تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821312269




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

95 درصد مبتلايان به ايدز در كاشان مرد هستند


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: 95 درصد مبتلايان به ايدز در كاشان مرد هستند
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي كاشان گفت: 95 درصد مبتلايان به ايدز در كاشان را مردان تشكيل مي‌دهند.
به گزارش خبرگزاري فارس از كاشان، حسن افضلي در كنفرانس يك روزه تازه‌هاي ايدز كه در دانشگاه علوم پزشكي كاشان برگزار شد آمار مبتلايان به ايدز در كاشان را تا اول آذر امسال 83 نفر عنوان كرد.
وي گفت: 13 نفر از اين تعداد در سال 87 شناسايي شده‌اند و تخمين زده مي‌شود 200 تا 300 نفر در اين منطقه به بيماري مبتلا باشند.
افضلي تصريح كرد: دو نفر از مبتلايان ايدز در كاشان وارد مرحله بيماري شده و تاكنون 9 نفر بر اثر اين بيماري در اين شهرستان فوت كرده‌اند.
به گفته وي ميانگين سني بيشتر مبتلايان به ايدز در كاشان در سنين بين 25 تا 35 سال يعني قشر مولد جامعه قرار دارد.
افضلي عمده مشاغل مبتلايان به ايدز در شهرستان را به ترتيب كارگران، آزاد، بيكار، راننده، نانوا، گچكار، رنگ كار، خانه دار، آرايشگر، قصاب، جوشكار، مغازه‌دار، نجار، كفاش، مكانيك و سرباز عنوان كرد و گفت: طيف گسترده مشاغل در اين بيماري حاكي از آن است كه هيچ كس در برابر اين بيماري ايمن نيست.
وي تعداد افراد شناسايي شده آلوده به ويروسHIV و مبتلايان به بيماري ايدز را در كشور تا اول مهر سال جاري 18هزار و 320نفر ذكر كرد و افزود: با توجه به اينكه آلودگي افراد به اين ويروس در مراحل اوليه قابل شناسايي نيست، تخمين زده مي‌شود به طور كلي 80 هزار مورد آلوده به ويروس ايدز در كشور وجود داشته باشد.
افضلي تعداد افراد فوت شده در كشور بر اثر بيماري ايدز را تا پايان شهريور سال جاري 2هزار و 800 نفر عنوان كرد و افزود: 76 درصد افراد مبتلا به بيماري ايدز در سنين 15 تا 44 سال يعني سال‌هاي جواني عمر قرار دارند.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي كاشان خاطرنشان كرد: هم اكنون الگوي انتقال ايدز از طريق معتادان تزريقي (موج دوم) به سمت ارتباط جنسي محافظت نشده (موج سوم) در حال گسترش است و افراد جامعه به ويژه جوانان و زنان را تهديد مي‌كند.
حسن افضلي افزود: مهم‌ترين مسئله در كنترل بيماري ايدز رعايت موازين بهداشتي و پايبندي به اصول اخلاقي و اجتماعي است.
وي تصريح كرد: هم اكنون بيشتر مبتلايان به ايدز در قشر آسيب پذيري كه سطح سواد پاييني دارند، شناسايي شده و اين بيماري در بين افراد داراي تحصيلات عالي، كمتر شيوع داشته است.
وي با اشاره به برنامه استراتژيك ايدز گفت: در اين برنامه 10 استراتژي براي مبارزه با ايدز عنوان شده كه آموزش و اطلاع رساني در سرلوحه آن قرار دارد.
رئيس مركز بهداشت كاشان تامين خون سالم، رعايت احتياطات استاندارد و كنترل عفونت، مشاوره با بيماران و خانواده آنها، كاهش آسيب از طريق ارائه بسته‌هاي كاهش آسيب، مراقبت و پيشگيري از بيماري‌هاي آميزشي، مراقبت از افراد آلوده به ويروس HIV و درمان بيماران، حمايت همه جانبه مالي و اجتماعي از سوي همه سازمان‌ها با هدف انگ‌زدايي از بيماران، مراقبت اپيدميولوژي و مديريت داده‌ها و تقويت زيرساختها ( ايجاد اشتغال و بالا بردن سطح تحصيلات) از ديگر استراتژي‌هاي اين برنامه است.
دكتر افضلي افزود: اين برنامه كه همزمان با برنامه چهارم توسعه اجرا مي‌شود، آموزش تمامي اقشار مردم از سوي همه نهادها و ارگان‌هاي دولتي و غيردولتي پيش بيني شده و حمايت و مداخله فعال آنها در مبارزه با ايدز تعريف و در همين راستا كميته راهبردي ايدز در شهرستان تشكيل شده است.
وي اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشكي كاشان علاوه بر مديريت داده‌ها، با تاسيس مركز مشاوره بيماري‌هاي رفتاري، مركز گذري كاهش آسيب (DIC) و 5 مركز درمان نگهدارنده متادون در راستاي اجراي اين استراتژي‌ها تلاش مي‌كند.
معاون استاندار و فرماندار كاشان نيز در اين مراسم گفت: مبارزه با بيماري ايدز نياز به عزم ملي و اراده عمومي دارد.
حسينعلي حاجي افزود: به‌ كارگيري خود مردم براي مقابله و پيشگيري از معضل ايدز نيازمند اطلاع رساني همگاني و فرهنگ سازي است.
وي تصريح كرد: تقويت آموزش در مدارس با تأكيد بر فرهنگ ديني مي‌تواند به نحو مطلوبي در فرهنگ سازي براي پيشگيري از معضل ايدز تاثير داشته باشد.
حاجي افزايش جرائم، ايجاد ناامني و تهديد عليه امنيت اشخاص و مجموعه‌ها، افزايش تعداد ولگردهاي خياباني، افزايش آمار خودكشي، انزوا و گوشه گيري را از جمله معضلات اجتماعي متعاقب بيماري ايدز عنوان كرد.
در ادامه اين كنفرانس مباحثي شامل سير بيماري و علائم باليني ايدز، روش‌هاي جديد تشخيص ايدز، تازه‌هاي درمان ايدز، نحوه پايش و طرز برخورد با بيمار مبتلا به ايدز، مشكلات اجتماعي بيماران مبتلا به ايدز، راه‌هاي انتقال و ابتلا به بيماري ايدز، ايدز در زنان و حاملگي و ايدز در اطفال از سوي اعضاي هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي كاشان ارائه شد.
 دوشنبه 18 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن