيا باور نمي كرد و يا عبور از رودخانه اروند به عنوان يك رودخانه وحشي و پيچيده ، كه اين پل با توانمندي و تخصص نيروهاي ايراني ساخته شد تا امكان عبور نيروهاي رزمنده و تجهيزات را فراهم كنند.

قرارگاه خاتم الانبياء(ص)يكي از بزرگترين مجموعه هاي صنعت مهندسي كشور

سردار قاسمي قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) سپاه را يكي از بزرگترين مجموعه هاي صنعت مهندسي كشور خواند كه در سه حوزه صنعت نفت، آب و حمل و نقل فعاليت مي كند.

وي با تأكيد بر اهميت توسعه انرژي كشور، ورود قرارگاه به حوزه اجرايي طرحهاي بزرگ نفت و گاز را از 5 سال پيش اعلام كرد و گفت: ساخت پروژه "الفين مروايد" يكي از مهمترين طرحهاي پتروشيمي بود كه كمتر از 24 ماه راه اندازي شد.

جانشين فرماندهي قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ره) سپاه، با اشاره به توانمندي بالاي قرارگاه در انتقال خطوط لوله گاز، تأكيد كرد: شايد تجهيزات و نيروي انساني متخصصي كه در اختيار قرارگاه است در كشور منحصر به فرد باشد. در بخش شمال كشور قرارگاه خاتم طرح گاز رساني ارمنستان را انجام داد و طرح گاز رساني خط 11 ميامي به گلستان به زودي آغاز خواهد شد و اميدوارم خط 9 انتقال سراسري گاز هم آغاز شود.

وي از اجراي خط لوله انتقال گاز دوستي ايران و پاكستان توسط اين قرارگاه خبر داد و افزود: اين طرح در يك زمان كمتر از 30 ماه به مرحله بهره برداري خواهد رسيد كه بالاي 85 درصد پيشرفت فيزيكي داشته و اميدواريم كه تا پايان سال بتوانيم در صورتي كه دوستانمان در شركت ملي گاز آمادگي داشته باشند عملا گاز صادر شود.

اجراي فاز 15و16 پارس جنوبي توسط متخصصان داخلي

وي با اشاره به حضور مؤثر قرارگاه در پروژه عظيم پارس جنوبي از اجراي فاز 15و16 آن توسط متخصصان داخلي خبر داد و گفت: از آنجا كه اين طرح به عنوان ابرپروژه ها در كشور و دنيا مطرح است فاز 15 و 16 اين پروژه- كه حدود 20 ماه از آغاز اجراي آن مي گذرد- را مي توان تنها پروژه در پارس جنوبي خواند كه كاملا توسط متخصصين ايراني اجرا مي شود و هيچ خارجي در انجام آن نقش ندارد.

سردار قاسمي در پاسخ به انتقاد برخي از شركت هاي مهندسي در مورد ورود قرارگاه به پروژه هاي مختلف گفت: قرارگاه خاتم كه نگاه جديدي بر آن حاكم است عملا به پروژه هاي عمومي كه پيمانكاران در سطح كشور توانايي اجراي آن را دارند وارد نمي شود اما در كشور بر پروژه هايي با ويژگيهاي مديريت كلان كه جنبه امنيتي دارد، سرمايه گذاري مي شود . پروژه هايي كه نيازمند ورود شركتهاي بزرگ خارجي مثل توتال و شل و... است و قرارگاه خاتم بايد عملا نقش اين نوع شركتها را ايفا كند.

وي افزود: ما در كشور به مجموعه هايي مثل قرارگاه خاتم حتي به تعداد زياد براي نقش آفريني در پروژه هاي بزرگ نياز داريم تا با مديريت متخصصين ايراني شركتهاي كوچك و متوسط نيز به كار گرفته شوند كه امروز قرارگاه خاتم اين نقش را در فاز 15 و 16 به خوبي ايفا كرده و ضمن اينكه مجموعه خود را به كار مي گيرد، از پيمانكاران متوسط و كوچك نيز استفاده مي كند.

تحول در صنعت كشور مستلزم حاكميت نگاه مديريت جسورانه است

سردار قاسمي توانمندي ايران در بعد صنايع دفاعي را غيرقابل مقايسه با گذشته خواند و در خصوص ميزان مشاركت مراكز تحقيقاتي و دانشگاهي كشور در اجراي پروژه هاي قرارگاه خاتم گفت: مشكل ما در اين است كه بخش صنعت و اجرايي كشور تقريبا با بخش دانشگاهي و پژوهشي كشور فاصله دارند و بيشتر مباحث دانشگاهي در مورد صنعت، تئوريك است.

وي ضمن تأكيد بر پيشتازي قرارگاه خاتم در ايجاد ارتباط دانشگاه و صنعت اجرايي كشور افزود: ما سعي كرديم اساتيد دانشگاه را به پروژه هاي قرارگاه ببريم تا با روشهاي اجرايي آشنا شوند و ما مجموعه اي به عنوان"دانش فني" در قرارگاه داريم كه به توليدات خوبي رسيده و كتابهاي خوبي را در اين زمينه در اختيار دانشگاه ها قرار داديم كه برخي از آن در دانشگاه ها تدريس مي شود.

جانشين فرماندهي كل سپاه در قرارگاه خاتم الانبياء(ص) تحول در صنعت كشور را نيازمند مديريت جسورانه و خطرپذيري كه در دوران دفاع مقدس حاكم بود دانست و افزود: كشور ما نياز به يك مديريت متعهد و متخصص و خطرپذيري دارد كه بتواند اين دانش فني و تكنولوژي و انتقال و توسعه آن را در كشور ايجاد كند.

قرارگاه سازندگي خاتم به دنبال صدور خدمت مهندسي به دنيا

وي با اشاره به معرفي پروژه هاي اجرايي قرارگاه سازندگي در نمايشگاه هاي تخصصي سطح كشور، تأكيد كرد: ما به دنبال صدور خدمت مهندسي در دنيا هستيم تا بتوانيم مشترياني را در داخل و خارج كشور به دست بياوريم.

وي در خصوص اولويت قرارگاه براي همكاري در اجراي پروژه هاي صنعتي در كشورهاي خارجي گفت: اولويت ما بيشتر كشورهاي اسلامي و كشورهاي همسو با جمهوري اسلامي است مثل ونزوئلا، سوريه كه امروز ايران پروژه هاي بزرگ را شروع كرده و در دست مذاكره و تفاهمنامه دارد.

سردار قاسمي با تأكيد بر نقش قرارگاه در حوزه پدافند غير عامل، افزود: وزارتخانه ها و سازمانهايي كه نياز به كار پدافند غيرعامل داشته باشند مي توانند از تجارب و توانمندي قرارگاه استفاده كنند همانطور كه قرارگاه مهندسي پدافند غيرعامل را براي طرح هاي نفت و صنايع ديگر انجام مي دهد.

ظرف 20 ماه آينده آب خوب به شهر قم مي رسد

اين فرمانده سپاه پاسداران در خصوص آخرين وضعيت طرح آب رساني به شهر قم كه يكي از پروژه هاي در دست اجراي قرارگاه خاتم است، گفت: اين طرح در حدود 3 ماه پيش توسط رياست محترم جمهوري كلنگ زده شد و قرار است طي يك برنامه زمانبندي شده 20 ماهه آب از سرشاخه هاي دز به قم و شهرهاي مسيل برسد كه در همين رابطه نزديك به 50 كيلومتر تونل در يكسال آينده تمام خواهد شد و خطوط انتقال لوله در حدود 200 كيلومتر و "سد كوچري" كه در مسيل قرار گرفته بايد تكميل شود و مطمئن هستم با قولي كه به رياست جمهوري داديم تا 20 ماه آينده آب خوب به قم منتقل شود.

وي ضمن اشاره به پروژه انتقال آب از سد كرج به تهران در مورد ديگر پروژه هاي قرارگاه خاتم در بخش صنعت آب، به مهر گفت: علاوه بر ساخت سدهاي متعدد در طول سالهاي گذشته، ساخت"سد گتوند" به عنوان يكي از سدهاي بزرگ كشور مطرح است. شهرهاي استان خوزستان به شدت مشكل آب با كيفيت دارند. حتي شهر اهواز كه بزرگ ترين رودخانه كشور از آن عبور مي كند با مشكل جدي مواجه است كه در سفر استاني اخير رئيس جمهور كلنگ آن زده شد و قرار است ظرف 40 ماه به كليه شهرهاي خوزستان از سد كرخه آب رساني شود و قرارگاه مصمم است اين پروژه را در موقع مقرر تمام كند.

وي با اشاره به پروژه هاي سدسازي و آب رساني در غرب كشور توسط قرارگاه خاتم، از اجراي خطوط انتقال گاز در منطقه خرم آباد خبر داد.

نقش اصلي قرارگاه خاتم الانبياء(ص)در توسعه بنادر كشور

سردار قاسمي به پروژه هاي در دست اجراي قرارگاه خاتم در بخش صنعت حمل و نقل ريلي اشاره كرد و گفت: اميدواريم پروژه راه آهن استان شيراز و ساخت راه آهن بم- زاهدان تا پايان امسال تمام شود.

وي با بيان اينكه قرارگاه سازندگي در حوزه حمل و نقل ريلي، جاده اي و كمك به توسعه حمل و نقل دريايي مثل ايجاد بنادر در سطح كشور فعاليت دارد، افزود: در توسعه حمل و نقل دريايي كشور، ظرف چند سال گذشته پيشرفتهاي خوبي داشتيم. به دليل اينكه قبلا ايران بنادر مناسب براي پهلوگيري كشتي هاي بزرگ نداشت، انتقال كالا از طريق بنادر بحرين و امارات به وسيله كشتي هاي كوچك به ايران منتقل مي شد و حتي در زمينه آموزش دريايي ما مراكز آموزشي و دانشكده هاي دريايي خوبي در كشور داريم.

افتتاح اسكله پست پانامات در بندر امام خميني(ره) در دهه فجر

سردار قاسمي با تأكيد بر نقش اصلي قرارگاه سازندگي خاتم در توسعه بنادر كشور، از افتتاح اسكله پست پانامات (كشتي هاي بزرگي كه از كانال پاناما عبور نمي كنند) در بندر امام خميني(ره) در ايام دهه فجر خبر داد و افزود: توسعه بندر شهيد رجايي در فاز 1 و 2 كه با انجام فاز 1 عملا ظرفيت بارگيري و تخليه به 5/1 ميليون كانتينر رسيد، انشاء ا... با پايان فاز 2 به 5 ميليون كانتينر در ايران مي رسد و اين توسعه جدي در بخش بنادر كشور است.

وي در ادامه تصريح كرد: توسعه بندر شهيد رجايي توسط قرارگاه با آخرين روشهاي بندرسازي در دنيا در حال اجرا است و توسعه بندر شهيد بهشتي در شرق كشور نيز در اختيار قرارگاه است كه اميدواريم ظرفيت و تخليه و بارگيري اين بندر به يك ميليون تن برسد و بتواند در توسعه اقتصادي و تجاري شرق كشور نقش ويژه اي داشته باشد.
 جمعه 4 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 319]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن