تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804805717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كسري بودجه دانشگاهها داد مي‌زند؟ روساي دانشگاه‌ها با هشدار نسبت به تبعات كسري بودجه؛ دانشگاه‌ها از بودجه انقباضي مستثني شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: كسري بودجه دانشگاهها داد مي‌زند؟ روساي دانشگاه‌ها با هشدار نسبت به تبعات كسري بودجه؛ دانشگاه‌ها از بودجه انقباضي مستثني شوند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: صنفي

دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي كشور در حالي اين روزها به اميد ابلاغ اصلاحيه بودجه دولت براي جبران كسري‌ها به سر مي‌برند كه اهميت فعاليت‌هاي توسعه‌اي و پژوهشي دانشگاه‌ها بر كسي پوشيده نيست.

امسال ظاهرا متممي براي بودجه ارائه نخواهد شد و كسري‌ها بايد از طريق اصلاحيه بودجه مرتفع شود، اين در حاليست كه دانشگاه‌ها به گفته برخي روسا بودجه باقي مانده و تخصيص نيافته‌اي ندارند كه بتوانند آن را از طريق اصلاحيه و جابجايي بودجه منتقل كنند.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دانشگاهها به عنوان مراكز توليد علم و فناوري كسري‌هاي بودجه را عامل محدود كننده‌اي مي دانند كه هميشه تكرار مي‌شود، در اين ميان گرچه سياست كلان بودجه كشور، تدوين بودجه‌هاي انقباضي است ولي روساي دانشگاه‌ها بر اين باورند كه بايد از اين نوع بودجه‌بندي‌ها معاف شوند، چرا كه توسعه و نوآوري با بودجه‌ انقباضي محقق نمي‌شود.

معاون طرح و توسعه وزارت علوم:

اگر به افزايش بودجه‌ها قانع نباشيم، پيشرفت نمي‌كنيم

ميزان افزايش اعتبارات جوابگوي تورم سال آينده نخواهد بود

در اين رابطه دكتر رازقي معاون طرح و توسعه وزارت علوم با بيان اينكه طي دولت نهم توجه ويژه‌اي به دانشگاه‌ها شده و به اين ترتيب اعتبارات ما در دانشگاه‌ها حدود 3 برابر شده است به ايسنا، گفت: وقتي در برنامه‌هاي ديگر مي‌گوييم كمبود داريم به اين دليل است كه آنقدر مطالبات عقب افتاده از سابق داريم كه هنوز مي‌گوييم اين مقدار كم است.

وي افزود: بنابراين زمانيكه مي‌گوييم كمبود است نبايد تصور شود كه دولت و نظام توجه‌اي به دانشگاهها نداشته‌اند چون اين گونه نيست، به عبارت ديگر اعتبارات پژوهشي، عمراني و آموزشي خيلي افزايش يافته است و اگر ما به اين قانع نباشيم پيشرفت نمي‌كنيم.

وي با بيان اينكه ميزان افزايش اعتبارات نسبت به افزايش تعداد دانشجو قابل توجه بوده است، اظهار كرد: به عنوان مثال دانشگاه پيام نور كه توسعه يافته است، قسمت عمده هزينه‌ها را از شهريه ناچيزي كه دريافت مي‌كند تامين كرده است و دولت كمكي به آن نمي‌كرد، در صورتيكه در دولت فعلي به دانشگاه پيام‌نور كمك زيادي ‌شده است.

معاون طرح و توسعه وزارت علوم با بيان اينكه با وجود كسريهاي بودجه نمي‌گذاريم در هزينه‌هاي عمده‌اي چون پرداخت حقوق و مزاياي كاركنان اعضاي هيات علمي و غيره خدشه‌اي ايجاد شود، تصريح كرد: با اين حال ممكن است هزينه‌هايي را كه مي‌توان كم كرد و با حذف آن كار آموزش و تحقيقات مختل نمي‌شود را حذف كنيم.

آموزش عالي امسال350 ميليارد تومان كسري بودجه داشته است

50 ميليارد تومان كسريها مربوط به دانشگاه‌هاي مادر است

دكتر رازقي با بيان اينكه از ابتداي قانون برنامه چهارم توسعه اعتبارات هزينه‌اي وزارت علوم بر اساس هزينه سرانه دانشجويي تخصيص يافته است، گفت: امسال دانشگاهها حدود 300 ميليارد تومان كسري نسبت به سرانه داشته‌اند و در مجموع آموزش عالي، مسايل رفاهي و تحقيقاتي آموزش عالي حدود 350 ميليارد تومان كسري داشته است.

وي با بيان اينكه حدود 300 ميليارد تومان از اين كسريها مربوط به دانشگاه‌هاست، اظهار كرد: حدود 50 ميليارد تومان مربوط به دانشگاه‌هاي مادر است و طبيعتا ميزان اضافه شدن اعتبارات براي سال آينده ميزان محدودي است كه حتي جوابگوي تورم سال آينده نيز نخواهد بود.

امسال به احتمال زياد اصلاحيه بودجه خواهيم داشت

وي با اشاره به چگونگي وضعيت متمم بودجه، گفت: معلوم نيست كه دولت متممي به مجلس ارائه دهد ولي به احتمال زياد اصلاحيه بودجه خواهيم داشت كه قول‌هايي داده شده كه در آن مقداري از كسري بودجه دانشگاه‌ها ديده شود.

بودجه موردنياز دانشگاهها بر اساس سرانه براي سال آينده 2هزارميليارد تومان است

دكتر رازقي با اشاره به مبلغ بودجه مورد نياز براي سال آينده خاطر نشان كرد: براي سال آينده بر اساس سرانه حدود 2 هزار ميليارد تومان نياز داريم ولي طبيعتا با اين شكلي كه در دولت و مجلس به موضوع نگاه مي‌شود، بودجه‌ها خيلي افزايش نيابد.

رييس كميسيون آموزش مجلس:

در حال رايزني هستيم كه سقف جابجايي بودجه افزايش يابد

كسري بودجه وزارت علوم با ديد واقعي‌تر جبران شود

در همين رابطه علي عباسپور تهراني‌فرد رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در گفت‌وگو با ايسنا خبر داد: با كميسيون برنامه و بودجه و ساير نمايندگان در حال رايزني هستيم كه سقف جابجايي بودجه افزايش يابد.

وي با اشاره به اين‌كه در اصلاحيه‌ي بودجه دولت از مجلس مجوز خواسته است كه حدود شش هزار ميليارد تومان جا به جايي انجام دهد، گفت: هنوز مشخص نشده كه چه ميزان از اين اعتبار به دستگاه‌هاي مختلف به طور مشخص اختصاص داده مي‌شود و هنوز هم گزارش تكميلي آن به دست ما نرسيده كه توزيع اين ميزان جا به جايي چه مقدار خواهد بود.

وي يادآور شد: البته ما از طريق منابع غيررسمي كه منعكس شده است در جريان قرار گرفته‌ايم كه در اصلاحيه‌ بودجه‌يي كه يك فوريت آن هفته‌ي گذشته در مجلس به تصويب رسيد تنها دو هزار و 100 ميليارد تومان به وزارت آموزش و پرورش براي جبران كسري بودجه‌اش اختصاص يافته و هشتاد ميليارد تومان نيز سهم وزارت علوم، ‌تحقيقات و فن‌آوري است.

نماينده مردم تهران در خانه ملت در خاتمه تصريح كرد: هر كدام از اين اعتبارات كمتر از يك سوم كسري‌هايي است كه اين دستگاه‌ها به ويژه وزارت آموزش و پرورش با آن روبرو است كه البته كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اين آناليز را انجام مي‌دهد تا ببينيم در اين اصلاحيه چه اقدامي مي‌توان انجام داد و تلاش ما نيز آن است كه بتوان سقف جا به ‌جايي‌ها را افزايش داد.

رييس دانشگاه صنعتي شريف:

اعتبار لازم براي دانشگاه‌هاي مادر در بودجه سال 88 لحاظ شود

رشد بودجه سال آينده يك سوم تورم است

دكتر سعيد سهراب پور رييس دانشگاه صنعتي شريف در گفت‌و‌گو با ايسنا، در اين باره با اشاره به بودجه‌ريزي سال 88 دانشگاه‌ها، خواستار لحاظ بودجه و اعتبار لازم براي دانشگاه‌هاي مادر و برتر كشور بر اساس بند (ز) ماده 50 قانون برنامه چهارم توسعه وزارت علوم در بودجه سال 88 دانشگاهها شد.

وي افزود: ‌در ابتدا قرار بود به دانشگاه‌هاي برتر و مادر در سال اول 15 ميليارد تومان در جهت اهداف موجود تخصيص يابد و اين مبلغ در سال بعد سه برابر شود تا اين دانشگاه‌ها در رتبه بندي‌هاي جهاني به جايگاه مطلوبي دست يابند، اما اين اعتبارات هنوز تخصيص نيافته است و در واقع با وضعيت و امكانات موجود دستيابي به اهداف تعين شده امكان‌پذير نيست.

وي خاطرنشان كرد:‌ درحال حاضر يكسال بيشتر از برنامه چهارم باقي نمانده است و هنوز هيچ اقدامي براي اين دانشگاه‌ها صورت نگرفته است.

دكتر سهراب پور در خاتمه با بيان اينكه دانشگاه صنعتي شريف در حال حاضر داراي 4 ميليارد تومان كسري بودجه است، گفت: بودجه سال 88 دانشگاهها قرار است 3/7 درصد رشد داشته باشد اين در حالي است كه تورم سه برابر اين رشد است.

رييس دانشگاه شيراز:

بودجه آموزش عالي معادل رقم ده سال گذشته است

دانشگاه‌ها بودجه‌ اضافي در جايي ندارند كه بتوانند آن را جابجا كنند

دكتر صادقي رييس دانشگاه شيراز نيز دراين باره با بيان اينكه پيشنهاد مي‌كنيم دولت نگرشي واقع بينانه نسبت به مشكلات بودجه‌اي دانشگاه‌ها داشته باشد، گفت: گرچه در حال حاضر با تلاش‌هاي دولت شاهد رشد فزاينده بودجه آموزش عالي هستيم ولي اين رشد، بودجه آموزش عالي را به رقمي كه اين بودجه در10 سال پيش داشته رسانده است.

وي به ايسنا گفت: وضعيت بودجه دانشگاه‌ها در كنار برنامه‌هاي توسعه كمي و كيفي آموزش عالي نشان دهنده اين است كه نرخ رشد بودجه آموزش عالي هيچ تناسبي با رشد كمي و كيفي آموزش عالي ندارد.

وي با بيان اينكه امسال دانشگاه شيراز 14 ميليارد تومان كسري بودجه خواهد داشت، عنوان كرد: بر اين اساس نيازمند حمايت و مساعدت‌ جدي دولت هستيم.

دكتر صادقي با بيان اينكه اگر قرار است براي بودجه آموزش عالي به جاي متمم، اصلاحيه داده شود اين اصلاحيه بايد در كل بودجه دولت ديده شود، تاكيد كرد: دانشگاه‌ها بودجه‌اي اضافي در جايي ندارند كه بتوانند آن را جابه جا كنند و اگر قرار است اصلاحيه باشد بايد امكان انتقال پول از دستگاههايي كه قبلا پول بيشتري گرفته‌اند به دانشگاه‌ها و آموزش عالي وجود داشته باشد.

وي افزود: دانشگاه شيراز اگر بخواهد در كف حركت كرده و وضع موجود را حفظ و دانشگاه را اداره كند، براي سال آينده 50 ميليارد تومان بودجه نياز دارد و در واقع بايد 15 ميليارد تومان نسبت به بودجه امسال افزايش داشته باشد.

رييس دانشگاه صنعتي اصفهان:

درتخصيص بودجه فرقي بين دانشگاه فعال وغيرفعال وجود ندارد

دانشگاهها از بودجه انقباضي مستثني شوند

دكتر قرباني رييس دانشگاه صنعتي اصفهان نيزبا بيان اينكه امسال بودجه‌ها انقباضي و با كمترين افزايش در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به اينكه دانشگاه صنعتي اصفهان دانشگاهي برتر و محل توليد و فناوري است و چندين سال است كه هيچگونه تجهيزاتي به دانشگاه‌ها داده نشده است، به شدت به دنبال بودجه‌هاي تجهيزاتي هستيم تا بتوانيم از طرح‌ها و پايان نامه‌هايمان بيش از گذشته حمايت كنيم.

وي بودجه‌هاي تجهيزاتي را نياز فوري دانشگاهها بيان كرد و گفت: دانشگاه‌ها همچنين در حوزه بودجه‌هاي عمراني نيز با كمبودهايي مواجه هستند و انتظار مي‌رود در سال آينده از سوي وزارتخانه توجه ويژه‌اي‌ در اين حوزه به دانشگاه صنعتي اصفهان صورت گيرد.

كسري 6 ميليارد توماني دانشگاه صنعتي اصفهان در سال جاري

وي با بيان اينكه كل بودجه امسال دانشگاه صنعتي اصفهان 28 ميليارد تومان است، با اشاره به كسري 6 ميليارد توماني اين دانشگاه در سال جاري گفت:‌ اين كسري باعث خواهد شد كه چه در ابعاد عمراني و چه جاري با توجه به افزايش قيمت‌ها و حقوق با مشكل مواجه شويم و اين در حاليست كه هنوز دو ماه از سال باقي است ولي دانشگاه با چندين ميليارد كسري روبرو شده است.

دكتر قرباني با بيان اينكه سال گذشته هم روساي دانشگاه‌ها در كميسيون تلفيق از وضعيت خود به مجلس گزارش ارائه دادند ولي متاسفانه بودجه مناسبي از سوي دولت به دانشگاه‌ها ارايه نشد، ‌عنوان كرد: ‌امسال وضعيت دانشگاهها بدتر است و تنها اميدمان به متمم بودجه است و از دولت و رييس جمهور مي‌خواهيم كه متمم بودجه درخواستي وزارت علوم كه مبلغي در حدود 400 ميليارد تومان است را پرداخت كند.

قرباني با بيان اينكه رقم پيشنهادي ما افزايش 35 درصدي بودجه است، گفت: اين در حاليست كه فقط 8 درصد افزايش بودجه در نظر گرفته شده و بودجه 5/28 ميليارد توماني امسال به 30 ميليارد تومان رسيده است.

رييس دانشگاه صنعتي اصفهان با بيان اينكه از دولت مي‌خواهيم كه وزارت علوم و بهداشت را از بودجه‌هاي انقباضي استثنا كند، اظهار كرد: اين دو مجموعه در واقع اساس استقلال كشور را در استفاده از منابع اوليه تشكيل مي‌دهند و بايد بيشتر حمايت شوند.

به گزارش ايسنا كمبودها و كسريهاي بودجه‌اي دامان دانشگاههاي علوم پزشكي كشور را نيز گرفتار خود كرده است، با اين حال معاون توسعه منابع وزارت بهداشت در اين باره مي‌گويد: كسريهاي بودجه در حوزه آموزش تهديد كننده نيست و بيشترين تهديد در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد.

عباسپور:

اعتبارات اختصاص يافته به بخش آموزش پزشكي ابهام دارد

عباسپور رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در بخش ديگر گفت‌و‌گوي خود با ايسنا، گفت: ديوان محاسبات و كميسيون آموزش و تحقيقات براي روشن شدن وضعيت هزينه‌كرد اعتبارات آموزشي و تحقيقاتي كشور همكاري مي‌كنند.

اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس در ادامه تاكيد كرد: درباره‌ي كسري بودجه‌ي دانشگاه‌ها نيز اگر مقايسه‌يي صورت گيرد خواهيم ديد كه ظرفيت پذيرش دانشگاه‌هاي دولتي نسبت به 15 سال پيش در مقطع كارشناسي تغيير چنداني نكرده و البته در برخي دانشگاه‌ها به سمت تحصيلات تكميلي پيشروي شده است. اما ظرفيت پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي ثابت مانده است و با توجه به اعتباراتي كه در اين مدت نسبت به دانشگاه‌ها پرداخت شده است، بايد وضعيت به كارگيري اين هزينه‌ها به ويژه در رشته‌هاي علوم پزشكي روشن شود.

نماينده مردم تهران در خانه ملت گفت: در دانشگاه علوم پزشكي از سال 74 تا كنون، در بخش اعتبارات با افزايش روبرو بوده‌ايم، در صورتي كه ظرفيت پذيرش دانشجو در رشته‌هاي پزشكي نسبت به سال 74 كاهش يافته است؛ اين در حالي است كه ما گسترش دوره‌هاي تخصصي در وزارت بهداشت را مشاهده نكرده‌ايم.

عباسپور ادامه داد: اعتبارات اختصاص يافته به بخش آموزش پزشكي، براي ما ابهام ايجاد مي‌كند كه اين هزينه‌هاي سنگين به چه سمتي رفته و در چه بخشي هزينه مي‌شود و اين مساله از جمله مسائلي بود كه از ديوان محاسبات درخواست كمك كرديم.

معاون توسعه منابع و مديريت برنامه ريزي وزارت بهداشت:

رشد 56 درصدي درآمد اختصاصي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي

سال جاري يك هزار و 600 ميليارد تومان كسري بودجه داريم

دكتر رحمت‌الله حافظي معاون توسعه منابع و مديريت برنامه ريزي وزارت بهداشت نيز در اين باره با تشريح وضعيت بودجه و كسري يك هزار و 600 ميلياردتوماني اين وزارتخانه در سال جاري به ايسنا گفت: بودجه بخش آموزش وزارت بهداشت تقريبا وضعيت با ثباتي دارد و بنابراين نگران كننده نيست.

با اشاره به وضعيت بودجه وزارت بهداشت و دانشگاههاي علوم پزشكي كشور، گفت: بودجه آموزشي وزارت بهداشت نسبت به سال گذشته وضعيت بهتري دارد، بنابراين اين امر در حوزه آموزش تهديد كننده نيست، در حاليكه بيشترين تهديد در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد.

وي افزود: مشكل اساسي در خصوص بودجه وزارت بهداشت اين است كه طي دهه گذشته پايه بودجه در حوزه بهداشت و درمان كشور نسبت به رشد درآمد عمومي كشور و سهم ساير دستگاه‌ها متاسفانه بسيار محدود ديده شده است.

بودجه سال 88 وزارت بهداشت تقريبا معادل سال گذشته پيش‌بيني شده است

وي با بيان اينكه اگر به طور معمول هر ساله حدود 20 تا 30 درصد بودجه وزارت بهداشت رشد يابد باز به اعداد واقعي دست نخواهيم يافت، خاطر نشان كرد: حتي اگر رقمي كه مصوب شده باشد حدود 20 تا 30 درصد رشد داشته باشد، چون پايه بودجه در دهه گذشته ضعيف ديده شده در اين بخش با مشكلات جدي روبرو خواهيم بود.

وي افزود: بر اساس چيزي كه اطلاع دارم بودجه سال 88 وزارت بهداشت تقريبا معادل سال گذشته پيش‌بيني شده است.

معاون طرح و توسعه وزارت بهداشت با بيان اينكه براي سال جاري حدود يك هزار و 600 ميليارد تومان كسري بر مبناي بودجه‌ريزي عملياتي پيش‌بيني شده است، اظهار كرد: با توجه به رايزني‌هايي كه با رييس جمهور و معاونت راهبردي براي تامين اعتبار انجام شده موفق به تخصيص حدود 92 درصد بودجه طي سه ماهه اول سال شده‌ايم.

وي با اشاره به ارائه لايحه دولت براي اصلاحيه بودجه 87 به مجلس شوراي اسلامي، گفت: سقف اين لايحه 6 هزار و 250 ميليارد تومان است كه از اين مبلغ حدود400 ميليارد تومان براي وزارت بهداشت پيش‌بيني شده كه البته بايد منتظر باشيم كه هفته آينده در مجلس چه چيزي مصوب مي‌شود.

وي افزود: اين جابجايي معمولا از محل تملك دارايي صورت مي‌گيرد يعني اعتباري كه براي ساخت پروژه‌هاي عمراني كشور براي سال 87 در نظر گرفته شده است بخشي از آن با مجوز مجلس به رديف‌هاي هزينه‌اي منتقل مي‌شود كه طبق ضوابط اجراي بودجه، كه اول سال توسط دولت در بخش تملك و دارايي ابلاغ شده است، امسال حدود 70 درصد از آن در اختيار دستگاه‌ها قرار مي‌گيرد و30 درصد باقي‌ مي‌ماند كه اين جابجايي‌ها از محل اين 30 درصد انجام مي‌شود.

با وجود افزايش بودجه عمومي دولت، سهم بهداشت و درمان كشور رشدي نداشته است

دكتر حافظي در خاتمه با بيان اينكه منحني وضعيت بودجه ده سال گذشته دولت، ‌منحني رو به رشدي خواهد بود، تصريح كرد: با اين حال سهم وزارت بهداشت از اين منحني يك خط راست است، به عبارت ديگر علي‌رغم اينكه در بودجه عمومي دولت افزايش ايجاد شده است ولي سهم بهداشت و درمان كشور رشدي نداشته كه اين موضوع نيز به واسطه ديدگاه‌هاي خاصي بوده كه متوليان موضوع در دوره گذشته در سازمان مديريت و برنامه‌ريزي داشته‌اند و مانع اين ارتقا شده‌اند.

رييس دانشگاه علوم پزشكي شيراز پيشنهاد داد:
پرداخت مبلغي ثابت به متخصصين مناطق محروم و تعرفه بخش خصوصي به اساتيد تمام وقت دانشگاهها

دكتر هادي ايمانيه رييس دانشگاه علوم پزشكي شيراز نيز در گفت‌و‌گو با ايسنا، خواستار پرداخت تعرفه مصوب دولت براي بخش خصوصي به اساتيد تمام وقت دانشگاهها و اعطاي امتياز تسهيل پذيرش در آزمون دستياري براي پزشكاني شد كه 3 تا 5 سال در مناطق محروم بيش از مدت موظف خدمت كرده‌اند.

وي با اشاره به پايين بودن سرانه سلامت و خودگرداني بيمارستان‌ها و اينكه عمده دريافتي بيمارستان‌ها از طريق بيمه‌هاست، خواستار تصحيح سرانه سلامت، تعرفه‌هاي دولتي و تامين اعتبار كافي براي بيمه‌ها در پرداخت به موقع مطالبات بيمارستان‌ها شد.

رييس دانشگاه علوم پزشكي شيراز در ادامه خواستار پرداخت مبلغي ثابت به متخصصيني كه در مناطق محروم خدمت مي‌كنند شد و گفت: چون علاوه بر درصدي از حق‌الزحمه خدمت انجام شده، مي‌تواند باعث جذب آنها از مركز استان به شهرستان‌ها شود، بر اين اساس استان فارس آمادگي دارد كه اين طرح را به مدت يك سال جهت اثبات كارايي اجرا كند.

دكتر ايمانيه در خاتمه با اشاره به وجود پزشك عمومي بيكار در مراكز استان و تشديد اين مساله در برخي روستاها و شهرهاي كوچك به ويژه در ايام نزديك به امتحانات پذيرش دستياري، گفت: پيشنهاد مي‌شود در اين راستا ضريب محروميت روستاها با تشخيص استاندار و دانشگاه علوم پزشكي استان جهت جذب پزشك از مركز استان به نقاط محروم و همچنين اعطا امتياز پذيرش آسانتر دستياري از بين پزشكاني كه براي مدت 3-5 سال در اين مناطق بيش از مدت موظف خدمت كرده‌اند، اصلاح شود.

معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي كرمان:

محدوديتهاي بودجه‌اي به عنوان بزرگترين تهديد كننده دانشگاه مشكل‌آفرين است

دكتر علي اكبر حقدوست معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي كرمان با بيان اينكه بودجه آموزشي دانشگاه از دو جز بودجه بهداشتي، درماني و آموزشي تشكيل شده است، گفت: بودجه آموزشي بودجه‌هاي پژوهشي، آموزشي و دانشجويي دانشگاه‌ها را مشخص مي‌كند.

وي بودجه آموزشي دانشگاه علوم پزشكي كرمان را امسال 19ميليارد تومان اعلام كرد و يادآور شد: متاسفانه رشد بودجه در دانشگاه علوم پزشكي كرمان كم بوده و با رشد دانشگاه تناسب ندارد، دو سال پيش در كرمان يك رشته دكتري بود ولي در حال حاضر دانشگاه مجوز شش رشته phD را گرفته است.

رييس دانشگاه علوم پزشكي كردستان:

بودجه سال آينده دانشگاه 18 تا 20 درصدي افزايش يابد

رييس دانشگاه علوم پزشكي كردستان با اشاره به تصويب بودجه 88 دانشگاه‌ها خواستار افزايش 18 تا 20 درصدي بودجه سال آينده دانشگاه شد.

دكتر حبيب قديمي با اشاره به كسري بودجه 17 ميليارد توماني دانشگاه، گفت: اميد است كسري بودجه امسال جبران شود.

وي افزود: بايد در تخصيص بودجه 88 علاوه بر كسري‌ها، ميزان تورم، ‌افزايش در پرداخت‌ها و غيره در نظر گرفته شده اضافه شود تا دانشگاه‌ها دوباره در سال آينده با كسري بودجه روبرو نشوند.

دكتر قديمي با اشاره به اصلاحيه‌ بودجه در دانشگاه‌ها، گفت: ‌در اصلاحيه فقط جابجايي در اعتبارات دانشگاه‌ها ايجاد مي‌شود .

وي با بيان اينكه دانشگاه در هزينه‌هاي جاري با مشكلات عمده‌اي روبروست، تصريح كرد: امسال متمم بودجه به دانشگاه‌ها تعلق نگرفت.

وي در ادامه خواستار افزايش 18 تا 20 درصدي بودجه سال 88 دانشگاه علاوه بر كسري بودجه شد و گفت: در صورتيكه ميزان پيشنهادي تحقق نيابد اولويت دانشگاه در پرداخت مطالبات پرسنل و ارائه خدمات بهداشت و درمان است.

رييس دانشگاه علوم پزشكي كردستان گفت: در صورت عدم تخصيص بودجه پيشنهادي مي‌توان با اصلاح برنامه‌ها و استفاده بهينه از منابع انساني و مالي تا حدودي مشكلات را رفع كرد.

وي با تاكيد بر اينكه دانشگاه سعي كرده است حقوق اعضاي هيات علمي تمام وقت را به موقع پرداخت كند، خاطر نشان كرد: براي جذب اعضاي هيات علمي تمام وقت در حد توان دانشگاه‌ها امكانات رفاهي فراهم شده است كه البته در طي 2 سال اخير استقبال خوبي در اين زمينه انجام شده است.

رييس دانشگاه علوم پزشكي تبريز:

تا پايان سال ‌70 ميليارد تومان كسري بودجه خواهيم داشت

رشد 6/3 برابري تعرفه‌ها ضروري است

دكتر احمدعلي خليلي رييس دانشگاه علوم پزشكي تبريز تاكيد كرد: كسري بودجه برنامه‌هاي دانشگاه را تحت الشعاع قرار داده است.

، كسري اعتبار را از عمده ترين مشكل دانشگاه عنوان كرد و افزود: كليه نارضايتي‌ها در شبكه‌هاي بهداشت و درمان، بيمارستان‌ها و دانشكده‌ها ناشي از كسري اعتبارات و بودجه است.

وي با بيان اينكه پرداخت‌هاي پزشكي به تعويق افتاده است، اظهار كرد: هنوز اضافه كاري، كارانه پزشكان و پرسنل پرداخت نشده است كه اين مساله موجب نارضايتي و تنش شده است.

دكتر خليلي با تاكيد بر اينكه به دليل كسري بودجه برنامه‌هاي دانشگاه تحت‌الشعاع قرار گرفته است، خاطر نشان كرد: اميد است مجلس شوراي اسلامي فوريت لايحه اصلاحيه بودجه را تصويب كند.

وي با بيان اينكه ماهانه يك دوازدهم از اعتبارات جاري دانشگاه به حقوق پرسنل رسمي و پيماني تعلق مي‌گيرد، تصريح كرد: اين در حاليست كه دانشگاه فقط 4 هزار پرسنل قراردادي دارد.

وي با اشاره به پرداخت‌هاي مربوط به شركت‌هاي خدماتي، محروميت از مطب، اضافه كاري‌ها و حق مسكن، گفت: پيش‌بيني مي‌شود دانشگاه نتواند حق مسكن اعضاي هيات علمي را پرداخت كند چون بودجه مورد نظر جوابگو نيست.

رييس دانشگاه علوم پزشكي تبريز با بيان اينكه دانشگاه حدود 30 ميليارد تومان از سال 86 بدهي پرسنلي دارد، اظهار كرد: دانشگاه امسال داراي 35 ميليارد تومان كسري بودجه است كه در كل دانشگاه تا پايان سال با 60 تا 70 ميليارد تومان كسري روبروست.

دكتر خليلي با تاكيد بر اينكه اميد است در برنامه بودجه سال 88 واقعا پايه درستي در نظر گرفته شود، خاطر نشان كرد: بودجه دانشگاه در سال 88، بايد علاوه بر كسري بودجه، حدود 30 درصد افزايش يابد، البته در صورت اجراي تحول اقتصادي بايد 10 درصد بيشتر اضافه شود.

رييس دانشگاه علوم پزشكي تبريز در خاتمه با اشاره به ناخالص بودن درآمدهاي بيمارستاني، گفت: بيمارستان‌هاي آموزشي دانشگاه در سال 87، 100 ميليارد تومان درآمد اختصاصي داشته است كه بيش از 40 درصد آن صرف هزينه‌ها و مسائل مصرفي شده است و 60 درصد آن نيز بايد صرف پرداخت‌هاي نيروهاي قراردادي، شركت‌ها، تجهيزات، اضافه كاري‌ها و ملزومات شود.

انتهاي پيام
 جمعه 20 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن