تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815345731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتراف مجمع حقوق مدني اسراييل سياست‌هاي اسراييل در كرانه باختري يادآور آپارتايد است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اعتراف مجمع حقوق مدني اسراييل سياست‌هاي اسراييل در كرانه باختري يادآور آپارتايد است
سياسي. انگليس. اسراييل
لندن- يك روزنامه چاپ لندن به نقل از مجمع حقوق مدني اسراييل نوشت: سياست هاي اسراييل در كرانه باختري يادآور آپارتايد آفريقاي جنوبي است.

به گزارش ايرنا، روزنامه اينديپندنت در نسخه آن لاين خود به نقل از گزارش ساليانه اين مجمع كه مهمترين سازمان حقوق بشري اسراييل به شمار مي‌رود، نوشت: تضييع حقوق فلسطينيان توسط اسراييل اخيرا شدت يافته است و اين همانند رژيم آپارتايد آفريقاي جنوبي است.

اسراييل در كرانه باختري بزرگراهي ساخته است كه فقط مخصوص استفاده اسراييلي هاست و ساكنان فلسطيني كرانه باختري نمي‌توانند از آن استفاده كنند و به همين دليل مجبورند از مسيرهاي خطرناك و طولاني تر استفاده كنند.

اينديپندنت نوشت: در حالي كه اسراييل به گسترش شهرك‌هاي يهودي‌نشين در مناطق اشغالي ادامه مي‌دهد، از توسعه شهرك‌هاي فلسطيني جلوگيري مي‌كند و در استفاده فلسطيني‌ها از منابع طبيعي، بودجه و ديگر خدمات شهري در كرانه باختري تبعيض قايل مي‌شود.

اين روزنامه چاپ لندن افزود: سياستهاي تبعيض آميز و خطوط جداكننده قوميتي -نژادي نقض‌كننده آشكار حقوق برابري و مساوات است و به همين دليل بسيار شبيه به رژيم آپارتايد آفريقاي جنوبي است.

اينديپندنت نوشت: اوضاع در سرزمين‌هاي اشغالي رو به وخامت است و مجامع بين‌المللي بايد اسراييل را تحريم كنند.

ملاني تيكفمن، سخنگوي مجمع حقوق مدني اسراييل، گفت: دادگاه عالي اسراييل درخواست اين سازمان حقوق بشردوستانه را مبني بر غيرقانوني اعلام كردن اقدامات اسراييل در كرانه باختري رد كرده است.

به نوشته روزنامه اينديپندنت، جيمي كارتر رييس چمهوري اسبق آمريكا در سال ‪ ۲۰۰۶‬در كتابي با عنوان فلسطين: صلح نه آپارتايد نوشت: آپارتايد اصطلاح خوبي براي سياست‌هاي اسراييل در كرانه باختري است.

رژيم صهيونيستي در سالهاي اخير تلاشهاي خود براي گسترش شهرك‌هاي صهيونيست نشين را در سرزمينهاي اشغالي افزايش داده است. اين اقدامات اسراييل با مخالفت بسياري از كشورهاي ديگر حتي متحدانش، انگليس و آمريكا، قرار گرفته است. بر اساس قوانين بين‌المللي ، اسراييل از ادامه شهرك‌سازي در كرانه باحتري منع شده است اما اين رژيم همچنان به نقض اين قوانين ادامه مي دهد.

شهرك‌سازي هاي اسراييل همچنين باعث توقف روند مذاكرات صلح خاورميانه شده است.

انتقاد مجمع حقوق مدني اسراييل از آپارتايد رژيم صهيونيستي در كرانه باختري در حالي مطرح مي‌شود كه جنايات اين رژيم در غزه نيز با محكوميت شديد جهاني مواجه شده است.
 جمعه 22 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن