تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815664479




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيروزي غزه بزرگتر از پيروزي لبنان بود


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: پيروزي غزه بزرگتر از پيروزي لبنان بود
سياست‌خارجي- همشهري آنلاين:
وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران، پيروزي مردم و مقاومت غزه را به علت شرايط ويژه آن‌ها بزرگتر از پيروزي در جنگ 33 روزه لبنان دانست.

به گزارش واحد مركزي خبر، منوچهر متكي در برنامه گفتگوي ويژه خبري دوشنبه شب شبكه دو سيما به بررسي پيروزي مردم و مقاومت مردم غزه و همچنين آغاز به كار رئيس جمهور منتخب آمريكا پرداخت.

وي از جمله اهداف رژيم صهيونيستي را در حمله به غزه تضعيف و از بين بردن حماس و قدرت موشكي و نظامي آن بيان كرد كه در كلام سخنگويان نظامي و سياسي صهيونيست ها مطرح شده است.

وي افزود: گمان آنها اين بود كه در مدت يك هفته مي‌توانند به هدف‌هاي خود برسند ولي امروز خودشان مي‌گويند كه محاسباتشان درست نبوده است و برآورد درستي از امكانات نظامي و مقاومت حماس نداشته‌اند.

متكي با تاكيد بر اين كه صهيونيست‌ها به هيچ يك از اهداف خود نرسيدند گفت: آنها بيش از 5000 تن را مجروح و 1310 تن را نيز در بمباران هاي خود شهيد كردند، آنها مي‌توانند اين جنايات را پيروزي خود اعلام كنند اما هيچ كس اين اعمال را پيروزي به شمار نمي‌آورد.

وي اعلام يك جانبه آتش بس از طرف رژيم صهيونيستي را پذيرش شكست توسط آن‌ها دانست و افزود: اين شكست ها موجب شد تا اسطوره شكست ناپذيري كه آن‌ها به ويژه در 45-40 سال گذشته براي خود ايجاد كرده بودند آن هم نه به وسيله ارتش‌هاي كلاسيك بلكه توسط نيروي مقاومت فرو ريخته شود.

وزير امور خارجه كشورمان در ادامه سخنان خود تولد خاورميانه جديدي را در پي پيروزي حماس نويد داد كه طراحي آن بدست آمريكايي‌ها انجام نشده است بلكه خاورميانه‌اي جوان، پيرو حق و حقيقت و داراي ويژگي مقاومت منجر به غلبه است و همچنين رهبراني در آن انتخاب خواهند شد كه بر مردم تكيه دارند.

متكي با اشاره به حركت مردم چه در خاورميانه و چه در كشورهاي اروپايي به ويژه در فرانسه گفت: يكي از ويژگي هاي انقلاب اسلامي كه در چشم انداز 20 ساله به آن اشاره شده است، ويژگي الهام بخش است به گونه‌اي كه نه فقط در خاورميانه بلكه در اقصي نقاط جهان كه با حرف‌هاي ما آشنا شدند نزديكي ايجاد شد، حتي در آمريكاي لاتين، جايي كه ما ارتباط خاصي نداشتيم حرف‌هاي ما مطرح شد و اين يكي از ويژگي‌هاي دولت نهم است كه در ديپلماسي توانست حرف‌هاي خود را در كشورهاي مختلف مطرح كند و اين جوشندگي انقلاب اسلامي بدون دخالت در ديگر كشورهاست در حالي كه رژيم صهيونيستي هر سال از سال قبل افت جايگاه بيشتري پيدا مي‌كند.

وي درباره اقدامات وزارت امور خارجه در موضوع غزه گفت: نخستين اقدام پي گيري تشكيل جلسه شوراي امنيت بود كه به سختي در برابر آن مقاومت مي‌شد همان گونه كه در جنگ 33 روزه هم ما شاهد آن بوديم، تا سرانجام شوراي امنيت قطعنامه‌اي را هر چند با اشكالات زياد صادر كرد، يك هفته گذشت و پي‌گيري براي تشكيل مجمع عمومي انجام شد كه 70 كشور در نطق‌هاي خود به نقض حقوق انساني در غزه اشاره كردند.

متكي از ديگر اقدامات كشورمان را فعال سازي سازمان كنفرانس اسلامي و سفر رئيس اين كنفرانس در چند روز گذشته به ايران، تشويق كشورهاي عربي و تشكيل اجلاس دوحه با حضور درخورتوجه كشورهاي مختلف بود كه در آن تجديد نظر در روابط با رژيم صهيونيستي، محكوميت جنايات و پي گيري قضايي مسئولان رژيم صهيونيستي خواسته شد كه شايد بعد از كمپ ديويد چنين حركتي در بين كشورهاي اسلامي ديده نشده بود ولي در كويت با دخالت برخي اين خواسته‌ها تعديل شد و در شرم الشيخ هم كشورهايي جمع شدند كه بنا دارند فشار بر حماس و مردم غزه را ادامه دهند و بازكردن معبرها را مشروط كنند.

وزير امور خارجه كشورمان درباره نظر برخي كشورها در دادن كمك‌هاي خود به حكومت خودگردان فلسطين گفت: محمود عباس از نظر قانوني بعد از 9 ژانويه (10 روز قبل) ديگر رئيس حكومت خودگردان نيست و بايد دوباره فرآيند انتخاب طي شود تا وي يا فرد ديگري به اين مقام برسد و مشكل ديگر هم اين است كه كمك‌هاي مالي بايد در غزه هزينه شود و كسي مطمئن نيست پول‌هاي داده شده به غزه برسد همان گونه كه در لبنان كساني ادعا كردند كه پول‌هاي ميلياردي داده‌اند؛ كه يا ندادند يا خرج بازسازي نشد.

وي افزود: هم اكنون بيش از 3 هزار منزل مسكوني، 67 مدرسه شامل 36 مدرسه سازمان ملل و 23 مسجد تخريب و ميلياردها دلار خسارت وارد شده است، كمك‌ها بايد به دست كساني برسد كه نشان داده‌اند قادر به كنترل غزه هستند و اين كار را هم آغاز كرده‌اند.

متكي اقدام ديگر جمهوري اسلامي ايران را تحرك ايران در ژنو و صدور قطعنامه شوراي حقوق بشر و تصويب تشكيل كميته حقيقت ياب نام برد و گفت: اقدام ديگر وزارت امور خارجه هماهنگي براي تحركات مجلس شوراي اسلامي از جمله جلسه تروئيكاي مجالس آسيايي در سوريه و بين المجالس اسلامي در استانبول بود.

نگاه‌ها به عملكرد رئيس جمهور جديد آمريكا

وزير امور خارجه كشورمان در ادامه ملاك بررسي و ارزيابي رئيس جمهور جديد آمريكا را عملكرد وي دانست.

متكي با اشاره به سكوت اوباما درباره وقايع غزه گفت: سكوت وي مي‌تواند گوياي خيلي چيزها باشد، شايد تازه ترين تحليل‌ها اين باشد كه اصل ماجرا صحنه سازي بود كه آخرين ابعاد كريه چهره دولت بوش به نمايش گذاشته شود و بعد با آمدن اوباما گفته شود كه بوش به وضع آمريكا در 8 سال گذشته لطمه زده از اين رو دولت جديد آمده است تا آنها را تصحيح كند.

وي افزود: ولي نكته مهم اين است كه امروزه با پيشرفت فناوري‌ها و اطلاع رساني در همه نقاط دنيا، مردم از فردا در اين باره قضاوت خواهند كرد.

وزير امور خارجه كشورمان دو راه را پيش روي اوباما دانست و گفت: يا بايد سياست‌هاي بوش را در عمل ادامه دهد با ادبياتي متفاوت كه در خاورميانه پاسخي مشابه بوش خواهد داشت ولي خيلي سريعتر، راه ديگر هم توجه به مناقع ملي مردم آمريكا و صداقت با آن‌هاست، اگر چه باور چنين انتخابي سخت است.

متكي با توصيه به اوباما براي شناختن مردم درباره آينده روابط ايران و آمريكا گفت: آمريكايي ها در 30 سال گذشته جفاي بزرگي را به ملت ايران كردند و آنچه ما در اين مدت از آن‌ها مي‌شناسيم، مسئله و مشكل سازي بوده است.

وي افزود: اگر آنها گذشته‌ها را جبران كنند، راه درستي در پيش بگيرند خوي دشمني و هژموني را كنار بگذارند و سياست‌هاي غلط را نفي كنند ما با كسي دشمني نداريم اما واقعيت‌ها مي‌گويند كه ما نبايد خوشبين باشيم البته اميدواريم كه بتوانند زوايايي از خوش بيني را به وجود بياورند.
 سه شنبه 1 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 274]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن