تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815666334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اكبري: آتش بس يكجانبه صهيونيست‌ها به معناي توقف موقت جنايت است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اكبري: آتش بس يكجانبه صهيونيست‌ها به معناي توقف موقت جنايت است
سياسي. غزه. اكبري
رييس موسسه پژوهش‌هاي راهبردي تصميم با بيان اينكه آتش بس يكجانبه اعلام شده از سوي صهيونيست‌ها تنها به معني توقف موقت جنايت‌ها است، گفت: اين اقدام، مجال تنفسي خواهد بود تا آنها پس از به قدرت رسيدن اوباما، جنايات خود را در مدل ديگري آغاز كنند.

عليرضا اكبري روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار سياسي ايرنا با بيان اينكه حتي پس از اعلام آتش بس يكجانبه از سوي رژيم صهيونيستي،بمباران نوار غزه از سوي ارتش اين رژيم ادامه داشت، اظهار داشت: با توجه به اينكه نيروهاي متجاوز هنوز از اراضي غزه خارج نشده اند، مي‌توان گفت كه در عمل آتش بسي صورت نگرفته است.

اكبري با بيان اينكه رژيم صهيونيستي در يك بن بست بسيار جدي قرار گرفته است، گفت: با گذشت ‪ ۲۲‬روز جنگ يك سويه رژيم صهيونيستي عليه حماس، مي بينيم كه ساختار حماس همچنان لطمه‌اي نخورده و ميزان تلفات نيروهاي حماس به نسبت شهداي مردمي درصد پاييني است.

اكبري اضافه كرد: اين در حالي است كه اسرائيلي‌ها يك جنگ ‪ ۲۲‬روزه را بدون نتيجه و با تلفات زياد پشت سر گذاشته اند.

اكبري با اشاره به دستاوردهاي مقاومت مردم غزه در جنگ ‪ ۲۲‬روزه اظهار داشت : با اين جنگ، كشورهاي عربي به رغم داشتن اكراه و بعضا عناد با حماس، مجبور به پذيرش واقعيت حماس شده‌اند و آن را واقعيتي غيرقابل كتمان مي دانند.

اين تحليلگر مسايل بين‌المللي تاكيد كرد كه سران كشورهايي چون اردن ، عربستان و مصر بايد درباره عملكرد خود در قبال غزه به وجدان بشري و عربي پاسخ دهند.

** جنگ غزه بهره‌اي سياسي براي صهيونيست‌ها نداشت
رييس موسسه پژوهش‌هاي تصميم تاكيد كرد: در عرصه سياسي نيز حزب كاديما به سركردگي خانم ليوني و حزب كار به رهبري باراك نتوانستند از اين جنگ بهره برداري سياسي داشته باشند و مي‌توان گفت شايد بيشترين بهره سياسي را در محيط اين رژيم اين نتانياهو و حزبش ليكود به دست آورده است.

اكبري اضافه كرد: به همين خاطر است كه حزب كاديماي خانم ليوني و حزب كار آقاي باراك به رغم همه جنايت‌هايي كه در اين جنگ مرتكب شدند، هنوز نتوانسته‌اند در نظر سنجي ها، امتيازي بالاتر نسبت به نتانياهو كسب كنند.

** اين آتش بس نيست، توقف موقف جنايت است
اين تحليلگر مسايل بين‌المللي ،شكست رژيم صهيونيستي در جنگ ‪ ۲۲‬روزه عليه غزه را مفتضحانه توصيف كرد و گفت: اين رژيم با اعلام آتش بس به دنبال مجال تنفسي است تا مراسم تاج‌گذاري اوباما در شرايط آرام تري سپري شود و سپس جنايت‌ها را با مدل ديگري آغاز كند.

رييس موسسه پژوهش‌هاي راهبردي تصميم گفت: بايد به وجدان‌هاي بشري، عرب و جهان اسلام و افكار عمومي و حكومت‌ها در اين زمينه هشدار داد زيرا اين اقدام رژيم صهيونيستي يك فريب است تا آنها حماس را به عنوان آغازكننده جنگ معرفي كنند.

اكبري تاكيد كرد: اين در حالي است كه مقامات حماس از ابتدا اعلام كرده اند كه به دنبال قطع جنايت يك طرفه، بازگشايي معابر و خروج نيروهاي متجاوز هستند.

وي با بيان اينكه موفقيت حماس در مقاومت در برابر اين رژيم موجب شد تا صهيونيست‌ها به دنبال آتش بس باشند، اضافه كرد: اين آتش بس اعلام شده، مجال و تنفسي است تا اين رژيم مجددا جنايات خود را از نو آغاز كند.

رييس موسسه پژوهش‌هاي راهبردي تصميم تاكيد كرد: در اين جنگ قرار بود سر حماس از زير آب بيرون نيايد اما امروز سر رژيم صهيونيستي به زور براي تنفس از زير آب بيرون آمده است.

** سازمان‌هاي بين‌المللي براي بازگشايي معابر اقدام كنند
اكبري تصريح كرد: اگر فرآيندي در حوزه حكومت‌هاي عربي در حال شكل‌گيري است كه تصور مي‌كند،مي تواند هر ساز و كار ديگري را به جاي طرح و خواسته هاي حماس اعمال كند، اين مساله امكان پذير نخواهد بود زيرا تجاوزي كه ديروز عليه حزب الله لبنان آغاز شد، امروز عليه حماس انجام شده و فردا عليه كشورهاي عربي خواهد بود.

اين تحليلگر مسايل سياسي خاطر نشان كرد: بايد كشورهاي عربي و اسلامي و سازمان‌هاي بين‌المللي از فرصت آتش بس استفاده و رژيم صهيونيستي را مجبور به اخراج نظاميان از غزه، بازگشايي معابر و امدادرساني به مجروحان كنند.

اكبري تاكيد كرد: كشورهاي اسلامي و عربي تصور نكنند كه اين آتش بس، مرحله اي براي ترك مخاصمه با اين رژيم است بلكه بايد اذعان كرد ذات رژيم صهيونيستي در كشتار و قتل نهفته شده است.

اين تحليلگر مسايل بين‌المللي خاطر نشان كرد كه اگر وجدان‌هاي آگاه و سازمان‌هاي بين‌المللي تلاش كنند، خواهند توانست از اين فرصت بوجود آمده براي تحقق شروط جريان مقاومت استفاده كنند.

** طرح مصر چاه ويل است
اين تحليلگر مسايل بين‌المللي به طرح مصر براي موضوع غزه اشاره كرد و گفت : مصر و رييس جمهور آن تنها به دنبال اين هستند كه ثبات كنند كليد حل منازعات منازعات عربي - اسرائيلي در دست قاهره است.

اكبري تاكيد كرد: حسني مبارك همه تلاش خود،نيروهاي امنيتي و دستگاه سياست خارجي مصر را بر اين مساله متمركز كرده تا همه قبول كنندكه اگر اتفاقي قرار است در فلسطين در مساله معارضه رژيم صهيونيستي با فلسطين و اعراب صورت گيرد، مصرهاي مي‌توانند پيشقدم باشند.

وي، اين اقدام مصر را نوعي تمايل برتري‌طلبانه ضد عربي خواند و تصريح كرد : اين كار يك تفرعن است و هيچ خاصيتي ندارد.

اكبري طرح مصر را برهم زننده مناسبات قدرت دانست و گفت: در اين طرح، آتش بس به نفع اسرائيل تمام خواهد شد و عقب نشيني نيروهاي رژيم صهيونيستي، تعيين مرزهاي غزه و بازگشايي معابر در گرو مذاكراتي خواهد بود كه كم و كيف آن تحت هيچ شرايطي معلوم نيست و فقط يك چاه ويل است.

رييس موسسه پژوهش‌هاي راهبردي تصميم خاطر نشان كرد: مجال تنفسي كه ارتش صهيونيستي مي‌خواست، در طرح مصر حلول خواهد كرد.

اكبري در پايان يادآور شد: خواسته‌هاي اسماعيل هنيه و بيانيه پاياني اجلاس دوحه شفاف و واضح و مبرهن است و مصر اگر غيرت عربي دارد بايد در چارچوب بيانيه دوحه اهتمام كند در غير اين صورت مشخص خواهد شد كه اين كشور تنها به دنبال اثبات برتري كاذب خود است.
 يکشنبه 29 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن