تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816448782




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقال اتوبوسي حاميان خاتمي/ درگيري حاميان خاتمي و نوري/ پرسش شفاهي ممنوع/ آتش‏زدن عكس خاتمي/ هو كردن حمايت از غزه


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: انتقال اتوبوسي حاميان خاتمي/ درگيري حاميان خاتمي و نوري/ پرسش شفاهي ممنوع/ آتش‏زدن عكس خاتمي/ هو كردن حمايت از غزه
طرفداران كاندديداتوري سيد محمد خاتمي و عبدالله نوري در مراسمي كه امروز در دانشكده فني دانشگاه تهران با سخنراني خاتمي ترتيب داده شده بود، با يكديگر درگير شدند.


طرفداران كاندديداتوري سيد محمد خاتمي و عبدالله نوري در مراسمي كه امروز در دانشكده فني دانشگاه تهران با سخنراني خاتمي ترتيب داده شده بود، با يكديگر درگير شدند.
به گزارش رجانيوز، علي رغم تدابير انجمن اسلامي دانشگاه تهران با هدف جلوگيري از ورود حاميان نوري به تالار شهيد چمران محل سخنراني خاتمي، تعدادي از اين افراد به سالن راه يافتند و با ورود خاتمي، شعارهايي عليه وي سر دادند.
مجري برنامه با ورود خاتمي شعار "دانشجو مي ميرد، ذلت نمي پذيرد" را از پشت تريبون مطرح كرد اما حاضران وي را هو كردند.
حاميان خاتمي و اعضاء انجمن اسلامي دانشگاه تهران نيز كه از خاتمي براي حضور در اين مراسم دعوت كرده بودند، شعارهايي در حمايت از خاتمي سر دادند."خاتمي قهرمان، براي حفظ ايران، اميد ملت بمان" جزء شعارهاي اصلي طرفداران خاتمي است كه به صورت دست نوشته هايي نيز در سالن ديده مي شود.
برخي زدوخوردهاي پراكنده در گوشه و كنار سالن مشاهده شد.
دو طيف سنتي و مدرن طيف علامه دفتر تحكيم وحدت، حاميان و مخالفان كانديداتوري خاتمي هستند كه در مراسم امروز نيز نتوانستند اختلافات خود را مخفي كنند.
مخالفان خاتمي با شعارهايي مانند "آزادي، مساوات، تحريم انتخابات"، "انجمن سنتي تو مايه خفتي"، فضاي اين مراسم را متشنج كرده اند. اين طيف افراطي همچنين شعارهاي متعددي عليه دولت سر دادند كه در اين شعارها، حاميان خاتمي نيز آنها راه همراهي مي كردند.
صبح امروز از دانشگاه هاي اميركبير، تريبت مدرس، خواجه نصير، شريف و تريبت معلم، اتوبوس هايي براي انتقال دانشجويان به دانشگاه تهران و محل سخنراني خاتمي توسط انجمن هاي اسلامي اين دانشگاه ها درنظر گرفته شده بود. به طوري كه وقتي درب سالن در اثر ازدحام جمعيت شكسته شد، دانشجويان با صندلي هايي كه از ساعتي قبل با انتقال اتوبوسي پر شده بود، مواجه شدند.
پس از شكست شدن درب سالن، يكي از اوباش، تصوير امام خميني(ره) را كه بالاي درب نصب شده بود، پاره كرد.
انجمن اسلامي دانشگاه تهران به منظور كنترل تشنج و درگيري هاي احتمالي، حساسيت ويژه اي بر روي ورود و خروج دانشجويان به دانشكده فني به خرج مي دادند مانع از ورود تعدادي از منتقدان شناخته شده خاتمي شدند.
درب هاي اصلي دانشگاه تهران نيز امروز به صورت خاص توسط نيروهاي انتظامات و حراست دانشگاه كنترل مي شد.
مخالفان كانديداتوري خاتمي كه حامي كانديداتوري عبدالله نوري و در غير اينصورت طرفدار تحريم انتخابات هستند، در تجمع هفته گذشته خود نيز عليه خاتمي شعارهايي سرداده بودند.
سخنراني خاتمي قرار بود روز يكشنبه هفته گذشته برگزار شود كه به دليل همزماني آن با تجمع منتقدانش در روز 17 آذر لغو و به امروز موكول شد.
روز گذشته نيز نامه اي توسط اين طيف با محتواي هشدار به خاتمي منتشر شده بود كه پس از درج اين نامه در رسانه هاي اصولگرا، سايت خبرنامه اميركبير از انعكاس اين خبر به عنوان اقدام تفرقه افكنانه ياد كرده بود.
در برنامه امروز اجازه پرسش شفاهي به دانشجويان داده نشد و چند سؤالات كتبي به صورت گزينش شده قرائت شد.
پس از هر بار متشنج شدن فضاي جلسه، خاتمي از دانشجويان درخواست مي كرد به يكديگر "مرگ" نگويند.
هنگامي كه يكي از دانشجويان پرسيد امام خميني كه شما مي شناسيد با امام خميني كه برخي مصادره كرده اند، چه فرقي دارد، ابتدا حاميان خاتمي وي را هو كردند و سپس خاتمي گفت مجالي براي پاسخ به اين سؤال نيست.
حاميان خاتمي به طرف حاميان معدود عبدالله نوري و تعدادي از ماركسيست ها، اشيايي پرتاب كردند.
رئيس جمهور سابق در بخشي از اظهارات خود تأكيد كرد دموكراسي بدون دين به نتيجه نمي رسد اما هنگامي كه دانشجويي از وي سؤال كرد چرا اجازه فعاليت غيرديني در دانشگاهها داده نمي شود، گفت: فضاي دانشگاه ها فضاي خوبي نيست، اگرچه طبق فرمايش امام(ره) بايد به همه گروه ها حتي ملحدين و ماركسيست ها حق فعاليت در جمهوري اسلامي داد.
خاتمي در پاسخ به به سؤال يكي از منتقدان كه پرسيد آيا 8 سال براي فعاليت شما كافي نبود، اظهار داشت: 8 سال كه هيچ، 28 سال هم كم است.
رئيس بنياد باران در مورد ماجراي 18 تير 78 هم گفت: آن مسئله فاجعه اي بود كه از يادها نمي رود و كار متحجراني بود كه توهم را به جاي تفكر قرار مي دهند.
وي درخصوص جنبش دانشجويي نيز گفت جنبش دانشجويي براي آنكه دوام داشته باشد، بايد برآمده از جنبش عام اجتماعي باشد.
خاتمي درخصوص كانديداتوري خود نيز اين مسئله را نفي نكرد و پاسخ روشني نداد اما گفت شرايط بايد فراهم باشد و برنامه داشته باشيم، حساسيت ها نسبت به من زياد است.
وي با بيان اينكه اگر شوراي نگهبان كانديداهاي ما در انتخابات مجلس هشتم را رد نمي كرد، امروز 50% مجلس متعلق به ما بود، گفت: افرادي توسط شوراي نگهبان ردصلاحيت مي شوند كه سابقه جنگ و جبهه اشان بيشتر از اين افراد است.
خاتمي همچنين گفت: دولت من با نفت 9 دلاري، تورم را در سطح 15% نگاه داشت، اين دولت با نفت 90 دلاري، چه تورمي دارد؟
وي اضافه كرد: البته اين سياه نمايي عليه دولت نيست، نيت دولت نهم نيز خير است.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه اگر تكليف شد، آيا حاضريد آبروي خود را براي ايران بگذاريد؟ گفت: با اين كه يزدي هستم حاضرم جان خود را براي ايران بگذارم.
از سوي ديگر جمعي از دانشجويان مسلماندانشگاه تهران نيز امروز با صدور نامه اي سرگشاده با عنوان "آقاي خاتمي، ما هم سؤال داريم" همزمان با حضور امروز خاتمي در دانشگاه تهران، سؤالاتي را از وي مطرح كردند.
در اين نامه خطاب به خاتمي آمده است: بعد از دوران اصلاحات، اين سومين حضور شما در سياسي‌ترين دانشگاه ايران است. حتما يادتان هست كه در سال پاياني دوره 8 ساله رياست جمهوري‌تان چه رخ داد! فرزندان شما كه سال‌ها برايتان سوت و كف زده بودند شما را هو كردند و چقدر زيبا شاهد شعار زنده باد مخالف من، بودند؛ به خاطر مي‌آ‌وريد؟ به اخراج از سالن توسط همراهانتان، تهديدشان كرديد و در آدم‌ بودنشان شك كرديد و اين دانشجويان ارزشي و مسلمان بودند كه احترام رئيس‌جمهور مملكتشان را حفظ كردند و از حق نقد و سوال‌هاي بيشمار خود از گفتمان اصلاح‌طلبان گذشتند.
رئيس‌جمهور سابق ما، آنجا شما از شنيده‌ شدن صداي دشمن در پايگاه اصلاح‌طلبان گفتيد، چقدر دير اين صدا به گوش شما رسيد. صدايي كه از همان ابتدا به گوش ما و ساير دوستداران نظام رسيده بود. امروز هم اين صداها واضح‌تر شنيده مي‌شود. از حمايت‌هاي رئيس‌جمهور آمريكا از اصلاح‌طلبان چه خبر؟ اخيرا براي چندمين بار از اصلاح‌طلبان بيروت تا تهران حمايت كرده است، به نظر شما اين حمايت‌ها در پاسخ صداهاي خارج شده از اردوگاه اصلاحات نيست؟
حجت‌السلام و المسلمين خاتمي، بالاخره ما نفهميديم كه اصلاحاتي كه تاكنون تعريف دقيقي نشده است براي دموكراسي قيد دين مي‌اورد يا براي دين قيد دموكراسي؟ شما اظهارات آقايان آغاجري، سروش و گنجي را كه بوي ارتداد از آن به مشام مي رسد شنيده‌ايد؟ موضع شما به عنوان يكي از رهبران اصلاحات چيست؟
سازماني را كه جامعه مدرسين حوزه علميه قم به امضاي آيت الله مشكيني (در پي حمايت قاطع از اظهارات هاشم آغاجري) نامشروع اعلام كردند، مشروع مي‌دانيد يا نامشروع؟
نسبت شما با افرادي كه در انتخابات مجلس هفتم، پس از تحصن در مجلس ششم (كه مقام معظم رهبري از آن به چراغ سبز به دشمن ياد كردند) بر روي التزام به ولايت فقيه قلم كشيدند، چيست؟ آيا بعد از اينكه 8سال در كنار شما بودند باز هم آنها را در اطراف خود مي‌بينيد؟
كانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري، در كابينه احتمالي شما، آيا كماكان براي افراد چون مهاجراني، حاجي، معين و.. جايي هست؟ اگر فراموش كرده‌ايد برايتان تحصن 3 روز علماي حوزه علميه قم در معيت مراجع اعزام تقليد مانند حضرت‌آيت‌‌الله العظمي نوري همداني و... در اعتراض به عملكرد وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي شما را يادآوري كنيم: (ننگ ما، ‌ننگ ما، وزير فرهنگ ما) و شما اين اعتراضات را ديديد و نسبت به رفع آن هيچ كاري نكرديد.
بحث مدارك دانشگاهي مديران كماكان داغ است. در رزومه بسياري از مديران اصلاح‌طلب، مدارك تحصيلي دانشگاه جعلي هاوايي به چشم مي‌خورد. آقاي دكتر مرتضي حاجي، وزير آموزش و پرورش دولت شما، فوق‌ليسانس مديريت آموزشي خودشان را براي مديريت و تربيت دانش‌آموزان متقلب مي‌خواستند؟
اعلام عدم رضايت صريح مقام معظم رهبري از عملكرد دكتر معين در وزارت علوم را كه در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي 26/9/81 در حضور شما و غيبت دكتر معين ابراز شد را به ياد داريد؟ در راستاي رفع دغدغه‌هاي معظم‌له چه كرده‌ايد و در آينده چه خواهيد كرد؟
حاج آقاي خاتمي، ما معتقديم ساختار شكني‌هاي زيادي در دوران اصلاحات به وقوع پيوست از لوايح دوقلوي افزايش اختيارات رئيس جمهور گرفته تا نامه نمايندگان مجلس ششم به رهبري براي نوشيدن جام زهر، آيا اصلاحات براي ادامه اين ساختار شكني‌ها برنامه ويژه ديگري دارد؟
آقاي خاتمي، رهبر معظم انقلاب در آخرين ديدار با هيات دولت از جلوگيري دولت نهم از نفوذ سكولاريسم در بدنه قوه مجريه قدرداني كردند به نظر شما تفكر جدايي دين از سياست، در بدنه كدام دولت ترويج پيدا مي‌كرد؟
از انتخابات شوراي شهر دوم تاكنون در 5 انتخابات متوالي مردم به گفتمان شما "نه" گفته‌اند؛ در انتخابات شوراي شهر دوم كه از شوراي نگهبان هم خبري نبود و مجلس اصلاحات آن را برگزار كرد شكست بدي خورديد و آن شروع سرآغازي بود بر انتخابات گفتمان امام (ره) و انقلاب توسط ملت ايران، گفتماني كه در عمل به دنبال خدمت به تمام مردم است، چه مردم مراكز استان‌ها و چه روستانشينان زحمت‌كش براي ولي‌نعمتان انقلاب از ديد حضرت امام احترام ويژه‌اي قائل است و به دنبال بازي‌هاي سياسي نمي‌باشد.
در انتخابات مجلس هشتم ياران شما در ائتلاف اصلاح طلبان تنها 11 نفر را به دور دوم انتخابات فرستادند و پس از برداشته شدن نام شما از ليست انتخاباتي، تنها آقاي مجوب از اعضاي حزب كار وارد مجلس شد.
چند ماه پيش، شما بازنشستگي سياسي خود را رسما اعلام كرديد و ديري نگذشت براي حضور در عرصه انتخابات شرط گذاشتيد. جداي از تناقض در حرفهايتان در طول چند ماه، به نظر شما آيا براي خدمت گزار مردم شدن، بايد براي مردم شرط گذاشت؟
بنيان گذار محترم بنياد باران، آن موقع كه دوستان شما انديشه هاي حضرت امام (ره) را به موزه هاي تاريخ فرستادند، شما كجا بوديد؟ هنوز خودتان را پيرو راه و منش امام روح الله مي دانيد؟ آنچه ما در عمل ديديدم، چيز ديگري بود! نه از عزت و اقتدار ملي در عرصه سياست خارجي خبري بود و نه در سياست داخلي.
نامه دور از شان نظام اسلامي توسط دستگاه ديپلماسي شما در سال 2003 كه از ترس تهديدات شيطان بزرگ نوشته شده بود، در كجاي راه امام (ره) مي گنجد؟
آن نامه نوشته شد و به دست نامحرمان نظام رسيد ولي مردم انقلابي ايران را محرم ندانستيد و حتي رهبري نظام را هم در جريان موضوع قرار نداديد، آيا اقتدار نظام اسلامي ما را در مواجهه با شرق و غرب به فراموشي سپرده بوديد؟ اقتدار عملي و تدبير امام روح الله را در قضاياي مك‌فارلين، حكم ارتداد سلمان رشدي، محو اسرائيل و... فراموش كرده ايد؟ آيا اين اقدامات را تنش زا و بدون توجيه مي دانيد؟
با توجه به اظهارات اخير بوش، تعليق تمام فعاليتهاي هسته‌اي، مايه اميدواري غرب و آمريكا بود، هنوز براي ما اميدواري دشمنانمان از عملكردهاي دولت شما قابل تحليل نيست.
موضوع هسته اي در زمان اصلاحات جزو تحقير آميز ترين موضوعات بود و براي ملت هيچ فايده اي نداشت. ملت و رهبري نظام از افراد ترسويي كه همچون شاه سلطان حسين باشند حمايت نخواهند كرد.
راستي آقاي موسويان هم كه از جرم جاسوسي تبرئه شد و به استناد ماده 505 قانون مجازات اسلامي به علت بر هم زدن امنيت كشور از طريق در اختيار قرار دادن اسناد طبقه بندي شده به بيگانگان محكوم شد! (حكمي كه همچنان براي ما جاي سؤال از قوه قضائيه را باقي گذاشته است.)
دوستي مي گفت 2 سال حبس تعليقي و 5 سال انفصال از خدمت دولتي هم كه آقاي موسويان به آن محكوم شدند براي اتمام زمان رياست جمهوري دولت اصولگرا است! نظر شما چيست؟
سيد اصلاحات، در داخل كشور آشوب گران دست به اغتشاشات 18 تير 1378 زدند و از احساسات پاك دانشجويان سوء استفاده كردند. در ميان آشوب گران بي‌سيم هاي وزارت كشور ديده شد، كيانوش مظفري را كه مي شناسيد؟ حوادث 18 تير نياز به باز خواني دارد. در اين بازخواني ما را ياري مي‌كنيد؟
معاون سياسي وزير كشور اصلاحات در دادگاه به جرم تقلب و دخالت در انتخابات محكوم شد. براي ما اين حق را قائل شويد كه ديگر به مديران اصلاح طلب اعتماد نداشته باشيم.
سيد خندان، آن موقع كه شما چشمهايتان از كم خوابي براي ديدن مسابقه فوتبال پف كرده بود عده زيادي از مردم به خاطر شرايط سخت اقتصادي و معيشتي در دو نوبت كار مي كردند و هرگز خواب تماشاي مسابقه فوتبال را به جاي خواب و استراحت نمي ديدند، امروز اقتصاد ايران كماكان با مشكلاتي دست به گريبان است كه ميراث دولتهاي گذشته است.
ديوان محاسبات از 6 ميليارد دلار گم شده از درآمد ارزي كشور سخن مي گويد آيا شما اين پول را ديده‌ايد؟!
در برنامه هاي سوم و چهار توسعه از هدفمند كردن يارانه‌ها سخن به ميان آمده است، چرا شجاعت اين اقدام بزرگ را نداشتيد؟
آقاي سيد محمد خاتمي، رئيس جمهور سابق ما و كانديداي احتمالي رياست جمهوري، اينها تنها گوشه‌اي از سوالات بيشمار و بدون پاسخ ما دانشجويان است كه در اين نوشتار آمده و اميد داريم كه اين سوالات دانشجويان مسلمان دانشگاه تهران، پس از اين همه رفت و آمد به دانشگاه ما همچنان بدون پاسخ نماند.
آقاي خاتمي ما هم پاسخ مي خواهيم...
 سه شنبه 26 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 266]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن