تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805603581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همزمان با سالروز تاسيس شركت ملي حفاري ايران توسط مهندس حيدر بهمني اقدامات و عملكرد شركت ملي حفاري ايران تشريح شد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: همزمان با سالروز تاسيس شركت ملي حفاري ايران توسط مهندس حيدر بهمني اقدامات و عملكرد شركت ملي حفاري ايران تشريح شد
اشاره :
شركت ملي حفاري ايران اولين نهاد صنعتي است كه در اول ديماه 1358 بفرمان بنيان گذار جمهوري اسلامي حضرت امام خميني (ره ) تاسيس گرديد.
اين شركت فعاليتهاي خود را با 6 دستگاه حفاري آغاز نمود و با پشت سر نهادن فراز و فرودهاي فراوان و شرايط سخت 8 سال جنگ تحميلي توانست وابسته ترين صنعت به استكبار جهاني را از وابستگي برهاند.
هم اينك كاركنان كارشناسان و مديران اين شركت با درك شرايط زماني توانمندي صنعت حفاري را به نقطه اي از اوج و خلاقيت رسانده اند كه پاسخگوي تمامي نيازهاي صنعت نفت در عرصه اكتشاف توليد و بهره برداري صيانتي از مخازن نفت و گاز ميباشد.
شركت ملي حفاري ايران در زمان حاضر با در اختيار داشتن 15 هزار نيروي انساني متخصص 56 دستگاه حفاري و ارائه كليه خدمات فني و مهندسي وابسته رويكردي بسيار مجدانه به بهره گيري از توانمنديهاي داخلي دارد.
در اين رابطه مهندس حيدر بهمني مديرعامل شركت ملي حفاري ايران به مناسبت اول دي ماه سالروز تاسيس اين شركت در ميان خبرنگاران حاضر شد و به بيان گزارش عملكرد اين شركت در حوزه هاي مختلف پرداخت .

حماسه مهار چاه گاز كنگان
مهندس حيدر بهمني مديرعامل شركت ملي حفاري ايران در خصوص حماسه مهار چاه گازي كنگان گفت : حماسه مهار فوران چاه گازي كنگان 23 كه در نوع خود بي نظير بوده مايه افتخار و بالندگي هر ايراني آزاده است . در حاليكه روزها زبانه هاي آتش اين چاه سر به آسمان مي كشيد و كنترل آن كاري سخت و غيرممكن مي نمود و شركتهاي خارجي نيز با تقاضاي مبالغ هنگفت تضميني به مهار آن نمي دادند حفار مردان جان بر كف شركت ملي حفاري ايران با اتكا به ايمان و عزم راسخ خود توانستند در كوتاهترين زمان ممكن لهيب اين آتش سهمگين را خاموش نموده و چاه را به كنترل خود درآورند.
وي همچنين افزود : دستيابي به ركورد حفاري و تكميل 564 حلقه چاه با متراژ بيش از يك ميليون و 327 و 551 هزار متر از ديگر موفقيتهاي اين شركت است و جالب توجه اينكه عمليات حفاري تعداد 188 حلقه چاه با يك هزار و 909 روز زودتر از برنامه هاي پيش بيني شده انجام گرفت كه بدون شك كسب اين ركورد مرهون برخورداري از دانش فني روز فن آوران نوين و همچنين بهره گيري از نيروي انساني متخصص كارآزموده و مجرب مي باشد.
مديرعامل شركت ملي حفاري ايران در خصوص اهداف دولت و رهنمودهاي رئيس جمهور در رابطه با حمايت از صنايع و توليدكنندگان داخلي و همچنين در جهت بومي سازي صنعت حفاري و رسيدن به خودكفايي در اين صنعت مهم و استراتژيك سخت كوشان صنعت حفاري با استفاده از توان سازندگان داخلي موفق به ساخت سه دكل حفاري خشكي (83 86 87 فتح ) و نيز بازسازي نوسازي و ارتقا كيفي 20 دستگاه حفاري خشكي و دريايي گرديده اند و اكنون ناوگان عمليات حفاري ايران از 48 دستگاه در سال 84 به 56 دستگاه حفاري در سال جاري افزايش يافته است و از طرفي با حمايت از صنايع و سازندگان داخلي بيش از 5 هزار قطعه از ابزار و تجهيزات پر مصرف صنعت حفاري طراحي ساخت و به توليد انبوه رسيد.
وي در خصوص عمليات خدمات فني و مهندسي اين شركت گفت : شركت ملي حفاري ايران با كسب ركورد انجام شده بيش از 17 هزار مورد عمليات خدمات فني و مهندسي شامل نمودارگيري اسيدكاري سيمانكاري لوله مغزي سيار تزريق نيتروژن چاه پيماني و تكميل چاه حفاري با هوا و حفاري زير فشار تعادل مخزن و بيش از 236 حفره عمليات حفاري جهت دار و افقي با متراژ بيش از 123 هزار و 300 متر نيز موفقيت هاي قابل توجه اي كسب نموده كه اتمام پروژه حفاري و تكميل 12 حلقه چاه گازي در فاز 4 و 5 ميدان پارس جنوبي و حفاري 15 حلقه چاه در پروژه درود در همين راستا بوده است .
وي افزود : شركت ملي حفاري ايران با حضور شايسته در مناقصات بين المللي در بسياري از موارد گوي سبقت را از رقباي قدر خود و شركتهاي بين المللي ربوده است بنحوي كه هر ساله از خروج ميليون ها دلار ارز از كشور جلوگيري مي نمايد.
انعقاد قرارداد ملي فاز 9 و 10 پارس جنوبي
مهندس بهمني به انعقاد قرارداد ملي فاز 9 و 10 پارس جنوبي اشاره كرد و گفت : ميدان گازي پارس جنوبي يكي از پروژه هاي مهم ملي و حركتي عظيم در مسير رشد و توسعه صنعت نفت و گاز كشور به شمار مي آيد و شركت ملي حفاري ايران ضمن انعقاد قراردادي به ارزش بيش از 300 ميليون دلار مديريت برنامه ريزي مهندسي هدايت و راهبري پروژه حفاري 22 حلقه چاه در فازهاي 9 و 10 پارس جنوبي را با بكارگيري پيمانكاران خارجي و داخلي بعهده دارد و تاكنون به موفقيت هاي چشمگيري نيز نائل آمده است .
انعقاد قرارداد فاز 17 و 18 پارس جنوبي
وي همچنين گفت : عمليات حفاري فاز 17 و 18 پارس جنوبي شامل 25 حلقه چاه توليدي و 2 حلقه چاه توصيفي بوده كه به ارزش يك ميليارد و 40 ميليون دلار فيمابين شركت ملي حفاري ايران و نفت و گاز پارس منعقد گرديده كه پس از تكميل روزانه 50 ميليون مترمكعب گاز طبيعي 80 هزار بشكه ميعانات گازي و 40 تن گوگرد و توليد سالانه يك ميليون تن اتان و يك ميليون و 500 هزار تن گاز مايع از اين ميدان برداشت مي شود.
شركت ملي حفاري ايران در اين پروژه مديريت برنامه ريزي هدايت عمليات حفاري و تامين خدمات فني و مهندسي را بعهده دارد.
همچنين اين شركت از ابتداي تاسيس تاكنون بيش از 2 هزار و 740 حلقه چاه اكتشافي توسعه اي و تعميري نفت و گاز را با متراژ بيش از 5 ميليون و 880 هزار متر تكميل و در مدار توليد قرار داده است .
عملكرد خدمات فني و مهندسي شركت ملي حفاري ايران در دولت نهم
مهندس بهمني همچنين عملكرد خدمات فني و مهندسي شركت ملي حفاري ايران در دولت فعلي را يادآور شد و گفت : انجام بيش از 1700 مورد عمليات نمودارگيري انجام بيش از 290 مورد عمليات اسيدكاري گسترده انجام بيش از 1290 مورد عمليات اسيد كاري ويژه انجام بيش از 7380 مورد عمليات سيمانكاري انجام بيش از 60000 متر عمليات حفاري با هوا انجام بيش از 3100 مورد لوله گذاري چاه انجام بيش از 1470 مورد عمليات لوله مغزي سيار انجام بيش از 8400 متر عمليات حفاري زير فشار تعادل مخزن انجام بيش از 300 مورد عمليات چاه پيمايي انجام بيش از 8800 مورد نمودارگيري از گل حفاري (يونيت ماه ) از اهم اين فعاليت ها مي باشد.
فعاليت هاي ويژه شركت ملي حفاري ايران در دولت نهم

مديرعامل شركت ملي حفاري ايران در خاتمه فعاليت هاي ويژه اين شركت در دولت نهم را به شرح ذيل برشمرد.
كسب ركورد بي نظير تكميل 172 حلقه چاه نفت و گاز در سال 1385
كسب ركورد بي نظير بيش از 346 هزار متر حفاري در سال 1386
حفاري 110 حلقه چاه آب با متراژ بيش از 22 هزار متر جهت تامين آب شرب مصرفي در استانهاي مختلف كشور
تكميل چاه خامي در عمق 5380 متري در ميدان مارون با فشار بيش از 13 هزار پام .
قبل از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي شركتهاي آمريكايي دو بار تلاش نمودند تا در اين ميدان حفاري نمايند ولي نه تنها موفق به انجام اين كار نگرديده بلكه يك دستگاه حفاري خشكي را نيز از دست دادند.
ساخت و راه اندازي 3 دستگاه حفاري جديد (83 86 و 87 فتح ) با استفاده از توان صنعتگران داخلي .
بازسازي نوسازي و ارتقا كيفي 20 دستگاه حفاري .
تجهيز 18 دستگاه حفاري به سيستم پيشرفته تاپ درايو (گرداننده فوقاني )
مهار فوران و انجام عمليات پيچيده ايمن سازي چاه گازي 23 كنگان
انجام مراحل خريد چهار دستگاه حفاري تعميراتي
انجام مراحل خريد 5 دستگاه حفاري سنگين و فوق سنگين
انجام مراحل ساخت دو دستگاه حفاري دريايي
تغيير سيستم دستگاههاي حفاري از مكانيكي به سيستم برقي
تجهيز دستگاههاي حفاري به سيستم هاي پيشرفته ماهواره اي
U.B.D خريد دو مجموعه حفاري زير فشار تعادل مخزن
عقد قرارداد بازسازي دستگاه حفاري دريايي شهيد مدرس
انجام مراحل خريد سه دستگاه لوله مغي سير در خشكي و دريا
انجام مراحل خريد دستگاههاي پيشرفته نمودارگيري
انجام مراحل خريد دو مجموعه سيمانكاري در دريا.
انجام مراحل خريد يك مجموعه حفاري با هوا.
عقد قرارداد موافقتنامه آموزشي با كشور ونزوئلا.

انعقاد قرارداد 18 حلقه چاه توليدي توصيفي انحرافي و تزريقي ژئوترمال به مبلغ بيش از 50 ميليون دلار در جهت بهره برداري از اولين نيروگاه زمين گرمايي كشور در استان اردبيل .
انعقاد قرارداد 4 حلقه چاه اكتشافي در دريا جهت شركت رپسول و پتروپارس .
انعقاد قرارداد 4 حلقه اكتشافي به همراه كالا و مواد با شركت اكتشاف .
انعقاد قرارداد و حفاري 6 چاه اكتشافي جهت شركت اكتشاف در منطقه هنديجان .
انعقاد قرارداد و حفاري 12 حلقه چاه جهت شركت نفت و گاز پارس .
انعقاد قرارداد 20 حلقه چاه اكتشافي با همكاري شركت دانا انرژي براي مديريت اكتشاف .
تامين خدمات فني و مهندسي چاه هاي توصيفي پارس جنوبي فاز 9 و10 و پروژه خشت .
انعقاد قرارداد و انجام عمليات حفاري 38 حلقه چاه در ميدان نفتي آزادگان .
بازسازي نوسازي و ارتقا كيفي دستگاه دريايي مورب در خشكي براي اولين بار در كشور.
بازسازي و نوسازي دستگاه دريايي شهيد رجايي براي اولين بار در كشور.
تامين بخش عظيمي از قطعات و تجهيزات پر مصرف و مورد نياز صنعت حفاري توسط توليد كنندگان و سازندگان داخلي .
راه اندازي مدرنترين آزمايشگاه شيمي حفاري .
تجهيز دستگاه حفاري به سيستم مديريت پسماند حفاري در راستاي رعايت مسائل حفظ محيط زيست .
وي افزود : نگاهي به توفيقات و افتخارات به دست آمده در سه سالي كه از عمر دولت فعلي مي گذرد مسئوليت برنامه ريزي و تدوين استراتژي آينده را دو چندان نموده است و بر همين اساس و در جهت افزايش توليد نفت متناسب با برنامه توسعه و سند چشم انداز بيست ساله كشور برنامه هاي گسترده اي طرح ريزي و تدوين شده است .
وي افزايش ناوگان عمليات حفاري حضور در پروژه هاي مختلف داخلي و بين المللي حمايت از صنايع داخلي بهره وري بهينه از نيروي انساني آموزش ديده كسب علوم و فنون روز و حمايت از پروژه هاي تحقيقاتي و پژوهشي ارتقا فني دستگاههاي حفاري و تعمير بازسازي دوره اي آنها و همچنين ارتقا خدمات فني و مهندسي از جمله افق هاي روشني است كه شركت ملي حفاري ايران براي آينده نزديك ترسيم نموده است .
با حضور وزير نفت
آيين سي امين سالروز تاسيس شركت ملي حفاري ايران در اهواز برگزار مي شود
اهواز ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : آئين سي امين سالروز تاسيس شركت ملي حفاري ايران يكشنبه اول دي با حضور مهندس غلامحسين نوذري وزير نفت در اهواز برگزار مي شود.
در اين آيين اعضاي كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي مديران ارشد صنعت نفت كشور مقامات استان خوزستان و مديران و كاركنان شركت ملي حفاري ايران حضور خواهند داشت .
در ادامه اين آيين ششمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري ايران در مجموعه فرهنگي رفاهي اين شركت افتتاح مي شود.
در اين نمايشگاه كه با همكاري انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت ايران در فضاي پوشيده و باز به مساحت حدود 6 هزار متر مربع تدارك ديده شده بيش از يكصد شركت و سازنده داخلي توانمندي هاي خود را در زمينه ساخت قطعات و تجهيزات مورد نياز صنعت حفاري به نمايش مي گذارند.
شركت ملي حفاري ايران با اختصاص فضاي قابل توجهي از نمايشگاه به خود به ارايه اقلام پرمصرف توليد داخل و قطعات مورد نياز و اولويت دار اين صنعت مي پردازد.
همچنين در حاشيه كار نمايشگاه شركت هاي داخلي حاضر فرصت خواهند يافت تا از نزديك از دستگاه ها و تجهيزات حفاري در حومه كلان شهر اهواز بازديد به عمل آورند.
به موازات كار اين نمايشگاه كه به مدت 4 روز داير است چند همايش تخصصي نيز در ارتباط با توسعه و توجه به ساخت داخل با حضور كارشناسان صنعت نفت و حفاري و شركت هاي بخش خصوصي داخلي برگزار مي شود.
مهندس حيدر بهمني مدير عامل شركت ملي حفاري ايران : حماسه مهار فوران چاه گازي كنگان 23 كه در نوع خود بي نظير بود و مايه افتخار و بالندگي هر ايراني آزاده است در زماني كه زبانه هاي آتش اين چاه سر به آسمان مي كشيد و شركتهاي خارجي نيز با تقاضاي مبالغ هنگفت هيچگونه تضميني براي مهار آن نمي دادند حفار مردان ايراني با ايمان و عزم راسخ توانستند در كوتاهترين زمان ممكن چاه را به كنترل خود در آورند
افزايش ناوگان عمليات حفاري حضور در پروژه هاي مختلف داخلي و بين المللي حمايت از صنايع داخلي بهره وري بهينه از نيروي انساني آموزش ديده كسب علوم و فنون روز ارتقاي فني دستگاههاي حفاري و تعمير و بازسازي دوره اي آنها و همچنين ارتقا خدمات فني و مهندسي از جمله افق هاي روشني است كه شركت ملي حفاري ايران براي آينده خود ترسيم نموده است
 يکشنبه 1 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 262]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن