تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821269963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس مجلس در ديدار اعضاء ستاد امر به معروف و نهي از منكر:اگر فضاي جامعه را از معروف پر كنيم جايي براي منكر نخواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رئيس مجلس در ديدار اعضاء ستاد امر به معروف و نهي از منكر:اگر فضاي جامعه را از معروف پر كنيم جايي براي منكر نخواهد بود
رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: اگر ما فضاي جامعه را از امر به معروف پر كنيم جايي براي منكر نخواهد بود.


به گزارش خبرنگار خانه ملت، دكتر "علي لاريجاني" بعد از ظهر امروز دوشنبه در ديدار با اعضاء ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر كه در محل كميسيون تلفيق برگزار شد گفت: امر به معروف و نهي از منكر جزء قوانين پيشرو اسلامي است و اين قابليت را دارد تا براي كشورهاي اسلامي الگو گردد.

وي افزود: يكي از مشكلات جوامع امروز اين است كه تصور مي‌كنند قوانين مصوب به تنهايي براي سلامت جامعه كفايت مي‌كند در حاليكه وجدان بشري نيز در كنار آن نياز است.

لاريجاني تصريح كرد: جوامع و نظاماتي كه به وجدان بشري اتصالاتي دارند مترقي هستند ولي آن دسته از نظاماتي كه جداي از اين امر باشند در واقع به خود ستم كرده‌اند و بايد به ياد داشت كه در تفكر اسلامي به اين موضوع بيش از ديگر امورات توجه شده است.

وي در ادامه خاطرنشان ساخت: چون همه انسان‌ها در معرض لغزش هستند آنچه عامل اصلاحات مستمر براي انسان است همين تذكرات مي‌باشد، لذا غفلت از اين فريضه موجب مي‌شود جامعه طراز خود را از دست دهد و از اين رو احياء آن مهم است.

رئيس مجلس در ادامه به قيام اباعبدالله حسين(ع) اشاره كرد و گفت: امام حسين(ع) ركن اصلاحات را از طريق امر به معروف و نهي از منكر با قيام خود احياء فرمود زيرا اگر امر به معروف در جامعه‌اي مسلط شود آن جامعه دچار پريشاني نمي‌شود.

وي با بيان اينكه امر به معروف هم جنبه فردي و هم جنبه اجتماعي دارد، تصريح كرد: اهميت بعد اجتماعي آن باز مي‌گردد به آنكه در شريعت اسلام خصوصيت اجتماعي بر فردي ترجيح داده شده است و به عبارت ديگر انسان سعادتمند كسي است كه در مدينه فاضله زندگي كند.

لاريجاني اظهار داشت: امر به معروف جايي جنبه لساني دارد و در جايي ديگر شايد با گفتگو حل نشود؛ همانطور كه اگر امروز كشوري مانند آمريكا در صحنه بين‌الملل زور مي‌گويد يا نگاه زورگويانه به ايران دارد و سپس مي‌گويد مذاكره كنيم و مشكلات را برطرف كنيم كه اين تئوري تنها يك فريبكاري است.

لاريجاني به حوادث اخير غزه اشاره كرد و گفت: چنين صحنه‌اي در تاريخ وجود نداشته است و بايد گفت آنچه اينگونه صورت مي‌گيرد يك توحش مدرن است كه در برابر زنان و كودكان سلاح را به كار مي‌گيرند و پس از مدتي به دنبال مذاكره مي‌روند.

وي با اشاره به سخنان فيشمن تحليلگر جنگ كه از اين حادثه به عنوان قتل و كشتار ياد كرده گفت: نيت از اين حملات وارد كردن خسارات سنگين در كوتاه مدت براي پيروزي بود در حاليكه آنها موفق نخواهند بود زيرا جنود الهي به كمك آنان مي‌آيد كه در راه خدا مجاهدت مي‌كنند و اين كار تنها نشان مي‌دهد اسرائيلي‌ها به مراتب از نازي‌ها بدتر هستند.

رييس مجلس خاطرنشان ساخت: تصور كنيد در دنيا امر به معروف به طور واقعي حاكم شود، آن وقت ديگر چنين صحنه‌هايي ديده نمي‌شود اما چون اصالت‌هاي تفكر اسلامي به خاطر رفتار برخي كشورها غبار گرفته اين امر صورت نمي‌گيرد زيرا مسئله امر به معروف، سالم سازي جامعه و رسيدن به مدينه فاضله است.

علي لاريجاني تاكيد كرد: اگر ما فضاي جامعه را از امر به معروف پر كنيم جايي براي منكر نخواهد بود همانطور كه در زندگي فردي نيز اگر انسان عادت به رفتارهاي سالم كند ديگر لغزش بسيار كم خواهد شد هر چند كه شيطان همواره در تلاش است تا بر اين لغزش‌ها بيافزايد ولي يكي از راه‌هاي مبارزه با آن افزودن بر ظرفيت‌هاي معروف است.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود با بيان اينكه امروز يك عرفان اجتماعي نياز است تا فضاي آرامش روحي در جامعه بوجود بيايد اظهار داشت: همانطور كه عرفان فردي باعث دوري از منكرات مي‌شود عرفان اجتماعي نيز موجب مي‌گردد تا جامعه يك سرور و بهجت داشته باشد.

وي افزود: اگر بخواهيم جامعه‌اي اخلاقي، عرفاني و اجتماعي داشته باشيم آداب خاصي دارد و از نظر معاشرت اجتماعي هم بايد معروف‌هايي را به جامعه تسري دهيم تا نشاط اجتماعي بوجود آيد البته نشاط موقت به كار نمي‌آيد و بلكه نشاط بايد عميق باشد.

لاريجاني اظهار داشت: در غرب تفريحاتي براي نشاط اجتماعي در نظر مي‌گيرند كه ضرر دارد و نه دوام درحالي كه امر به معروف مي‌تواند يك ابتهاج دايم براي جامعه پديد بياورد.

وي در پايان از زحمات اعضاء ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر قدرداني كرد و از آنان خواست تا در اين راه از هيچگونه فعاليتي باز نايستند.
 دوشنبه 16 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن