تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821219429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نظام ملي رده‌بندي بازي‌هاي رايانه‌اي رونمايي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نظام ملي رده‌بندي بازي‌هاي رايانه‌اي رونمايي مي‌شود
نخستين نظام ملي رده‌بندي بازي‌هاي رايانه‌اي شنبه هفتم دي‌ماه در تالار انديشه حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي رونمايي مي‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبري رونمايي نخستين طرح رده‌بندي سني محصولات فرهنگي صبح امروز با حضور بهروز مينايي مدير عامل بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي، بيطرف قائم‌مقام بنياد، عباس حبيبي مدير روابط عمومي و جمعي از خبرنگاران در مركز گسترش سينماي مستند و تجربي برگزار شد.

مينايي در ابتداي نشست گفت: بعد از يكسال و نيم تلاش براي ايجاد نظام رده‌بندي روز هفتم دي اين نظام رونمايي مي‌شود. رسانه جديد بازي در حال حاضر در دنيا فراگير و بازي‌هاي رايانه‌اي در آمريكا و اروپا به شدت شايع شده است. به همين دليل بايد اين بازي‌ها آسيب‌شناسي شود. مثلا مسائلي چون خشونت، استفاده از مواد مخدر و مشروبات الكلي براي سنين پائين مناسب نيست.

وي ادامه داد: سال 1994 در آمريكا يك نظام رده‌بندي به وجود آمد و سال 2002 به رسميت شناخته و با استقبال خانواده‌ها مواجه شد. همچنين در ژاپن نيز اين نظام به طور مستقل تاسيس شد. در حال حاضر كشورهاي ديگري نيز نظام مستقل رده‌بندي بازي‌هاي رايانه‌اي دارند.

مينايي افزود: ما در حوزه گيم‌نت و مسابقه‌هاي جهاني حوزه رايانه‌اي بيشتر به تدوين قوانين پرداختيم. اما در رده‌بندي كار سنگين كارشناسي انجام شد. ما ابتدا ارزش‌هاي ملي را در اين جهت ملاك كار خود قرار داديم. به طور نمونه بازهايي كه به شرقي بودن اهانت مي‌كنند و دين را زير سئوال مي‌برند و ضد ارزش هستند، در اين ميان جايي ندارند.

به گفته وي، پس از استخراج، گروههاي سني را مد نظر قرار داديم. مقاطع سني را از سه سال به بالا، هفت و هشت سال، 10، 12، 15، 18 و 25 سال در نظر گرفتيم. بعد از استخراج منابع سني معيارهاي محتوايي را با گروه سني مورد مطالعه قرار داديم. هم اكنون نيز فاز دوم اين كار آغاز شده است.

مينايي خاطرنشان كرد: ما اين نظام را به حوزه علميه قم و شوراي نگهبان هم عرضه كرديم. اين نظام بايد براي انيميشن و فيلم به شكل ديگر به وجود بيايد. ترجيح داديم اين نظام را به صورت يك محصول جديد در سال نوآوري ارائه دهيم. اين يك نظام تئوري است و مقدمه همان فرهنگسازي است. بايد مقوله منفي بازي‌ها از بين برود.

وي با اشاره به يك چالش اساسي بازي‌هاي رايانه‌اي گفت: يكي از مشكلات ما بحث كپي‌رايت است كه در اين موضوع اكثرا توليدكننده‌ها ضرر مي‌كنند. متاسفانه سرمايه‌گذاري ويژه براي بازي‌ها وجود ندارد. بهترين بازي‌هاي خارجي با كمتر از هزار تومان در بازار عرضه مي‌شوند و متقاضي دارند. اما بازي‌هاي ما به دليل هزينه‌هاي بالاي توليد با قيمت بيشتر به بازار مي‌آيند.

مينايي درباره حمايت از بازي‌هاي رايانه‌اي گفت: مجلس، رياست جمهوري، خانواده‌ها و... مي‌توانند به عرضه اين محصولات كمك كنند. بايد در اين زمينه عده زيادي را براي سرمايه‌گذاري تشويق كرد. رشد بازي‌هاي رايانه‌اي بيش از صنعت‌هاي ديگر است. اگر دولت در اين زمينه سرمايه‌گذاري كند مي‌توان قدم‌هاي موثر برداشت.

مدير عامل بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي افزود: براي ساخت بازي‌هاي ملي بايد به موضوع‌هاي ارزشي توجه كرد. در اين آثار بايد نگاه ماورايي و حس حقيقتجويي و كاوشگرانه را در مخاطب ارضا كنيم. از توليد هفت بازي حمايت كرده‌ايم كه اليته بايد بيش از اين حمايت شود. براي ساخت 14 بازي ديگر نيز اقدام‌هايي انجام شده است.

بيطرف قائم‌مقام بنياد نيز گفت: نقطه تلاقي اين بازي‌ها تفريح و آموزش است. در اين بخش بازي‌ها فرصت تجربه‌هايي به وجود مي‌آيد كه در دنياي واقعي امكانپذير نيست. اگر سرمايه‌گذاري را از اين بازي‌ها بگيريم ديگر جذابيت نخواهند داشت. عامل اصلي محبوبيت بازي‌هاي خارجي سرگرم‌كننده بودن آنها است كه ما بايد اين مسئله را لحاظ كنيم.

در پايان حبيبي مدير روابط عمومي بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي از راه‌اندازي سامانه پيام كوتاه بنياد خبر داد و افزود: مخاطبان مي‌توانند با سامانه پيام كوتاه به شماره 200007 مشخصات بازي‌هاي مورد نظر را به دست آورند. اين سامانه هفتم دي‌ماه آغاز به كار مي‌كند.
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن