تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821247459




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار ويژه كيهان


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: اخبار ويژه كيهان
وزير كشور دولت اصلاحات دل از گروهك ها برد (خبر ويژه)

يك سايت ضد انقلابي با اشاره به حمايت گروهك فدائيان خلق(اكثريت) از عبدالله نوري به ديگر گروه هاي اپوزيسيون سرنگوني طلب توصيه كرد از وي در انتخابات حمايت كنند.

اخبار روز با انتقاد از «اصلاح طلبان حكومتي و نهضت آزادي» كه به خاطر احتمال رد صلاحيت، با نامزدي نوري مخالفت مي كنند، خطاب به گروه هاي اپوزيسيون و ضد انقلاب نوشت: اقدام سازمان فدائيان خلق بي شك تلاشي مسئولانه است. بسياري از مخالفان جمهوري اسلامي در خارج كه بيش از دو دهه است بلاانقطاع بر طبل توخالي مي كوبند و بر اين باورند كه با حلوا حلوا گفتن كام شيرين مي شود و نظام جمهوري اسلامي سرنگون خواهد شد، يكبار از خود بپرسند كه تاكنون كدام راهكار عملي را براي نابودي رژيم ارائه داده اند و تا چه حد موفق به ايجاد پايگاهي در درون كشور و ايجاد زمينه عملي حركت توده اي براي نابودي رژيم شده اند.

اين سايت گروهكي با ستايش از صراحت و شجاعت نوري در دادگاه نوشت: مواضع او به هيچ وجه قابل قياس با سياست هاي نه سيخ بسوزد و نه كباب اصلاح طلبان حكومتي نيست. نوري بي گمان همان كانديدايي است كه سازمان فدائيان خلق به دنبال آن است. انتخاب نوري براي نامزدي، انتخاب بين بد و بدتر نيست بلكه او بهترين انتخاب ممكن براي انتخابات است.

عبدالله نوري وزير كشور معزول دولت اصلاحات تاكنون درباره حمايت هايي از اين قبيل- كه عموماً حمايت گروهك هاي ورشكسته ضد انقلاب و متواري را شامل مي شود- و قرار گرفتن در موقعيت جلب توجه اين جريان ها توضيحي نداده است. وزارت كشور در زمان وزارت عبدالله نوري- و معاون سياسي اش، تاج زاده- عملاً تبديل به كانون پشتيباني از جريان هاي ضد انقلابي و پمپاژ آشوب و تشنج به سطح جامعه شد كه آشوب هاي تيرماه 78 به بهانه حادثه كوي دانشگاه از نمونه هاي آن بود

معلوم است كه اين بار همشكست به پاى ما نوشته خواهد شد (خبر ويژه)

راديو فردا از قول يك پژوهشگر صهيونيست بر بي فايده بودن جنگ افروزي اسرائيل در غزه تأكيد كرد. اين راديوي آمريكايي از قول سولي شاهوار مدير يكي از مراكز مطالعاتي دانشگاه حيفا گفت: فكر نمي كنم اسرائيل در شرايط كنوني بتواند حماس را نابود كند. حتي فكر نمي كنم متوقف كردن شليك موشك هاي حماس هم عملي باشد.

اين پژوهشگر صهيونيست مدعي برتري نظامي اسرائيل شد و گفت: «اسرائيل تكنولوژي و هواپيما و موشك دارد كه حماس ندارد اما در شرايط كنوني اگر حماس بعد از پايان عمليات نظامي اسرائيل بتواند هنوز موشك بفرستد، دست كم براي مردم خاورميانه و كشورهاي اسلامي اين يك پيروزي است. اسرائيل براي رسيدن به پيروزي هدف ها را- لااقل آنهايي را كه علني بيان مي كند- خيلي كمتر كند». وي تحريم كامل حماس با وجود 400 تونل را ناممكن دانست و گفت: تحريم بايد صد درصدي باشد تا بتواند طرف مقابل را پاي ميز مذاكره بكشاند. تحريم با وجود 400 تونلي كه نيازهاي حماس و مردم را تا حدودي برطرف مي كند، تحريم نيست.

اين صهيونيست كه حمله موشكي 2 سال پيش حزب الله به حيفا را تجربه كرده، درباره احتمال آتش بس هم گفت: بله آتش بس خواهد شد. چون غير از آتش بس چيست؟ نه ادامه جنگ ممكن است و نه صلح. حماس حاضر نيست اسرائيل را به رسميت بشناسد. نمي توان انتظاري بيش از آتش بس داشت.

وي درباره بي نتيجه بودن ديپلماسي بوش و رايس براي رژيم صهيونيستي و اين كه آيا به دولت اوباما در اين باره خوش بين است، گفت: به عقيده من اوباما با احترامات فائقه اي كه براي او داريم، نمي تواند كاري بكند چون بازيگران ديگري مثلا حماس يا جهاد اسلامي يا ايران وجود دارند و كمك هاي ايران است كه توان مبارزه را به حماس مي دهد.

از سوي ديگر صداي آمريكا با اذعان به بي نتيجه بودن ايجاد اختلاف ميان شيعه و سني گفت: برخلاف برخي اظهارنظرها، افراطيون سني و شيعه نظير حماس و حزب الله در پيوستن به هم عليه دشمن مشترك و كنار گذاشتن اختلافات ديرين مشكلي ندارند.

نامزد بله را نگفته، بدهكار شد! (خبر ويژه)

دبير مجمع نمايندگان ادوار مجلس(از گروه هاي عضو جبهه اصلاحات) مي گويد: در روزهاي نخست رياست جمهوري در سال 76 نوعي خوش خيالي بر خاتمي و همراهان وي غلبه كرد و باعث از دست رفتن فرصت ها شد.

يدالله اسلامي كه در گفت وگو با ياري نيوز(خاتمي نيوز) شركت كرده بود، همچنين با اشاره به اظهارات خاتمي پس از دوم خرداد مبني بر اين كه «من وامدار هيچ گروهي نيستم»، اين موضع را يك اشتباه بزرگ خواند و گفت: «وامدار كسي بودن آفت نيست بلكه نشانه سلامت است. به همين دليل هم اكنون خاتمي به همه گروه هايي كه پيام وي را به جامعه مي رسانند نياز دارد و بايد از توان نسل جديد و نيروهاي فعالي كه با هر انگيزه اي ميل به حضور و حمايت از خاتمي دارند، بهره بگيرد».

گفتني است خاتمي چند ماه پس از دوم خرداد 76 در ديدار شماري از دانشجويان تحكيمي تصريح كرده بود «تنها گروهي كه بدون توقع از من حمايت كردند، دفتر تحكيم بود». به رغم پافشاري خاتمي در آن روزگار مبني بر وامدار نبودن نسبت به هيچ گروهي، طيفي از افراطيوني كه بعداً با استفاده از موقعيت دولتي حزب راه انداختند، مدعي شده بودند كه خاتمي را آنها از انزواي كتابخانه ملي بيرون آورده و به رياست جمهوري رسانده اند و اگر همراهي نكند وي را از قطار اصلاحات پياده مي كنند. حالا تصور كنيد اگر قرار باشد به توصيه امثال آقاي يدالله اسلامي، رسماً وامداري اش را هم اعلام كند، چه اتفاقي پيش مي آيد.

دعواى كى مرده بود كى زنده بين مشاركت و افراطيون تحكيم (خبر ويژه)

اظهارات عضو مشترك حزب مشاركت و سازمان مجاهدين (انقلاب) با واكنش منفي و تكذيب يك عضو طيف افراطي دفتر تحكيم روبرو شد.

«عباس- ح» در واكنش به سخنان تاج زاده كه گفته بود «اگر جنبش دانشجويي زنده بود احمدي نژاد رئيس جمهور نمي شد... دفتر تحكيم در جلسه خصوصي كه با آنها داشتيم به من گفتند قصد دارند از آقاي خاتمي حمايت كنند»، اظهار داشت: ما مدت زماني منتظر شديم تا ايشان اين صحبت خود را اصلاح كنند ولي اين اتفاق نيفتاد. ما انتظار داريم نيروهاي اصلاح طلب صداقت و امانت را در اظهارنظرهاي خود رعايت كنند. اصولا ما جلسه خصوصي در مورد انتخابات رياست جمهوري با آقاي تاج زاده نداشتيم. هيچ وقت هم از اعلام نظرات و مواضع خود ابايي نداشتيم كه بخواهيم آن را به صورت خصوصي با كسي درميان بگذاريم. در مورد رياست جمهوري آقاي احمدي نژاد بايد گفت ايشان و دولتشان نتيجه 8 سال توسعه سياسي دولت اصلاحات هستند. جنبش دانشجويي اگر زنده نبود و مثل اصلاح طلبان كه بعد از اخراج از قدرت به خانه رفتند، در اين 4 سال سكوت مي كرد اقتدارگرايان امروز ديگر به اصلاح طلبان حتي اجازه اظهارنظر كردن هم نمي دادند.(!)

اين عنصر افراطي همچنين درباره اظهارات شكوري راد عضو حزب مشاركت پيرامون شناخته نبودن هويت امروزي دفتر تحكيم و كاهش اثربخشي آن گفت: ايشان به جاي انتقاد از اين و آن بهتر است به تشكيلاتي كه در آن عضو هستند احترام بگذارند و مصوبات آن را براي خود لازم الاجرا بدانند. تا آنجا كه من مي دانم مصاحبه با خبرگزاري فارس و اظهارنظر در مورد تحكيم حداقل دو موردي است كه ايشان به صورت تشكيلاتي از انجام آن منع شده است

عواطف صداى آمريكا و بى بى سى هم جريحه دار شد! (خبر ويژه)

رسانه رسمي دولت هاي آمريكا و انگليس در جانبداري از جنايات رژيم صهيونيستي در باريكه غزه، مواضع رسواكننده اي اتخاذ كرده اند.

در اين زمينه سايت بي بي سي طي تحليلي به قلم يك عنصر طرفدار رژيم صهيونيستي(احمد زيدآبادي) مدعي شد به جاي خشم عاطفي بايد مانند برخي كشورهاي عربي پيگير ديپلماسي شد. بي بي سي با تخطئه اقدام هاي اعتراضي اقشار مختلف ملت ايران به ويژه دانشجويان در همراهي با ملت مظلوم فلسطين نوشت: اين اعتراض ها در سال هاي اخير در ايران بي سابقه بوده است.

بي بي سي انگليس با ستايش از وقت كشي برخي كشورهاي عربي و گردهم آمدن وزيران خارجه آنها در قاهره پس از يك هفته، گسترش اعتراض ها از سوي ملت و دولت جمهوري اسلامي را تخطئه كرد و اين در حالي است كه همين حمايت معنوي تبديل به موجي بي سابقه و فراگير در جهان اسلام شده و دولت هاي خيانت پيشه را تحت شديدترين و بي سابقه ترين فشارها از سوي افكار عمومي قرار داده است.

در عين حال بي بي سي در خبر ديگري كه حاكي از بن بست ديپلماسي در جنايت غزه است، اذعان كرد «جلسه شوراي امنيت سازمان ملل به منظور درخواست آتش بس، به دليل بروز اختلاف نظر اعضا ]و وتوي آمريكا[ بدون نتيجه پايان يافت. آمريكا و انگليس قطعنامه پيشنهادي را فاقد بي طرفي خواندند».

در همين حال صداي آمريكا -كه مانند اغلب رسانه هاي حامي رژيم صهيونيستي طي يك هفته گذشته سعي كرده بود چنين القا كند كه اسرائيل فقط به نيروهاي نظامي حماس و تاسيسات آنها حمله مي كند- به خاطر تلاش براي سرزنش ايران ناخواسته اعتراف كرد كودكان به بيرحمانه ترين وضع از سوي صهيونيست ها قتل عام مي شوند. صداي آمريكا در عين حال برخلاف بي بي سي كه خواهان سركوب عواطف شده بود، احساساتي شد! و پخش تصاويري از اين جنايت در سيماي جمهوري اسلامي و برنامه كودك را مصداق ترويج خشونت! معرفي كرد. اين سايت نوشت: «چهره هاي غرق خون، زناني كه چنگ بر روي مي كشند، اين تصاويري است كه سيماي جمهوري اسلامي در برنامه كودك روي آنتن فرستاد؛ فيلم هاي خبري كه تماشاي آن براي بسياري از بزرگسالان نيز دشوار است. نمايش اين تصاوير دلخراش(!) كمتر سابقه داشته است. كما اينكه گردانندگان تلويزيون ايران هم همواره به پرهيز از نمايش خشونت براي كودكان مباهات مي كنند... نمايش تصاوير افراد غرقه در خون ممكن است ضربه هاي روحي و رواني وارد كند».

خاتمى بالاخره تصميم قاطع گرفت؟! (خبر ويژه)

يك پايگاه خبري نزديك به جبهه اصلاحات از قطعي شدن تصميم خاتمي درباره عدم نامزدي در انتخابات خبر داد.

«اصلاحات» از قول يك عضو دولت سابق نوشت: سيدمحمد خاتمي طي روزهاي گذشته تصميم قاطع خود مبني بر نيامدن به عرصه انتخابات را به تعدادي از دوستان نزديكش اعلام كرد و متاسفانه تلاش هاي ما براي متقاعد كردن رئيس جمهور محبوب دوران اصلاحات براي نامزدي ناكام ماند.

وي با اعلام اين كه تصميم خاتمي براي نيامدن به انتخابات قطعي است، زمان اعلام آن را طي روزهاي آينده خواند و گفت: يا پيش از تعطيلات تاسوعا و عاشورا و يا بعد از اين تعطيلات همزمان با غم و اندوه مردم ايران به مناسبت شهادت سالار شهيدان و پرچمدار اصلاح طلبان عالم، آقاي خاتمي نيز تصميم خود را مبني بر نيامدن به عرصه انتخابات اعلام خواهد كرد.

اين مقام عالي رتبه دولت خاتمي در پاسخ به چرايي اتخاذ اين تصميم گفت: ما هنوز هم با اين تصميم مخالفيم، اما جمع بندي آقاي خاتمي و برخي ديگر از مشاوران و دوستانش اين است كه روي برخي اطرافيان وي حساسيت وجود دارد. برخي رفتارها از سوي برخي گروه ها در دوران هشت ساله اصلاحات سبب شده است كه آقاي خاتمي به اين جمع بندي برسد كسي در اين دوره نامزد انتخابات شود كه حساسيت كمتري روي وي باشد و بتواند با موانع كمتري كار كند.

گزارش سايت اصلاحات از سوي محمدعلي ابطحي تكذيب شد. ابطحي به سايت «الف» گفت: «خاتمي تصميمي براي عدم نامزدي نگرفته و خبر ياد شده دروغ است». وي توضيح بيشتري ارائه نكرد.
 شنبه 14 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 241]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن