تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812484412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آئين هاي ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي به ثبت ملي رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: آئين هاي ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي به ثبت ملي رسيد
آئين هاي ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي صبح امروز با حضور رئيس جمهور در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي به ثبت ملي رسيد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، دكتر محمود احمدي نژاد در مراسم ثبت ملي آيين هاي ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي گفت: صفاي دل، تواضع و از خودگذشتگي، با مردم بودن، عشق به اهل بيت و حضرت محمد(ص) از زواياي اين ورزش پهلواني است.

احمدي نژاد افزود: در ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي ذكر مرشدها و تمام كساني كه در اين مراسم شركت مي كنند ذكر يا علي، يا ابوالفضل و يا حسين است، ذكري كه همه ملائكه عالم پيوسته آن را درجان جاري مي كنند، از اين رو امروز اين منش پهلواني به ثبت ملي مي رسد و مقدمه ثبت جهاني آن فراهم مي شود.

اسفنديار رحيم مشايي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري در ادامه گفت: امروز مراسم ثبت ملي ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي به عنوان نهمين ميراث معنوي كشورمان با حضور رياست جمهوري اسلامي ايران تاكيدي بر اين حقيقت زيبا دارد كه اين آئين كهن ايران از گذشته به دست ما رسيده و ما مسئوليت حفظ و حراست آن را داريم.

وي افزود: ايران هميشه پرچمدار ارزش هاي انساني و اسلامي بوده و امروز هم در عرصه بين المللي آمادگي خود را براي حفاظت و صيانت از ارزش هاي اسلامي اعلام مي دارد، ثبت هر اثري به معناي حفاظت از آن اثر انجام مي شود چه اثر كالبدي باشد و چه اثر معنوي، در سرزمين ما همچنان كه آثار كالبدي فراوان است آثار معنوي بسياري نيز وجود دارد و حفاظت از اين آثار بسيار مهمتر و ارزشمندتر است.

وي تصريح كرد: سازمان ميراث فرهنگي در رابطه با ثبت آثار معنوي و كالبدي كشورمان تلاش هاي بسياري كرده به طوريكه از 11 هزار آثار ثبتي در دولت قبل اكنون آثار ثبت شده به 23 هزار اثر مي رسد.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي افزود: ثبت ميراث معنوي از سال گذشته از ثبت ملي نوروز آغاز شده و قرار است آثار معنوي بسياري به ثبت ملي برسد و ثبت آثار معنوي دركشورمان به سرعت در حال انجام است و آئين هاي ماه محرم، روز تاسوعا و عاشورا در آستانه اربعين حسيني به ثبت ملي خواهند رسيد.

مشايي گفت: همه ورزش ها در قهرماني تبلور مي يابد، اما ورزش پهلواني از قهرماني آغاز مي شود و در مسير خود فن و تدبيرها را مي گذارند و جلوه زيبايي از قدرت جسمي را به ارمغان مي آورد، ورزش پهلواني يك انديشه است.

معاون رئيس جمهور افزود: با ثبت اين اثر به نام ايران بعنوان كشوري بزرگ مهد انديشه هاي اسلامي در جهان به عظمت و شكوه طنين انداز خواهد شد آنچه در تاريخ ورزش هاي باستاني و پهلواني است، حكايت از ايستادگي مردم از ارزش هاي انساني است.

وي گفت: مراسم ثبت امروز يك پيام دارد و آن اين است كه در سايه ارزش هاي پهلواني مي توان آرامش، امنيت، صلح و پايداري را براي همه ملت هاي دنيا تضمين كرد.

محمد علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني نيز در اين نشست تصريح كرد: اميدواريم اين ورزش را كه داراي ابعاد گسترده در بعد انساني، مذهبي، ملي و فرهنگي است به ثبت جهاني برسانيم، مروت، مردانگي، صفا و سخا از خصوصيات مردان ساخته شده در اين گود است.

وي افزود: تغييراتي در موسيقي و روش هاي اين ورزش ايجاد شده و در سراسر ايران بسياري از جوانان به اين ورزش گرايش پيدا كرده اند، ورزش پهلواني روح و روان فرزندان ما را مي سازد.

اميدواريم با همكاري همه شاهد باشيم تا اين نواي مرشد و زورخانه از گوشه كنار جهان شنيده شود.

عليرضا صفارزاده رئيس فدراسيون ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي گفت: اين ورزش گوهر گرانبها از فرهنگ ايران اسلامي و برگ زريني از ميراث گذشتگان است، ورزش هاي پهلواني با قدمت چند هزار ساله تركيبي از ورزش، فرهنگ و اخلاق است، ما طي 70 سال گذشته اين ورزش دچار فراموشي شده ولي با ثبت ملي آن شاهد احيا دوباره اين ورزش هستيم.

وي افزود: بازسازي و مرمت زورخانه ها، تدوين دهها آئين نامه درباره پهلواني و راه اندازي اين ورزش در آموزش و پرورش، وزارت علوم و تحقيقات و نيروي انتظامي از جمله اقداماتي است كه در حال انجام شدن است.

بر اساس اين گزارش، در پايان اين مراسم از دو بانوي كاراته كا تقدير شد و همچنين رئيس جمهور بازوبند پهلواني را به دست امين رشيد لمير بست و از پيشكسوتان ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي همچون حاج جعفر توسلي، حاج حسين شيريان، حاج احمد جزا، شاهرخ صداقتي زاده، فردين معصومي، عليرضا صفارزاده رئيس فدراسيون ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي و جانباز پهلوان سيد شهاب الدين بسطام تبار تقدير شد./س
 يکشنبه 8 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن