تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819228949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ال كلاسيكو فراتر از يك داربي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: "ال كلاسيكو" فراتر از يك داربي
بارسلونا و رئال مادريد، تيم هاي پرطرفدار فوتبال جهان روز شنبه 23 آذر ماه، داربي شماره 154 فوتبال اسپانيا (ال كلاسيكو) را در ورزشگاه نيوكمپ شهر بارسلون برگزار خواهند كرد.


به گزارش ايرنا،‌ بدون ترديد يكي از حساسترين و جذاب ترين داربي هاي فوتبال در سطح جهان، پيكار بارسلونا و رئال مادريد است، چرا كه رقابت اين دو تيم پرافتخار ريشه در تاريخ و جنگ هاي داخلي اسپانيا دارد.
اين بازي علاوه بر مسايل ورزشي، براي مردم پايتخت نشين شهر مادريد كه همواره خود را داراي تمدن كهن و برتري خاص نسبت به ديگر شهرها و ايالات مي دانند و همچنين مردم جدايي طلب ايالت "كاتالان" كه هيچ گاه با حكومت حاكم بر پايتخت همراه نبوده و خود را جدا از مسايل سياسي كشور مي دانند، داراي اهميت ويژه اي است.
قرار دادن اين مسايل در كنار تاريخ غني دو باشگاه بزرگ و تقابل ستارگان فوتبال جهان در زمين چمن، همواره ال كلاسيكو را به بزرگترين و پرطرفدارترين داربي جهان تبديل كرده است.
- تاريخچه داربي هاي گذشته:
تيم هاي بارسلونا و رئال مادريد، بزرگان فوتبال اسپانيا در حالي روز شنبه 23 آذر ماه براي يكصد و پنجاه و چهارمين بار در ورزشگاه 98 هزار و 600 نفري "نيوكمپ" شهر بارسلون به مصاف يكديگر مي روند كه در تاريخ نبردهاي گذشته تا به امروز رئال مادريد 66 بار و بارسلونا 58 مرتبه به پيروزي دست يافته و ديگر بازي ها نيز به تساوي كشيده شده است.
اين دو تيم براي نخستين بار در ديداري دوستانه در سال 1902 به ديدار يكديگر رفتند كه بارسلونا با حساب 3 بر يك به پيروزي دست يافت.
اما اولين ال كلاسيكو رسمي در سال 1928 برگزار شد و طي آن پايتخت نشينان مادريد موفق شدند با يك گل حريف خود را شكست دهند تا اينگونه بزرگترين داربي جهان آغاز به كار كند.
هشتاد سال از اولين ديدار رسمي غول هاي فوتبال اروپا مي گذرد و هر روز به طرفداران اين دو تيم در سطح جهان افزوده مي شود به طوري كه اين بازي بزرگ نه تنها در اسپانيا بلكه در تمام جهان داراي علاقه مندان فراواني است.
- نبرد در شرايط نابرابر:
اين بازي در شرايطي برگزار خواهد شد كه دو تيم كاملا شرايط نابرابري دارند و بسياري از كارشناسان، شانس پيروزي بارسلونا را بسيار بيشتر از حريف قدرتمند خود مي دانند.
در حال حاضر بارسا با هدايت "جوزپه گوارديولا" كه يكي از اسطوره هاي اين باشگاه محسوب مي شود، با 35 امتياز در صدر جدول رده بندي ايستاده است و رئال مادريد با دو شكست پياپي برابر تيم هاي ختافه و سويا با 26 امتياز پنجم است و 9 امتياز با صدر جدول و رقيب ديرينه خود فاصله دارد.
پس از شكست رئال در ورزشگاه خانگي خود "سانتياگو برنابئو" برابر سويا، برندشوستر مربي آلماني رئال در نشست مطبوعاتي به خبرنگاران اعلام كرد كه تيمش براي ديدار با بارسلونا هيچ شانسي ندارد.
همين مساله، خشم مسوولان رئال را برانگيخت تا برندشوستر آلماني را پس از چند نتيجه ضعيف از كار بركنار كرده و "خوانده راموس" سرمربي اسبق تيم هاي سويا و تاتنهام را جايگزين وي كنند.
اين در حالي است كه راموس، سابقه هدايت تيم "ب" بارسلونا را در كارنامه خود دارد و اين مساله مي تواند اين مربي توانا را مقابل هواداران متعصب مادريدي قرار دهد.
در سوي ديگر، گوارديولا سرمربي 37 ساله و جوان بارسلونا به حدي خوب كار كرده و نتايج قابل توجه كسب كرده است كه هواداران كاتالاني از همين حالا تيم خود را قهرمان بلامنازع لاليگا مي دانند.
اين در حالي است كه پس از هفته دوم و كسب تنها يك امتياز، اميد چنداني به موفقيت مربي جوان بارسا نمي رفت اما 10 پيروزي در 11 ديدار گذشته مردان آبي و اناري پوش را به صدر جدول رساند و گوارديولا را بيشتر از گذشته محبوب هواداران كرد.
- لشگر غايبان رئال:
مصدوميت هاي بيشمار بازيكنان نامدار رئال مادريد تاثير بسزايي در شكست هاي پياپي تيم اول شهر مادريد داشته است.
"رود فان نيستلروي" مهاجم گلزن هلندي و "محمد ديارا" هافبك اهل مالي تا پايان فصل توان حضور در ميدان را نخواهند داشت، "پپه" مدافع پرتغالي نيز مصدوم بوده و به نبرد با بارسلونا نخواهد رسيد، "آرين روبن" هلندي هم در برابر سويا اخراج شده و "مارسلو" مدافع جوان برزيلي به دليل پنج اخطاره بودن، ديگر غايبان مادريدي ها خواهند بود.
ضمن اينكه، حضور "اشنايدر" هلندي هم به نظر كادر پزشكي رئال بستگي دارد چرا كه وي در حال سپري كردن دوران نقاهت خود است.
همين مساله دست راموس، مربي جديد رئال را در نخستين گام خالي گذاشته و موجي از نگراني را بين علاقه مندان پرافتخارترين تيم اروپا به راه انداخته است.
در سوي ديگر، گوارديولا كمبودي را در تيم خود احساس نمي كند، تنها "اينيستا" هافبك ملي پوش اسپانيايي، دوران مصدوميت را پشت سر گذاشته است و مي تواند تيم خود را همراهي كند اما سرمربي بارسا در آخرين اظهارنظر خود اعلام كرده براي پيروزي در ال كلاسيكو نيازي به اينيستاي ناآماده ندارد.
- تركيب احتمالي دو تيم:
مطبوعات بزرگ اسپانيا در فاصله سه روز تا آغاز اين بازي بزرگ، تركيب احتمالي دو تيم را به اين صورت اعلام كرده اند:
براي بارسلونا، ويكتور والدس درون دروازه خواهد بود، كارلوس پويول، رافائل ماركز، فرانك آبيدال و دانيل آلوز خط دفاعي را تشكيل خواهند داد. يحيي توره، سيدو كيتا و ژاوي هرناندز در ميانه ميدان قرار خواهند گرفت و ليونل مسي، تيري آنري و ساموئل اتوئو مهاجمان بارسلونا خواهند بود.
در رئال مادريد نيز ايكر كاسياس دروازه بان خواهد بود، كاناوارو، متزلدر، سرجيو راموس و سالگادو چهار مدافع مادريدي ها هستند. گاگو، گوتي، فان در فارت و خاوير گارسيا در ميانه ميدان بازي مي كنند و رائول گونزالس و هيگواين، خط حمله تيم ميهمان را تشكيل خواهند داد.
قضاوت اين بازي را نيز "لوئيز مدينا كانتالخو" داور 43 ساله از شهر سويل برعهده خواهد داشت.
3783
 پنجشنبه 21 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن