تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806891174




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه ها


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تازه ها
هاآرتص : اوباما فرستاده ويژه به ايران اعزام مي كند
باراك اوباما براي پيشبرد هرچه بهتر سياست خارجي خود پنج فرستاده ويژه به پنج نقطه جهان از جمله ايران اعزام مي كند. روزنامه هاآرتص نوشت : وظيفه فرستاده ويژه به ايران پيگيري و نظارت بر آغاز گفت و گو بين دو طرف خواهد بود و حاصل كار وي مستقيما به رييس جمهور منتخب و وزير خارجه آمريكا گزارش مي شود. به نوشته اين روزنامه مقامات برجسته اسرائيل براساس گزارشهايي كه ظرف هفته هاي اخير واصل شده است اطلاع يافته اند اوباما در حال برنامه ريزي است تا پنج فرستاده ويژه به پنج كشور اعزام كند. اين افراد نتيجه كار خود را مستقيما به رييس جمهور و وزير امور خارجه آمريكا گزارش خواهند داد. به نوشته هاآرتص فرستاده ويژه اوباما به ايران وظيفه نظارت بر آغاز گفت وگوها بين دو طرف و حضور در مباحثات بين المللي در مورد بسته مشوقهاي پيشنهادي به ايران را برعهده خواهدداشت .
جاسوسي سفراي اروپايي براي اسرائيل
سفراي اروپايي كشورهاي تازه ملحق شده به اتحاديه اروپا براي تحكيم روابط خود با اسرائيل به عنوان جاسوس نيمه رسمي اين رژيم فعاليت مي كنند. به گزارش تابناك از جمله جاسوسي هاي فاش شده اين سفرا براي مقامات اسرائيلي افشاي متن گفتگوهاي ملك عبدالله دوم پادشاه اردن با سران و سفراي اروپا درباره اسرائيل بود كه علي رغم سري بودن اين سخنان توسط سفراي اروپايي به اسرائيلي ها رسانده شده است . بنا به اين گزارش ; ملك عبدالله دوم كه در جمع سفراي اروپايي در منزل سفير فرانسه در عمان شركت كرده بود مطالبي در خصوص برخوردهاي اسرائيل در مناطق اشغالي ابراز داشته بود كه بلافاصله در اختيار اسرائيلي ها قرار گرفته و مواضع پادشاه اردن در اين باره علني شد. گفتني است كه اخيرا چند تن از مقامات ارشد اسرائيل از جمله وزير جنگ و رئيس موساد سفري محرمانه به اردن داشته و مذاكرات مهمي را در رابطه با فلسطين و مواضع دولت اردن اتخاذ كرده اند.
يك روزنامه ديگر دولتي منتشر مي شود
روزنامه « شهروند » به صاحب امتيازي سازمان شهرداري ها و دهياري ها وابسته به وزارت كشور به جرگه مطبوعات پيوست . تاكنون 13 پيش شماره از اين روزنامه منتشر شده است و به گفته رييس موسسه فرهنگي اطلاع رساني مطبوعاتي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور از دهه فجر امسال به صورت منظم منتشر خواهد شد. روزنامه « شهروند » رويه « اجتماعي سياسي و فرهنگي » خواهد داشت و در 12 صفحه به زيور طبع آراسته شد . « حسن ناصري پور » رييس موسسه فرهنگي اطلاع رساني مطبوعاتي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي سراسر كشور در خصوص هدف از انتشار « شهروند » گفت : اطلاع رساني در حوزه مديريت شهري و روستايي از مهمترين اهداف انتشار روزنامه « شهروند » است . وي افزود : پيش شماره هاي اين روزنامه هم اكنون هفته اي سه بار منتشر مي شود و اميدواريم با شناسايي نقاط قوت و ضعف از دهه فجر امسال به صورت روزانه روي پيشخوان دكه هاي مطبوعاتي قرار گيرد. « ناصري پور » در خصوص تامين هزينه هاي اين روزنامه گفت : هم اكنون همه هزينه هاي اين روزنامه را سازمان شهرداري ها و دهياري هاي وزارت كشور تامين مي كند و با شروع فعاليت يوميه روزنامه جذب آگهي و ديگر راهكارها اعتبار اين روزنامه را تامين خواهد كرد. انتشار اين روزنامه در آستانه انتخابات رياست جمهوري شائبه سياسي بودن انتشار اين روزنامه دولتي را افزايش داده است .
پيشنهاد جالب يك ايراني درباره امارات
يك شهروند ايراني براي مجبور كردن كشور امارات به استفاده از نام خليج فارس پيشنهاد جالبي ارائه كرد. يكي از هم ميهنان ايراني در پيشنهادي جالب با توجه به مسائل اخير و گستاخيهاي امارات در استفاده مكرر از نام مجعول « خليج عربي » پيشنهاد كرد مسئولان شهرداري تهران نام خياباني كه سفارت امارات درآن قرار دارد را به « خليج فارس » تغيير دهند تا امارات مجبور شود در مكاتبات خود براي آدرس سفارتش از اين نام استفاده كند. اين فرد در پيشنهاد خود آورده است : در ضمن بخشنامه هم به پست ابلاغ شود تا هر نامه اي به اين آدرس بود اگر اسم خليج فارس را ننوشته بود با ذكر علت به فرستنده ارجاع داده شود.
جاسوس پروري رسانه اي لندن
سازمان اطلاعات و امنيت انگليس در قالب يك شبكه راديو تلويزيوني در صدد جذب خبرنگاران فارسي زبان به ويژه ايراني و تبديل آنها به عامل سياسي ـ رسانه اي دولت لندن است . براساس اين طرح ابتدا به بهانه طرح راه اندازي تلويزيون فارسي « بي .بي .سي » آگهي استخدام منتشر مي شود و پس از جذب و گزينش افراد مورد نظر از ميان متقاضيان آنها را در قالب آموزش رسانه اي با تكنيك هاي پيچيده جاسوسي سياسي و اقتصادي و حتي شيوه هاي خرابكاري آشنا مي سازند. دست اندركاران اين طرح ضد ايراني در پاسخ به پرسش يكي از متقاضيان به وي گفته اند پس از گذراندن دوره آموزش جامع (!) به يكي از كشورهاي تركيه امارات تاجيكستان يا افغانستان اعزام خواهد شد.
خودرو ايراني با نام خارجي !
خودرو ايراني سايپا با نام « مينياتور » در حالي رونمايي شد كه اين خودرو پس از « سمند » به عنوان دومين خودرو ملي كشور نام گرفته و قرار است به عنوان خودرو ارزان قيمت از نيمه دوم سال آينده به هموطنان عرضه شود. بسياري از صنعتگران و فعالان حوزه خودرو انتخاب چنين نامي را با توجه به اين كه برگرفته از يك هنر ايراني است (هرچند كه در اين زمينه نيز اختلاف وجود دارد) بدون اشكال مي دانند ولي اساتيد حوزه ادب پارسي واژه مينياتور را داراي ريشه اي فرانسوي برشمرده اند. اين در حالي است كه مديرعامل شركت سايپا معتقد است كه به لحاظ زيبايي اين خودرو واژه مينياتور كه در زبان فارسي به معني ظريف كاري و معني ديگر آن نقاشي اصلي ايراني است براي آن انتخاب شده است . البته بذرپاش اذعان مي كند كه درباره نام گذاري اين خودرو تصميم گيرنده نبوده است : « براي انتخاب نام اين خودرو فراخواني انجام و بيش از سه هزار اسم جمع آوري شد كه در نهايت نام مينياتور را براي اين خودرو انتخاب كرديم » . يكي از صاحب نظران حوزه ادب فارسي مي گويد : « تا آنجايي كه من مي دانم واژه مينياتور يك واژه فرنگي است كه از زبان فرانسوي وارد زبان پارسي شده كه البته گونه اي از نگارگري ايران و معادل پارسي آن ريزنگاري است » .
خاتمي : بايد كشور را نجات داد
رئيس جمهور سابق كشورمان گفت : همه ما در مقابل خدا و مردم مسئوليم ; تصور اينكه كسي بخواهد عافيت طلبي كند و از صحنه كنار بكشد واقعيت ندارد. آن هم كساني كه اگر ذره اي آبرو و اعتبار دارند از مردم است والا كسي بر ملت منتي ندارد. ولي صحبت سر اين است كه آيا اين آبرو سرمايه تلاش و مسئوليت پذيري مي تواند به نتيجه برسد يا حتي مشكلات را بيشتر خواهد كرد سيدمحمدخاتمي افزود : اگر روند واقعا به سوي تغيير باشد مي توان خدمت كرد. به عنوان نمونه از نظر علمي مبارزه با تورم همراه با توليد ورونق اقتصادي كار مشكلي است بنده جلسات گوناگوني با كارشناسان اقتصادي دارم و معتقدم اين كار ميسر است . وي در ادامه گفت : ما معتقديم از همين منابعي كه داريم مي توان درست استفاده كرد و با تقويت زيرساخت ها و پاسخ دادن به نيازهاي جامعه نه پول صدقه كه بعد از مدتي مردم فقير بدهكار داشته باشيم ; بلكه با گسترش تامين اجتماعي و حتي برنامه ريزي براي ارتقاي سطح زندگي قشرهاي كم درآمد و در مقابل با امكانات سرمايه ها و تكنولوژي دنيا توليد و توسعه را در كشورمان شاهد باشيم كه اين امر سياست خاص خودش را مي خواهد. خاتمي تاكيد كرد : ما شعارهاي اصلي را فراموش نمي كنيم ; در كشور بايد مردم سالاري حاكم باشد بايد نهادهاي مدني شكل بگيرند بايد از آزادي دفاع شود.اين ها خواست هاي ملت است و در قانون اساسي نيز نهفته است ; مگرمي توانيم دست از آنها برداريم در كنار آنها توسعه اقتصادي تقويت بخش خصوصي كه از محورها و پايه هاي گسترش مردم سالاري در جامعه مورد نظر است . بايد سياست ها هماهنگ باشد و همه امكانات صرف عملي شدن برنامه ها شود. اگر اين پذيرفته نشد نمي توان كار كرد.مردم تقاضا و توقع دارند و بايد به آنها پاسخ داد و اگر همراهي همه جانبه نباشد نمي توان پاسخ داد. وي در خصوص انتخابات افزود : بايد از فرد بگذريم مساله شخص مطرح نباشد. حتما بايد به فكر خدمت به كشور و كمك به مردم باشيم . بايد جستجو كرد و كساني كه ديدگاه هاي تحول آفرين دارند مي خواهند به ملت خدمت كنند موانع در مقابلشان كمتر است و بهتر مي توانند كار كنند به عرصه بيايند زيرا كشور را بايد نجات داد.
اظهارات خصمانه وزير دفاع انگليس درباره برنامه هسته اي ايران
وزير دفاع انگليس در اظهاراتي خصمانه بدون توجه به تاكيد گزارشهاي آژانس بين المللي انرژي اتمي در صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران از ايران خواست صلح آميز بودن برنامه اش را ثابت كند. به گزارش روزنامه « الوقت » بحرين « جان هاتون » در نشست امنيتي منطقه اي كه در منامه پايتخت بحرين برگزار مي شود گفت : گفتگو با ديگران بسيار مهم است و اين فرصت را بوجود مي آورد كه به سخنان يكديگر گوش دهيم . وي در سخنان خود در اين نشست بار ديگر بر موضع خصمانه كشورش در تعامل با برنامه هسته اي ايران تاكيد كرد و مدعي شد كه به نظر مي رسد ايران تنها كشوري است كه نمي خواهد برنامه هسته اي خود را از طريق گفتگو حل كند. هاتون در ادامه ادعاهاي خود افزود : بلندپروازي هاي ايران در توسعه توانمنديهاي خود در زمينه هسته اي و رد قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل جامعه جهاني را به اين فكر انداخته كه اهداف ايران از برنامه هسته اي صلح آميز نيست . وزير خارجه انگليس بدون اشاره به گزارشهاي آژانس بين المللي انرژي اتمي كه در آن بر عدم انحراف در برنامه هسته اي ايران تاكيد شده گفت كه الان مسئوليت دليل آوردن براي صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران به عهده اين كشور است . اين در حالي است كه آژانس بين المللي انرژي اتمي در جديدترين گزارش خود درباره برنامه هسته اي ايران كه 28 آبان ماه منتشر شد به رغم فشارهاي آمريكا و متحدان اروپايي اش بار ديگر بر نبود انحراف در برنامه هسته اي اين كشور تاكيد كرده است .
گزارش خبرگزاري فرانسه درباره خريد تسليحات ايراني توسط اكوادور
به گزارش خبرگزاريهاي غربي « رافائل كورآ » رئيس جمهور اكوادور از برنامه كشورش براي خريد تسليحات از ايران خبر داد. خبرگزاري فرانسه گفت : « رافائل كورآ » قصد دارد اين تسليحات را براي تامين امنيت مرزهايش با كلمبيا خريداري كند. به گفته اين خبرگزاري رئيس جمهور اكوادور گفت كه در سفر اخيرش به تهران به دنبال خريد تسليحات از جمهوري اسلامي بوده است و به گفته وي تهران مي تواند تسليحات مورد نياز كشورش را در اختيار آن قرار دهد. كورآ با اشاره به اقدامات شبه نظاميان و شورشيان كلمبيا در مرزهاي دو كشور خاطر نشان كرد : ما نمي توانيم به شبه نظاميان افراد مسلح يا هر كس ديگري اجازه دهيم تا وارد خاك اكوادور شوند و همچنين نمي توانيم اجازه بدهيم تا سربازان اكوادوري كشته شده و يا مجروح شوند.
مشاور پاول : ايران برنده استراتژي آمريكا در عراق است
« لارنس ويلكرسون » مشاور و رئيس ستاد كالين پاول وزير خارجه سابق آمريكا سياست اين كشور در خاورميانه و عراق را شكست خورده دانست و گفت : ايران برنده استراتژي آمريكا در عراق است . « پيتر اوبورن » گزارشگر و مفسر انگليسي در گزارش مستندي كه در سفر اخير خود به عراق تهيه كرده بود و از شبكه چهار تلويزيون انگليس پخش شد وعده هاي آمريكا و انگليس درباره عراق را پوچ و تحقق نيافته توصيف كرد. وي گفت : دموكراسي و حقوق بشري كه از سوي آمريكا و انگليس براي عراق وعده داده شده بود تحقق نيافته است و آنچه كه از جنگ عراق بر جاي مانده برقرار شدن دموكراسي نيست و جنگ عراق به شهرت آمريكا و انگليس صدمه زده است . اين گزارشگر و مفسر انگليسي همچنين گفت : در جنگ عراق بيش از 4 هزار نفر از نيروهاي آمريكايي كشته و بيش از 30 هزار نفر از آنها زخمي شده اند باراك اوباما وعده داده است كه ماموريت جديد را آغاز مي كند و اكنون بايد منتظر ماند و ديد كه آيا آمريكا از درس هايي كه در ارتباط با عراق وجود داشته اند در اتخاذ سياست هايش درس خواهد آموخت يا خير. پيتر اوبورن سپس به مشكلاتي كه همچنان حل نشده در عراق باقي مانده اند اشاره كرد و گفت : هنوز مسائل بسياري وجود دارند كه در عراق حل نشده باقي مانده اند و پس از گذشت بيش از 6 سال از حمله به عراق هنوز راه حل اساسي براي خيلي از مسائل پيدا نشده است كه پول حاصل از نفت عراق چگونه بايد در ميان اقشار مختلف جامعه عراق يعني در ميان افراد سني شيعه و كرد توزيع شود.
سالك : ديگر سخنگوي جامعه روحانيت مبارز نيستم
حجت الاسلام احمد سالك كه خردادماه به عنوان سخنگوي جديد جامعه روحانيت مبارز معرفي شده بود از حذف سمت خود در اين تشكل خبر داد و گفت : فعلا اعلام مواضع حزب از عهده من ساقط شده است و ديگر سخنگوي جامعه روحانيت مبارز نيستم . به گزارش سايت اطلاع رساني جامعه روحانيت مبارز سالك درباره اين كه چه كسي به عنوان سخنگو انتخاب شده است اظهار داشت : فعلا اعلام مواضع و اخبار جامعه روحانيت مبارز بر عهده سايت اطلاع رساني جامعه است و افراد مي توانند پاسخ خود را از طريق سايت دريافت كنند . گفتني است سايت اطلاع رساني جامعه روحانيت مبارز 21 آبان توسط آيت الله مهدوي كني دبيركل جامعه روحانيت مبارز راه اندازي شد.
وقتي يك صهيونيست پوستر روزنامه ايراني مي شود!
روزنامه ورزشي گل در شماره ديروز خود در اقدامي تعجب برانگيز پوستر « بوسي بناوين » بازيكن صهيونيست باشگاه ليورپول انگليس را به چاپ رساند. به گزارش ايرنا درحالي كه اين روزها محاصره « نوار غزه » و ظلم و ستمي كه رژيم غاصب صهيونيستي بر مسلمانان فلسطين تحميل كرده مورد اعتراض همگان است روزنامه ورزشي گل كه هر روز اقدام به چاپ پوستري از ستارگان فوتبال مي كند ديروز پوستر « بنايون » بازيكن اسرائيلي ليورپول را منتشر كرد. يكي از مديران روزنامه گل با اظهار تاسف از اين اقدام گفت : اعضاي تحريريه روزنامه گل هيچ گونه آگاهي از مليت اين بازيكن رژيم صهيونيستي نداشته اند.
خشم سران مصر از اظهارات آيت الله هاشمي رفسنجاني
سخنگوي رسمي وزارت خارجه مصر به اظهارات رئيس تشخيص مصلحت در خطبه هاي نماز عيد قربان كه در آن از موضع قاهره به خاطر بستن گذرگاه مرزي رفح و نيز اوضاع نوار غزه انتقاد كرده بود واكنش نشان داد. به گزارش خبرگزاري شين هوا سخنگوي رسمي وزارت خارجه مصر در نشست خبري گفت : مصر از هيچ طرفي نمي پذيرد كه بخواهد از اين كشور انتظار بيش از حد داشته باشد به ويژه اينكه تاريخ مصر در حمايت از قضيه فلسطين براي همه شناخته شده است و نيازي به اثبات ندارد. سخنگوي وزارت امور خارجه مصر در ادامه در تلاش براي فرافكني موضوع و خنثي كردن خشم افكار عمومي جهان اسلام از موضع قاهره از وجود طرف هايي كه تلاش مي كنند با « خطبه هاي تند و آتشين » خود مسووليت وضعي را كه اساسا مصر مسئول آن نيست به دوش اين كشور بيندازند ابراز شگفتي و بر ادامه سياست هاي پيشين خود در اين زمينه تاكيد كرد. آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در خطبه هاي نماز عيد قربان از دولت مصر به دليل بستن گذرگاه رفح به روي مردم مظلوم غزه و منفجر كردن تونل هاي عبوري آنان به شدت انتقاد كرده بود. اين در حالي است كه افكار عمومي جهان اسلام در هفته هاي گذشته از تعلل دولت مصر در ياري رساندن به ساكنان غزه به خشم آمده و نهادهاي حقوق بشري نيز خواستار بازگشايي گذرگاه رفح و صدور مجوز ارسال كمك هاي انسان دوستانه به اين منطقه از سوي قاهره شده اند.
 دوشنبه 25 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن