تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حقّ نصيحت خواه اين است كه به راه صحيحى كه مى دانى مى پذيرد، راهنمائيش كنى و سخن در حدّ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819243739




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو انجمن خوشنويسان مشهد: به هنر، به خصوص هنر خوشنويسي، بهايي داده نمي‌شود مشكلات در زمينه هنر بسيار است كه عمده‌ترين آن، مشكلات مادي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: عضو انجمن خوشنويسان مشهد: به هنر، به خصوص هنر خوشنويسي، بهايي داده نمي‌شود مشكلات در زمينه هنر بسيار است كه عمده‌ترين آن، مشكلات مادي است
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: شهرستان‌ها

يك عضو انجمن خوشنويسان مشهد گفت: براي اينكه به شكوفايي خوشنويسي كمك شود، بايد اصول زيباشناسي خط قدما را به شكل خط امروزي انتقال داده و اثري نو به وجود آورد.

جواد سيران در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، با بيان اينكه به هنر، به خصوص هنر خوشنويسي، بهايي داده نمي‌شود، اظهار داشت: برگزاري نمايشگاه‌ها و كارگاه‌هاي حضوري خيلي كم اتفاق مي‌افتد در حاليكه برگزاري چنين نمايشگاه‌هايي در رشد و شكوفايي خوشنويسي بسيار موثر است.

وي با اشاره به اينكه نسل جديد، استعدادهاي خوبي دارند، گفت: در كنار رشد كيفي بايد به اصول زيباشناسي توجه كرد كه متاسفانه ساختار خوشنويسي از لحاظ علمي آموزش داده نمي‌شود؛ به دليل اينكه اصول زيباشناسي آموزش داده نمي‌شود، هنرمند هيچ زيربناي ساختاري محكمي ندارد و زمانيكه حال و هواي رواني خوبي داشته باشد اثر خوبي هم مي‌آفريند و برعكس.

اين هنرمند خوشنويس تصريح كرد: هنرمند اگر ساختار را خوب بشناسد، در هر شرايطي قادر است خوب بنويسد؛ اصل را بايد بر شناخت ساختاري گذاشت كه متاسفانه در اين بحث از لحاظ آموزشي كم‌ كاري‌ شده است.

سيران تصريح كرد: در برگزاري نمايشگاه‌ها، اطلاع‌رساني به دليل هزينه‌هاي زياد به خوبي صورت نمي‌گيرد و صدا و سيما مي‌تواند به اين امر كمك كند كه متاسفانه موفق نبوده است؛ در كنار تمام مشكلات و كمبودهايي كه وجود دارد، هنرمندان تلاش خود را مي‌كنند به همين دليل حيف است كه از هنرمند حمايت مالي نشود.

عضو انجمن خوشنويسان مشهد با بيان اينكه فضاي سالم فرهنگي از جمله نمايشگاه‌هاي هنري، تنها جايي است كه به انسان با وجود تمام دغدغه‌هاي زندگي، آرامش مي‌دهد، گفت: همانگونه كه كلاس‌هاي كامپيوتر از استقبال خوبي برخوردار است بايد تبليغاتي شود كه در كنار تكنولوژي به هنر سنتي هم بها داده شود و آن را گسترش داد تا از اين دغدغه‌ها در زندگي كاسته شده و انسان‌ها به آرامش بيشتري برسند.

وي با بيان اينكه انجمن خوشنويسان نسبت به گذشته از لحاظ بحث اداري پيشرفت خوبي داشته و نظم خاصي پيدا كرده است، ابراز داشت: آنچه كه در خوشنويسي اهميت دارد عشق به هنر و زيبايي است و شايسته است كه اين امر روند داشته و انگيزه‌اي براي هنرمندان شود.

سيران با بيان اينكه فعاليت در مشهد از كيفيت خوبي برخوردار است و از لحاظ قدمت، جزو بزرگترين مجموعه‌هاي خوشنويسي است، اظهار داشت: مشكلات در زمينه هنر بسيار است كه عمده‌ترين آن، مشكلات مادي است؛ فضاي كافي وجود ندارد و نور دهي سالن‌هاي برگزاري نمايشگاه‌ها در حد پاييني است، همچنين بايد كيفيت آموزشي هم بررسي شود و به درجه بالايي برسد.

وي خاطرنشان كرد: براي اينكه به شكوفايي خوشنويسي كمك شود بايد اصول زيباشناسي خط قدما را به شكل خط امروزي انتقال داده و اثري نو به وجود آورد.
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن