تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806361082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شوراي دستگاه‌ نظارتي ظرفيتي براي اجراي بهداشت قضايي


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: شوراي دستگاه‌ نظارتي ظرفيتي براي اجراي بهداشت قضايي
پورمحمدي اعلام كرد:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز:رئيس سازمان بازرسي كل كشور بر ريشه‌يابي منشاء بي‌قانوني‌ها و مجراهايي كه باعث توليد هر روزه در دستگاه قضايي مي‌شود تأكيد كرد و گفت: شوراي دستگاه‌هاي نظارتي كشور ظرفيتي قابل توجه براي اجراي سياست بهداشت حقوقي و قضايي در جامعه است.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران،"حجت السلام مصطفي پورمحمدي" با بيان اين مطلب افزود: شوراي دستگاه‌هاي نظارتي كشور با حضور پنج دستگاه نظارتي از قواي سه‌گانه كشور (ديوان عدالت اداري، سازمان بازرسي كل كشور، وزارت اطلاعات، سازمان حسابرسي و ديوان محاسبات) تشكيل شد و اميدواريم با تشكيل شوراهاي متناظر در استان‌ها بتواند كمك موثري براي اجراي بهداشت قضايي باشد.

وي اجراي طرح كاداستر را در كاهش بسياري از پرونده‌هايي كه دستگاه قضايي توليد مي‌شود موثر خواند و اظهار كرد: بسياري از زمين‌ها شناسنامه ندارد و هر كس با قولنامه، شهادت‌نامه، ادعا و دست‌كاري در دفاتر اسناد و... مي‌تواند در اين زمينه مشكل‌ساز شود.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور تصريح كرد: بيش از 10 درصد پرونده، در دادگستري استان كرمان و برخي استان‌هاي ديگر را همين معضل تشكيل مي‌دهد كه با اجراي طرح كاداستر و ثبت تمامي اطلاعات املاك و اراضي در سطح ملي مي‌توان ضمن كاستن از حجم ورودي پرونده‌ها به محاكم، فشار كار را از دادگاه‌هاي تجديدنظر نيز كاست.

پورمحمدي خاطرنشان كرد: اگر اين بسترها را كنترل و مراقبت نكنيم بايد شاهد افزايش ميزان پرونده‌ها در دستگاه قضايي باشيم.

رييس سازمان بازرسي كل كشور در ابتداي سخنانش اظهار داشت: جامعه‌اي ارزشمند است كه حقوق عمومي در آن گرامي داشته شود و مجموعه قضايي و داوري‌اش از جايگاه با ارزش اجتماعي برخوردار باشد.

وي نقش دستگاه قضايي را در قانون‌مندي و انضباط اجتماعي جامعه مهم خواند و گفت: حافظ و ضامن انضباط و مقررات در جامعه دستگاه قضايي است و اگر خود دستگاه قضا به قوانين و احكامش پاي‌بند باشد مي‌تواند جامعه را هم به سمت احترام به قانون و انضباط سوق دهد.

پورمحمدي گفت: ظلم است كه با داشتن قضات مجرب و تحصيلكرده و نيز برخورداري از امكانات مناسب نتوانيم يك دستگاه قضايي متناسب با آنچه كه اسلام تعريف و تصوير كرده، ارائه كنيم.

رييس سازمان بازرسي كل كشور در پايان، ضمن اعلام آمادگي براي همكاري با واحدهاي قضايي در انجام كار كارشناسي گفت: اصرار ما بر اين است تا گزارش‌هايي كه در سازمان بازرسي تهيه مي‌شود همه‌جانبه و قوي باشد و موضوع‌شناسي شما نيز مي‌تواند ما را در پرداختن به ريشه‌ها آسيب‌ها و ضعف‌ها ياري دهد.

رييس سازمان بازرسي كل كشور همچنين در دومين گردهمايي دانش‌آموختگان حوزوي كرمان با اشاره به نقش و تأثير زيرساخت‌هاي فرهنگي در حل مشكلات كشور اظهار كرد: درست است كه قانون را بايد با قاطعيت اجرا كرد اما انضباط اجتماعي و احترام به قانون در جامعه، نيازمند بستر فرهنگي مناسب است.

پورمحمدي با مهم برشمردن جايگاه واقعه غدير گفت: اين واقعه آن قدر اهميت دارد كه خداوند، امامت و ولايت را در گرو اين اصل قرار داد.

رييس سازمان بازرسي كل كشور بر ضرورت نگاه همه جانبه به واقعه غدير تأكيد كرد و گفت: آنچه براي ما مفيد است كل خطبه غدير است و علاوه بر پرداختن به كلمه «مولي» در حديث (من كنت مولاه فهذا علي مولاه) به بحث امامت، ولايت و فرمانروايي كه در اين خطبه آمده است بايد توجه داشت.

پورمحمدي خاطرنشان كرد: حكمراني و حاكميت در همه جاي دنيا وجود دارد اما آنچه از بحث غدير، ولايت و امامت مطرح است اين است كه حاكميت حق‌مدار بايد با معارف‌عاليه همراه باشد.

رييس سازمان بازرسي كل كشور با ارائه تحليلي از ميزان و نحوه قدرت تأثيرگذاري كشورها در جهان گفت: قدرت اقتصادي، سياسي و رسانه‌اي مهم است اما دنياي امروز در شرايطي قرار گرفت كه هر كس بتواند پيامي قوي‌تر و متناسب با نياز انسان‌ها توليد كند، مقتدرتر است.

وي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران به بركت ظرفيت فرهنگي به خصوص در حوزه ديني از قدرت تأثيرگذاري بسيار ارزنده‌اي برخوردار است.

پورمحمدي در پاسخ به اين‌كه «تحليل و ارزيابي شما از انتخابات رياست‌جمهوري» چيست، گفت: پيچيده است، الآن ارزيابي دقيقي نمي‌توان ارائه داد. به هر حال اين يك روال عادي بود كه هر كس كه در دوره اول مسوول است در دوره بعد هم مسوول خواهد بود. ولي باز هم شرايط، متغير است. به پيشرفت، افكار عمومي و اينكه چه كساني به صحنه بيايند بستگي دارد. چون هنوز صحنه خالي است نمي‌توان ارزيابي دقيق ارائه داد.

انتهاي پيام//
 جمعه 29 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن