تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821196719




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موسيقي پاپ بازار مكاره نيست حميد حامي:


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: موسيقي پاپ بازار مكاره نيست حميد حامي:
موسيقي پاپ بازار مكاره نيست و بايد ديدگاه ها نسبت به آن تغيير كند.
به گزارش آفرينش به نقل از روابط عمومي جشنواره موسيقي فجر، حميد حامي; شركت كننده در بخش ويژه اين جشنواره گفت: همه خوانندگان و موسيقيدانان شاخه هنري پاپ به موسيقي سنتي احترام مي گذارند اما نبايد تغيير سليقه مردم به خصوص جوانان را ناديده بگيريم.
وي افزود: نمي توان منكر اين شد كه موسيقي پاپ طرفداران خاص و بسياري دارد و بايد به آن نگاه ويژه اي داشت.
وي تصريح كرد: متاسفانه نظام موسيقي در ايران شاخه پاپ را هيچ گاه جدي نگرفت و هم اكنون مسئولان جشنواره موسيقي فجر به موسيقي پاپ حرمت گذاشتند و اين مسئله از ديد ما دور نيست.
"حامي" موسيقي پاپ پس از انقلاب را به سه دسته گروه هاي متعهد، غير متعهد و زيرزميني تقسيم كرد و گفت: موسيقي پاپ پس از انقلاب تا مدت ها نسل فراموش شده موسيقي بود و به همين دليل به سه شاخه تقسيم شد.
به گفته وي، اما رشد موسيقي گروه هاي متعهد به نظام جمهوري اسلامي تفكرات غلط نظام موسيقي را برهم زد و ديديم كه پيشرفت قابل ملاحظه اي داشت.
خواننده پاپ موسيقي ايران با اشاره به تغيير سليقه مردم و توجه آنها به گروه هاي متعهد موسيقي پاپ گفت: هم اكنون گروه هايي كه اين نوع موسيقي را در راه قانوني خود گسترش مي دهند، بسيار زياد هستند.
وي بيان داشت: برخي ها تا مدت ها پيش به موسيقي پاپ اعتماد نداشتند اما تغيير نگرش دست اندركاران موسيقي ايران سبب شد، اين شاخه هنري به جشنواره موسيقي فجر راه يابد.
وي بار رد اين مسئله كه موسيقي پاپ موسيقي دم دستي است، اظهاركرد: نسل جوان موسيقي براي تنظيم و شعر آهنگ ها تلاش بسياري كرده و نبايد از اين حق گذشت.
وي در خصوص موسيقي تلفيقي پاپ و كلاسيك معتقد است كه ما موسيقي تلفيقي به معناي واقعي در ايران نداريم و گروه هاي تشكيل شده پشتوانه محدودي براي ادامه اين راه دارند.
حامي در پاسخ به اين سوال كه تحصيلات دانشگاهي تا چه ميزان بر روند موفقيت موسيقيدان موثر است، گفت: براي آهنگسازي و زيرمجموعه هاي آن تحصيلات بسيار ضروري است اما براي خوانندگي اينچنين نيست.
به گفته وي، نبايد منكر اين مسئله شد كه داشتن سواد موسيقي در بهتر شدن و پيشرفت كردن بسيار موثر است. خوانندگي يك مسئله ذاتي است و نياز به تمرين و علاقه براي موفق شدن دارد.
خواننده پاپ موسيقي ايران در خصوص ملودي سازي و تنظيم آهنگها در ايران نيز اظهاركرد: ملودي سازي در ايران بر خلاف بسياري از كشورها داراي پيشرفت هاي قابل ملاحظه اي است و دانش آن با بسياري از كشور همطراز است.
"حامي" منتهاي آرزويش در دنياي موسيقي را ماندگاري در اذهان مردم ذكر كرد و گفت: دوست دارم در اين دوران با آهنگسازهاي بزرگ غير ايراني همكاري كنم.
خواننده پاپ موسيقي ايران در خصوص حضور 12 گروه جديد و جوان در بيست و چهارمين جشنوراه موسيقي فجر گفت: حضور آنها نسل جديدي را به دنياي موسيقي معرفي مي كند كه بهره برداري از آن كار آساني خواهد بود.
وي همچنين از انتشار آلبوم جديدش در دو ماه آينده خبر داد و افزود: اين آلبوم با 12 تا 15 قطعه از تيتراژ فيلم ها و سريال هاي تلويزيوني به بازار موسيقي مي آيد.
وي در خصوص نام اين آلبوم نيز گفت: هنوز نام آن مشخص نيست.
"حميد حامي" به همراه بهنام ابطحي" روز پنج شنبه 21 آذرماه ساعت 21 در تالار وزارت كشور به روي صحنه مي رود.
 يکشنبه 17 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 513]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن