تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821303881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ششمين مجمع استادان زبان و ادبيات فارسي درتهران برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ششمين مجمع استادان زبان و ادبيات فارسي درتهران برگزار مي‌شود
فرهنگي. معارف. سازمان فرهنگ
رييس مركز گسترش زبان و ادبيات فارسي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، گفت : ششمين مجمع بين‌المللي استادان زبان و ادبيات فارسي ‪ ۲۵‬و ‪ ۲۶‬دي ماه در تالار علامه اميني دانشگاه تهران برگزار مي‌شود.

عباسعلي وفايي روز دوشنبه در جمع خبرنگاران ، افزود: در اين مجمع حدود ‪ ۲۰۰‬استاد خارجي زبان و ادبيات فارسي از ‪ ۵۰‬كشور، يكصد استاد ايراني از دانشگاه‌هاي شاخص در رشته زبان و ادبيات فارسي و زبانشناسي، دانشجويان دوره دكتراي زبان و ادبيات فارسي و استاداني از جامعه المصطفي قم حضور خواهند يافت.

وي اظهار داشت: در مجموع ‪ ۲۱۰‬مقاله به دبيرخانه اين مجمع ارسال شده است كه از بين آنان ‪۱۴۹‬مقاله توسط هيات علمي مجمع در قالب چكيده مقاله به چاپ رسيده كه در روز برگزاري همايش در اختيار شركت‌كنندگان قرار مي‌گيرد.

رييس مركز گسترش زبان و ادبيات فارسي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي ، به برنامه‌هاي اين مجمع اشاره كرد و افزود: در نخستين روز برگزاري اين مجمع وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، وزير علوم، تحقيقات و فناوري، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به ايراد سخن خواهند پرداخت .

وي ،خاطرنشان كرد: در مراسم افتتاحيه و در مدت برگزاري مجمع، شعرايي چون عبدالجبار كاكايي، موسوي گرمارودي و حميد سبزواري به قرائت اشعار خود مي پردازند.

وفايي گفت: در مجموع شش نشست با ارايه حدود ‪ ۶۰‬مقاله توسط استادان داخل و خارج از كشور با محوريت حوزه نشر ادبيات پس از پيروزي انقلاب اسلامي، سيماي جهاني ادبيات فارسي و روش‌ها و راهكارهاي گسترش زبان و ادبيات فارسي برگزار خواهد شد.

وي اظهار داشت: سعي مي‌شود اين نشست‌ها بيشتر جنبه پرسش و پاسخ داشته باشد و استادان با ارايه خلاصه‌اي از مقاله خود به بحث و بررسي پيرامون نحوه و راهكارهاي عملي براي گسترش اين زبان در ساير كشورها بپردازند.

دبير مركز گسترش زبان و ادبيات فارسي ادامه داد: در كنار اين مجمع كه به صورت دوسالانه برگزار مي‌شود، قرار است نمايشگاهي از آثار ادبي معاصر و ابزار و وسايل كمك آموزشي داير شود تا استادان خارجي با تحقيقات جديد در زمينه زبان و ادبيات فارسي آشنا شوند.

وفايي تصريح كرد: در اين نمايشگاه انتشارات بين‌المللي الهدي وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، جامعه المصطفي، مركز گسترش زبان و ادبيات فارسي و كانون زبان محصولات خود را به نمايش درمي آورند.

وي يادآور شد: استادان زبان و ادبيات فارسي خارج از كشور به نوعي مبلغان زبان و فرهنگ ايراني در كشورهاي مختلف هستند از اين رو برگزاري اين مجمع در واقع تقدير از دست اندركاران زبان و ادبيات فارسي است.

وفايي خاطرنشان كرد: در روز پاياني مجمع بيانيه‌اي در رابطه با راهكارهاي مناسب و پيشنهادات به منظور گسترش زبان و ادبيات فارسي در عرصه بين المللي به ويژه در عصر حاضر از سوي شركت‌كنندگان صادر خواهد شد.

وي تصريح كرد: زبان و ادبيات فارسي امروز بسيار متفاوت از گذشته شده و در دنيا افزون بر ويژگي‌هاي تاريخي اين زبان، قابليت‌هاي هنري و زباني و محتوايي آن نيز مورد توجه قرار دارد .
 دوشنبه 23 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن