تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821311687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست نمايندگان اراك با تشكلهاي زيست محيطي استان مركزي برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نشست نمايندگان اراك با تشكلهاي زيست محيطي استان مركزي برگزار شد
اراك - نشست نمايندگان اراك با تشكلهاي زيست محيطي استان مركزي روز پنجشنبه برگزار شد.


مديركل حفاظت ازمحيط زيست استان مركزي در اين نشست گفت: محيط زيست از مسايل جدي در سلامت اجتماعي و از سرمايه هاي كشور است و بايد جايگاه و ساختار ان متناسب با فعاليتهاي محوله تعريف شود.
"حميد رضا جلالوندي" افزود: در حال حاضرمحيط زيست از 10كارگروه تخصصي شوراي توسعه و برنامه ريزي محيط زيست در شش كارگروه عضويت دارد و طيف وسيعي از وظايف اشاعه فرهنگ واخلاق زيست محيطي جامعه ،سازگار ي جامعه با محيط زيست و تنوع زيستي ،مديريت صنايع و توانمندي ساختار ي را برعهده دارد .
وي گفت: به رغم وظايف بسيار سنگين اين سازمان در بودجه ريزي و تدوين برنامه ها ضعيف است و مي طلبد كه ساختار بودجه و برنامه هاي كشور كلان تر ديده شود.
وي ،طرح جامع آلودگي هوا را يك سند فرابخشي براي استان دانست و افزود: امسال اين طرح 5/1ميليارد ريال اعتبار داشته و بودجه 10ميليارد توماني براي آينده به مجلس پيشنهاد شده است.
نماينده مردم اراك در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين جلسه گفت: محيط زيست و منابع طبيعي از نعمتهاي خداداي است و بايد در حفظ آنها با عدالت رفتار كرد و در اين بخش حلقه مفقوده وجود دارد.
وي افزود: مجلس به دنبال تدوين سند ملي توسعه پايدار است كه بايد روشها ي زيست محيطي به عنوان الگو در افق سند چشم انداز و نقشه راه تدوين شود.
وي ادامه داد: ارزشهاي اقتصادي محيط زيست نيازمند الگو سازي است و ما در مجلس شوراي اسلامي به دنبال تغيير نگاه عمومي در مباحث هزينه هاي تخريب زيست محيطي، طرحهاي عمراني و بالابردن هزينه تخريت درختان در سطح شهرها هستيم .
وي درمورد پسماندها گفت: بايد نظام اطلاعاتي مناسب در اين زمينه ايجاد و براي يكيار برخورد قضايي در احمال ابجاد مديريت ساماندهي پسماند انجام شود.
مدير كل دفتر امور اجتماعي و دفتر شوراهاي استانداري مركزي نيز در اين نشست گفت: تا سال 75در كشور 20تشكل زيست محيطي داشته ايم كه اكنون اين تعداد به 650 تشكل ارتقائ يافته و در استان نيز 12تشكل زيست محيطي وجود دارد..
"غلامرضا فتح آبادي" افزود: ايران جرو 16كنواسيون جهاني است و مباحث زيست محيطي به عنوان يك حساسيت در بين مردم در حال تقويت است و دولت نهم نيز بيش از يكصد مصوبه زيست محيطي در كشور داشته كه 69مورد آن محقق شده است. ك/2
7109/557
 پنجشنبه 3 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن