تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821259723




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دارنده مدال طلاي اختراعات جهاني اينواي 2008 از بلژيك: عدم حمايت از نخبگان منجر به فرار مغزها مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دارنده مدال طلاي اختراعات جهاني اينواي 2008 از بلژيك: عدم حمايت از نخبگان منجر به فرار مغزها مي‌شود
خبرگزاري فارس: دارنده مدال طلاي جهاني اختراعات از نمايشگاه و مسابقات اينوا 2008 بلژيك گفت: عدم حمايت از نخبگان و ايده‌هايي كه در ذهن آنها شكل مي‌گيرد باعث فرار مغزها از كشور مي‌شود.
فرشيد نعمتي‌آسا امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در همدان افزود: اعتماد و حمايت مسئولان نظام از مخترعان، مبدعان و نخبگان علمي باعث اطمينان بخشي به آنان شده و از فرار مغزها جلوگيري مي‌كند.
وي تصريح كرد: نخبگان از شكل‌گيري ايده تا تبديل شدن آن به عمل بايد حمايت شوند، ولي متأسفانه در كشور ما به دلايل زيادي از جمله كمبود اعتبارات از نخبگان علمي حمايت آنچناني نمي‌شود.
نعمتي‌آسا با اشاره به مشكلات نخبگان علمي و مخترعان گفت: اختصاص بودجه كم به پروژه‌هاي تحقيقاتي، عدم هماهنگي بين دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي پژوهشي و مشكلات مالي از عمده موانع رونق كارهاي تحقيقي و علمي در كشور ما است.
وي ادامه داد: طولاني بودن مراحل ثبت اختراعات، عدم پاسخ روشن مسئولان ذيربط و هدر رفتن بودجه براي طرح‌هاي غيركاري و كم ارزش از ديگر مشكلات مراكز نخبگان علمي كشور و استان همدان است.
اين نخبه بسيجي، نبود نمايندگي‌هاي قوي مراكز علمي و تحقيقي در همدان را از ديگر مشكلات و موانع تحقق اهداف علمي در استان دانست و گفت: استان همدان مهد علم و فرهنگ كشور است، اما به خاطر نبود مراكز تحقيقاتي، علمي و ابداعي در استان نخبگان، مخترعان و مبتكران همداني ناچار هستند با صرف هزينه، وقت و نيروي انساني‌ به پايتخت رفته تا طرح‌هاي تحقيقي و ايده‌هاي ذهني خود را عملي كنند.
وي طولاني بودن زمان به ثمر نشستن طرح‌هاي تحقيقاتي و اختراعي را از ديگر موانع پيش روي نخبگان دانست و افزود: اختراعات، ابداع‌ها و تحقيقات علمي به زمان زيادي نياز دارد تا منتج به نتيجه شود و نخبگات نيز در اين مدت طولاني نيازمند حمايت مالي، معنوي و اعتماد هستند.
نعمتي‌آسا سپس به طرح خود تحت عنوان ساخت آلياژي براي مقاوم‌سازي بدنه زيرين هواپيما اشاره كرد و گفت: در اين طرح به دنبال ساخت آلياژي هستيم كه در صورت تحقق، محصولي مقاوم و سبك ساخته مي‌شود كه از نظر سبكي به اندازه يك سوم آلياژهاي امروزي است.
وي ادامه داد: اين آلياژ 122 كاربرد دارد كه از جمله آنها مي‌توان به كاربردهاي صنعتي، هواپيماسازي، اسكله، قطعات خودرو، خطوط گازي و كاربرد‌هاي ورزشي و نظامي اشاره كرد.
اين مخترع همداني به كاربردهاي ويژه‌ اين آلياژ اشاره كرد و افزود: با استفاده از اين آلياژ در هواپيما مي‌توان در طي مسافت پنج كيلومتري سطح باند را به فاصله 800 متري و تا حدود 75 درصد ضريب امنيتي آن ارتقا داد.
وي تصريح كرد: در مسافت ياد شده جان مسافران در امان بوده و مي‌توان از وارد شدن خسارت به هواپيما، هدر رفتن وقت و سوخت جلوگيري كرد.
نعمتي‌آسا در پايان خاطر نشان كرد: در صورت حمايت مسئولان اين طرح به مرحله عملياتي وارد شده و مي‌تواند از خارج شدن ارز از كشور جلوگيري كرده و تحول بزرگي را در صنعت هواپيماسازي ايجاد مي‌كند.
انتهاي پيام/ب20
 شنبه 16 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 336]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن