تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804924774




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در جمع خبرنگاران: الهام، رويكرد مجلس در لايحه هدفمند كردن يارانه ها را مثبت ارزيابي كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: در جمع خبرنگاران: الهام، رويكرد مجلس در لايحه هدفمند كردن يارانه ها را مثبت ارزيابي كرد


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: سخنگوي دولت گفت: رويكرد مجلس را درخصوص لايحه هدفمند كردن يارانه ها خوب و مثبت ارزيابي مي كنم و اميدوارم با همين رويكرد به نتيجه نهايي برسيم.

به گزارش روز شنبه خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، غلامحسين الهام در نشست مطبوعاتي امروز خود در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي در خصوص آلودگي هوا و ادعاهاي شهرداري مبني بر ندادن بودجه توسط دولت با بيان اينكه دستگاه هاي ذي ربط در بحث آلودگي هوا اقدامات عملي و اطلاع رساني شان را به خوبي پيگيري مي كنند، افزود: دولت هميشه در بحث حمل و نقل عمومي احساس مسووليت كرده و اعتقاد دارد كه تسهيل حمل و نقل موجب كاهش ضرورت استفاده از خودروهاي شخصي، كاهش مصرف انرژي و سبب سلامت محيط و رعايت اصول زيست محيطي است.
وي ادامه داد: دولت در جهت گسترش حمل و نقل عمومي خصوصا حل مشكلات تهران كارنامه روشني دارد.
سخنگوي دولت همچنين به ارائه آمار دولت در خصوص كمك به حمل و نقل عمومي تهران پرداخت و افزود: سال 85 اعتبارات عمراني مترو 192 ميليارد تومان بود كه اين رقم در سال 87 به 290 ميليارد تومان افزايش پيدا كرد. اعتبارات جاري كه در سال 85، 3/13 ميليارد تومان بود به 8/23 ميليارد تومان افزايش پيدا كرد.
وي گفت: از 120 ميليارد توماني كه براي طرح تكميل مطالعات جامع حمل و نقل و توسعه حمل و نقل عمومي كلان شهرها اختصاص پيدا كرده بود، نزديك 40 ميليارد تومان به طرح توسعه حمل و نقل عمومي تهران اختصاص يافت و بقيه اين اعتبارات بين ديگر كلان شهرها توزيع شد. اين نسبت با توجه به نسبت عمومي و توسعه ميزان گستره حمل و نقل رقم مناسبي در تهران است.
وي گفت: در سال 85 مصوب شده بود كه دولت دو هزار و 500 دستگاه اتوبوس به تهران تحويل دهد كه اين رقم به نسبت توسعه كل كشور 29 درصد است. از اين تعداد دستگاه اتوبوس فقط 264 دستگاه باقي مانده و مابقي تحويل داده شده و هر موقع كه مسوولين شهري خواستند مي توانند تحويل بگيرند.
وي افزود: اين دستگاه هاي اتوبوس را دولت به صورت اقساطي واگذار كرده و تنها 5/18 درصد را شهرداري ها آن هم به صورت تقسيط مي پردازند.
الهام گفت: اعتبار عمراني تخصيصي به متروي تهران از سال 80 تا 83 ، 104 ميليارد تومان، از سال 85 تا 86 ، 219 ميليارد تومان و در سال 85 نيز علاوه بر تخصيص اعتبارات مصوب بودجه از متمم هم كمك ويژه اي به مترو شد. 117 ميليارد تومان براي تامين پيش پرداخت واگن هاي مترو تخصيص داده شد.
وي در ادامه گفت: در حوزه ميني بوسراني شهري 54 درصد از توسعه حمل و نقل و در حوزه تاكسيراني نيز 30 درصد اختصاص بودجه داشتيم.
وي توجه به حمل و نقل عمومي را يكي از سياست ها و رويكردهاي دولت دانست كه هم در مديريت مصرف انرژي و هم در تسهيل حمل و نقل و بهبود فضاي ترافيك و سالم سازي زيست محيطي عمل مي كند.
وي عنوان كرد: اصل كار بر اين است كه همه ظرفيت مان را براي حل مشكلات شهري خصوصا مشكلات ويژه تهران بگذاريم و بخشي از مصوبات در سفرهاي استاني نيز به بهبود وضعيت شهر، بازسازي آن، تردد شهرها و حل مشكلات شهري اختصاص دارد.
سخنگوي دولت در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص نظر دولت راجع به ارائه لايحه هدفمند كردن يارانه ها به مجلس ضمن تشكر از راي فوريت مجلس به اين طرح افزود: اظهار نظر و راي دادن به صورت آزاد و كارشناسانه توقع طبيعي از مجلس است كه خوشبختانه اين امر در مورد لايحه به خوبي صورت گرفت.
وي اظهار داشت: اميدواريم با تعاملي مثبت و خوب با مجلس اين لايحه را تكميل و به مرحله پاياني برسانيم.
الهام در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه باهنر اعلام كرده كه با حضور احمدي نژاد اجماع صد در صدي اصولگرايان محقق نخواهد شد با بيان اينكه نظر رسمي من را جايي ديگر بپرسيد، افزود: دولت نيز بنا ندارد وارد مقوله هاي سياسي و انتخاباتي شود.
وي مهمترين مسووليت دولت را كار براي مردم عنوان كرد و گفت: دولت بايد هر لحظه وقت خود را صرف ماموريتي كه از جانب قانون و مردم بر روي دوشش گذاشته شده كند و انتظار رهبري نيز همين است.
سخنگوي دولت با اشاره به اينكه گروه هاي سياسي مي توانند كار خود را دنبال كنند، اضافه كرد: دولت نبايد وارد حوزه هاي سياسي و انتخاباتي شود؛ هنوز زمان براي فعاليت رسمي انتخاباتي نيست.
وي همچنين در خصوص فعاليت هاي دولت در كمك رساني به مردم مظلوم غزه با بيان اينكه كمك هاي مردمي و هلال احمر از طريق دريا، هوايي جهت كمك هاي درماني به مصدومين و مجروحين انجام مي شود، اظهار داشت: اميدواريم ارسال اين قبيل كمك ها فراگير و از سوي همه كشورها باشد تا بخشي از مشكلات حل شود.
الهام ادامه داد: امروز مشكل غزه محاصره است چرا كه ايجاد محدوديت يك اقدام خلاف قواعد انسان دوستانه بين المللي است.
سخنگوي دولت خاطر نشان كرد: طبق قواعد بين الملل بايد تمام تلاش خود را براي خدمات انسان دوستانه و آمادگي جهت خدمات درماني به كار بريم.
وي تاكيد كرد: امروز مسووليت ما افشاي وقايع است و ما نيز بايد حمايت معنوي و تلاش هاي ديپلماتيك و انسان دوستانه خود را براي رفع فشار از مردم مظلوم اين منطقه به كار بريم. چرا كه با حمايت افكار عمومي جهان مردم غزه احساس مي كنند كه در خانه خود تنها نيستند.
وي درخصوص شكايت دولت ايران از مجامع بين المللي از رژيم صهيونيستي با بيان اينكه جنايات عليه بشريت واقعيت روشني است كه بايد با همه ضوابط بين المللي بايد مجرمانه شناخته شود افزود: اگر در دادگاه هاي بين المللي اقدامي در اين راستا صورت نگيرد مشوقي براي جنايتكاران به حساب مي آيد.
الهام به بسيج نهادهاي مردمي جهت تحريك دادگاه هاي بين المللي اشاره و عنوان كرد: اصل دادگاه عمومي افكار جهانيان است؛ اگر در آينده مجامع بين المللي تحرك نداشته باشند افكار عمومي در جهان چنين دادگاهي را تشكيل خواهند داد.
وي با بيان اينكه دولت نيز تلاش هاي ديپلماتيكي خود را پيگيري مي كند گفت: تمامي تلاش ها جهت به صحنه آمدن مجامع بين المللي و مجامع اسلامي براي كمك به غزه صورت مي گيرد ما نيز اميدواريم اجلاس وزراي كشورهاي اسلامي كه شانش حمايت از حقوق فلسطين است برگزار و در اين باره اقدامات مقتضي را انجام دهد.
سخنگوي دولت در پاسخ به سوالي درخصوص پايان قرارداد گازي تركمنستان – ايران نيز با بيان اينكه اين قرارداد مذاكرات ادامه دارد و به بخش جمع بندي رسيده است،افزود: اين قرار داد براساس مذاكرات قبلي داراي اعتبار و قابل اجرا خواهد بود.
وي ادامه داد: مسوولان سياست دولت را نيز با حفظ مصالح و منافع ملي دنبال مي كنند و گزارشات را مستمرا به وزارت نفت اعلام مي كنند؛ مسير ارتباطات همكاري هاي گازي خصوصا با تشكيل اوپك گازي دستاورد مهم و تاثيرگذاري براي حفظ حقوق كشورهاي توليد كننده گاز دارد./07/198/120

اخبار مرتبط
• كشتار بي گناهان، زنان و مردان غير نظامي معنايي جز نسل كشي نمي دهد
• استيضاح وزير كشاورزي منتفي مي شود
 شنبه 14 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن