تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه يكى از شما به خانه خود وارد مى‏شود، سلام كند، چرا كه سلام بركت مى‏آورد و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814961369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده تفت و ميبد يزد ، خواستار تداوم بهسازي بناهاي ارزشمند تاريخي شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نماينده تفت و ميبد يزد ، خواستار تداوم بهسازي بناهاي ارزشمند تاريخي شد
فرهنگي. ميراث فرهنگي . آثارتاريخي
يزد - نماينده مردم شهرستان‌هاي تفت و ميبد يزد در مجلس شوراي اسلامي ، خواستار تداوم بهسازي و مرمت بناهاي ارزشمند تاريخي و فرهنگي شد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا به نقل از ميراث فرهنگي شهرستان تفت ، حجت‌الاسلام " سيد جلال يحيي زاده " در بازديد از چند اثر تاريخي شهرستان تفت گفت : بناهاي تاريخي يادگارگذشتگان است كه بايد به آنها توجه ويژه داشت.

وي با بيان اينكه اين بناها در رونق اقتصادي و صنعت گردشگري هر منطقه نقش بسزايي دارند ، توجه به بازسازي اين آثار را ضروري توصيف كرد.

همچنين در جريان بازديد يحيي زاده از خانه‌هاي قديمي " مشير الممالك " و " حاج علي نقي" در روستاي خليل‌آباد تفت ، به پيشنهاد اين نماينده هر دو اثر براي ثبت در آثار ملي كشور به تهران پيشنهاد شد.

اين دو خانه قديمي كه نزديك به دو قرن از قدمت آنها مي‌گذرد دو سال پيش با هزينه يكي از خيران بازسازي شد.

مدير ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تفت در جريان بازديد نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي گفت: فهرست ‪ ۱۴۰‬اثر تاريخي و فرهنگي اين شهرستان براي ثبت در فهرست آثار ملي كشور به ميراث فرهنگي ارسال شده است.

" مجاهد كرباسي " ، اين آثار را شامل درختان كهنسال ، قلعه‌ها ، سنگ نگاره‌ها ، خانه‌هاي قديمي، خانه باغها، مساجد و آب انبارها اعلام كرد.

به گفته وي ، تاكنون بيش از يكهزار اثر تاريخي و فرهنگي در شهرستان تفت شناسايي شده كه ‪ ۵۷‬اثر آن در فهرست آثار ملي كشور ثبت شده است.

مجموعه تاريخي شاه ولي ، آتشكده و دخمه زرتشتيان، بقعه شيخ جنيد و چشمه آهكي توران پشت از مهمترين آثار تاريخي شهرستان تفت هستند.

اين شهرستان در ‪ ۲۰‬كيلومتري جنوب غربي شهر يزد قرار دارد. ك/‪۳‬ ‪۵۴۶/۱۰۲۷/۷۵۴۶‬
 پنجشنبه 26 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن