تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816161891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تصميم جديدخاورميانه براي فروش سخت افزار


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: تصميم جديدخاورميانه براي فروش سخت افزار
شما در هر شغلي كه باشيد، براي توسعه آن نياز به افزايش سرمايه گذاري هاي خود داريد و اين مساله ارتباطي به بالارفتن قيمت كالاها نخواهد داشت.


ميثم لطفي : سال هاست خيابان «خالد بن الوليد» به عنوان مركز اصلي خريد و فروش كامپيوتر در دوبي محسوب مي شود و همه كساني كه قصد خريد كامپيوتر و تجهيزات وابسته به آن را دارند به اين مركز مراجعه مي كنند. اين مركز همواره سعي كرده با ثابت نگه داشتن قيمت كالاها، موقعيت خود را به عنوان يكي از معتبرترين مراكز خريد و فروش تجهيزات كامپيوتري خاورميانه حفظ كند، اما اين طور كه فروشندگان خيابان «خالد بن الوليد» به تازگي اعلام كرده اند، تصميمات جديد دولت امارات باعث خواهد شد قيمت محصولات اين مركز به طور ميانگين هفت درصد افزايش پيدا كند. افزايش بهاي قيمت محصولات كامپيوتري در مراكز خرده فروشي خاورميانه مساله اي بوده كه در سال گذشته تمام مسوولان را نگران كرده و اين در حالي است كه گفته مي شود با وجود اين نگراني ها، در چند سال گذشته بهاي محصولات كامپيوتري در مراكز فروش تجهيزات كامپيوتري خاورميانه تا دو برابر افزايش پيدا كرده است اما در اين شرايط، بروز شرايطي نظير بحران جهاني اقتصادي باعث شده است خاورميانه

" يكي از فروشندگان خيابان «خالد بن الوليد» مي گويد طي سه سال گذشته درآمدهاي سالانه اش از 65 هزار دلار در سال به 133 هزار دلار رسيده است و اين در حالي است كه افزايش بهاي قيمت تجهيزات كامپيوتري مي تواند تهديدي جديد براي آنها محسوب شود. ... "

نيز از آن بي نصيب نماند. در حالي كه بحران جهاني اقتصادي همه شركت هاي بزرگ الكترونيكي و كامپيوتري را بي نصيب نگذاشته است، بسياري از اين شركت ها تصميم گرفته اند در آستانه سال نو ميلادي و كاهش تمايل كاربران براي پرداخت هزينه و خريد محصولات الكترونيكي جديد، قيمت كالاهاي خود را به ميزان محسوسي پايين بياورند تا از اين طريق مشتريان بيشتري را به سمت خود جذب كنند. اين مساله باعث شده است قيمت كالاهايي كه وارد بازارهاي خاورميانه مي شود نيز با تغييرات محسوسي روبه رو شود. مقامات بلندپايه دوبي از حدود يك ماه پيش نرخ افزايش بهاي تجهيزات و سخت افزارهاي كامپيوتري را براي سال 2008 حدود 15 درصد اعلام كرده اند و اين مساله باعث شده تمام مراكز خرده فروشي كامپيوتري پيش بيني هاي جديد در مورد درآمدهاي خود در سال جديد ميلادي داشته باشند.
«راكش بحرا» مديرعامل شركتWi-Fi Computer Zone در اين باره مي گويد: «شما در هر شغلي كه باشيد، براي توسعه آن نياز به افزايش سرمايه گذاري هاي خود داريد و اين مساله ارتباطي به بالارفتن قيمت كالاها نخواهد داشت.
براي مثال اگر يك توليدكننده مواد غذايي تصميم بگيرد سود خود را افزايش دهد، مجبور است بهاي اجناسي را كه به مردم مي فروشد بيشتر كند، اين مساله باعث خواهد شد فروشندگان قيمت اجناس خود را بالا ببرند. اين افزايش قيمت فقط مربوط به شما نمي شود و با توجه به اينكه تاثيرات آن همه فروشندگان تجهيزات كامپيوتري را دربر مي گيرد، مشكل به خصوصي ايجاد نخواهد كرد.
او در ادامه صحبت هاي خود خاطرنشان مي كند: «افزايش هفت درصدي نرخ كالاهاي كامپيوتري در دوبي باعث خواهد شد موقعيت فروشندگان تجهيزات كامپيوتري در امارات 15 درصد تنزل كند و مشكلات آنها افزايش يابد. زماني كه دولت نرخ رشد قيمت كالاهاي كامپيوتري را 15 درصد اعلام كرده بود، همه ما با مشكلات زيادي مواجه بوديم، اما هم اكنون با نرخ رشد هفت درصد و تغيير سياستگذاري هاي مالي مي توان درآمدهاي خود را بيشتر كرد.»
افزايش نرخ رشد كالاها و تجهيزات كامپيوتري و مخابراتي مهم ترين مشكل مراكز فروش تجهيزات وابسته به فناوري اطلاعات در دوبي محسوب شده است. اين افراد براي ادامه فعاليت هاي خود گزينه هاي زيادي را پيش رو نداشته اند و تمامي آنها مجبور بودند سياست هاي خود را با افزايش هفت درصدي بهاي تجهيزات كامپيوتري هماهنگ كنند.
يكي از فروشندگان خيابان «خالد بن الوليد» مي گويد

" مركز تحقيقاتي IDC بر پايه آخرين مطالعات خود اعلام كرده كه بازار فناوري اطلاعات در كشورهاي عربي و شمال آفريقا پس از هند و چين بيشترين سرعت رشد در آسيا را به خود اختصاص داده و طي سال 2007 بيش از پنج ميليارد دلار براي ارتقاي جايگاه IT در آن هزينه شده است.... "

طي سه سال گذشته درآمدهاي سالانه اش از 65 هزار دلار در سال به 133 هزار دلار رسيده است و اين در حالي است كه افزايش بهاي قيمت تجهيزات كامپيوتري مي تواند تهديدي جديد براي آنها محسوب شود.
«راكش بحرا» همچنين مي افزايد: «قيمت ثابت مهم ترين چيزي است كه به واسطه آن مي توان كسب درآمد كرد. فروشندگان جزئي همواره از تغيير قيمت محصولات كامپيوتري آسيب ديده اند و مسوولان و مديران اين بخش موظفند با سياستگذاري هاي صحيح، نرخ رشد بهاي تجهيزات كامپيوتري را به ميزان اندكي تغيير دهند.» «راجش كشواني» مديرعامل مركز فروش كامپيوتريTiger General Trading كه محصولات LightWave را هم توليد مي كند، مي گويد: «تغيير قيمت اخير دولت امارات براي تجهيزات و سخت افزارهاي كامپيوتري مي تواند يك فرصت مناسب براي همه دلالان كامپيوتري محسوب شود. در چنين شرايطي، اگر يك مركز فروش تجهيزات كامپيوتري توان مالي زيادي نداشته باشد و نتواند منابع مالي خود را به درستي مديريت كند ظرف مدت زمان كوتاهي شكست خواهد خورد.»
مركز تحقيقاتي IDC بر پايه آخرين مطالعات خود اعلام كرده كه بازار فناوري اطلاعات در كشورهاي عربي و شمال آفريقا پس از هند و چين بيشترين سرعت رشد در آسيا را به خود اختصاص داده و طي سال 2007 بيش از پنج ميليارد دلار براي ارتقاي جايگاه IT در آن هزينه شده است. از ميان رقم يادشده 8/46 درصد مربوط به عربستان سعودي و 4/30 درصد مربوط به امارات متحده عربي مي شود و چهار كشور باقيمانده نيز هر يك كمتر از 15 درصد از سرمايه گذاري هاي اين منطقه را به خود اختصاص داده اند. به طور كلي دو كشور عربستان و امارات در مجموع77 درصد از هزينه هاي مربوط به فناوري اطلاعات را با صرف رقمي بالغ بر 94/4 ميليارد دلار به خود اختصاص داده اند. اين ارقام كه همه گوياي رشد فناوري اطلاعات در خاورميانه است، با افزايش نرخ تجهيزات و سخت افزارهاي كامپيوتري مي تواند كاهش يابد و مراكز توسعه IT در اين منطقه را با مشكل مواجه كند.
اين طور كه پيش بيني شده تا سال 2009 ميزان سرمايه گذاري هاي IT در خاورميانه و شمال آفريقا به بيش از14/20 ميليارد دلار خواهد رسيد و رشد سالانه اين بازار از 11 درصد نيز فراتر خواهد رفت.
به اعتقاد كارشناسان مركز IDC، بين سال هاي 2005 تا 2009 ميلادي فناوري اطلاعات با نرخ سالانه 9/16 درصد در خاورميانه رشد خواهد كرد. تا پايان سال 2009 ميزان سرمايه گذاري در بخش سخت افزار6/19 درصد افزايش خواهد يافت و در مقابل، رشد سرمايه گذاري براي بخش نرم افزار به 8/10 درصد خواهد رسيد.
در اين پيش بيني ها آمده است

" اعتقاد كارشناسان مركز IDC، بين سال هاي 2005 تا 2009 ميلادي فناوري اطلاعات با نرخ سالانه 9/16 درصد در خاورميانه رشد خواهد كرد. ... "

كه تا اواخر دهه جاري ميلادي رشد فناوري اطلاعات در خاورميانه نسبت به اروپاي غربي تا دو برابر بيشتر خواهد بود كه البته اين مساله با فرض ثابت ماندن بهاي تجهيزات كامپيوتري و مخابراتي پيش بيني شده است و اگر قيمت اين محصولات افزايش يابد، ميزان پيشرفت IT در خاورميانه نيز كاهش خواهد يافت.
تمامي مديران نمايندگي هاي شركت هاي بزرگ در خاورميانه بر اين باورند كه خيابان «خالد بن الوليد» همچنان به عنوان مركز اصلي خريد و فروش كامپيوتر در كشورهاي جنوب خليج فارس محسوب مي شود. افرادي كه در اين مركز به خريد و فروش تجهيزات كامپيوتري مي پردازند سعي مي كنند با پايين آوردن قيمت محصولات خود از يكديگر پيشي بگيرند. هر يك از مغازه هاي مركز اصلي خريد و فروش سخت افزارهاي كامپيوتري و مخابراتي دوبي مشتري هاي خاص خود را دارند و به همين خاطر بازار كامپيوتر دوبي بسيار انحصاري شده است. با اين وجود بررسي اجمالي اين بازار نشان داده است اگر يكي از فروشگاه هاي خيابان «خالد بن الوليد» يك كالا را 10 درهم ارزان تر بفروشند، مصرف كنندگان ترجيح مي دهند كه به سراغ آن فروشگاه بروند.
«محمد جابر» مديرعامل شركت Winning Deal Computers بر اين باور است كه تحولات خيابان «خالد بن الوليد» به قدري در خاورميانه اهميت دارد كه مي تواند برنامه ريزي هاي مراكز توسعه فناوري اطلاعات منطقه را تغيير دهد. اين شركت بر اين باور است كه كاهش قيمت سخت افزار توسط توليدكنندگان بزرگ مي تواند نگراني هاي موجود در اين زمينه را از ميان بردارد. در كنار اين مساله، ورود اجناس چيني به خاورميانه موجب شده بخشي از نگراني هاي فروشندگان جزئي محصولات كامپيوتري از ميان برداشته شود. اين اجناس كه با قيمت پايين تري به دست مشتري مي رسند نيز خود به عنوان تهديدي براي اجناس توليدشده در منطقه به وجود مي آيند.
 پنجشنبه 21 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن