تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816198951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جعفري جلوه : پهلوان سازي بايد محور بازي هاي رايانه اي باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: جعفري جلوه : "پهلوان سازي" بايد محور بازي هاي رايانه اي باشد


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ، گفت : محور فعاليت هاي حريف در سينما و گيم "قهرمان سازي" است به همين دليل محور فعاليت هاي ما در گيم ملي بايد "پهلوان سازي" باشد.

به گزارش گروه فرهنگي هنري باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" به نقل از "راه فيروزه"، معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دربرنامه رونمايي نظام ملي رده بندي سني بازيهاي رايانه اي به ايراد سخنراني پرداخت متن كامل سخنان مهندس "محمد رضا جعفري جلوه" به شرح زير است :
سبحان الذي اسري بعيده ليلاً من المسجد الحرام الي مسجدا القصي الذي باركنا حولَهُ لِنُريهُ من ايتنا اِنهُ هوالسميع البصير
حيفم آمد در اين شب و دراين محفل گرم و سراسر انديشه و انگيزه و غيرتمند كه سخن از اسرا يا نظام ملي رده بندي بازي هاي رايانه اي است با اين آيه آغاز نكنم.« اسرا» ما را به وجوه مختلفي ارجاع مي دهد و همواره در ذهن ما تذكري الهام بخش است به ويژه دراين ايام و اين روزها ، اسرا ما را به ياد آن مسير نرم شبانه وآن عروج دل انگيز نبوي مي اندازد تا مسجد الاقصي تا فلسطين و همينطور به ياد مبدأ چنين سير و حركتي از مسجد الحرام از خاستگاه وحي و چشمه جوشان بعثت.
اما مقصد ، يعني فلسطين اين روزها و به خصوص درهمين ساعات دستخوش فاجعه اي متأسفانه انكار شده است.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: 60 سال است كه صهيونيسم از طريق انگاره هاي مظلوم نمايانه كه اتفاقاً بر محمل هنر رسانه هاي قدرتمند و نافذ معاصركارسازي و به طور خواسته يا ناخواسته در اذهان جاگير شده است، طرحي شريرانه براي جهان داشته است و دارد اما با ظاهري سراسر دروغ كه بويژه در فيلم ها و بازي هاي رايانه اي اغواگر والقاگر بروز ميدهد و كاملاً وارونه... غاصب است اما خود را مردمي آواره و غصب شده مي داند و مي شناساند، حقوق ملتي را پايمال مي كند. قرباني مي گيرد تو گويي او قرباني قتل عام ها و مقهور ابدي و ازلي هولوكاست است و اين بازي بايد بدل بخورد در هر دو عرصه سينما و گيم. بهر حال در اينجا به جا بود ياد كنيم از قربانيان امروز غزه ، ده ها و صدها تن انساني كه امروز به شهادت رسيدند و صدها تن ديگر كه مجروح و مصدوم شدند و البته گواهي شدند ديگر بار بر دروغين بودن اين مظلوميت نمايي ها ي صهيونيزم و به جفا قرباني گرفتن ها و حق كشي ها در فلسطين و اتفاقاً يكي از موضوعات همين بحث و مقوله كه امشب اينجا برايش گرد آمده ايم همين گواهي دادن هاست به حقيقت.
جعفري جلوه ادامه داد: از طريق هنر رسانه هاي قدرتمند و توانا مثل سينما و گيم كه امروز به شكل بسيار وسيع و اثر گذار در حال افكار سازي ، رفتار سازي ،فرهنگ سازي ،فرهنگ زدايي و بسيار امور و كارهاي ديگر از اين دست هستند و ما با سامانۀ اسرا قصد نظام مند كردن اين عرصه ها را داريم و شايسته است وقتي سخن از «اسرا» هست به مقصد «اسرا» اشاره كنيم كه قدس را، فلسطين را ، يك آرمان و يك حقيقت و مظلوميت كتمان شده را در يادها زنده كنيم و به مبدأ« اسرا» برگرديم ، كه نقطه آغاز حركت هاي هدفمند است و مروري كنيم بر آنچه هدف بعثت بود و هدف هر حركت بعد از بعثت كه در دستور كار تك تك كساني است كه بنام ديانت و اخلاق در عرصه فرهنگ و هنر و اثر گذاري در جامعه و تعليم و تربيت حضور داشته و دارند. اسرا به ما مكارم اخلاق را متذكر مي شود و اينكه «و يزكيهم و يعلمهم الكتاب و الحكمه» اين دو مقصد اساسي بعثت دردستور كار همه ما درعرصه فرهنگ و هنر است به خصوص در عرصه هنر قدرتمند سينما و گيم، در حالي كه مي دانيم امروز اين هنر رسانه ها تا چه ميزان در خدمت اهداف متقابل اين اهداف عاليه هستند ، تا چه ميزان اخلاقي يا ضد اخلاقي اند و پاكي و پاكدامني مي آفرينند و درخدمت تعليم و تربيت و آموزش بالقوه قرار دارند يا بالعكس.
چه ميزان مي سازند و تا چه ميزان تخريب مي كنند.
معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: به خوبي مي دانيم امروزه اين دو هنر رسانه قدرتمند و توانا به ميزان بسيار در خدمت جهاني سازي اند ، در خدمت محو فرهنگ ها و محو هويت ها و محو اصل، اصل هر هويت يعني « فطرت».
جعفري جلوه توضيح داد: تلاش در جهت كشتن فطرت از انگيزه هاي اصلي كساني است كه پشت صحنه سينما و گيم در مركز قدرت جهاني سازي بويژه درايالات متحده امريكا در هاليوود و عرصه هاي مكملي كه حوزه گيم در آن كشور را سامان مي دهند و به تمام جهان مي پراكنند.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ياداورشد: حال كه ميدانيم حريف در اين عرصه چه مي كند، پس بيش از پيش بر محور آنچه خود مي بايد انجام دهيم فراهم آييم و با تشريك مساعي، گيم ملي را همچون سينماي ملي تعريف كنيم كه به طور قطع بايد در خدمت اهداف عاليه بعثت و بسط فرهنگ و هويت اسلامي ، ايراني و بويژه بسط و نشر فرهنگ پهلواني باشد.
وي تصريح كرد كه به خصوص به اين معنا تاكيد ويژه اي مي كنم ، اگر اندكي تامل كنيم مي بينيم محور اصلي بازي حريف قهرمان سازي است . قهرمان قدرتمند برتري طلب با ويژگي ها و مؤلفه هايي كه خواسته يا ناخواسته باعث مي شود او را دوست بداريم چون در ناخودآگاه ما مي نشيند.
جعفري جلوه ، گفت: دقيقاً در نقطۀ مقابل سير نرم و لطيف « اسرا» امروز هنر رسانه هاي گيم و سينما نيز خيلي نرم در وجود و ناخودآگاه ما مي نشيند و به تصرف وجود مخاطبان بويژه كودكان و نوجوانان مي پردازد آناني كه در هر پيامي كه به آنها عرضه مي شود بي گناه ترين و تسليم ترين مخاطبان هستند.
معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ، محور فعاليت هاي حريف در سينما و گيم را قهرمان سازي دانست و گفت : به همين دليل محور فعاليت هاي ما در گيم ملي بايد پهلوان سازي باشد پهلوان با همه مؤلفه هاي آن در فرهنگ ايراني ، شرقي و اسلامي كه مظهر حجب ، حيا و عفاف ، پايداري و حماسه، بيداري و بصيرت، عشق و مهر ورزي ، ايثار ، فداكاري و گذشت، محبت و عفو، دستگيري پناه جويان و پناه دهي تنها ماندگان و بسياري ارزش ها و خوبي هايي كه در منش واكنش پهلواني يافت مي شود و مي توانيم بازشناسي و بازخواني كنيم و آنرا باز توليد نمائيم.
وي ، احياي اين فرهنگ را از طريق سينما و گيم ملي يگانه راه بقاء و حيات در اين عرصه برشمرد و ادامه داد: اين فرهنگ در خودش دو اقدام سلبي و ايجابي را با هم و توأمان دارد، پهلواني هم در مقابل ناملايمات پايداري مي كند و اقدامات بازدارنده به كار مي بندد، و ايستادگي و مقاومت دارد و هم سرشار از بخشندگي و داد و دهش و عشق است هم باز مي دارد و هم ايجاب مي كند اين هردو برنامه همزمان دردستور كار ماست بويژه براي عرصۀ گيم ملي مثل سينماي ملي و در اين راستا گيم ملي رقم نخواهد خورد مگر با نظام ملي ارزشيابي و رده بندي مربوط به آن.
جعفري جلوه تاكيد كرد : البته با همه ملاحظاتي كه مي بايست مد نظر قرار بگيرد چنين نظامي مقوم گيم ملي خواهد بود چرا كه بيانگر فرصت ها و آسيب ها از منظر شرقي،ايراني واسلامي است هم حدود و ثغور را منعكس مي كند و هم رخصت ها و فرصت ها را بيان مي سازد.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت كه بايد تاكيد شود كه نظام رده بندي سني بازي هاي رايانه اي صرفاً يك نظام براي بازداشتن نيست توفيق اش وقتي است كه سامانه اي باشد حاوي هم اقدامات سلبي و هم ايجابي ، هم نشر دهنده ارزش ها و فضيلت ها باشد و آگاهي بخش بازدارنده ، هشدار دهنده به مخاطب يعني اين دو رويكرد را همزمان داراست.
جعفري جلوه افزود: اميدوارم دوستان من دراين بحث توجه شان به بخش ايجابي بيشتر باشد. دراين صورت اين نظام در عرصه بازي هاي رايانه اي هم اشارت دهنده بخش توليد خواهد بود هم نظام توزيع در اين حوزه مهم و حساس را سامان ميدهد.
در پايان از همه عزيزاني كه با همتي بلند در اين فرصت محدود در شكل دهي نظامات نظارت و ارزشيابي و طبقه بندي و حمايت از توليد كنندگان و مصرف كنندگان بازي هاي رايانه اي بويژه تلاش كرده اند و خواهند كرد تشكر مي كنم از عزيزاني كه در بنياد ملي بازيهاي رايانه اي فعال بوده و خواهند بود همينطور از همكارانم در اداره كل همكاريهاي سمعي و بصري و نمايش خانگي كه ستاد چنين ارزشيابي و نظارتي در معاونت سينماي است و متوجه اين مقوله همچون ديگر محولات سمعي و بصري هستند از ايشان نيز سپاسگذاري مي كنم و قدر داني مي نمايم از همه نهادها و متوليان اين عرصه حساس بويژه شوراي عالي اطلاع رساني و مديريت آن شورا جناب آقاي دكتر شهرياري و ديگر بزرگواران كه تا امروز با ما همراهي كرده اند .
اميدواروم با قوت قلب ، گام هاي بعدي در اين عرصه گوياتر و پويا تر و بهتر از اين برداشته شوند.
 جمعه 20 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 358]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن