تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821193943




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پارك پرديس ،عرصه فعاليت 75 شركت دانش بنيان


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: پارك پرديس ،عرصه فعاليت 75 شركت دانش بنيان
تهران - واحد مركزي خبر - علمي و فرهنگي 1387/09/12
75 شركت دانش بنيان (فعال در زمينه محصولات مبتني بر فناورهاي نوين high tec) در پارك فناوري پرديس فعاليت مي كنند.
پارك فناوري پرديس بزرگترين پارك در نوع خود دركشور است كه زير نظر رياست جمهوري فعاليت و با ارائه خدماتي در زمينه هاي بيمه،‌ گمرك ، صادرات محصولات و تسهيلات سرمايه گذاري، از شركت هاي دانش بنيان حمايت مي كند.
صفاري نيا در حاشيه ششمين اجلاس ساليانه شركتهاي عضو پارك فناوري پرديس در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: شركتهاي مستقر در اين پارك از سه سال قبل در حوزه هاي زيست فناوري ، نانو فناوري ،ITC ، مكانيك ، اتوماسيون 60 ميليارد تومان سرمايه گذاري كرده اند.
وي افزود: با بهره برداري از مركز رشد اين پارك تا پايان امسال امكان حضور شركتهاي نوپا و تازه تاسيس در عرصه فناوريهاي نوين فراهم مي شود.
صفاري نياز با بيان اينكه 12 شركت مستقر در اين شركت محصولات خود را صادر مي كنند گفت: ميزان صادرات يكي از اين شركتها بيش از 700 ميليون دلار از زمان تاسيس بوده است.
وي موقعيت جغرافيايي پارك پرديس، قيمت مناسب براي سرمايه گذاري ، ارائه خدمات نرم افزاري از جمله شبكه تبادل فناوري (فن بازار) ،‌ايجاد امكانات براي سرمايه گذاري مشترك شركتها با همتايان خارجي و امكان برقراري تعامل با آنها را از جمله عوامل ترغيب شركتها براي حضور در اين پارك دانست.
رئيس پارك فناوري پرديس گفت: اين پارك از حضور شركتهايي كه توان مالي مناسبي ندارند اما داراي طرحهاي خوب در زمينه تجاري سازي محصولات دانش بنيان هستند استقبال مي كند.
وي افزود: اين پارك مركزي را با عنوان مركز فناوري سراج براي استقرار دفاتر استيجاري شركتها ايجاد كرده است.
صفاري نيا گفت: براي واگذاري اراضي به شركتها به منظور سرمايه گذاري شركتها نيز توان فني مهندسي ، نوع طرحها و نيروي انساني آنان بررسي مي شود.
هدف از ايجاد پاركهاي فناوري ، ايجاد حلقه واسط بين دانشگاه و صنعت است و وزارت علوم ،تحقيقات وفناوري تا كنون 21 مجوز براي ايجاد چنين پاركهايي را صادر كرده است.
مدير كل دفتر برنامه ريزي تجاري سازمان توسعه تجارت در اجلاس امروز به معرفي بسته حمايتي از محصولات با فناوري پيشرفته پرداخت و افزود: اين بسته حمايتي در مدت يك سال و در 60 ماده تدوين شده است.
محمد رضا ايزديان گفت: اين بسته حمايتي تا آخر آذر امسال ويرايش نهايي مي شود .
وي افزود: با اجراي مفاد اين بسته حمايتي محصولات دانش بنيان داخلي به طور نظام مند به بازار خارجي وارد مي شود .
ايزديان گفت: با توجه به اينكه توليد اين نوع محصولات سابقه زيادي در كشور ندارد و توان مالي و عملياتي شركت هاي توليد كننده نيز يكسان نيست از اينرو حمايتهاي ويژه اي از جمله در بخش ماليات، عوارض و بيمه براي شركتها ضروري است.
وي نبود نظام آماري و مطالعات تطبيقي شركتهاي داخلي با خارجي را از مشكلات پيش روي اين شركتها دانست و گفت: براي ايجاد چنين نظام آماري تلاشهاي گسترده اي صورت گرفته است.
ايزديان ارزش صادرات محصولات مبتني بر فناوري هاي متوسط را تا پايان سال 2004 يك ميليارد و 460 ميليون دلار و ‌ارزش صادرات محصولات مبتني بر فناوريهاي برتر را تا اين زمان 68 ميليون دلار بيان كرد.
وي گفت: ارزش صادرات اين محصولات در 4 سال گذشته نيز تا پايان آذر اعلام مي شود.
صدا و تصوير دارد.
 سه شنبه 12 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن