تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812634612




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار ويژه كيهان// رويتر: اوباما در قبال ايران يك راه بيشتر ندارد// رئيس نهضت آزادى پس از رفتن بوش شير شد// اگر خاتمى يا ميرحسين بيايند ياران غار، خار راه مى شوند


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: اخبار ويژه كيهان// رويتر: اوباما در قبال ايران يك راه بيشتر ندارد// رئيس نهضت آزادى پس از رفتن بوش شير شد// اگر خاتمى يا ميرحسين بيايند ياران غار، خار راه مى شوند
خبرگزاري آريا- كيهان در شماره امروز خود (3 بهمن)، اخبار ويژه زير را درج كرده است.

هاآرتص: در آتش غزه مى سوزيم(خبر ويژه)

يك روزنامه صهيونيستي پيش بيني كرد: كم كم دود رنگي سخنان سياستمداران اسرائيل درباره پيروزي در غزه قاطعانه محو خواهد شد و دستاوردهاي حقيقي اين جنگ را خواهيم ديد.

هاآرتص مي نويسد: با پايان جنگ و آشكار شدن ميزان كشتار و ويراني براي جهانيان، ممكن است كه- درس عبرتي هم براي افكار عمومي اسرائيل باشد. در اين زمان خواهيم دانست كه رفتار ما در اين منطقه غلط، غيراخلاقي و غيرعاقلانه بوده و پياپي آتش آن ما را مي خورد.

ديويد گروسمن نويسنده مقاله تاكيد مي كند: كل حكومت اسرائيل خود را به خواب زده زيرا شديدا نيازمند رها شدن و شفا يافتن از مرض شكست در لبنان است اما شايد همزمان وقت رسيدگي به حساب كساني هم برسد كه گاه و بيگاه اسرائيل را از غرور قدرت پر مي كردند.

هاآرتص در مقاله ديگري نوشت: كجا رفت آن رهبر قدرتمندي كه قرار بود از دل جنگ غزه متولد شود؟ امروز كسي نمي تواند حدس بزند كه آيا رهبري جديد اسرائيل در اين جنگ متولد شد؟ يا نقشه سياسي تغيير يافت؟ يا هيچ كدام؟

روزنامه معاريو هم در تحليل مشابهي تاكيد مي كند: خواهيم ديد كه همه مي گويند اسرائيل به دستاورد نظامي دست نيافته است و آتش بس يكجانبه شكستي براي سران سياسي است و انتقال سلاح به درون نوار غزه متوقف نخواهد شد و گلعاد شاليط اسير اسرائيلي به حال خود رها شده است ولي آنگونه كه انتظار مي رفت اين جنگ نتوانست يك رهبري شاخص براي اسرائيل خلق كند

رويتر: اوباما در قبال ايران يك راه بيشتر ندارد(خبر ويژه)

خبرگزاري رويتر با اشاره به آغاز به كار باراك اوباما و درگيري او با مشكلات بي شمار نوشت: ايران مهم ترين موضوع سياست خارجي دولت آمريكا خواهد بود.

رويتر تصميم گيري درباره سياست هاي كلان در ايران را برعهده رهبري دانسته و مي نويسد: آيت الله خامنه اي اعلام كرده است كه فقط در صورت تغيير سياست هاي آمريكا در قبال ايران مي توان در مورد از سرگيري روابط صحبت كرد.

خبرگزاري رويتر تاكيد كرد: براساس اظهارات صاحب نظران و كارشناسان مسائل سياسي در مورد نحوه ارتباط اوباما و ايران، چندين سناريو مطرح است، نخستين مسئله، بحث دغدغه هاي ايران است، مهم ترين مسئله مورد اختلاف ميان ايران و واشنگتن، برنامه هسته اي ايران است. اين در حالي است كه ايران مي خواهد آمريكا اين كشور را به عنوان يك قدرت منطقه اي بشناسد.

رويتر در پايان نوشت: اوباما در نخستين تجربه خود به عنوان رئيس جمهور آمريكا با مشكلات فراواني روبرو است مانند مناقشه خاورميانه، مسائل اقتصادي و جنگ عراق و افغانستان.

در همين حال خبرگزاري فرانسه گزارش داد: اغلب رسانه هاي ايران آغاز به كار اوباما در آمريكا را ناديده گرفتند و مردم تهران نيز درباره گرم شدن روابط ابراز بدبيني كردند. ايرانيان در كوچه و بازار هم مي گويند امكان تغيير در روابط وجود ندارد. اوباما همچون سلف خود مي خواهد ايران فناوري هسته اي و غني سازي را متوقف كند.

اما صدراعظم آلمان از زاويه فشارهاي گذشته به موضوع پرداخت. مركل گفت: ما در اروپا چندين بار با ايران گفت وگو كرديم اما متاسفانه در اين مدت ناچيز بسيار ناموفق بوديم.

مركل بدون توجه به گزارش هاي آژانس درباره عدم انحراف برنامه هسته اي ايران، گفت: «به اعتقاد من، مسلم است تا زماني كه ايران اينچنين مبهم و ناشفاف به برنامه هسته اي اش ادامه دهد و خواستار نابودي اسرائيل باشد، مسلماً، لحظات و نكاتي وجود خواهد داشت كه ما براساس آن خواهيم گفت نمي توانيم با هم كنار بياييم اما، در هر حال، من معتقدم كه بايد تلاش خود را انجام دهيم.»

غيرت اروپا پس از 22 روز بالاخره به جوش آمد(خبر ويژه)

پارلمان اروپا در اقدامي تأمل برانگيز از بسته شدن دفتر گروهك موسوم به «كانون مدافعان حقوق بشر» ابراز نگراني كامل! كرد و به ابراز حمايت از شيرين عبادي پرداخت. اين نهاد سياسي كه در طول جنايت و نسل كشي 22 روزه رژيم صهيونيستي در باريكه غزه دچار لكنت و خفقان شده بود در قطعنامه خود «آزار و اذيت و تهديد نسبت به جان شيرين عبادي»! و بسته شدن دفتر گروهك مذكور را شديداً محكوم كرد.

نويسندگان اين موضع با بكارگيري كلمه غريب «يورش» در جهت مظلوم نمايي بيشتر مدعي شدند «اذيت و آزار و يورش هاي پيوسته به خانم شيرين عبادي، تنها امنيت و جان او را به خطر نمي اندازد بلكه زندگي همه مبارزان جامعه مدني و حقوق بشر را نيز در معرض خطر قرار مي دهد».

گفتني است برخي كشورهاي اروپايي طي چند سال اخير مبالغي را در پوشش جايزه به عبادي و همكاران وي در گروهك ياد شده داده اند و متقابلا از اين گروهك در راستاي پرونده سازي عليه جمهوري اسلامي ايران سود جسته اند. در حالي كه در جنايت اخير غزه، سازمان ملل و شوراي امنيت آن هيچ كاري- جز صدور قطعنامه به نفع رژيم متجاوز صهيونيست و برعليه ملت و دولت فلسطين- نكرد، عناصري چون شيرين عبادي در خدمت پرونده سازي هاي آمريكا و انگليس عليه جمهوري اسلامي به بهانه حقوق بشر قرار دارند.

بنابر گزارش نشريات هلندي، «شوراي ملي صلح» (دوقلوي همزاد گروهك كانون مدافعان حقوق بشر) توسط شيرين عبادي و با هدايت ديك چني معاون بوش در راستاي تخطئه مقاومت جمهوري اسلامي در برابر فشارها و تهديدهاي آمريكا راه اندازي شد تا به جاي سرزنش دولت آمريكا، ايستادگي بر حق ملت ايران را جنگ طلبي و مخالفت با صلح جا بيندازد!

مستقيماً با اسلام برخورد نكنيد(خبر ويژه)

مقارن با هتاكي برخي عناصر مدعي روشنفكري عليه اسلام، نيكي كدي مورخ آمريكايي ضمن دعوت به رياكاري و نفاق دراين باره خواستار دوري از اين روند براي تغيير در ايران شد.

نيكي كدي در گفت وگو با سايت ضد انقلابي روز آن لاين با وجود آن كه گفت «انقلاب ايران غيرمترقبه بود و من ياد گرفته ام پيش بيني نكنم» اما در عين حال مدعي شد «من مطمئن هستم اوضاع تغيير مي كند(!) مهم ترين عامل تغيير كوتاه مدت، وضعيت اقتصادي است كه كمتر درباره آن بحث شده است. تاثير اين موضوع از نقطه نظرات راديكال سياسي-مذهبي كساني چون سروش بيشتر است.»

وي اضافه كرد: اختلاف بين مردم غالباً مذهبي ايران و روشنفكران كه معمولا با ديد تحقير به مردم فقير مذهبي مي نگرند، قرن هاست كه مانعي براي تغيير است و روشنفكران ايران بايد به دنبال راهي براي حل اين مشكل باشند؛ مثلاً زنان فمنيست ايراني كه مي خواهند با زنان مذهبي كار كنند. من ترديد دارم كه مثلاً مسخره كردن و حمله به عقايد و رفتار افراد مذهبي در همه موارد و بروز دادن رفتارهاي بي قيد جنسي، بهترين راه حل باشد و همينطور تلاش براي ايجاد يك جور اتحاد سياسي بين فقرا و نخبگان.

رئيس نهضت آزادى پس از رفتن بوش شير شد(خبر ويژه)

رئيس گروهك نهضت آزادي در پايان عمر دولت بوش گفت: من معتقدم سياست هاي او كاملا به ضرر جنبش آزاديخواهي و دموكراسي در ايران تمام شده است.

ابراهيم يزدي در گفت وگو با بي بي سي اختصاص بودجه 75 ميليون دلاري براي پيشبرد دموكراسي در ايران از سوي بوش را به ضرر جنبش آزاديخواهي خواند و گفت: به همين دليل هر حركتي به عنوان براندازي نرم و توطئه عليه نظام تلقي مي شود.

وي سياست هاي بوش را باعث مسدود شدن اراده رابطه ميان آمريكا و ايران دانست و گفت: دولت «بوش» با ناديده گرفتن موقعيت ايران در خاورميانه حتي به ضرر منافع آمريكا عمل كرد. هيچ برنامه كلاني در منطقه خاورميانه بدون حضور ايران و همكاري با اين كشور امكان پذير نيست.

چنين سخناني پس از پايان دولت بوش در حالي ادا مي شود كه گروهك نهضت آزادي و رئيس آن از رسانه هاي راه اندازي شده با همان بودجه 75 ميليون دلاري براي منفي بافي و دروغ پراكني عليه جمهوري اسلامي ايران استفاده مي كردند. گروهك مذكور و شخص ابراهيم يزدي برخلاف تظاهر امروز به مخالفت با سياست هاي بوش، در دوران رياست بوش و همسو با سياست هاي رژيم آمريكا مدعي شدند ايران به فناوري هسته اي نياز ندارد و بايد از آن دست بكشد و كشور را دچار تهديد و هزينه نكند! همچنين مقارن با ارزيابي محافل اطلاعاتي و سياسي در دولت بوش مبني بر اين كه علت اصلي ناكامي سياست هاي ضد ايراني آمريكا، تدبير توأم با قاطعيت رهبري در ايران است، يزدي به طور مكرر خواستار حذف ولايت فقيه از قانون اساسي شد.

از ديگرسو ادعاي اخير يزدي مبني بر اين كه «هيچ برنامه اي در خاورميانه بدون حضور ايران امكان پذير نيست» خلاف رويه ساليان گذشته نهضت آزادي در القاي قدرت ايران و تلاش براي ارعاب ملت و حاكميت ايران است و به نظر مي رسد پيش از آن كه در جهت جبران خطا و پذيرش اشتباه باشد، تلاشي در جهت ساز كردن دوباره سناريوي مذاكره- نياز امروز آمريكا پس از خفت و درماندگي كاخ سفيد به ويژه طي 4 ، 3 سال گذشته- باشد

اگر خاتمى يا ميرحسين بيايند ياران غار، خار راه مى شوند(خبر ويژه)

مشاور رئيس دولت سابق، خاتمي و موسوي را مخير به انتخاب ميان «تصميم» و «جنون» توصيف كرد.

محمدرضا تاجيك طي مقاله اي كه در سايت حاميان موسوي(كلمه) درج شده ضمن اشاره به برخي دعوت ها نسبت به اين دو دغدغه هايي كه آنها دارند، از حاميان مي خواهند خود را جاي اين دو نفر بگذارند. تاجيك مي نويسد:

اما، از سوي ديگر، به حكم عقل و تجربه، نيك مي دانستيد كه با آمدنت بسياري از درهاي گشوده، بسته خواهند شد؛ بسياري از راه هاي هموار، ناهموار خواهند شد؛ بسياري از تاييدها و تكريم ها، به تخريب و تضعيف تبديل خواهند شد؛ بسياري از درودها و سرودها، به نفرين و ناله تبديل خواهند شد؛ بسياري از ياران غار، به خاران راه تبديل خواهند شد؛ بسياري از اميدها، به نااميدي تبديل خواهند شد؛ بسياري از ممكن ها، ناممكن خواهند شد؛ بسياري از بايدها، نبايد خواهند شد؛ بسياري از زبان هاي بسته، باز خواهند شد؛ بسياري از زبان هاي باز، بسته خواهند شد؛ در اين تقاطع عقل و شرع، كجا مي ايستاديد؟ چه تصميمي مي گرفتيد؟ به كدام سو روانه مي شديد؟ چه تمهيدات و تدبيرهايي مي انديشيديد، در صورت تن دادن به احكام عقل، چگونه از خجالت شرع درمي آمديد و بالعكس؟ و در يك كلام، خدا وكيلي و وجدانا چه تصميمي مي گرفتيد؟
 پنجشنبه 3 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 277]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن