تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815423254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست مشورتي يونسكو جعفري: توجه ايران اسلامي به توسعه ورزش روستايي بي نظير است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: در نشست مشورتي يونسكو جعفري: توجه ايران اسلامي به توسعه ورزش روستايي بي نظير است
تهران- خبرگزاري كار ايران
رييس فدراسيون ورزش روستايي و عشايري گفت: توجه به مباني فرهنگي و ارزشي به يادگار مانده از ايران باستان و برنامه ريزي در جهت احياء و ترويج آنها از مهمترين برنامه هاي راهبردي ورزش ايران اسلامي است.
به گزارش ايلنا ،غلامرضا جعفري در نشست مشورتي يونسكو با محوريت ارتقاء و توسعه ورزش ها و بازي هاي سنتي كه از صبح امروز در محل هتل المپيك تهران با حضور معاونان سازمان ،روساي فدراسيونها و ميهمانان خارجي از ?? كشور گشايش يافت، اظهارداشت: ايران كشوري با فرهنگ غني و اصالت‌هاي فرهنگي ويژه‌است كه از ديد باز جهانيان نسبت به اين موضوع با تكريم و احترام برخورد نموده‌اند ، در اين خصوص ثبات جايگاه حقوقي دفتر توسعه ورزش روستايي در ساختار سازمان تربيت بدني با هدف احياء و ترويج ورزش‌ها و بازي‌هاي سنتي قابل توجه است و به جرأت مي توان اذعان نمود در دنيا بي نظير است.
رييس فدراسيون ورزش روستايي و عشايري با اشاره به تهيه و تدوين طرح توسعه فضاهاي ورزشي در مناطق روستايي كه در هيات دولت به تصويب رسيده است، افزود:سرمايه گذاري در جهت توسعه امكانات و زيرساختها و فعاليتهاي ورزشي در روستاها به ميزان حدود يكهزار ميليارد ريال، بخشي ديگر از اقدام دولت در راستاي موضوع اين نشست است ،زيرا بواسطه پيشرفت فناوري و بهره وري گسترده از اين مقوله در زندگي شهري، به معناي واقعي، اصالتهاي ناب فرهنگي منحصر به فرد ايران اسلامي در مناطق روستايي و عشايري به صورت بارزي در قالب بازيها و ورزشهاي سنتي مرسوم، متداول، جاري و تجلي خاص دارد.
وي افزود: از ديگر اقدامات در جمهوري اسلامي اعتقاد به رعايت عدالت در توزيع امكانات است و در اين مقوله نيز توزيع امكانات، تجهيزات، منابع مالي و اعتبارات بين استانها بر مبناي منطق و شاخصهاي مستند و مدون صورت مي گيرد.
جعفري تثبيت جايگاه حقوقي و سپردن مسئوليت اين موضوع به يكي از واحدهاي ستادي ،برنامه ريزي، نظارت، ارزيابي و حمايت مالي ويژه از اين موضوع ،استفاده از توانمندي بخش غير دولتي با ايجاد تشكلي مستقل با نام فدراسيون ورزش روستايي و عشايري و تعيين بودجه خاص براي توسعه ورزش‌هاي بومي ، محلي را از ديگر اقدامات سازمان تربيت بدني در راستاي ارتقا و توسعه ورزش ها و بازي هاي سنتي برشمرد.
وي افزود:در ايران به طور مشخص بيش از سه هزار نوع بازي شناسايي شده است كه با توجه به تنوع در اجرا و اسامي آنان بالغ بر 2400 بازي در كشور اسلامي متداول و مرسوم است. ويژگي‌هاي بارز و بازيهاي ايراني ، اساس و پايه ريشه اصلي شكل گيري بسياري از ورزش‌هاي مرسوم ومتداول درقالب بازي‌هاي المپيك و جهاني مثل كشتي با چوخه كه در مناطق شمال و شمال شرقي كشور متداول است داراي جايگاه ويژه اي بخصوص در استان خراسان شمالي است . رشته اي كه بسيار شبيه جودو است و اكثر قهرمانان ايراني در رشته جودو ، از بين ورزشكاراني كه به فعاليت كشتي با چوخه مي پردازند، انتخاب شده اند . ويژگي خاص ورزش‌هاي سنتي ايران استقبال و حضور بانوان علاقه مند به تماشاي اين ورزش‌ها به عنوان نمادي از ارزشهاي فرهنگي با حفظ صيانت از ارزشهاي اسلامي در ميادين ورزشي است .
رييس فدراسيون ورزش روستايي و عشايري حمايت از فعاليتهاي فدراسيون ورزش روستايي و عشايري توسط نهادهاي بين المللي ،حمايت ويژه در جهت تثبيت جايگاه حقوقي فدراسيون مذكور در عرصه بين المللي با پشتيباني يونسكو ، تدوين برنامه جامع در سطح بين المللي با حفظ رعايت ارزشهاي فرهنگي حاكم بر جوامع كشورها به منظور برگزاري جشنواره هاي بين المللي و تغيير نگرش در سياست‌هاي كميته بين المللي المپيك و معطوف شدن بخشي از برنامه ها در اين كميته به منظوراحياء و ترويج ميراث فرهنگي سنتي را از جمله انتظارات اين فدراسيون از يونسكو اعلام كرد.
پايان پيام

كد خبر: 468865
 شنبه 28 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن