تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806345697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 (در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 (در شهر )
حكايت دوره هاي آموزشي در هتل هاي چند ستاره!

خراسان امروز: گرچه ارتقاي سطح اطلاعات و آگاهيهاي كاركنان و مديران يك سازمان جزو نيازهاي ضروري محسوب مي شود اما برگزاري كارگاه هاي آموزش مديران شهرداري مشهد در يكي از هتلهاي چند ستاره در حالي در جريان است كه سكوت خبري مانع بروز واكنشي نسبت به اين موضوع شده است.
براساس اين گزارش، براي برگزاري اين كارگاههاي آموزشي كه با عنوان «بهبود روشها و آشنايي با قوانين» مديران شهرداري را به ضيافتي مي كشاند، تاكنون ميليونها تومان اعتبار صرف شده است.
يك منبع آگاه در گفتگو با گزارشگر ما مي گويد: براي برگزاري هر جلسه آموزشي بيش از 2 ميليون تومان هزينه مي شود كه 500 تا يك ميليون تومان آن براي حق الزحمه استادان پرداخت مي شود.
* داشته هايي كه مورد استفاده قرار نمي گيرد
وي با بيان اينكه تاكنون حدود 300 ميليون تومان به اين امر اختصاص يافته، مي افزايد: اين در حالي است كه ضرورت و نتيجه كارآمدي اينگونه آموزشها از نظر محتوا و برگزاري آن در هتلهاي چند ستاره هنوز به اثبات نرسيده است.
وي با اشاره به اينكه شهرداري سالنهاي مناسب براي برگزاري اينگونه كلاسها در اختيار دارد، اظهار مي دارد: در حالي نسبت به برگزاري اين كلاسها در هتل اصرار مي شود كه اين گونه مكانها مناسب آموزش نيستند.
وي از بلا استفاده ماندن سالنهاي كوهسنگي و مجتمع غدير و... كه در اختيار شهرداري است، انتقاد مي كند و مي افزايد: چرا بايد اعتبار زيادي صرف آموزش مديران در هتل شود در حالي كه سالنهاي تحت اختيار شهرداري اغلب اوقات خاك مي خورند.
وي مي افزايد: با توجه به اينكه براساس قوانين شهرداري بايد بخشي از امور شهري به دليل كاهش هزينه ها به بخش خصوصي واگذار شود اما اين ريخت و پاشها گوياي آن است كه مديريتي در اين بخش اعمال نمي شود و اساساً مديران پروژه هاي آموزشي شهرداري كه خارج از سازمان هستند و با شهرداري قراردادهاي خصوصي كلان دارند بسيار هزينه ساز و براي بلند جلوه دادن كار خود به دنبال دعوت از اساتيد تهران و مشهد آن هم با پرداخت پول بيشتر براي برگزاري سمينارها هستند.
وي همچنين به جايگاه شهرداري مشهد در بحث الكترونيك اشاره مي كند و اظهار مي دارد: اين آموزشها مي توانست با كمك اين سيستم و يا روشهاي نوين ديگري با كمترين هزينه و زمان انجام شود.
يكي از اعضاي شوراي اسلامي شهر نيز برگزاري اين گونه كارگاههاي آموزشي در هتل را تداوم يك عادت اشتباه عنوان مي كند و مي گويد: متأسفانه بيشترين اعتبار هزينه شده در اين آموزشها معطوف به محل برگزاري مي شود.
دكتر خواجي از اصل موضوع برگزاري اين كلاسها دفاع مي كند و مي افزايد: معمولاً چون ارتقاي كيفيت كار، نتيجه اين آموزشهاست پس نمي توان اصل آن را انكار كرد.
وي حقوق استادان را نيز در برابر هزينه پذيرايي و مكان برگزاري، ناچيز عنوان مي كند و مي گويد: بايد در نحوه برگزاري، زمانبندي و هزينه هاي جانبي آن بازنگري جدي صورت بگيرد.
* هيچ تفاوتي ندارد
وي با بيان اينكه برگزاري كارگاه آموزشي در هتل هيچ تفاوتي در كيفيت آموزش ندارد، مي افزايد: آموزش در يك فضاي آموزشي قطعاً شرايط بهتري خواهد داشت. زيرا سالن اجتماعات هتلها اصلاً مناسب آموزش نيستند.
وي به هزينه هاي پذيرايي در هتلها اشاره مي كند و مي افزايد: در حال حاضر فقط براي پذيرايي ميوه در هتل براي هر نفر 2 تا 3 هزار تومان هزينه مي شود در حالي كه مي توان با هزينه بسيار اندك همين ميزان پذيرايي را داشت.
رئيس كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر نيز ضمن تأييد برگزاري چنين كارگاههاي آموزشي در هتل مي گويد: البته اين آموزشها هفتگي نيست و بستگي به موضوع آموزش، زمانبندي شده است.
وي در بيان دلايل برگزاري اين گونه جلسات در هتل مي افزايد: ما نيز منتقد اين موضوع هستيم و براساس پيگيري شوراي شهر و ارائه طرحي از سوي چند تن از اعضا، شوراي اسلامي شهر در آخرين جلسه، شهرداري را موظف به برگزاري تمام جلسات در سالنهاي تحت اختيار نموده است.
* از مجريان بپرسيد
فاطمه غيور از اعتبار هزينه شده در برگزاري اين كلاسها اظهار بي اطلاعي مي كند و مي افزايد: ميزان دقيق اعتبارات را بايد از مجريان برگزاري كلاسها پرسيد اما آنچه از نظر برآورد هزينه مشخص است، اعتباري كه صرف خريد آبميوه و پذيرايي در هتل مي شود با ساير مكانها تفاوت بسياري دارد.
وي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه چه نظارتي از سوي شوراي شهر بر برگزاري اين گونه جلسات مي شود، اظهار مي دارد: نظارت از جهت ارتقاي سطح علمي كاركنان جزو برنامه هاي شوراست اما نظارت از جهت اعتبارات، در زمان تنظيم و يا تفريغ بودجه شهرداري صورت مي گيرد كه آن هم موردي نيست و سالانه كنترل مي شود.
* سكوت مركز پژوهشهاي شوراي شهر
دكتر خادمي عضو ديگر شورا و رئيس مركز پژوهشهاي شوراي شهر نيز به رغم پيگيريهاي مكرر تلفني خبرنگار ما با دفتر وي از هر گونه اظهار نظر خودداري مي كند و حتي حاضر به پاسخگويي تلفن نمي شود.او در حالي از پاسخگويي به تلفنها طفره مي رود كه در جايگاه رئيس مركز پژوهشهاي شوراي اسلامي شهر مي بايست بازوي رسانه ها در انعكاس مسايل شهر باشد.
* تأييد يا رد بي پاسخ ماند
براي پاسخ به انتقادهاي مطرح شده مصاحبه با شهردار مشهد و يا مديران مرتبط با اين امر در شهرداري يكي از ضرورياتي بود كه متأسفانه محقق نشد.
مسؤول ارتباطات رسانه اي روابط عمومي شهرداري نيز پيگيري گزارشگر ما را براي مصاحبه با شهردار بي نتيجه عنوان مي كند.
مدير تشكيلات، بهبود روشها و آموزش شهرداري نيز در گفتگو با گزارشگر ما ضمن تأييد برگزاري اين كلاسها مي گويد: كلاسهاي آموزشي مورد نظر تاكنون در هتلهاي پرديسان، صبا، هتل توريست توس و مجتمع هاي غدير و كوهسنگي برگزار شده است.
وي ارايه اطلاعات دقيق از اعتبار هزينه شده براي برگزاري اين كلاسها و اهداف و نتايج بدست آمده از اين آموزشها را معطوف به يك جلسه ملاقات حضوري مي كند.
سليماني در پاسخ به اصرار گزارشگر ما مبني بر زمان بر بودن ملاقات حضوري مي افزايد: فعلاً كه به دليل جلسه وقت پاسخگويي را ندارم.
وي به رغم اينكه شماره تلفن مستقيم خراسان امروز را از گزارشگر ما مي گيرد اما تا لحظه تنظيم اين مطلب تماسي نگرفته است.

اتصال جاده رحمت آباد به سلطان آباد؛ پروژه 25 ساله اي كه هنوز به اتمام نرسيده است

جوين - خبرنگار قدس: بخشدار عطاملك شهرستان جوين گفت: دهياران با كمك شوراها نسبت به تهيه شناسنامه روستا اقدام نموده و پروژه هاي مورد نياز و نيمه تمام را اعلام نمايند.
وي همچنين گفت: دهياران نسبت به تشويق مردم به بيمه محصولات كشاورزي همت گمارند و همچنين نقاط حادثه خيز كه در معرض سيل يا ساير حوادث قرار دارد را شناسايي نمايند.بخشدار عطاملك جوين همچنين دهياران را به نظارت كافي در ساخت و سازها موظف نمود.وي با بيان اينكه از تمام روستاها به صورت نامحسوس بازديد به عمل خواهد آمد، گفت: تلاش براي حفظ وحدت، انسجام و هماهنگي بين مردم و مسؤولان جزو برنامه هاي بخشداري مي باشد.
ملكوتي نماينده دهياران بخش نيز گفت: به بركت دولت عدالت محور كارخانه فولاد جوين در اين بخش قرار گرفته و ما انتظار داريم جهت اشتغال در اين كارخانه گزينش نيروهاي بومي مدنظر بخشدار باشد.
ملكوتي از بخشدار عطاملك درخواست نمود نسبت به اتصال راه رحمت آباد به سلطان آباد كه از پروژه هاي ملي مي باشد و مدت زيادي است كه از شروع عمليات آن مي گذرد، مساعدت نمايد.وي گفت: حركت كند اين پروژه باعث شده است زماني حدود 25 سال صرف آن شود، چون اين پروژه از سال 64 از چمن بيد در چهار قطعه آغاز گرديده و آخرين قطعه آن حكم آباد به سلطان آباد مي باشد كه در نهايت به جاده تهران- مشهد متصل مي گردد.وي افزود: اما اين پروژه بي نهايت كند است كه اين مسأله نگراني مردم را به دنبال دارد.
نماينده دهياران همچنين خواستار تأسيس پاسگاه، ثبت احوال، دادگاه و آتش نشاني در اين بخش شد و گفت: لازم است تابلوي تمام ادارات و شوراها و دهياري ها با ايجاد بخش عطاملك اصلاح گردد تا مردم بتوانند در مكاتبات و مراجعات خود با بخش تازه تأسيس ارتباط برقرار نمايند.

در خراسان شمالي؛ كودكان و نوجوانان تحت پوشش بهزيستي آموزش هاي امداد را فرا مي گيرند

بجنورد- خبرنگار قدس: معاون اجتماعي بهزيستي خراسان شمالي از عضويت 220 نفر در خانه هاي كودكان و نوجوانان بهزيستي خبر داد.
غلامي در همايش مديران خانه هاي كودكان و نوجوانان بهزيستي و مسؤولان جمعيت هلال احمر استان با اشاره به اينكه اين مراكز بايد اعضاي فعالي در هلال احمر داشته باشند، اظهار داشت: با توجه به سنخيتي كه بين فعاليتهاي سازمان جوانان هلال احمر و بهزيستي در بحث شبه خانواده وجود دارد، بايد بتوانيم در جهت پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي، رواني و عاطفي و در جهت اجتماعي كردن و معنا بخشيدن بيشتر به زندگي آنها فعاليتهاي هلال احمر را به اين مراكز ببريم و گسترش دهيم تا با فعال شدن كارشناسان، مربيان و فرزندان مقيم اين مراكز گوشه اي از مشكلات اين كودكان را حل كنيم.
وي افزود: بايد به زندگي اين كودكان در زماني كه تحت نظر ما هستند، كيفيت ببخشيم كه هلال احمر مي تواند زمينه فعاليت اين كودكان را در جامعه فعال كند.
معاون امور جوانان جمعيت هلال احمر استان نيز گفت: در دو سال اخير تعاملات خوبي بين بهزيستي وهلال احمر صورت گرفته كه اين تعاملات اجرايي شده است.
محمدي خاطر نشان كرد: خانه هاي كودكان و نوجوانان سازمان بهزيستي يكي ديگر از گروه هاي هدف ما براي تربيت و آموزش براي فعاليتهاي امدادي و عام المنفعه خواهد بود.
وي به اهداف افزودن اين گروه به گروه هاي هدف جمعيت جوانان هلال احمر اشاره كرده و گفت: گسترش عضويت، تلاش براي شناسايي استعدادهاي ويژه، گسترش آموزشهاي امدادي و گسترش فرهنگ كار خير و خيرخواهي در خانه هاي كودكان و نوجوانان سازمان بهزيستي از جمله اهداف در اين مراكز است.

براي نظارت بر ذبح شرعي دام و طيور صورت گرفت؛ استقرار ناظران در كشتارگاههاي نيشابور

مسؤول دفتر نمايندگي ولي فقيه در جهاد كشاورزي شهرستان نيشابور گفت: با هدف نظارت شرعي بر كشتار دام و طيور، در كشتارگاه دام شهرستان و دو كشتارگاه طيور، ناظران در اين واحدها مستقر شده اند.
ايماني مقدم اظهار داشت: سالانه بيش از 73 هزار رأس گاو، شتر، گوسفند، بز و بيش از چهار ميليون و 300 هزار قطعه مرغ در كشتارگاههاي شهرستان كشتار مي شود كه علاوه بر نظارت بهداشتي بر مراحل كشتار آنها توسط بازرسان دامپزشكي، بر ذبح شرعي آنها توسط ناظران نظارت مي شود.
رئيس شبكه دامپزشكي نيشابور نيز در اين باره گفت: در 9 ماهه امسال بيش از 57 هزار و 765 رأس گوسفند و بز و چهار هزار و 974 رأس گاو و شتر در كشتارگاههاي نيشابور كشتار شده است و گوشت استحصال شده توسط بازرسان دامپزشكي و ناظران شرعي مورد بازرسي قرار گرفته است.
دكتر محمود جوادي نژاد افزود: در 9 ماهه امسال در دو كشتارگاه مرغ شهرستان بيش از سه ميليون و 440 هزار قطعه مرغ كشتار شده است كه از نظر بهداشتي و ذبح شرعي مورد نظارت قرار گرفته است.

در جوابيه اداره راه و ترابري تربت حيدريه عنوان شد؛ سرقت و آسيب متعدد چراغ و علائم راهنمايي تقاطع روستاي حشمت آباد

خراسان امروز: اداره راه و ترابري تربت حيدريه در پاسخ به مطلب مندرج در ستون لحظه هاي مورخ 9/10/87 در خصوص گزارش شوراي اسلامي روستاي حشمت آباد جوابيه اي به قدس ارسال كرد.
در اين جوابيه آمده است: محل مورد نظر بر خلاف خبر منتشره كه چهارراه اعلام گرديده، سه راهي روستاهاي نسر- سربالا به محور فرعي رباط سنگ- اسدآباد (در محل روستاي حشمت آباد) مي باشد كه سه راهي فوق ساماندهي و رمپهاي ورودي و خروجي آن نيز آسفالت است.
همچنين با توجه به گزارش شورا مبني بر تصادفات و خسارات مالي و جاني در محل درج آن در روزنامه، بدين وسيله از فرمانده پليس راه شادمهر استعلام شد كه اعلام گرديد هيچگونه تصادفي طي دو ماهه گذشته در محل سه راهي فوق صورت نگرفته است.
از سويي محل مذكور داراي ايمني لازم از جمله علايم اخطاري و كاهش سرعت و چراغ چشمك زن مي باشد و همچنين تقاطع راه روستايي به محل فرعي داراي علايم و سرعت گير بوده كه علايم و چراغ چندين مرتبه مورد آسيب و سرقت قرار گرفته كه مجدداً و در حضور شوراي اسلامي روستاي ياد شده رفع نقص و راه اندازي گرديده است.

يك مسؤول خبر داد؛ شوراهاي حل اختلاف خراسان شمالي صاحب ساختمان ملكي مي شوند

بجنورد - خبرنگار قدس: معاون قضايي دادگستري خراسان شمالي گفت: تمام شوراهاي حل اختلاف در حوزه هاي قضايي خراسان شمالي تا پايان سال جاري، صاحب ساختمان ملكي مي شوند.
حسن نوري به دستاوردهاي شوراهاي حل اختلاف خراسان شمالي اشاره كرد و بيان داشت: بيش از 1600 پرونده خانوادگي با موضوع طلاق در اين شوراها به سازش ختم شده و همچنين 200 پرونده با موضوع قتلهاي عمد و غيرعمد در اين شوراها به سازش منجر شده است.
وي خاطرنشان كرد: خراسان شمالي در زمينه مصالحه پرونده هاي قتل، رتبه برتر كشور را كسب كرده است.
وي تصريح كرد: با تلاش اعضاي شوراهاي حل اختلاف يك ميليارد و 400 ميليون تومان در سال جاري از شاكيان تخفيف گرفته شده است.
وي موفقيتهاي اين شوراها را حاصل تلاش اعضاي شوراها و حمايتهاي معنوي رئيس كل دادگستري برشمرد.

هزينه 4 ميليارد ريالي براي درمان مددجويان كميته امداد خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: مدير كل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان شمالي گفت: از ابتداي سال تاكنون بيش از چهار ميليارد ريال براي درمان مددجويان اين نهاد هزينه شده است.
تبارك سبحاني اظهار داشت: از ابتداي سال تاكنون با حمايتهاي اين نهاد 47 هزار و 290 نفر از مددجويان درمان شده اند.
وي با بيان اينكه 25 هزار و 14 نفر مددجويان اين نهاد از بيمه خدمات درماني كميته امداد بهره مند هستند، افزود: اين مددجويان با داشتن اين بيمه از تمامي خدمات درماني همچون آزمايشگاه، راديولوژي، سونوگرافي، داروهاي عمومي، دياليز با بستري، جراحي ها و غيره استفاده مي كنند.
وي يادآور شد: همچنين هزينه هاي بيمارستان و درمانهاي سرپايي مددجويان اين نهاد به صورت صد درصد توسط كميته امداد پرداخت مي شود.
وي خاطرنشان كرد: اين نهاد به دليل كمبود امكانات در استان از ابتداي سال تاكنون 532 نفر از مددجويان را جهت درمان به استانهاي تهران و خراسان رضوي اعزام كرده است.
وي تصريح كرد: اين نهاد همچنين براي درمان بيماران خاص از ابتداي سال تاكنون بيش از 481 ميليون و 753 هزارريال پرداخت كرده است.

پرداخت 2 ميليارد ريال يارانه به مراكز توانبخشي بهزيستي خراسان شمالي

بجنورد - خبرنگار قدس: مديركل بهزيستي خراسان شمالي گفت: در 6 ماهه اول سال جاري دو ميليارد و 131 ميليون و 800 هزار ريال يارانه براي 550 نفر به مراكز نگهداري و آموزش توانبخشي بهزيستي استان پرداخت شده است.
دكتر عليرضا قرباني اظهار داشت: يارانه استاندارد براي هر معلول ذهني، جسمي و حركتي و يا بيماران رواني و سالمندان در مراكز شبانه روزي 105 هزار تومان و مراكز روزانه 60 هزار تومان در ماه است كه هم اكنون به دليل نبود اعتبار كافي، به اين مراكز به ترتيب 90 هزار تومان و 50 هزار تومان پرداخت مي شود.
قرباني تصريح كرد: در استان خراسان شمالي 11 مركز نگهداري و آموزش توانبخشي معلولان ذهني با 363 معلول، يك مركز جسمي حركتي با 20 معلول، دو مركز سالمندان با 63 سالمند و يك مركز با حمايت از 104 بيمار رواني وجود دارد و ارايه خدمت مي كند.

لحظه ها

بر اثر آتش سوزي در يك واحد مرغداري بجستان ؛ 11 هزار جوجه كباب شدند

بر اثر نشت نفت گاز از يك دستگاه بخاري در يك واحد مرغداري يازده هزار قطعه اي در كيلومتر پنج جاده بجستان به روستاي درزاب حادثه آتش سوزي به وقوع پيوست كه در نتيجه آن تمامي جوجه هاي اين مرغداري در آتش سوختند.
دكتر متقي رئيس اداره دامپزشكي بجستان خسارت وارده به اين واحد مرغداري را بيش از دويست ميليون ريال اعلام كرد.
وي به مرغداران توصيه كرد كه با توجه به فصل زمستان و برودت هوا از وسايل گرمايي استاندارد استفاده نمايند، ضمن اينكه فقط به بيمه جوجه ها اكتفا نكرده و حتماً ساختمان و لوازم مرغداريها را بيمه نمايند.

ناكامي سارقان شب رو در خيابان شيخ صدوق
خراسان امروز: سارق جواني كه با توسل به زور قصد سرقت كيف دستي يك زن را داشت با احساس مسؤوليت شهروندان دستگير و به پليس تحويل داده شد.
به گزارش خبرنگار ما، برف زمستاني در ساعت 8 شب بيست و يكم دي ماه شهر مشهد را سفيدپوش كرده بود كه شهروندان رهگذر در خيابان شيخ صدوق اين شهر با دو جوان موتورسوار روبرو شدند كه قصد زورگيري و سرقت كيف دستي از يك خانم را داشتند. در اين لحظه آنان با احساس مسؤوليت وارد عمل شدند و يكي از سارقان زورگير را دستگير كردند.
با گزارش موضوع به فوريتهاي پليسي 110 تيم گشتي كلانتري طبرسي جنوبي خود را به محل رساندند و سارق زورگير را دستگير و به كلانتري منتقل كردند.
متهم دستگيرشده در بازجوييهاي پليسي اظهار داشت: شغل خياطي داشتم و براي خودم كسي بودم اما اعتياد به مواد مخدر همه چيزم را سوزاند. كريستال مثل طناب به گردنم افتاده است.
اين جوان زورگير افزود: با همدستي يكي از دوستانم با موتورسيكلت به خيابان شيخ صدوق آمديم و پس از انتخاب طعمه با چاقو به او حمله كرديم و مي خواستيم كيفش را سرقت كنيم كه مردم وارد عمل شدند و مرا دستگير كردند.
سرهنگ شوشتري رئيس مركز اطلاع رساني پليس خراسان رضوي در اين خصوص به خبرنگار ما گفت: با به دست آمدن سرنخهاي موجود، سرهنگ اسماعيلي به اكيپ ويژه آگاهي كلانتري طبرسي مأموريت داد تا متهم فراري پرونده نيز دستگير شود.
وي تصريح كرد: زن جوان به علت صدمات وارده به ناحيه صورت و دستهايش به پزشكي قانوني معرفي شد.

شناسايي پژو حامل مواد مخدر در محور بجستان - فيض آباد
گناباد- خبرنگار قدس: فرمانده انتظامي گناباد گفت: در پي اقدامهاي پليسي، مأموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان به اتفاق پرسنل كلانتري 14 در محور بجستان- فيض آباد حين كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه خودرو پژو 405 مشكوك شدند كه در بازرسي از آن 180 كيلوگرم ترياك و مقدار 51 كيلوگرم حشيش كشف و ضبط نمودند.
سرهنگ قاسم قادري افزود: در اين رابطه 3 نفر دستگير و تحويل مقامهاي قضايي شدند. وي افزود: اين خودرو از مقصد زاهدان به سمت مشهد در حركت بود.

كشف 737 ميليون ريال كالاي قاچاق در خراسان رضوي
خراسان امروز: دبير كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز خراسان رضوي گفت: در راستاي اجراي طرح 48 ساعته مبارزه با مظاهر علني قاچاق كالا و ارز در سطح استان 32 قلم كالا قاچاق به ارزش 737 ميليون و 700 هزار ريال كشف شد.
باغدار افزود: در راستاي اجراي اين طرح كالاهايي از قبيل لوازم الكترونيكي، البسه و پارچه به دست آمد.
وي افزود: در اين عمليات چهار دستگاه خودرو توقيف و 30 نفر متهم دستگير شدند و پرونده هاي مربوطه به مراجع ذيربط ارسال شد
.باغدار شهرستانهاي سبزوار، تايباد، خواف، تربت جام و نيشابور را از شهرستانهاي داراي بيشترين كشفيات قاچاق در اين عمليات معرفي كرد.
وي قطعات رايانه، پارچه، لوازم آرايشي بهداشتي، اسباب بازي، بيسيم دستي، لوازم يدكي و لوحهاي فشرده غيرمجاز را از ديگر مكشوفات اعلام كرد.وي با اشاره به وجود برخي مواد غذايي و البسه مستعمل خارجي در كشفيات اين عمليات گفت: به دليل غيربهداشتي بودن اين مواد غذايي و البسه، مبارزه با قاچاق كالاهايي كه سلامتي انسان را به خطر مي اندازد در دستور كار جدي كميسيون مبارزه قاچاق كالا و ارز قرار گرفته است.

چه خبر

تربت جام: در نشست مسؤولان زندان تربت جام با فرماندار شهرستان وضعيت موجود و فعاليتهاي اصلاحي و تربيتي زندان توسط رئيس زندان تشريح شد.
براساس اين خبر، حميد كامل رئيس زندان تربت جام با اشاره به وضعيت اعتبارات زندان خواستار همكاري و مساعدت استانداري و فرمانداري در اين زمينه شد.وي از همكاري مستمر و مساعد اداره فني و حرفه اي شهرستان قدرداني كرد و افزود: اداره فني و حرفه اي شهرستان با راه اندازي رشته هاي مختلف از قبيل صنايع چوب، بنايي، خياطي، آرايشگري در اندرزگاه هاي مردان و نسوان زندان فعاليت چشمگير و قابل توصيفي دارد.در ادامه فرماندار شهرستان نيز با اشاره به مرزي بودن و حساسيت منطقه، ارتباط و تعامل زندان با نهادهاي نظامي و اطلاعاتي شهرستان را باعث افزايش ضريب امنيت شهروندان و مردم منطقه دانست.
وي همچنين يادآور شد: تلاشهاي انجام شده از سوي مسؤولان زندان جهت پر نمودن اوقات فراغت زندانيان و كسب حرفه و آموزش در راستاي كاهش آمار بازگشت زندانيان آزاد شده و كاهش آسيب در محيط زندان قابل توجه و تقدير است.
* همايش آشنايي با پيشگيري و مبارزه با بيماري ايدز توسط زندان تربت جام برگزار شد.اين همايش با حضور جمعي از مسؤولان شهرستان، رئيس و كاركنان زندان و عده كثيري از مددجويان به اتفاق خانواده هايشان برگزار شد.
كامل رئيس زندان ضمن تقدير از دست اندركاران اجراي اين همايش، آمادگي اداره زندان در قالب هر گونه كمك و همياري در خصوص مبارزه با بيماري ايدز را اعلام كرد.
خراسان امروز: با حضور و مشاركت مردم در امر خداپسندانه اهداي خون آمار تعداد مراجعان و اهداكنندگان خون در ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني نسبت به گذشته رشد چشمگيري داشت.لازم به ذكر است كه سه مركز اهداي خون در شهر مشهد مقدس و پنج پايگاه در شهرستانهاي استان در روزهاي مذكور فعال بوده اند.براساس اين خبر، تعداد مراجعان در ايام ياد شده 3540 نفر بوده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 13 درصدي داشته است.همچنين تعداد اهداكنندگان نيز 2963 نفر بود كه اين رقم نيز نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد رشد را نشان مي دهد.
* معاون فرهنگي ورزشي سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان رضوي از پايان اردوي والدين شهداي استان خراسان رضوي تحت عنوان «محبين الرضا» خبر داد.به گفته حجة الاسلام حسين معصومي، در اين اردوها كه طي هشت دوره سه روزه برگزار شد، 1120 نفر از والدين شهداي شهرهاي استان خراسان رضوي، بارگاه نور باران رضوي را زيارت كردند.
بيرجند: مدير پايگاه انتقال خون خراسان جنوبي گفت: 261 واحد خون در ايام تاسوعا و عاشورا توسط عزاداران حسيني در بيرجند اهدا شد.محمدرضا عاملي با اشاره به استقبال مردم براي اهداي خون در ايام محرم افزود: همچنين از خونهاي اهدايي پلاسما، كرايو، گلبول قرمز، پلاكت و ديگر فرآورده هاي خوني تهيه مي شود.
جوين: مهندس يعقوبي رئيس اداره آب و فاضلاب شهر نقاب گفت: از اين پس شهروندان نقابي نيازي به مراجعه به اين اداره ندارند و مي توانند با يك تماس تلفني تقاضاي انشعاب خود را مطرح نمايند.وي گفت: به محض وصول تلفني تقاضاي انشعاب، پرسنل آبفا بدون درنگ و در كمترين فرصت نسبت به نصب انشعاب متقاضي اقدام خواهند نمود.وي گفت: خدمات ديگري نيز مد نظر شركت آبفاي جوين مي باشد كه به مرور زمان شهروندان را از آن با خبر خواهيم كرد.وي گفت: در حال حاضر نزديك به چهار هزار انشعاب در شهر نقاب از خدمات آب و فاضلاب بهره مندند.
* رئيس جمعيت هلال احمر جوين گفت: به منظور كمك به برادران و خواهران مسلمان در غزه نسبت به جمع آوري كمكهاي نقدي و غيرنقدي در اين شهرستان اقدام شد.اميدياني گفت: با همكاري و مساعدت داوطلبان، جوانان و پرسنل هلال احمر در مورد جمع آوري كمكها تلاش گسترده اي آغاز شده است.وي گفت: از ادارات دولتي و نهادهاي انقلابي و كارخانجات نيز خواسته شده كمكهاي خود را تحويل جمعيت هلال احمر نمايند.
بجنورد:رئيس و كاركنان سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي، با اهداي خون خود، حمايت همه جانبه خود را از مردم مظلوم غزه اعلام نمودند. جهادگران جهاد كشاورزي خراسان شمالي در اين اقدام انسان دوستانه ضمن محكوم كردن جنايات دد منشانه جلادان رژيم صهيونيستي و سكوت دولتهاي اروپايي و عربي، با مردم مظلوم و داغديده فلسطين ابراز همدردي نمودند.

هدف

شهرداري جغتاي قهرمان مسابقات واليبال «جام ولايت» شد
جغتاي- خبرنگار قدس: مسابقات واليبال جام ولايت شهرستان جغتاي پايان يافت.
اين دوره از مسابقات كه با حضور 15 تيم در رده سني بزرگسالان در سالن ورزشي شهيد چمران برگزار شد، با قهرماني تيم شهرداري جغتاي و نائب قهرماني هلال احمر به پايان رسيد. در پايان اين مسابقات به تيمهاي برتر جوايز نفيسي اهدا شد.

مسابقه دو و ميداني يادواره شهداي دانشجوي خراسان رضوي

خراسان امروز: مسابقه دووميداني و كوهپيمائي يادواره شهداي دانشجوي دانشگاه هاي استان خراسان رضوي در پارك كوهسنگي مشهد برگزار شد.
در اين مسابقه حدود 50 نفر شركت كردند كه در پايان اين مسابقات هادي افقهي، محسن صابر و علي رجبي مقام اول تا سوم مقطع سني بالاي 25 سال را به خود اختصاص دادند.
اين مسابقه كه ويژه برادران بود با صعود به كوه سنگي به پايان رسيد. گفتني است اين برنامه توسط مديريت تربيت بدني برگزار شد.

برگزاري مسابقه آمادگي جسماني دانش آموزان مقطع ابتدايي در اسفراين
بجنورد- خبرنگار قدس: يك دوره مسابقه آمادگي جسماني ويژه دانش آموزان مقطع ابتدايي در اسفراين برگزار شد.
در اين دوره مسابقات 150 دانش آموز از سطح شهر و روستاهاي استان در سه گروه سني 10، 11 و 12 سال با يكديگر به رقابت پرداختند و در پايان در گروه سني 12 سال علي حيدري از دبستان شهيد فهميده، رضا سنگ سفيدي از دبستان 22 بهمن و مسعود چوپاني از دبستان شيخ آذري به ترتيب اول تا سوم شدند. در گروه سني 11 سال نيز محمد حيدري از دبستان شهيد قرباني، سياوش خرمي از دبستان امام خميني(ره) و مهدي نوري از دبستان شهيد آيت عنوانهاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
همچنين در گروه سني 10 سال نيز محمد سنگ سفيدي از دبستان شهيد آيت و حسين يزدي از دبستان شهيد فهميده مقام هاي اول تا دوم را كسب كردند. آورده و رجبيان از دبستان شهيد رجايي به اتفاق سيد محمد حسيني از دبستان 22 بهمن به طور مشترك سوم شدند.

برگزاري مسابقات كشتي يادواره شهداي هويزه در سبزوار
سبزوار- خبرنگار قدس: مسؤول روابط عمومي جهاد كشاورزي سبزوار از برگزاري مسابقات كشتي بين تيم شهرستان و تيم نيشابور خبر داد.
قاسم ايزدي با اعلام اين خبر گفت: اين مسابقات با عنوان يادواره شهداي هويزه و 43 شهيد جهادگر مديريت جهاد كشاورزي در سبزوار برگزار شد. وي با بيان اينكه اين دوره از مسابقات بين چهار رده سني نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار گرديد، ادامه داد: تيم سبزوار از 24 مسابقه برگزار شده با 18 برد و كسب 87 امتياز به برتري دست يافت.

اعزام تيم واليبال بهزيستي خراسان شمالي به مسابقات كشوري
بجنورد - خبرنگار قدس: تيم واليبال بانوان بهزيستي استان خراسان شمالي جهت شركت در مسابقات كشوري عازم استان فارس شد.
براساس اين خبر، مهرنوش قوپرانلو، بتول اخوان، ام البنين بهلولي، مدينه سيدي، زهرا مقتدائي، جميله الهي، وجيهه شكاري، سيما اميري، شيدا صباغ پور، شيما لطفي به مربيگري منصوره زارعي و به سرپرستي مريم احمدي در اين مسابقات شركت مي كنند.مسابقات كشوري واليبال بانوان سازمان بهزيستي از 21 دي ماه به مدت پنج روز در شيراز برگزار مي شود.

اعلام نتايج مسابقات ورزشي دانش آموزان تحت جلگه نيشابور
رئيس اداره آموزش و پرورش منطقه تحت جلگه نيشابور گفت: تيمهاي آموزشگاههاي راهنمايي شهيد يحيي حسيني، ثامن الائمه(ع) و شهيد رجبعلي گرمايي به ترتيب مقام اول تا سوم مسابقات فوتسال اين منطقه را كسب كردند.
محمديوسف سپهري راد افزود: اين مسابقات با حضور 30 تيم در سالن ورزشي شهر فيروزه، مركز اين بخش برگزار شد.وي اضافه كرد: همچنين يك دوره مسابقه دووميداني در موارد سرعت، امدادي، 800 متر و پرتاب وزنه بين آموزشگاههاي راهنمايي با شركت 16 تيم برگزار گرديد كه در نهايت تيمهاي آموزشگاههاي حصاركوشك، ولي عصر(عج) و ثامن الائمه(ع) به ترتيب اول تا سوم شدند.
وي اظهار داشت: در مسابقات واليبال متوسطه دختران نيز 6 تيم از منطقه در سالن ورزشي شهر فيروزه به رقابت پرداختند كه تيمهاي آموزشگاههاي حضرت معصومه(س)، كوثر و زينب كبري(س) مقامهاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
وي با اشاره به مسابقات تنيس دختران مقطع راهنمايي كه در سالن دبيرستان حضرت معصومه(س) برگزار شد نيز گفت: در اين مسابقات و در بخش انفرادي مريم آمارلو از مدرسه امام علي(ع)، فاطمه سادات حسيني از مدرسه حضرت فاطمه(س) و فاطمه گودرزي از مدرسه شهداي شهر فيروزه اول تا سوم شدند و در بخش تيمي كه 6 تيم شركت كردند، تيمهاي آموزشگاههاي حضرت فاطمه(س)، امام علي(ع) و شهداي شهر فيروزه به مقامهاي اول تا سوم دست يافتند.
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 916]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن