تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812635742




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شوراي شهر مشهد با تبديل هفته نامه شهرآرا به روزنامه مخالفت كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شوراي شهر مشهد با تبديل هفته نامه شهرآرا به روزنامه مخالفت كرد
مشهد - اعضاي شوراي اسلامي شهر مشهد روز يكشنبه در نشست علني خود با تبديل هفته نامه شهرآرا ارگان شهرداري اين شهر به روزنامه مخالفت كردند.


اعضاي اين شورا همچنين از روند اداره هفته نامه شهرآرا انتقاد كرده و خواستار تعيين تكليف هشت ميليارد ريال وام پرداختي بابت اداره اين نشريه به سيدجلال فياضي مديرمسوول آن شدند.
انتقاد اعضاي شوراي اسلامي شهر مشهد از روند كاري هفته نامه شهرآرا زماني آغاز شد كه فياضي مدير مسوول اين نشريه به عنوان نماينده شهرداري اعلام كرد كه هيات نظارت بر مطبوعات با تغيير دوره انتشار اين نشريه از هفتگي به روزانه موافقت كرد.
وي كه لايحه اي را براي تصويب در شوراي اسلامي شهر مشهد در مورد تبديل هفته نامه شهرآرا به روزنامه به اين شورا ارائه كرده بود، با موج مخالفت اعضاي شورا مواجه شد.
يك عضو شوراي اسلامي شهر مشهد ضمن مخالفت با اين لايحه خطاب به فياضي گفت:وقتي كه شما به عنوان مديرمسوول شهرآرا تقاضاي تغيير دوره انتشار نشريه را به مراجع قانوني ارايه كرديد با چه كسي مشورت كرديد و آيا كميسيون فرهنگي - اجتماعي شوراي شهر مشهد صلاحيت مشورت در اين زمينه را ندارد؟
اسماعيل مفيدي افزود:اگر شوراي اسلامي شهر مشهد به هيات امناي نشريه در اين زمنيه تفويض اختيار مي كرد اين كار تاحدي قابل قبول بود ولي شورا هيچ وقت هيات امناي هفته نامه شهر آرا را جايگزين كميسيون فرهنگي - اجتماعي شورا نكرده است.
وي گفت:آقاي فياضي وقتي سردبير نشريه شهرآرا بودند 600 ميليون تومان وام گرفتند كه اين نشريه را خود كفا كنند حال كه اين لايحه را به شورا آورده اند بايد از لحاظ ديدگاه بودجه اي روشن كنند كه آيا مي خواهند دوباره وام بگيرند؟
او افزود:اصلا آيا اين نشريه مخاطب خاصي پيدا كرده كه مي خواهد از هفته نامه تبديل به روزنامه شود و با توجه به بار مالي اي كه اين تغيير براي شهرداري دارد چرا اين تصميم قبل از اجرايي شدن به كميسيون برنامه و بودجه و امور اداري ارسال نشده است؟
وي گفت:براي موافقت با اين تغيير بايد آيين نامه خودكفايي نشريه، تعرفه آگهي ها، هزينه هاي جاري و هزينه هاي بودجه اي نشريه مشخص شود تا بتوان در اين زمينه تصميم گيري كرد در حالي كه هيچ كدام از اين موارد به شورا ارايه نشده است.
حجت الاسلام مهروز يك عضو ديگر شوراي شهر مشهد و عضو هيات امناي نشريه شهر آرا هم در اين نشست گفت :هيات امنا نيز زماني از تغيير دوره انتشار نشريه از هفته نامه به روزنامه آگاه شده اند كه مديريت نشريه شهرآرا اين مجوز را از مراجع قانوني اخذ كرده بودند.
يك عضو ديگر شوراي اسلامي شهر مشهد نيز گفت:تا زماني كه تكليف دو مبلغ 600 و 200 ميليون توماني كه در گذشته به مديريت نشريه شهرآرا داده شده مشخص نشود با هرگونه مجوزي براي تغيير در انتشار نشريه شهرآرا مخالف هستيم.
غلامرضا بصيري پور افزود:تا كنون بودجه اي كه به نشريه شهرآرا اختصاص يافته در خيابانها ريخته شده است و شهرداري و مديريت اين نشريه بايد در اين زمينه پاسخگو باشند.
وي گفت:يكي از شروط ما براي موافقت با تغيير دوره انتشار نشريه شهرآرا از هفته نامه به روزنامه خودكفا شدن اين نشريه است و اين كه ديگر از بودجه بيت المال ارتزاق نكند.
عضو ديگر شوراي اسلامي شهر مشهد نيز با بيان اين كه معدل نشريه شهرآرا معدلي منفي بوده است تصريح كرد: عملكرد مديران اين نشريه به گونه اي بوده كه باعث ايجاد جو نارضايتي شده است.
غلامرضا خواجي گفت:بايد فضا تلطيف شده و كساني كه در رساندن اين نشريه به اين مرحله مقصر بوده اند شناخته شوند در اين صورت من با روزنامه شدن هفته نامه شهرآرا موافقم چرا كه يكي از معيارهاي شناخت شهرهاي بزرگ و تاثيرگذار تعداد روزنامه هاي اين شهرها است.
وي افزود:كساني كه هم اكنون در شهرآرا كار كرده و قلم مي زنند بايد ملاحظات زيادي را رعايت كرده و استقلال كاري ندارند كه اين يكي از نقاط ضعف اين نشريه است.
او گفت:اصل روزنامه شدن اين هفته نامه منفي نيست به شرطي كه خود اين نشريه تبديل به موسسه اي با ساختار تعريف شده شود تا افرادي كه مي خواهند در آن قلم بزنند نظرات صد نفر را در نگارش يك مطالب ملاحظه نكنند .
وي تاكيد كرد:اين نشريه با موسسه شدن بايد از افراد جدا شود تا هر چندماه يك بار افراد جديدي وارد آن نشوند و مطالب خود را القا كنند.
او با انتقاد از معاون فرهنگي شهردار مشهد گفت:عملكرد معاون فرهنگي شهردار مشهد نيز مورد تاييد نيست و ايشان نه به شورا گزارش مي دهد و نه در جلساتي كه براي تصميم گيري و همفكري گذاشته مي شود شركت مي كند.
در اين جلسه شهردار مشهد نيز گفت:اخذ مجوز از مراجع قانوني براي تغيير دوره انتشار نشريه شهرداري از هفته نامه به روزنامه هيچ تعهدي را نه براي شورا و نه براي شهرداري ايجاد نمي كند.
سيد محمد پژمان تاكيد كرد:ولي اين كار، اقدام سازنده، مثبت و تاثيرگذاري است كه ظرفيت قابل استفاده اي را براي شورا، شهرداري و شهر مشهد ايجاد كرده است لذا شهرداري به هيچ وجه قصد دور زدن كميسيون فرهنگي شورا يا هيات امناي نشريه شهرآرا را نداشته است.
مدير مسوول هفته نامه شهرآرا نيز گفت:براي تغيير دوره انتشار اين نشريه از هفته نامه به روزنامه كارهاي قانوني انجام شده و هيات نظارت بر مطبوعات اين مجوز را صادر كرده است.
سيد جلال فياضي افزود:اين مجوز در اوايل مهرماه امسال گرفته شده است كه طبق قانون بايد تا شش ماه اجرايي شود لذا با توجه به اين كه هم اكنون در ماه آذر قرار داريم و در صورت موافقت شورا بايد كارهاي مقدماتي اجرايي را تدارك ببينيم لذا موافقت شورا با يك فوريت اين لايحه را نيازمنديم.
در ادامه اين جلسه، اعضاي شوراي اسلامي شهر مشهد ضمن مخالفت با يك فوريت لايحه تغيير دوره انتشار هفته نامه شهرآرا از هفتگي به روزانه با ارجاع آن به صورت عادي به كميسيونهاي فرهنگي - اجتماعي و برنامه و بودجه و امور اداري شورا موافقت كردند.
لازم به ذكر است سيدجلال فياضي كه هم اكنون مدير مسوول هفته نامه شهرآرا ارگان شهرداري مشهد است پيش از اين مديرعامل خبرگزاري جمهوري اسلامي بود.ك/2
1922/1654/589/659
 يکشنبه 17 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 209]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن