تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816878028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني به مصر سفر مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: لاريجاني به مصر سفر مي كند
متكي: مصر براي ارسال كمك به غزه همكاري كند
بيهقي -حسين سبحاني نيا، نايب رئيس دوم كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خراسان اعلام كرد كه با ادامه بحران غزه، علي لاريجاني، رئيس مجلس به مصر سفر مي كند. به گفته سبحاني نيا، سفر لاريجاني به مصر بي آن كه هنوز تاريخ قطعي آن مشخص باشد، براي شركت در نشست دو جانبه تروئيكاي مجالس آسيايي با مصر در قاهره صورت مي گيرد. تروئيكاي مجالس آسيايي كه متشكل از روساي مجالس ايران، اندونزي و سوريه است انتقال كمك هاي انسان دوستانه را به مردم تحت محاصره غزه پي گيري مي كند. پيش از اين قرار بود، محمدحسن ابوترابي فرد، نايب رئيس اول مجلس به مصر سفر كند اما نايب رئيس دوم كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در اين باره به خراسان گفت: حتي اگر ابوترابي فرد به مصر سفر كند، براي تمهيد مقدمات برگزاري نشست روساي مجالس ايران، سوريه، اندونزي و مصر در قاهره است.

لاريجاني خود نيز روز گذشته در ديدار با آيت ا... مكارم شيرازي در قم از فعاليت گسترده در قالب ديپلماسي پارلماني براي حل موضوع غزه خبر داد. آيت ا... مكارم شيرازي هم در اين ديدار تصريح كرد: بايد بيش از اين درباره غزه داد زد زيرا هنوز برخي مسلمانان در خوابند و بايد بيدار شوند.

لاريجاني به همراه نمايندگان چند سازمان به قاهره سفر مي كند
ايرنا گزارش داد: رئيس مجلس به همراه نمايندگان چند سازمان به زودي به مصر سفر مي كند تا پي گير راهكاري عملي تر براي حمايت از مردم مظلوم نوار غزه شود. قرار است در اين سفر در باره راهكارهاي كمك رساني به مردم اين منطقه و بررسي شرايط منطقه و جنايات رژيم صهيونيستي بحث و تبادل نظر صورت گيرد. پيش از اين اعلام شده بود كه ابوترابي فرد، نايب رئيس اول مجلس در قالب تروئيكاي ايران، اندونزي و سوريه براي بحث در اين مورد به مصر سفر مي كند. بر اساس آخرين اخبار، ظاهرا قرار است اين سفر در راستاي فعال شدن ديپلماسي پارلماني توسط علي لاريجاني رئيس مجلس صورت گيرد.

رئيس مجلس: ديپلماسي پارلماني براي كمك به غزه فعال شده است
رئيس مجلس شوراي اسلامي خود نيز از فعاليت و تحرك گسترده مجلس از طريق فعال كردن ديپلماسي پارلماني براي يافتن راه هاي ارائه كمك هاي عملي و سريع به مردم مظلوم غزه كه در محاصره رژيم صهيونيستي قرار دارند، خبر داد. به گزارش ايرنا، علي لاريجاني كه به همراه اعضاي هيئت رئيسه مجلس، صبح روز گذشته براي ديدار با مراجع عظام تقليد به شهر قم سفر كرده بود در ديدار با آيت ا...مكارم شيرازي افزود: مجلس شوراي اسلامي تاكنون تلاش كرده از طريق اعزام هيئت هاي پارلماني، ديپلماسي فعالي را در مسائل جهاني داشته باشد كه از آن جمله مي توان به موضوع فجايع جاري در غزه اشاره كرد. وي در تشريح اقدامات صورت گرفته در اين مورد اظهار داشت: در نشست مجمع مجالس آسيايي در كشور اندونزي آقاي ابوترابي فرد، نايب رئيس اول مجلس پيشنهاد كرد كه سازوكاري براي اين منظور تعريف شود و براساس پيشنهاد ايران قرار شد تروئيكاي ايران، اندونزي و سوريه براي كمك به مردم غزه تشكيل شود كه قرار است اين گروه با كشور مصر رايزني هايي را داشته باشند و تاكنون تماس هايي نيز برقرار شده است. لاريجاني تاكيد كرد: تاكنون تلاش كرده ايم از وضع مجلس براي بهبود فضاي ديپلماسي در همه عرصه ها استفاده كنيم.

آيت ا... مكارم شيرازي: هنوز برخي از مسلمانان در خوابند و بايد بيدار شوند
به گزارش مهر، آيت ا... مكارم شيرازي در اين ديدار به بحران غزه اشاره كرد و گفت: دنياي امروز باطن خود را نشان داده و باطن دنياي زورگو نمايان شده و نه از دموكراسي و نه از حقوق بشر خبري نيست و شنيدم كه مردم غزه علف و گياه براي رفع گرسنگي مي خورند و يا صندلي ها را شكسته و آتش مي زنند تا گرم شوند و از اين اخبار وحشت كردم زيرا سابقه نداشته است.

وي افزود: ما بايد طرز رفتار صحيحي در عرصه بين الملل داشته باشيم و با ادبيات صحيح، ضعف ها را برملا كنيم و بگوييم و بايد بيش از اين درباره غزه داد زد زيرا هنوز برخي مسلمانان در خوابند و بايد بيدار شوند.

در همين حال، وزير خارجه جمهوري اسلامي ايران ضمن هشدار نسبت به فاجعه انساني در غزه گفت: از همسايگان غزه از جمله مصر انتظار مي رود در زمينه ارسال كمك هاي انساني به غزه همكاري كند. به گزارش ايرنا، منوچهر متكي در نشست خبري مشترك با آرمن موسيسيان، وزير انرژي ارمنستان افزود: كمك رساني به غزه به طور مستقيم به رژيم صهيونيستي مربوط مي شود كه متاسفانه مقدور نيست و در چنين شرايطي از همسايه هايي مثل مصر انتظار همكاري در كمك رساني به غزه مي رود.وي با اعلام اين كه جمهوري اسلامي از سازمان ملل نيز خواستار پي گيري جدي مسئله غزه شده است، افزود: معتقديم شوراي امنيت بايد در حمايت از مردم فلسطين تصميم جدي اتخاذ كنند.متكي افزود: در تماس هايي كه با مصري ها داشتيم اميدواريم قاهره در زمينه ارسال كمك هاي انساني به غزه همكاري مطلوب داشته باشد.وزير خارجه اعلام كرد: جمهوري اسلامي ايران در نظر دارد كمك هاي مردمي خود را توسط يك كشتي براي غزه ارسال كند و اميدواريم سازمان ملل و مصر كمك كنند تا اين محموله ٢ هزار تني به دست مردم غزه برسد.

موضع گيري خصمانه وزير خارجه مصر عليه ايران
اين درحالي است كه وزير خارجه مصر در موضع گيري خصمانه اي عليه ايران از تلاش تهران براي حل مسالمت آميز مسئله فلسطين انتقاد كرد.به گزارش ايلنا به نقل از شين هوا، احمد ابوالغيظ، وزير خارجه مصر پيش از سفر به پراگ در سخناني مدعي شد: ايران خير مردم فلسطين را نمي خواهد.

وي در ادامه ادعاهاي خود افزود: ايراني ها مي خواهند طرز تفكر و ديدگاه هاي خود را در تمامي منطقه گسترش دهند و اعمال كنند.وزارت خارجه مصر هم روز يك شنبه از سخنان آيت ا... هاشمي رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام كه اقدام مصر در مسدود كردن رفح را محكوم كرده بود، انتقاد كرد.همچنين روز سه شنبه گذشته مصر نماينده ايران را در دفتر حفاظت از منافع تهران در قاهره براي اعلام مراتب ناخرسندي مقام هاي قاهره از تظاهرات دانشجويان ايران فراخواند.اين تظاهرات مقابل سفارت مصر و در اعتراض به موضع گيري مصر در قبال اسرائيل برگزار شده بود.
 دوشنبه 25 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن