تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 آذر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):هر کس عبادت خالصش را برای خدا بالا بفرستد، خدا بهتریم مصلحت را برای او نازل می ک...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1833416990




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متن کامل بيانات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامي در حرم امام خميني (ره)


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، حضرت آيت الله خامنه‌اي که در خطبه نخست نماز جمعه و در اجتماع باشکوه عزاداران امام خميني (ره) در حرم مطهر ايشان سخن مي گفتند، به تبيين خط اصيل امام پرداختند و بر ضرورت تعيين شاخص براي مقابله با انحراف انقلاب تاکيد کردند و در اين رابطه امام را بهترين شاخص و معيار برشمردند. حضرت آيت الله خامنه اي باتاکيد بر اينکه امام منهاي خط امام ، امامي بي هويت است افزودند: تکيه هميشگي بر اسلام ناب محمدي ، جاذبه و دافعه در دايره مکتب اسلام ، يقين به وعده هاي الهي ، محاسبات معنوي و تقوا ، نگاه جهاني به انقلاب اسلامي ، تکيه بر مردم و توجه به حال فعلي افراد هنگام هرگونه قضاوت، از جمله شاخص هاي اصلي خط امام است که بايد بطور صحيح تبيين شود و مورد توجه مستمر قرار داشته باشد . ايشان با تاکيد بر اينکه کساني که در پي تغيير هويت انقلاب بر مي‌آيند معمولا با پرچم رسمي و تابلو به صحنه نمي آيند، تاکيد کردند: حتي گاهي با طرفداري از حرکت انقلاب اقدام و اظهار مي کنند تا انقلاب از جهت گيري خود دور شود. رهبر معظم انقلاب اسلامي با تاکيد براينکه دشمنان امام و انقلاب سعي مي‌کنند با منحرف کردن انقلاب آن را از پاي درآوردند اظهار داشتند: اگر شاخص‌ها روشن باشد مي توان انحراف را شناسايي کرد و اگر کسي در جهت انحراف کار کند، در توده مردم شناخته مي شود و درصورت نبود شاخص، خطر انحراف جدي خواهد شد. رهبر معظم انقلاب اسلامي با تاکيد بر اينکه هويت و مباني فکري امام در سخنراني‌ها، نامه ها و وصيت نامه ايشان مشخص است، اظهار داشند: همين ها دنيا را تکان داد و توده هاي عظيم را مشتاق ملت ايران و بسياري را پيرو ملت ايران کرد. ايشان با تاکيد بر اينکه سلب هويت از امام خدمت به امام نيست، تصريح کردند: اين مباني فکري موج سهمگيني را عليه غارتگري غرب و يکه‌تازي آمريکا بوجود آورد؛ اين کج انديشي است مواضع امام را انکار کنيم. رهبر معظم انقلاب اسلامي در ادامه خاطر نشان کردند: بعضا کساني اين کار را انجام مي دهند که روزگاري جزو مروجان افکار امام بودند. **اگر معاندين امام از ما تعريف کردند بدانيم خيانتکاريم ايشان در ادامه تاکيد کردند که نمي توان با کساني که صريحا پرچم مخالفت با اسلام را بلند کردند در يک خط بود. رهبر معظم انقلاب اسلامي تصريح کردند: نمي‌توان قبول کرد آمريکا و انگليس و سيا و موساد، سلطنت طلبان و منافقين حول محوري جمع شوند و بعد آن افراد ادعا کنند که خط امامي هستند. ايشان در ادامه تاکيد کردند: نمي‌شود با هر کس و ناکس ائتلاف کرد؛ بايد ببينيم دشمنان ديروز امام در برابر ما چه موضعي مي‌گيرند اگر ديديم مواضع ما طوري است که صهيونيست غاصب و مزدوران قدرت‌هاي گوناگون و مخالفين و معاندين امام و اسلام و انقلاب از ما تجليل و احترام مي کنند، بايستي در مواضع خود شک کنيم و بايد بدانيم که راه درست و مستقيم را نمي رويم؛ امام مي فرمود که اگر از ما تعريف کردند، بدانيم که خيانتکاريم. رهبر معظم انقلاب اسلامي خاطر نشان کردند: کساني که درست خط مقابل امام حرکت مي کنند در مساله قدس و در روز قدس آنطور موضعگيري کردند، در روز عاشورا آن فضاحت را به بار آوردند و بعد ما در مقابل، با کساني که با اساس مبناي امام صريحا مخالف هستند اظهار همراهي کنيم و خود را در کنار آنها قرار دهيم و تعريف کنيم و يا در مقابل آنها سکوت کنيم و در عين حال بگوييم دنباله رو امام هستيم. ايشان تاکيد کردند: چنين ديدگاهي قابل قبول نيست و ملت هم خوب اين مساله را فهميد و شناخت. ** ميزان، وضعيت کنوني افراد است رهبر معظم انقلاب در ادامه با تاکيد بر اينکه امام حال افراد را معيار قضاوت درباره اشخاص مي دانستند، اظهار داشتند: گذشته اشخاص مورد توجه نيست؛ گذشته براي وقتي است که حال فعلي معلوم نيست اما اگر حال فعلي اشخاص در نقطه مقابل گذشته بود، آن گذشته کارآيي ندارد. رهبر معظم انقلاب اسلامي به رفتار و قضاوت حضرت علي (ع) با طلحه و زبير اشاره کردند و با تاکيد بر اينکه حضرت امام راحل (ره) را نيز چنين معياري در برخورد با افراد داشتند، خاطر نشان کردند: برخي با هواپيماي امام و با همراهي امام از پاريس به ايران آمدند اما در زمان امام به خاطر خيانت اعدام شدند؛ بعضي از دوراني که امام در نجف بود با ايشان ارتباط داشتند و در ابتداي انقلاب هم مورد توجه امام قرار گرفتند اما بعد رفتار و موضع‌گيري آنها موجب شد که امام آنان را طرد کرد. ايشان ميزان را وضعيت کنوني افراد دانستند و افزودند: اگر خداي نکرده نفس اماره و شيطان راه را در مقابل من منحرف کرد، قضاوت چيز ديگري خواهد بود؛ مبناي اسلامي چنين رفتاري است و امام نيز چنين عمل کرد. ******* ** خطبه اول متن کامل بيانات مقام معظم رهبري در خطبه اول نماز جمعه به اين شرح است: همه برادران و خواهران عزيز نمازگزار را به رعايت تقوا توصيه مي کنم. خداي متعال مي فرمايد تقواي الهي را در رفتار و گفتار و حتي در پندار خود بايد رعايت کنيم و مراقب باشيم ذره از رضاي الهي و حق تعدي و تجاوز نکنيم. اميدوارم خداوند متعال به اين بنده حقير توفيق بدهد که امروز بتوانيم با تمسک به اين اصل اساسي قراني يعني سخن گفتن بر اساس تقوا عرايض خود را بيان کنم. اين روزها ايام عيد ولادت صديقه کبري فاطمه الزهرا بانوي دو عالم (س) است. از روح ملکوتي اين بنده خالص الهي مدد بگيريم و انشالله اين نماز جمعه را که به مناسبت بيست و يکمين سالگرد رحلت امام راحل هست با احترام و تکريم به مقام اين آيت عظماي پروردگار برگزار کنيم و همچنانکه ملت ما در اين 21 سال ، ياد و نام مبارک و ماندگار امام بزرگوارمان را به بهترين وجهي در دل و جان و زبان خود و در فضاي زندگي خود حفظ کردند باز هم حفظ کنيم و به پيش ببريم. امروز درباره امام بزرگوار در خطبه عرايضي را خواهم داشت . چالش اصلي همه تحولات بزرگ اجتماعي از جمله انقلاب ها ، صيانت از جهت گيري هاي اصلي آن انقلاب يا آن تحول است. اين مهمترين چالش هر تحول عظيم اجتماعي است. که هدف هايي دارد و به سمت آن هدف ها حرکت مي کند و دعوت مي کند. اين جهت گيري بايد حفظ شود. اگر جهت گيري به سمت هدف ها در يک انقلاب و در يک حرکت اجتماعي صيانت نشود و محفوظ نماند، آن انقلاب به ضد خود تبديل خواهد شد در جهت عکس اهداف خود عمل خواهد کرد. بنابراين نگاه به امام از اين منظر و به عنوان يک شاخص ، اهميت پيدا مي کند. خداي متعال در سوره مبارکه در قرآن کريم ، پيغمبرش را به استقامت امر مي فرمايد. استقامت يعني پايداري و ادامه دادن به راه مستقيم و حرکت کردن در جهت درست . نکته مقابل اين حرکت مستقيم در آيه شريفه ، طغيان قرار داده شده است . طغيان يعني سرکشي کردن و منحرف شدن. به پيغمبر مي فرمايد همه کساني که همراه تو و با تو هستند ، اين راه درست ادامه بدهيد و منحرف نشويد. مرحوم علامه طباطبايي در تفسير الميزان مي فرمايد: لحن اين آيه ، لحن تشدد است و هيچ نشانه رحمت در اين آيه نيست. خداوند متعال در درجه اول خود پيامبر را خطاب قرار مي دهد، لذا اين آيه به نحوي است که پيغمبر اکرم درباره سوره خود فرمودند: سوره حود من را پير کرد اين به خاطر همين آيه مبارکه است . به خاطر تشديدي است که در اين آيه وجود دارد. در يک جاي ديگر قرآن هم تاکيد دارد که منحرف نشويد و از راه برنگرديد. اين خطاب سختي است که خطاب به خود است و اين خطاب دل پپيغمبر را مي لرزاند اين به خاطر همين است که تغيير جهت گيري ها منحرف شدن از راه اصلي و هويت اصلي است. هر انقلابي متکي به آن جهت گيري هاست. در واقع سيرت انقلاب ها همين جهت گيري هاي اصلي است . تغيير جهت گيري ها به کلي راه را عوض مي کند و انقلاب به هدف هاي خود نمي رسد. اهميت قضيه از اين بابت است و البته تغيير جهت گيري ها تدريجي و نا محسوس است. اين جور نيست که از اول کار اين تغيير جهت گيري با 180 درجه اتفاق بيافتد. اين تغيير ، اول با زاويه هاي خيلي کوچک تر ، شروع مي شود و هر چه ادامه پيدا مي کند فاصله راه اصلي که صراط مستقيم است با اين انحراف روز به روز بيشتر مي شود. جهت ديگر ، آن کساني که در پي تغيير هويت انقلاب بر مي آيند، معمولا با پرچم رسمي و با تابلو جلو نمي آيند و به گونه اي حرکت نمي کنند که معلوم بشود اينها دارند با اين حرکت مخالفت مي کنند. حتي گاهي به عنوان طرفداري از حرکت انقلاب ، يک اقدامي را به عمل مي آورند و يک اظهارنظري مي کنند. کاري مي کنند زاويه ايجاد مي کنند انقلاب هم از جهت گيري خود به تدريج دور مي افتد و برکنار مي شود. براي اينکه اين جهت گيري غلط و اين انحراف اتفاق نيفتد، احتياج به شاخص هاي معيني وجود دارد. بايد سر راه شاخص وجود داشته باشد. اگر اين شاخص ها به صورت واضح و روشن و در معرض ديد مردم وجود داشته باشد ، انحراف اتفاق نمي افتد. اگر کسي هم درجهت انحراف کار کند، در نظر توده مردم شناخته مي شود. اما اگر شاخصي وجود نداشت، آن وقت خطر جدي خواهد شد. شاخص در انقلاب ما چيست؟ اين خيلي مهم است. مردم ما سي سال است که در جهت اين انقلاب حرکت مي کنيم، ملت ما بصيرت و شجاعت به خرج دادند. اين ملت حقا و انصافا لياقت به خرج داد. اين ملت اين انقلاب را سي سال شما به جلو مي بريد اما خطر وجود دارد. دشمن انقلاب دشمن امام بيکار نمي نشيند. مي خواهند اين انقلاب را از پاي در بياورند. چه جور ؟ با منحرف کردن راه انقلاب از مسير اصلي . لازم است شاخص داشته باشيم و بهترين شاخص هم خود امام و خط امام است. امام بهترين شاخص براي ماست. عيبي ندارد که تشبيه کنيم به وجود مقدس پيغمبر(ص) که قران مي فرمايد: خود پيغمبر و رفتار ، کردار و اخلاق او اسوه است يا در يک آيه شريفه ديگر مي فرمايد: ابراهيم و ياران ابراهيم اين ها اسوه هستند. در اينجا ياران ابراهيم هم ذکر شدند تا کسي نگويد که پيغمبر معصوم يا ابراهيم معصوم بود و ما نمي توانيم از ياران او تبعيت کنيم . در مورد امام بزگوار که شاگرد اين مکتب و دنباله رو اين انبياء است ، همين معنا صدق مي کند. خود امام برجسته ترين شاخص هاست. رفتار ، گفتار و بيانات امام که خوشبختانه در دسترس است . وصيت نامه امام نيز آشکارا همه آنچه را که لازم مي ديدند براي آينده انقلاب تببين کرده است. نبايد اجازه داد اين شاخص ها به صورت غلط تبيين شوند يا پنهان بمانند يا فراموش بشوند. اگر اين شاخص ها را ما بد و غلط تبيين کرديم ، اين مثل آن است که يک قطب نما را در يک راه از دست بدهيم يا قطب نما از کار بيفتدو فرض کنيد در يک مسير دريايي يا يک بيابان ، جاده اي هم وجود ندارد و قطب نماي انسان آسيب ببيند و قطب نما از کار بيفتد، انسان متحير مي ماند. اگر نظرات امام بد بيان و بد تبيين شد مثل اين است که قطب نما از کار بيفتد لذا راه گم مي شود و هر کسي به سليقه و ميل خود ، حرفي مي زند و بدخواهان هم در اين ميان از فرصت استفاده مي کنند و راه را جوري تبيين مي کنند که ملت به اشتباه بيفتد. مواضع امام بايستي به طور روشن و همانطور که خود او گفت و نوشت بايد تبيين شود. اين ملاک راه امام و خط امام و صراط مستقيم انقلاب است. اينکه يک نفر صريح بگويد امام را قبول ندارم و راه او را غلط مي دانم ، حساب پيروان امام و طرفداران امام با چنين کسي روشن است. اما اگر قرار است در خط امام و با اشاره انگشت امام ، اين انقلاب پيش برود، بايد شاخص ها معلوم و روشن باشد و به درستي تبيين شود. براي خوشامد اين و آن ، نبايد برخي از مواضع حقيقي امام را انکار کرد يا مخفي نگه داشت . برخي اين طور فکر مي کنند و اين فکر غلطي است. برخي فکر مي کنند براي اينکه مخالفان امام هم به امام علاقمند شوند و امام پيروان بيشتري داشته باشند ، بايستي ما بعضي از مواضع صريح امام را پنهان کنيم، نگوييم يا کم رنگ کنيم، نه اين درست نيست . هويت و شخصيت امام و همين مواضعي که خود او با صريحترين بيانها و روشن ترين الفاظ و کلمات بيان کرده است، همين ها بود که دنيا را تکان داد. همين مواضع صريح بود که توده هاي عظيم را مشتاق و بسياري را پيرو ملت ايران کرد. اين نهضت عظيم جهاني که شما امروز در گوشه و کنار دنياي اسلام نشانه هاي آن را مي بينيد از اين طريق به راه افتاد . بايد در وسط ميدان ، مواضع امام عليه استکبار، ارتجاع و عليه ليبرال دموکراسي غرب و منافقان و دورويان را صريح بيان کرد، امام اين است . آن کساني که تحت تاثير آن شخصيت عظيم قرار گرفته اند، اين مواضع را ديدند و تسليم شدند ، نمي شود به خاطر زيد و امر و براي اينکه آنها از امام خوششان بيايد، مواضع امام را پنهان کنيم يا مواردي را که به نظرمان تند مي آيد آنها را کمرنگ کنيم. اين درست مثل اين مي ماند که در دوران جواني ما ،عده اي مدعي بودند براي اين که اسلام علاقه مندان و طرفداراني پيدا کند، بعضي از احکام اسلام را کمرنگ کنيم. لذا حکم قصاص و احکام جهاد را پوشيده و پنهان مي کردند. حکم حجاب را انکار مي کردند و مي گفتند اينها از اسلام نيست. براي اين که فلان مستشرق يا فلان دشمن مباني اسلامي از اسلام خوشش بيايد. اين غلط است اسلام را بايد با کليت آن بيان کرد، و گفت که امام منهاي خط امام آن امامي نيست که ملت ايران به نفس او و به هدايت او ، جانشان را کف دست گرفتند ، فرزندانشان را به کام مرگ فرستادند ، از جان و مالشان دريغ نکردند و بزرگترين حرکت قرن معاصر را در اين نقطه عالم بوجود آوردند. امام منهاي خط امام، امام بي هويت است، سلب هويت امام خدمت به امام نيست. مباني امام ، روشن است. اگر کسي نخواهد مجامله و تعارف کند ، مباني و مواضع امام در کلمات و بيانات و نامه هاي امام و بخصوص در وصيت نامه امام که کوتاه شده آن مواضع است ، منعکس مي باشد. اين مباني فکري همان چيزي است که آن موج عظيم و سهمگين را عليه غارتگريهاي غرب و يکه تازيهاي آمريکا در دنيا بوجود آورد. اين که رييس جمهورهاي گوناگون آمريکا به هر کشوري در خاورميانه و آسيا سفر کرده اند ،حتي در بعضي از کشورهاي اروپايي ، مردم عليه آنها شعار مي دهند و هميشه نيز اينگونه بوده است ، متاثر از چيست ؟ در واقع اين متاثر از حرکت و افشاگري و موضعگيري امام بود. استکبار و صهيونيسم را رسوا کرد و روح مقاومت را در ملت ها و بخصوص در جوامع اسلامي زنده کرد. اين کج انديشي است که ما مواضع امام را انکار کنيم و اين کج انديشي را هم متاسفانه بعضا کساني انجام مي دهند که يک وقتي خودشان جزو مروجان افکار امام بودند. حال به هر دليلي ، راهها کج و هدفها گم مي شود و عده اي برمي گردند. آنها بعد از سالهاي متمادي که براي امام و اين حرکت حرف زدند ، در مقابل اين اهداف و مباني مي ايستند و بر خلاف آن سخن مي گويند. خط امام اجزايي دارد مهمترين چيزي که در مورد خط امام و راه امام مي شود گفت اين است و بخصوص به جوانان مي گويم که وصيتنامه امام را بخوانيد، امامي که دنيا را تکان داد امامي است که در اين وصيتنامه و در اين آثار و گفتار منعکس است. اولين و اصلي ترين نقطه در مباني و نظرات امام ، مساله اسلام ناب محمدي است. يعني اسلام ظلم ستيز و عدالت خواه، مجاهد، اسلام طرفدار محرومان، مدافع حقوق پابرهنگان و رنجديدگان و اسلام مستضعفان در مقابل اسلام آمريکايي است. اين اسلام آمريکايي را امام ، وارد فرهنگ سياسي ما کرد. اسلام آمريکايي يعني اسلام تشريفاتي، اسلام بي تفاوت در مقابل ظلم و زياده خواهي، اسلام بي تفاوت در مقابل دست اندازي به حقوق مظلومان، اسلام کمک به زورگويان، اسلام کمک به اقويا و اسلامي که با همه اينها مي سازد، اين اسلام را امام به نام اسلام آمريکايي نامگذاري کرد . اين فکر اسلام ناب ، فکر هميشگي امام بزرگوار ما بود. مخصوص دوران جمهوري اسلامي نبود ، منتها تحقق اسلام ناب جز با حاکميت اسلام امکان پذير نبود اگر نظام سياسي کشور برپايه شريعت اسلامي و تفکر اسلامي نباشد ، امکان ندارد که اسلام بتواند با ستمگران و زورگويان عالم مبارزه واقعي و حقيقي بکند لذا امام حراست و صيانت از جمهوري اسلامي را از اوجب واجبات مي دانست. چون صيانت از اسلام به معناي حقيقي کلمه وابسته به صيانت از نظام سياسي اسلامي است بدون نظام سياسي امکان ندارد. امام جمهوري اسلامي را مظهر حاکميت اسلام مي دانست و براي همين بود که جمهوري اسلامي را امام دنبال کرد و در راهش آنهمه تلاش کرد و پاي جمهوري اسلامي با آن شدت و حدت و اقتدار ايستاد. امام که دنبال قدرت شخصي و دست يابي به قدرت براي خودش نبود. مساله امام مساله اسلام بود . اين مدل نو ، يعني جمهوري اسلامي را ، امام به دنيا عرضه کرد. اساسي ترين مساله در جمهوري اسلامي مبارزه با حاکميت هاي زورگويانه و اقتدار طلب دنياست که در شکل هاي مختلف خود را نشان مي دهد. حکومت ديکتاتوري و اقتدار طلب فقط حکوم پادشاهان نيست، آن زمان ديکتاتوري هاي چپ وجود داشت که ديکتاتوري تک حزبي در کشورها بود و هر کار مي خواستند با آحاد ملت مي کردند و کسي هم پاسخگو نبود. ملت دست يک اقليت محدودي زنداني بود و نوع ديگر ديکتاتوري نيز مربوط به حکومت سرمايه داران است، که در نظام هاي به ظاهر مردمسالار و ليبرال دموکراسي تجلي پيدا مي کند که نوعي ديکتاتوري است ، منتها ديکتاتوري بسيار هوشمندانه و غيرمستقيم و در واقع ديکتاتوري سرمايه دارها و صاحبان ثروتهاي بزرگ است. امام امت ، جمهوري اسلامي را در مقابل اين طاغوتهاي بشري بوجود آورد، اسلام را که در ذات خود به مردم و راي و خواست مردم تاکيد دارد ، معيار اصلي اين نظام قرار داد. بنابراين جمهوري اسلامي ، هم جمهوري و متکي به آراي مردم است و هم اسلامي و متکي به شريعت الهي است. اين ، يکي از شاخصهاي عمده در خط امام و واضح ترين خط از خطوط انديشه امام است ، بنابراين هر کسي در باره حاکميت نظام جمهوري اسلامي ، برخلاف فکر امام بينديشد، نبايد مدعي شود که دنباله روي امام است. يک شاخص ديگر در برنامه و خط امام ، مساله جاذبه و دافعه امام بود. انسانهاي بزرگ جاذبه و دافعه شان هم ميدان وسيع و گسترده اي دارد. جاذبه شان يک طيف وسيعي را بوجود مي آورد و دافعه آنها هم همين طور يک طيف عظيمي را بوجود مي آورد. مبنا و معيار جاذبه و دافعه امام ، مکتب و اسلام بود. درست همانطوري که امام سجاد (ع) در دعاي صحيفه سجاديه مي فرمايد: در اين دعاها معارفي وجود دارد که انسان اينها را از روايت و آثار روايي نمي تواند بدست آورد ، از جمله درخواست ها اين است که پرودگارا از تو مي خواهيم که با همه دشمنان خودمان صلح کنيم، بعد مي فرمايد، مگر آن دشمني که من به خاطر تو و در راه تو با او دشمني کردم اين دشمني است که ما هرگز با او دم از آشتي نخواهيم زد و دل ما با او صاف نخواهد شد. امام اين گونه بود و دشمني شخصي با کسي نداشت. اگر کدورت هاي شخصي هم بود ، امام زير پا مي گذاشت، اما دشمني به خاطر مکتب براي امام بسيار جدي بود. همان امامي که از اول شروع نهضت در سال 1341 اين گونه آغوش خود را به روي توده مردم و انواع و اقسام افکار گوناگون در ميان مردم باز کرده بود، مردم را از اهل هرقوم و گروه و مذهبي با آغوش باز مي پذيرفت در اول انقلاب يک مجموعه هايي را از خود طرد کرد. کمونيست ها را صريح طرد کرد. آن روز براي خيلي از ما ، اين کار امام عجيب بود. در همان اوايل انقلاب امام صريح در مقابل کمونيست ها موضع گيري کرد و آنها را از خود جدا کرد. امام در مقابل ليبرال مسلک ها و دلباختگان به نظام هاي غربي ، قاطعيت نشان داد و در دور کردن آنها از خود ، هيچ ملاحظه اي نکرد. مرتجعين و کساني را که حاضر نبودند حقايق الهي و روح قرآني احکام اسلامي را قبول کنند ، از خود طرد کرد و بارها مرتجعين را با تعبيرات سخت و تلخ ، محکوم کرد. در تبري از افرادي که در دايره فکري و مباني اسلامي او قرار نمي گرفتند، امام تحمل نکرد و اين درحالي بود که با آنها دشمني شخصي هم نداشت. شما ملاحظه کنيد به وصيت نامه امام، امام در همين وصيت نامه خطاب به کمونيستهايي که در داخل جنايت کرده و به خارج از کشور گريخته بودند، مي گويد که شما بياييد داخل کشور و مجازاتي را که قانون براي شما مي گذارد، تحمل کنيد براي اين که از عذاب الهي خودتان را نجات بدهيد و مي فرمايد اگر شهامت اين کار را هم نداريد لااقل در آنجا راه خود را عوض کنيد و توبه کنيد، با ملت ايران و نظام اسلامي و با حرکت اسلامي مقابله نکنيد، براي قدرتمندان و زورگويان پياده نظام نباشيد. لحن امام را ملاحظه کنيد. امام با کسي دعواي شخصي ندارد اما در دايره مکتب با قاطعيت کامل ، جاذبه و دافعه خود را اعمال مي کند. اين يک شاخص عمده از زندگي و مکتب امام است. تولي و تبري در عرصه سياست هم بايد تابع تفکر و مباني اسلامي و مذهبي باشد. نمي شود ، انسان خود را در خط امام و دنباله رو امام بداند اما با کساني که صريحا پرچم معارضه با امام و اسلام را بلند مي کنند، در يک جبهه قرار گيرد و با آنها همصدا شود. اين با روش ، گفتار و کردار امام نمي سازد. نمي شود قبول کرد که امريکا ، انگليس و موساد، سلطنت طلب و منافق بر روي يک محوري توافق کنند و جمع بشوند و آن محور ادعا کند که من در خط امام هستم و اين قابل قبول نيست. بنابراين نمي شود با هر کس و ناکسي ائتلاف کرد. بايد ببينيم دشمنان ديروز امام در برابر ما چه موضعي مي گيرند، اگر ديديم مواضع ما طوري است که آمريکا و صهيونيسم و مزدوران قدرتهاي گوناگون ، معاندين و مخالفين امام، اسلام و انقلاب از ما تجليل و احترام مي کنند، بايستي در مواضع خود شک کنيم و بايد بدانيم که راه درست و مستقيم را نمي رويم. اين يک معيار است و امام بارها بر اين تکيه مي کرد و مي فرمود، که اگر از ما تعريف کردند ، بدانيم که خيانت کار هستيم. نمي شود با کساني که درست در خط مقابل امام حرکت بکنند، در باره مساله قدس و در روز قدس ، آنطور موضع گيري کنند، در روز عاشورا آن فضاحت را به بار بياورند و کساني که با اساس ، مبنا و حرکت امام صريحا مخالف هستند، اظهار همراهي کرد ، در کنار آنها قرار گرفت ، از آنها تعريف يا در مقابل شان سکوت کرد و درعين حال مدعي دنباله روي امام بود. اين قابل قبول نيست و ملت هم اين را خوب فهميده است. يک شاخص ديگر در مشي و خط امام که خيلي مهم است مساله محاسبات معنوي و الهي است. امام در تصميم گيريها و در تدابير خود ، محاسبات معنوي را در درجه اول قرار مي داد. يعني اولا انسان براي هر کاري که مي خواهد بکند در درجه اول هدفش کسب رضاي الهي باشد و کسب پيروزي ، بدست گرفتن قدرت و کسب وجاهت نباشد و بعد هم به وعده الهي اطمينان و اعتماد داشته باشد. وقتي هدف انسان ،رضاي خدا بود و به وعده الهي هم اعتماد و اطمينان داشت، آن وقت ديگر ترس ، ياس ، غفلت و غرور معنا ندارد. امام وقتي که تنها بود، مبتلا به ترس و ياس نشد و آن وقتي که همه ملت ايران يکصدا نام او را فرياد زدند، ملت هاي ديگر به او عشق ورزيدند و آن را ابراز کردند، دچار غرور نشد. آن وقتي که خرمشهر بوسيله متجاوزين عراقي اشغال شد، امام مايوس نشد و آن وقتي که خرمشهر را رزمندگان ما با دلاوري و فداکاري خود پس گرفتند، امام مغرور نشد و فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد. امام در همه حوادث گوناگون دوران زعامت آن بزرگوار ، اين گونه بود و آن وقتي که تنها بود، وحشت نکرد و آن وقتي که غلبه و قدرت با او بود مغرور نشد و غفلت هم نکرد و اين اعتماد به خداست. وقتي رضاي خدا در ميان باشد ، قضيه اين گونه است. به وعده الهي بايد اعتماد کرد، خداي متعال در قرآن مي فرمايد: خصوصيت منافق و مشرک از جمله اين است که به خدا سوء ظن دارند و وعده الهي را باور نمي کنند ولي انسان مومن نصر و پيروزي که خدا آن را وعده داده ، قبول دارد و امام به وعده الهي اطمينان داشت و مي گفت ما براي خدا مجاهدت مي کنيم و قدم براي خدا برمي داريم. همه تلاش خودمان را به ميدان مي آوريم نتيجه را خداي متعال آنچنان که وعده فرموده است تحقق خواهد داد. ما براي تکليف کار مي کنيم اما بهترين نتيجه را خداي متعال بر همين عمل به تکليف ، خواهد داد، اين يکي از خصوصيات مشي و خط امام و راه مستقيم انقلاب است. يکي از چيزهايي که در همين زمينه وجود داشت، رعايت تقواي اکيد امام در همه امور بود. در مسايل شخصي يک حرف هست تقوي در مسايل اجتماعي ، سياسي و عمومي خيلي مشکل تر ، مهمتر و اثرگذارتر است. ما نسبت به دوستانمان و دشمنانمان چه مي گوييم؟ اينجا تقوي اثر مي گذارد. برخي از ما ممکن است مخالف يا دشمن باشيم، درباره او چگونه قضاوت مي کنيم؟ اگر قضاوت شما در باره آن کسي که با او مخالف و دشمن هستيد، غير از آنچه چيزي باشد که در واقع وجود دارد ، اين تعدي از جاده تقوي است. قول سديد يعني استوار و درست حرف زدن . مي خواهم به جوانان عزيز ، انقلابي ، مومن و عاشق امام عرض کنم ، وقتي حرف مي زنند ، مطلبي مي نويسند و اقدامي مي کنند ، کاملا رعايت کنند و اين گونه نباشد که مخالفت با يک نفر ، موجب تعدي از جاده حق شود. تجاوز و ظلم نبايد بکنيم . به هيچ کس نبايد ظلم کرد. من يک خاطره از امام نقل مي کنم. ما يک شب در خدمت امام بوديم و من نظر ايشان را در مورد فردي که نمي خواهم اسم او را بياورم و يکي از چهره هاي معروف دنياي اسلام است و همه نام او را شنيده اند و مي شناسند، جويا شدم.امام تامل کردند وفرمودند او را نمي شناسم، بعد هم جمله مذمت آميزي را در مورد آن شخص گفتند. من فردا يا پس فرداي آن روز ، خدمت ايشان رفتم و به مجرد اينکه وارد اتاق شدم ، ايشان گفتند راجع به آن کسي که شما سوال کرديد همين قدر کافي است که او را نمي شناسم. يعني آن جمله مذمت آميزي که گفته بودند، پاک کردند. اين خيلي مهم است . اينها اسوه است. درباره زيدي که شما او را قبول نداريد دو جور مي شود حرف زد. يک جور آنچنان که درست منطبق با حق است و جور ديگر ، آنچنان که در آن آميزه اي از ظلم وجود دارد. اين دومي بد است و بايد پرهيز کرد . آنچه شما در دادگاه عدل الهي مي توانيد راجع به آن توضيح دهيد، همان را بگوييد، نه بيشتر. يکي از خطوط اصلي حرکت امام اين است و ما بايد آن را به ياد داشته باشيم. يکي از خطوط اصلي امام ، به نقش مردم مربوط مي شود. هم در انتخابات که امام واقعا حرکت عظيمي را انجام داد هم در غير انتخابات و در مسايل گوناگون اجتماعي چنين بود. نيمه اول قرن بيستم دوران انقلاب هاي گوناگون است در شرق و غرب دنيا انقلاب هاي مخلتفي با شکل هاي مختلف به وجود آمد و در هيچ انقلابي سابقه ندارد که دو ماه پس از پيروزي انقلاب يک همه پرسي عمومي براي انتخاب شيوه حکومت و نظام حکومتي انجام بگيرد اما اين مهم به همت امام و در مورد انتخابات، اتفاق افتاد. هنوز يک سال از انقلاب نگذشته بود که قانون اساسي تدوين و تصويب شد. در آن ماه هاي اول که هنوز تدوين قانون اساسي انجام نشده بود ، امام يک روز ما را خواستند و ما در قم خدمت ايشان رفتيم. امام با تلخي گفتند قانون اساسي را زودتر تدوين کنيد. آن وقت انتخابات مجلس خبرگان راه افتاد و مردم خبرگان را براي تدوين قانون اساسي انتخاب کردند و بعد هم که قانون اساسي تدوين شد و آن را به راي عمومي گذاشتند. همه پرسي شد و مردم قانون اساسي را انتخاب کردند. بعد همين طور انتخابات رياست جمهوري و مجلس در سخت ترين دوران جنگ که تهران زير بمباران دشمن بود انتخابات تعطيل نشد و تا کنون حتي يک روز ، انتخابات در ايران به تاخير نيفتاده است. کدام دمکراسي را در دنيا و در انقلابها سراغ داريد که با اين دقت و به موقع ، آراء مردم مبناي عمل قرار گرفته باشد. اين خط امام است. در غير مسايل انتخابات هم بارها و به روشني مردم مورد توجه امام قرار گرفتند و گاهي هم به صراحت گفتند که اگر مسئولين فلان کار را که وظيفه شان بود ، انجام ندهند ، مردم خودشان وارد مي شوند و انجام مي دهند. اين يک نکته ديگر از نقاط روشن خط امام است . امام، نهضت را يک پديده جهاني و آن را متعلق به همه ملت هاي مسلمان بلکه غير مسلمان مي دانست و از بيان آن نيز ابايي نداشت. اين مساله ، غير از دخالت در امور کشورهاست که ما نمي کنيم. اين غير از صادرکردن انقلاب به سمت استعمارگران ديروز است که ما اين کارها را نمي کنيم و اهلش هم نيستيم. اين معنايش اين است که بوي خوش اين پديده رحماني بايد در دنيا پراکنده بشود و ملت ها بفهمند که وظيفه شان چيست. ملت هاي مسلمان بدانند که هويت شان چگونه است و کجاست. يک نمونه اين نگاه جهاني به موضعگيري امام در مساله فلسطين مربوط مي شود. امام فرمود: اسراييل يک غده سرطاني است و براي اين موضعگيري هم ، ملاحظه کسي را نکرد. منطق اين است و اين حرف شعاري نيست و فلسطين يک کشور تاريخي است در طول تاريخ کشوري به نام فلسطين وجود داشته است. عده اي با پشتيباني قدرتهاي ستمگر عالم ، اين ملت را با شديدترين وجه ممکن ، از اين کشور بيرون کرده اند، شکنجه داده اند و امروز چند ميليون آواره فلسطيني در کشورهاي همجوار فلسطين اشغالي و در کشورهاي ديگر و اغلب در اردوگاهها زندگي مي کنند. آن عده در واقع ، فلسطين را از صحنه جغرافيا حذف و يک ملت را به کلي از هستي ساقط کردند و يک واحد جغرافيايي جعلي و جديد را به جاي آن تحميل کرده اند و اسم آن را اسراييل گذاشته اند. اقتضاي منطق در اين موضوع چيست؟ نظري که ما در مورد مساله فلسطين داريم حرفي و شعاري نيست بلکه صددر صد منطقي است. عده اي قدرتمند که در راس آنها انگليس، آمريکا قرار داشتند و برخي از کشورهاي غربي نيز به دنباله روي از آنها پرداختند ، مي گويند کشور و ملت فلسطين بايد حذف شود تا به جاي آن يک کشور و ملت جعلي به نام اسراييل بوجود بيايد. اما در مقابل آنها سخن امام اين است که مي گويد، اين واحد جعلي و تحميلي بايد حذف شود و به جاي آن ملت و کشور اصلي و واحد جغرافيايي اصلي بر سر کار بيايد. آن حرفي که متکي به سرنيزه و سرکوب است، مي خواهد يک نظام سياسي و واحد جغرافيايي تاريخي را با چند هزار سال سابقه ، به کلي از صحنه جغرافيا حذف بکند. آيا اين منطقي است يا آن حرفي که مي گويد اين واحد اصلي بايد بماند و آن واحد جعلي و تحميلي بايد از بين برود؟ اين منطقي ترين موضعي است که در باب اسراييل غاصب و مساله فلسطين مي شود اتخاذ کرد. امام اين مساله را به طور صريح بيان کرد. حالا اگر کسي اين موضع را به صورت اشاره هم بيان کند ، عده اي که مدعي دنباله روي از خط امام هستند مي گويند، چرا اين حرف گفته شد. اين حرف امام و منطق امام است و همه مسلمانان عالم و آزادگان و ملت هاي بي طرف بايد اين حرف را قبول کنند و بپذيرند. يک نکته اساسي ديگر در مورد خط و راه امام اين است که امام بارها فرمود قضاوت در مورد اشخاص بايد با معيار حال کنوني افراد باشد و گذشته اشخاص مورد توجه نيست. گذشته براي زماني است که حال فعلي معلوم نباشد، انسان به گذشته تمسک کند و بگويد قبلا اين گونه بوده و حالا هم حتما همين طور است. طلحه و زبير ، افراد کوچکي نبودند. زبير سوابقي درخشان دارد که نظير آن را کمتر کسي از اصحاب اميرالمومنين داشت و بعد از به خلافت رسيدن جناب ابي بکر در همان روزهاي اول پاي منبر ابي بکر چند نفر از صحابه برخاستند و اظهار مخالفت کردند و گفتند حق با علي ابن ابي طالب است و نام اين اشخاص در تاريخ ثبت است. اينها در تمام کتب تواريخ ذکر شده و يکي از آن اشخاصي که مخالفت کرد و از حق امير المومنين دفاع کرد، زبير است. فاصله بين آن روز و روزي که زبير بر روي اميرالمومنين(ع) شمشير کشيد ، 25 سال است. حالا برادران اهل سنت از طرف طلحه و زبير مي گويند آنها اجتهادشان به اينجا منتهي شد. ما در مقام آن نيستيم که راجع به وضع آنها در مقابل خداي متعال سخني بگوييم اما اميرالمومنين در مقابل اينها جنگيد و از مدينه لشکر کشي کرد . براي جنگ با طلحه و زبير به طرف کوفه و بصره رفت. يعني آن سوابق محو و تمام شد. ملاک امام اين بود. بعضي با امام از پاريس در هواپيما بودند و آمدند ايران و در زمان امام به خاطر خيانت اعدام شدند. بعضي ها از دوراني که امام در نجف بود و بعد به پاريس رفت ، با امام ارتباط داشتند و حتي در اول انقلاب هم مورد توجه امام قرار گرفتند اما بعدا رفتار و موضع گيريهاي اينها موجب شد که امام اين ها را طرد کند. ميزان وضعي است که امروز بنده دارم. اگر خداي نکرده نفس اماره و شيطان راه در مقابل من منحرف کردند، قضاوت چيز ديگري خواهد بود. مبناي نظام اسلامي اين است و امام اين گونه عمل کرد. خطوط ديگري را هم در زمينه راه امام و خط امام مي توان بيان کرد، آنچه گفته شد مهمترين و موثرترين ها بود. خوب است اهل فکر و تحقيق روي اين مباني فکر کنند. وقتي باقي نماند تا اين متن ها توضيح داده شود و درست تبيين شود. اين را بخصوص جوانها بدانند که بعد از رحلت امام تا امروز ، چه اتفاقي افتاده است. کارشکني ها و دشمني ها نتوانسته است در پايه هاي اين نظام اندک تزلزل و تکاني را ايجاد کند، بلکه به عکس ، هر ضربه اي که دشمن حواله جمهوري اسلامي کرده است، به استحکام بيشتر نظام انجاميده است. درست مثل هشت سال جنگ تحميلي که همه قدرتهاي نظامي و سياسي و مالي بزرگ دنيا پشت سر رژيم بعثي عراق ايستادند ، با ايران اسلامي جنگيدند و تمام توان خود را به ميدان آوردند که جمهوري اسلامي را شکست دهند ياتضعيف کنند، نتيجه اش اين شد که دنيا با کمال حيرت ، ناظر بپاخاستن جمهوري اسلامي با يک قدرت دفاعي و نظامي به مراتب قوي تر و عظيم تر از هنگام جنگ بود. قدرت جمهوري اسلامي بعد از جنگ آنچنان در دنيا طلوع کرد که چشمها خيره شد و امروز هم همين طور است. در هر اتفاقي که دشمنان برنامه ريزي کنند و افراد ساده دل و خام با آنان به هر نحوي همکاري کنند، نتيجه اش با ايستادگي ملت ايران ، تقويت بيشترجمهوري اسلامي است. فتنه اي بوجود آمد و تلاش هايي صورت گرفت. انگليس ، آمريکا ، قدرت هاي غربي ، منافقين و سلطنت طلبان از فتنه گران دفاع کردند اما نتيجه اين شد که در مقابل همه اين اتحاد و اتفاق ناميمون ، مردم و ملت بزرگ ما در روز نهم دي و در روز 22 بهمن آنچنان عظمتي از خود نشان دادند که دنيا را خيره کرد. وضعيت ايران امروز، جوان امروز، تحصيلکرده امروز، ايرانيان امروز ، آنچنان است که هر توطئه دشمن عليه نظام جمهوري اسلامي ايران را به توفيق الهي خنثي مي کنند. منتهي توجه داشته باشيد که بايد تقوا پيشه کنيم . آنچه ما را قوي ، آسيب ناپذير و به ادامه اين راه تا رسيدن به اهداف عاليه اميدوار مي کند ، تقوا است. ** خطبه دوم امروز جهان اسلام بلکه سرتاسر جهان شاهد تحولات بزرگي است که از تغيير معادلات جهاني خبر مي دهد. توجه ملت ايران به اين تحولات از چند نقطه نظر حائز اهميت است. مساله فلسطين و غزه و بخصوص در اين اواخر مساله حمله به کارواني است که براي امداد و شکستن حصر غزه مورد حمله صهيونيست هاي قسي القلب قرار گرفت. آنچه که در قضيه فلسطين در ماههاي اخير خصوصا مورد توجه است، يکي مساله يهودي سازي فلسطين است. سياست رژيم صهيونيستي آن است که آثار اسلامي را به تدريج و به کلي از منطقه فلسطين و ساحل غربي رود اردن که منطقه اشغالي است و خودشان و دنيا اين را قبول دارند و اين همه قطعنامه سازمان ملل پشت آن است، پاک و آن را يهودي سازي کنند. خانه سازيها ، شهرک سازي هاي غيرقانوني و ظالمانه و ويران کردن خانه هاي مردم، دست کاري در شهر الخليل و در شهر قدس با هدف يهودي سازي انجام مي شود . براي اينکه به خيال خودشان ريشه اسلام را از کشور فلسطين قطع کنند. اين نکته بسيار مهم است و دنياي اسلام بايد در مقابل آن ، با همه وجود بايستد و مانع اين جنايت بزرگ شود. موضوع ديگر هم محاصره ظالمانه غزه در سه سال گذشته است . يک حرکت بسيار وحشيانه که با شگفتي فراوان مورد تاييد و حمايت آمريکا وانگليس و قدرتهاي غربي مدعي دفاع از حقوق بشر قرار دارد . اين حرکت قساوت آميز ، يک و نيم ميليون جمعيت را سه سال است محاصره کردند و نمي گذارند دارو ، غذا ، آب آشاميدني و برق به آنها برسد و در رسيدن سيمان و مصالح ساختماني براي از بين بردن ويراني هاي جنگ ، اخلال مي کنند. بخش عمده اي از محموله اين کاروان را سيمان براي تعمير خانه هاي ويران شده مردم تشکيل مي داد. علاوه بر اينها ،رژيم صهيونيستي به طور متناوب غزه را گلوله باران مي کند ، به آدم کشي ادامه مي دهد، کودکان مظلوم و زن و مرد را به قتل مي رساند. سازمان هاي مدعي حقوق بشر نيز فقط تماشا مي کنند. قدرت هاي غربي نه فقط تماشا بلکه حمايت مي کنند. متاسفانه بسياري از کشورهايي که بايد دفاع بکنند مانند برخي کشورهاي عربي و اسلامي هم سکوت محض اختيار کرده اند و حتي رفتارهاي خائنانه در پشت سر اين سکوت وجود دارد و خيلي وضع عجيبي است. تهاجم اخير صهيونيست ها به اين چند کشتي از دو بعد مورد توجه قرار گرفته است . يکي خوي توحش صهيونيست هاست و اين را دنيا بايد بفهمد. صهيونيست ها ادعا مي کنند که براي بازرسي يا جلوگيري از ورود به غزه ، وارد کشتي ها شده اند که البته مثل سگ دروغ مي گويند. آنها براي حمله نقشه کشيدند. اهداف آنها هم مشخص است ولو براي اندرزگويي هم رفته باشند باز برخلاف همه مقررات بين المللي رفتار کردند. يک کشتي در درياي آزاد حرکت مي کند و شما حداکثر کاري که مي توانستيد بکنيد اين بود که مانع از حرکت آنها شويد. چرا وسط دريا به آنها حمله کرديد؟ عده زيادي را کشتيد ، عده اي بيشتري را مجروح و تعداد بيشتري را اسير کرديد. اين يک توحش است. جمهوري اسلامي سي سال است که اين را فرياد مي زند و غربي هاي دو رو و دروغگو و ريا کار اين را نديده و نشنيده مي گيرند. امروز همه دنيا به چشم ديد که اينها خوي توحش دارند. نکته ديگري که بايد در کانون توجه قرار بگيرد اين است که صهيونيست ها در محاسبه خودشان خطا و اشتباه بزرگي کردند. اشتباهي که در سال هاي اخير ، مکرر اتفاق افتاده است. به لبنان حمله کردند، اشتباه کردند به غزه حمله کردند، اشتباه کردند. به کشتي ها حمله کردند، اشتباه کردند. اين اشتباهات يکي از پس از ديگري نشان دهنده اين است که رژيم غاصب صهيونيستي به سرنوشت قطعي خود يعني سرنگوني و سقوط قدم به قدم به دره نزديک مي شود. حادثه مهم ديگري که خوب است ملت ما به اهميت آن توجه داشته باشد ، مساله گردهمايي طولاني مربوط به ان.پي.تي در نيويورک است. اصلا اين گردهمايي را تشکيل داده بودند تا قدرت هاي زورگو بتوانند ملت هايي را که هنوز به انرژي هسته اي دسترسي پيدا نکرده اند ، باز هم محدودتر کنند و موانع سر راه آنها را افزايش دهند و البته مايل بودند و برنامه ريزي هم کرده بودند تا در اين اجلاس به خصوص کينه ورزي خود را نسبت به جمهوري اسلامي آشکار کنند اما درست عکس آنچيزي که مي خواستند، اتفاق افتاد. اين گردهمايي تقريبا يک ماه طول کشيد و به جاي آنکه آنها بتوانند مقاصد خود را پيش ببرنند و کشورهايي مثل جمهوري اسلامي ايران را محدود کنند ، نتيجه کنفرانس اين بود که 189 کشور ، قدرت ها را موظف کردند سلاح هاي هسته اي خود را نابود کنند و به توليد اين سلاح ها ادامه ندهند. حق ساير کشورها براي دست يابي به قدرت هسته اي صلح آميز به رسميت شناخته شد و رژيم صهيونيستي که دايه هاي او در اين کنفرانس به شدت هم به نفع او هم فعاليت مي کردند، محکوم به پيوستن به ان پي تي شد ، درست عکس آنچه که آنها مي خواستند و اين حادثه کوچکي نيست . اين نشان دهنده اين است که قدرت زورگو ، متکبر و مستکبر آمريکا و ديگر قدرت هاي زورگو و پيروان آنها در دنيا حرفشان پيشروي ندارد. امروز ديگر آمريکا در موضعي نيست که بتواند در سياست هاي بين المللي دخالت موثر بکند ، جمهوري اسلامي توانسته است با ايستادگي سي ساله خود وضعيتي را در افکار عمومي جهان به وجود بياورد که نه فقط ملت ها بلکه حتي دولت ها هم يعني 189 دولت در مقابل آمريکا مي ايستند و علي رغم او تصميم گيري مي کنند و راي مي دهند. اينها جزو بشارت هاي الهي است. پايان // سيام ** 9037 **شبک




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 489]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن