تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821114680




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دانشجويان دوره دكترا مورد حمايت دانشگاه قرار مى گيرند


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: دانشجويان دوره دكترا مورد حمايت دانشگاه قرار مى گيرند
گروه اجتماعى ـ بخشنامه طرح «حمايت مالى از دانشجويان دكترا» به زودى به دانشگاه ها ابلاغ مى شود.
معاون آموزشى وزارت علوم در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه بر اساس اين طرح هر دانشگاهى بر اساس توانايى خود از دانشجويان دكترا حمايت مى كند، عنوان كرد: بر اين اساس هر ميزانى كه دانشگاه ها براى حمايت از دانشجويان دكترا بودجه در نظر بگيرند نصف آن ميزان يعنى ۵۰ درصد بودجه را وزارتخانه در سال اول طرح يعنى امسال پرداخت مى كند.
دكتر عباس صاحبقدم لطفى با بيان اينكه قطعاً وزارت علوم بر نحوه اجراى اين طرح نظارت مى كند، خاطر نشان كرد: دانشگاه ها بايد بودجه حمايت از دانشجويان دكترا را در بودجه سال آينده خود لحاظ كنند. وى درباره دستيار آموزشى و پژوهشى دانشجويان دكترا، گفت: الزاماً نمى توان شرايطى در نظر گرفت كه دانشجويان دكترا تدريس كنند. شايد دستيار پژوهشى به آن معنايى كه در دانشگاه هاى دنيا هست در دانشگاه هاى ما وجود نداشته باشد. وى گفت: در برخى كشورها گرنت هايى در اختيار اساتيد است كه با چند دانشجو به عنوان دستيار كار مى كنند و بر نحوه خرج اين امتياز و نتيجه سيستم آن نظارت مى شود.
وى افزود: در واقع در دانشگاه هاى خارجى استاد گرنت دارد و اختيار دارد كه كار را به دانشجويان ارائه دهد و خود نظارت كند و مجبور نيست به دستگاه هاى بيرونى پاسخ دهد، اما در سيستم حمايتى ما از دانشجويان دكترا، در واقع دولت حمايت مى كند تا دانشجو ديگر به دنبال كار بيرونى نرود و از اصل درس خواندن نيفتد. وى افزود: نظارت بر نحوه حمايت از دانشجويان دكترا بر عهده معاونين پژوهشى دانشگاه ها قرار گرفته است و اگر در ارزيابى ها نتيجه مطلوبى به دست نيايد حمايت پژوهشى از دانشگاه كم مى شود. دكتر لطفى ادامه داد: در حال حاضر ميزان حمايت از دانشجوى دكترا حداقل ماهى ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است كه تعداد دانشجويان مشمول طرح بر اساس بودجه و توانايى دانشگاه ها تعيين مى شود.
 چهارشنبه 20 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن