تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821286323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صادرات آلمان به پايين ترين حد خود رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: صادرات آلمان به پايين ترين حد خود رسيد
طي 18 سال اخير؛تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: صادرات آلمان بيشترين ضرر و زيان را از بحران مالي و اقتصادي جهان متحمل شده است.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران به نقل از موسسه تحقيقاتي آيفو، اعتماد تجاري در آلمان بزرگترين اقتصاد اروپا طي ماه دسامبر به شدت كاهش يافت و به پايين ترين حد خود طي 18 سال اخير رسيد.

شاخص اعتماد تجاري آلمان بر اساس نظرسنجي از 7 هزار شركت آلماني به كمتر از 6/82 واحد رسيده است، اين رقم طي نوامبر به 84 واحد رسيده بو د.

كاهش شديد شاخص اعتماد تجاري آلمان از زمان اتحاد دو آلمان در سال 1990 تا كنون بي سابقه است. كاهش شاخص اعتماد تجاري از سال 1982 ميلادي در آلمان غربي نيز بي سابقه به شمار مي رود. كاهش اين شاخص به معناي شرايط نامطلوب شركتهاي آلماني است و اين مساله براي سال 2009 نيز بسيار نگران كننده است.

صنعتگران و بازرگانان آلماني به شدت نسبت به وضعيت اقتصادي و بازرگاني اين كشور طي شش ماه آينده نگران هستند.

رالف اوملاف از بانك هلابا در اين باره گفت: ديدن چنين آمار نااميد كننده اي اصلا غير طبيعي نيست. رشد توليد ناخالص داخلي آلمان تا زماني كه اين كشور از گرداب ركود خارج نشود، هيچ افزايشي نخواهد داشت. فشارها بر بانك مركزي اروپا روز به روز افزايش مي يابد تا اين بانك با كاهش بيشتر نرخ بهره، با بحران اقتصادي مقابله كند.

بانك مركزي اروپا در آخرين نشست خود نرخ بهره بانكي را تغيير نداده است. اين در حالي است كه فدرال رزرو آمريكا نرخ بهره اين كشور ا به كمتر از 25/0 درصد رسانده است كه اين رقم در تاريخ اقتصادي اين كشور كم سابقه است.

انتهاي پيام//
 جمعه 29 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن