تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821191093




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آواز گنجشك ها در گلدن گلوب طنين انداز مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: آواز گنجشك ها در گلدن گلوب طنين انداز مي شود


سرمايه : در كمتر از دو ماه تا برگزاري هشتاد و يكمين دوره اسكار و با اعلام نام آوازگنجشك ها در فهرست نامزدهاي جايزه گلدن گلوب بخت اين فيلم و مجيدي براي حضور بار دوم در فهرست نهايي آكادمي سينمايي آمريكا بيشتر شد.«يورگ كامارا»، رئيس اتحاديه مطبوعات خارجي آمريكا كه برگزار كننده جوايز سينمايي گلدن گلوب است، روز پنجشنبه فهرست 53 فيلم كه نامزد اوليه جايزه بهترين فيلم غيرانگليسي هستند را اعلام كرد.

در ميان آنها فيلم هايي قرار داشتند كه احتمال دريافت جايزه اسكار آنها بسيار زياد است. آوازگنجشك هاي مجيد مجيدي يكي از فيلم هايي است كه در صدر اين فهرست و در كنار فيلم هايي مانند كلاس و عقده بايدرمنهوف قرار دارد.
جوايز سينمايي و تلويزيوني گلدن گلوب كه در سال 1944 از سوي انجمن رسانه هاي خبري هاليوود (HFPA) بنيان گذاشته شد، هر ساله در يازدهم ماه ژانويه معرفي مي شوند. به گفته بسياري از منتقدان و نويسندگان سينماي جهان و با بررسي برندگان آن در ده دوره گذشته اين جايزه براي پيش بيني نتايج نهايي جايزه آكادمي سينماي آمريكا تاثير مستقيمي دارد. به طوري كه در 10 سال گذشته جايزه بهترين فيلم، بهترين كارگرداني و بهترين بازيگران در اين دو جايزه مشابهه هم بوده است.
نخستين نمايش داخلي «آواز گنجشك ها» جديدترين ساخته مجيد مجيدي كارگردان سينماي ايران در بيست و ششمين جشنواره فيلم فجر بود و بعد از آن نيز در بخش مسابقه پنجاه و هشتمين جشنواره برلين بود. گرچه فيلم مجيدي براي رقابت در برلين ناچار شد از بخش مسابقه بين الملل جشنواره فجر خارج شود، اما اين خروج در نهايت به سود آن تمام شد چرا كه توانست خرس نقره اي بهترين بازيگر را براي رضاناجي به خاطر بازي در نقش اصلي آن از آن خود كند. ناجي همچنين توانست جايزه بهترين بازيگر مرد دومين دوره جوايز اسكرين آسيا پاسيفيك را از آن خود كند. بسياري از منتقدان داخلي و خارجي به دنبال انتخاب اين فيلم به عنوان نماينده ايران در اسكار اظهار اميدواري كردند، اين فيلم به دليل ويژگي هايي كه دارد مي تواند در فهرست نهايي نامزدهاي بهترين فيلم خارجي اسكار قرار گيرد. براساس اعلام برگزار كنندگان شصت وششمين مراسم سالانه جوايز گلدن گلوب به آسوشيتدپرس؛ اكثر نامزدهاي اوليه در اين فهرست، نامزدهاي كشور شان براي اسكار 2009 در بخش غيرانگليسي هستند.
از سرشناس ترين رقباي «آواز گنجشك ها» مي توان به «عقده بادر مينهوف» از آلمان، «كلاس»، برنده نخل طلاي كن از فرانسه، «لحظات ماندگار» از سوئد، «گامورا» برنده جايزه بزرگ كن از ايتاليا، «سكوت لورنا» ساخته برادران «داردن» از بلژيك، «رازدانه» از فرانسه، «سه ميمون» از تركيه، «توكيو سوناتا» از ژاپن و فيلم ضدجنگ «والتز با بشير» از اسرائيل اشاره كرد.
اسامي نامزدهاي نهايي بهترين فيلم غيرانگليسي زبان جوايز گلدن گلوب امسال روز يازدهم دسامبر اعلام و مراسم اعطاي جوايز روز يازدهم ژانويه 2009 در لس آنجلس برگزار و مستقيم از شبكه تلويزيوني ان بي سي پخش مي شود.
جوايز گلدن گلوب براساس راي مستقيم 86 روزنامه نگار و منتقد سينمايي كه براي رسانه هاي خارجي كار مي كنند، تعيين و همواره در هفته هاي اول هر سال اعلام مي شود.
يورگي كامرا رئيس انجمن رسانه هاي خبري خارجي هاليوود در پايان كنفرانس خبري شب گذشته اظهار اميدواري كرد سال آينده مراسم گلدن گلوب با شكوه هرچه بيشتر برگزار شود.
كامارا در حالي اعلام كرده است قرار است مراسم گلدن گلوب را با شكوه هرچه بيشتر برگزار كنند كه با توجه به تهديد اتحاديه بازيگران سينماي آمريكا به اعتصاب در ابتداي سال 2009 احتمال لغو دوباره مراسم اين جايزه مانند سال گذشته وجود دارد. مراسم سالانه جوايز گلدن گلوب 2008 تحت تاثير اعتصاب فيلمنامه نويسان و نويسندگان هاليوود براي دريافت حقوق و مزاياي مادي و معنوي بيشتر و حمايت ساير صنف هاي سينمايي و تلويزيوني برگزار نشد و در يك مراسم ساده تلويزيوني برندگان معرفي شدند.
 شنبه 16 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن