تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820901450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك روز پس از پايان آتش بس 6 ماهه صورت گرفتآماده باش ارتش اسرائيل و مقاومت فلسطين در اطراف غزه


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: يك روز پس از پايان آتش بس 6 ماهه صورت گرفتآماده باش ارتش اسرائيل و مقاومت فلسطين در اطراف غزه
در حالي كه يك روز از پايان آتش بس شش ماهه بين گروه هاي فلسطيني و رژيم صهيونيستي سپري شده هر دو طرف به حالت آماده باش كامل درآمدند.

به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، در اولين روز پس از اعلام پايان آتش بس گروه هاي فلسطيني و رژيم صهيونيستي، نيروهاي اسرائيلي در نزديكي غزه به حالت آماده باش كامل درآمدند.

اين در حالي است كه تهديدهاي مسئولان رژيم صهيونيستي نسبت به حمله گسترده عليه غزه نيز شدت يافته است.

وزير ساختارهاي زيربنايي رژيم صهيونيستي تهديد كرد كه آتش بس به پايان رسيده است و ارتش اسرائيل با تمام قوا براي متوقف ساختن حملات موشكي فلسطينيان از غزه وارد عمل مي شود.

وي افزود، مردم فلسطين بايد تاوان سنگيني پرداخت كنند.

رئيس سابق ستاد مشترك ارتش رژيم صهيونيستي نيز انجام عمليات نظامي گسترده عليه غزه را خواستار شد.

رژيم صهيونيستي در مدت آتش بس به خصوص در هفته هاي پاياني آن حملات خود را عليه مناطق مسكوني غزه شدت بخشيده بود و در جديدترين تجاوز بعد از آتش بس روز گذشته جنگنده هاي رژيم صهيونيستي شمال نوار غزه را هدف دو فروند موشك قرار دادند كه در نتيجه آن يك مبارز فلسطيني شهيد شد و دو شهروند فلسطيني ديگر نيز زخمي شدند.

از سوي ديگر، روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت نوشت، برخورد نظامي با حماس پس از اتمام زمان آتش بس حتمي است اما مقام هاي اسرائيلي معتقدند با اين حمله ممكن است دولت حماس از بين برود اما جنبش حماس نابود نخواهد شد. در همين رابطه گروه هاي مسلح فلسطيني نيز در نوار غزه به حالت آماده باش كامل درآمدند و به اسرائيل نسبت به پيامدهاي سنگين هرگونه حمله به غزه هشدار دادند.

«سامي ابوزهري» سخنگوي رسمي جنبش حماس اظهار داشت، غزه براي پاسخ به هرگونه تجاوز اسرائيل آماده است.

وي اقدام مسئولان عربي در تكذيب نكردن اخبار منتشره در روزنامه صهيونيستي معاريو مبني بر چراغ سبز برخي كشورهاي عربي به تل آويو در زمينه ترور رهبران اين جنبش را دليلي بر دست داشتن اين كشورها در محاصره نوار غزه دانست.

«رأفت ناصيف» سخنگوي ديگر حماس نيز گفت، دشمن صهيونيستي هرگز نخواهد توانست از طريق اقدامات تروريستي اين جنبش را از اصول آرمان ملي فلسطين دور كند. اسماعيل هنيه نخست وزير منتخب دولت فلسطين نيز گفت، تظاهرات در كشورهاي عربي و اسلامي در زمينه پايان دادن به تحريم نوار غزه نشان داد كه ملت فلسطين تنها نيست.

ادامه اعتراضات

صدها فلسطيني در دو روستاي نعلين و بلعين در كرانه باختري در اعتراض به ديوار حائل تظاهرات كردند.

تظاهركنندگان به طرف نيروهاي رژيم صهيونيستي كه محافظ گذرگاه هاي ديوار حائل هستند كفش پرتاب كردند و طي درگيري با آنان تعدادي از تظاهركنندگان زخمي شدند.

در سوريه، تونس، مصر، جمهوري آذربايجان، بحرين، تركيه و لبنان نيز تظاهرات گسترده اي برگزار شد و تظاهركنندگان خواستار لغو فوري محاصره غزه و افزايش تلاش ها براي نجات ساكنان اين منطقه شدند.

مردم خشمگين تركيه در آنكارا با رفتن به سمت سفارت مصر از رهبران اين كشور خواستند تا هر چه سريع تر گذرگاه رفح را بازگشايي كنند.

در بحرين نيز تظاهرات مردم اين كشور به درگيري با پليس منجر شد و نيروهاي امنيتي بحرين با استفاده از گاز اشك آور سعي در متفرق كردن تظاهر كنندگان كردند.

تظاهركنندگان شهرك ناراداران باكو نيز در اعتراض به جنايات رژيم صهيونيستي در نوار غزه در ميدان امام حسين اين شهر تظاهرات كردند. آنان با شعارهاي مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريكا خواستار پايان تجاوز رژيم اشغالگر صهيونيستي به سرزمين هاي اسلامي فلسطين شدند.

شيخ نعيم قاسم معاون دبير كل حزب الله لبنان نيز در تظاهرات گسترده اي كه در حمايت از مردم مظلوم غزه برگزار شده بود تأكيد كرد كه هيچ بهانه اي براي سكوت در قبال محاصره غزه پذيرفتني نيست.

وي تأكيد كرد، مردم فلسطين هرگز شكست نخواهند خورد زيرا مردمي مقاوم هستند و محاصره قدرت مقاومت را بيشتر كرده است.

آخرين ديدار

به رغم فاجعه انساني در غزه و بحران حاكم در اراضي فلسطيني محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين براي خوش خدمتي به سردمداران كاخ سفيد به آمريكا سفر كرد و اظهار داشت كه هدفم از سفر به واشنگتن تقدير از تلاش هاي دولت بوش در روند صلح است.

جرج بوش رئيس جمهور آمريكا نيز در ديدار با محمود عباس گفت، همه مي دانند كه ما پيشرفت قابل ملاحظه اي در روند صلح داشتيم.

محمود عباس نيز در اين ديدار ابراز اطمينان كرد كه دولت آينده آمريكا به رهبري باراك اوباما، تلاش هاي جرج بوش را در مورد حل و فصل بحران فلسطين و اسرائيل ادامه دهد.
 يکشنبه 1 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن