تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806960988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عاشورا از كلام معصومين!!!!!!!!!!!!!!!!!


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: امام حسین (ع) :

مبادا کاری کنی که عذرت باید به راستی که مؤمن بدی نکند و پوزش نخواهد و منافق پیوسته بدی کند و عذر بخواهد
منبع : تحت.العقول امام حسین (ع) :

از ستم به کسی که در برابر تو یاوری جز خدا ندارد بپرهیز .
منبع : تحت العقول امام حسین (ع) :

هرگاه خداوند بخواهد بنده.ای را به تدریج در عذاب خود فرو گیرد چنان کند که به او نعمت فراوان دهد و توفیق سپاس ندهد .
منبع : تحت العقول امام حسین (ع) :

خدایا ! مرا از دانش نهفته در گنجینه خویش بیامرز و در سراپرده امن خود ایمن دار
منبع : مفاتیح.الجنان – دعای عرفه امام سجاد (ع) :

عباس را نزد خدا منزلی است که روز قیامت همه شهیدان بر آن رشک می برند
منبع : الخصال ج 1 ص 68 امام حسین (ع) :

چیزی بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد
منبع : جاء.العیون ج 2 ص 205
امام حسین (ع) :

خداوند قائم ما را از پس پرده غیب برون آور و آن گاه او از ستمگران انتقام گیرد
منبع : اثبات الهداء ج 7 ص 138 امام حسین (ع) :

من مرگ را جز سعادت نمی بینم و زندگی با ستمگران را جز ننگ نمی دانم .
منبع : کتاب همراه سیدالشهدا (ع) امام حسین (ع) :

بنی .امیه مرا رها نکنند تا جان مرا بگیرند هرگاه چنین کنند خدا بر آنان کسانی را مسلط خواهد کرد که آنها را ذلیل و خوار خواهد ساخت .
منبع : کتاب همراه سیدالشهدا (ع)
امام حسین (ع) :

مگر نمی بینید که به حق عمل نمی شود و از باطل پرهیز نمی شود ، در این حال سزاوار است که مؤمن لقای پروردگار را طلب نماید .
منبع : کتاب همراه سیدالشهداء امام حسین (ع) :

ای مردم ! رسول خدا (ص) فرمود : " هر کس سلطان ستمگر ، پیمان .شکن ، حلال .کننده حرام ها و مخالف با سنت رسول خدا (ص) را ببیند و در برابر او برنخیزد جایگاهش با او در جهنم است .
منبع : کتاب همراه سیدالشهداء امام حسین (ع) :

خدای را بپرهیز از اینکه جزو کسانی باشی که با ما می جنگد . سوگند به خدا اگر کسی فریاد ما را بشنود و ما را یاری نکند خدا او را به رو در آتش می افکند .
منبع : کتاب همراه سیدالشهداء
امام حسین (ع) :

رستگار نشوند آن گروهی که خشنودی مردم را با غضب پروردگار خریدند .
منبع : کتاب همراه سیدالشهداء امام حسین (ع) :

مردم بندگان دنیا هستند و دین آنها جز سخن بر زبانشان نیست تا آنگاه که زندگیشان بچرخد دنبال دین می روند و هرگاه بنای امتحان و آزمایش پیش آید دینداران بسیار اندک می شوند .
منبع : کتاب همراه سیدالشهداء امام حسین (ع) :

هیهات ما به ذلت تن نخواهیم داد . خدا و رسول او و مؤمنان (ع) هرگز برای ما ذلت و خواری را نپسندیدند ، دامن های پاکی که ما را پروریده و سرهای پر شور و مردان غیرتمند هرگز طاعت فرومایگان را بر کشته شدن مردانه ترجیح ندهند .
منبع : کتاب همراه سیدالشهداء پیامبر اکرم (ص) :

ای مردم ، این حسین بن علی است ، او را بشناسید ؛ قسم به آن که جانم در دست اوست ، او در بهشت است ، دوستدانش در بهشت .اند و دوستداران دوستدارانش نیز در بهشت. اند " .
منبع : کتاب چهل حدیث صفحه 12 رسول خدا (ص) :

رسول خدا (ص) فرمود : " شهادت حسین (ع) حرارتی در دلهای مؤمنان افروخته که تا ابد خاموشی ناپذیر است " .
منبع : کتاب چهل حدیث صفحه 14 امام صادق (ع) :

" ای ابوعمار ، درباره حسین بن علی (ع) شعری برایم بسرای " . ابوعمار گوید : شعری سرودم و امام گریست ؛ به خدا سوگند پی در پی شعر می سرودم و آن حضرت می گریست ، تا اینکه صدای گریه از اهل خانه نیز به گوش رسید . سپس به من فرمود : " ای ابوعمار ، کسی که شعری برای حسین (ع) بسراید و پنجاه نفر را بگریاند پاداش بهشت خواهد داشت ، کسی که شعری برای حسین (ع) بسراید و سی نفر را بگریاند پاداش بهشت خواهد داشت ، کسی که شعری برای حسین (ع) بسراید و بیست نفر را بگریاند پاداش بهشت خواهد داشت ، کسی که شعری برای حسین (ع) بسراید و ده نفر را بگریاند پاداش بهشت خواهد داشت ، کسی که شعری برای حسین (ع) بسراید و یک نفر را بگریاند پاداش بهشت خواهد داشت ، کسی که شعری برای حسین (ع) بسراید و [ خود ] بگرید پاداش بهشت خواهد داشت و کسی که شعری درباره حسین (ع) بسراید و خود را به گریه درآورد پاداش بهشت خواهد داشت " .
منبع : کتاب چهل حدیث صفحه 16 امام صادق (ع) :

امام صادق (ع) فرمود : " فاطمه دختر محمد (ع) نزد زائران قبر فرزندش حسین (ع) حضور می یابد و برای گناهانشان طلب آمرزش می کند " .
منبع : کتاب چهل حدیث صفحه 17 امام صادق (ع) :

خدا لعنت کند کشنده حسین (ع) را ، چه قدر یاد [ شهادت ] حسین (ع) زندگی را ناگوار می سازد ! من هیچ گاه آب سردی ننوشیدم ، مگر اینکه حسین (ع) را یاد کردم ؛ و هیچ بنده ای نیست که آب بنوشد و حسین (ع) را یاد کند و کشنده اش را لعنت فرستد ، مگر اینکه خداوند صد هزار حسنه برایش می نویسد ، صد هزار گناه او را پاک می سازد ، صد هزار درجه او را بالا می برد ، گویی صد هزار بنده را آزاد کرده است و خداوند در روز قیامت او گشاده رو محشور می کند " .
منبع : کتاب چهل حدیث صفحه 18و 19 امام باقر (ع) :

" اگر مردم می دانستند که زیارت قبر حسین (ع) چه فضیلتی دارد ، از شوق جان می دادند و از حسرت ، پیکرشان پاره پاره می شد " . گفتم : آن چه [ فضیلتی ] است ؟ فرمود : " کسی که از روی شوق به زیارت او آید ، خداوند هزار حج مقبول ، هزار عمره نیکو ، پاداش هزار شهید از شهدای بدر ، پاداش هزار روزه دار ، ثواب هزار صدقه پذیرفته شده و هزار بنده آزاد کردن با نیت خالص برای خدا را برایش می نویسد و در آن سال از هر آفت و بلایی که کمترین آن شیطان است محفوظ می دارد و فرشته ای گرانمایه بر او گماشته می شود که او را از روبرو ، پشت سر ، سمت راست ، سمت چپ ، بالای سر و پائین پا نگاه می دارد . اگر در آن سال بمیرد ، فرشتگان رحمت نزد او حضور می یابند و در مراسم غسل و کفن او شرکت می کنند و برایش طلب آمرزش می نمایند و با استغفار بر او وی را تا قبرش مشایعت می کنند . [ بعد از اینکه او را در قبر نهادند ] قبر به اندازه دیدش برایش گسترده می شود ، خداوند او را از فشار قبر و ترس .......] دو فرشته ] منکر و نکیر ایمن می دارد و دری به سوی بهشت برایش گشوده می شود . [ در محشر نیز ] نامه اعمالش را به دست راستش می دهند و روز قیامت به او نوری می بخشند که ما بین شرق و غرب را روشن می سازد ، و ندا کننده ای ندا در می دهد ، این پاداش کسی است که حسین (ع) را از روی شوق زیارت کرده است . پس از قیامت کسی باقی نمی ماند مگر اینکه آرزو کند که [ کاش ] از زائران حسین (ع) می بود " .
منبع : کتاب چهل حدیث صفحه 20 و 21 امام حسین (ع) :

از امام حسین (ع) روایت شده است که فرمود : " این سخن پیامبر (ص) نزد من راست آمد که فرمود : " برترین کارها پس از نماز شاد کردن دل مؤمن است ، که در آن گناهی نباشد " . زیرا که من غلامی را دیدم که به سگی غذا می داد ؛ از او علت را پرسیدم ، گفت : ای فرزند رسول خدا ، من غمگینم و از شاد کردن آن شادی می طلبم ، زیرا که اربابی یهودی دارم که تصمیم به جدایی از او دارم . حسین (ع) نزد ارباب او آمد و دویست دینار بهای غلام را به یهودی داد . یهودی گفت : به مناسبت قدم رنجه شما غلام را به شما و این بوستان را به او بخشیدم و این پول را هم به شما باز گرداندم . [ امام حسین (ع) ] فرمود : من هم این پول را به تو بخشیدم . [ یهودی ] گفت : آن را پذیرفتم و به غلام بخشیدم . حسین (ع) فرمود : من غلام را آزاد ساختم و همه آنها را به او بخشیدم . زن یهودی گفت : من اسلام آوردم و مهرم را به همسرم بخشیدم . یهودی گفت : من هم مسلمان گشتم و این خانه را به همسرم بخشیدم " .
منبع : کتاب چهل حدیث صفحه 26 امام صادق (ع) :

امام صادق (ع) فرمود : " روزی رسول خدا (ص) در خانه فاطمه (س) بود و حسین (ع) را در آغوش داشت ، که آن حضرت گریست و به سجده رفت ، سپس فرمود : ای فاطمه ، ای دخت محمد ! بزرگ والامقام [ جبرئیل امین ] هم اکنون در سرای تو در نیکوترین سیما و آراسته ترین هیئت بر من آشکار شد و مرا گفت : ای محمد ! آیا حسین را دوست داری ؟ گفتم : پروردگارا او نور دیده و گل خوشبوی و میوه دل و پوست میان چشمان من است . پس از آن در حالی که دست بر سر حسین (ع) نهاده بود گفت : ای محمد ! مبارک باد آن فرزندی که برخوردار از برکات و صلوات و رحمت و [ مقام ] رضوان من است ، و لعنت و خشم عذاب و خواری و نقمتم شامل کسی است که او را بکشد و به دشمنی و پیکار با او بپردازد . آگاه باش که او سرور شهیدان اولین و آخرین در دنیا و آخرت است . او آقای جوانان اهل بهشت از میان همه مردم است ... " .
منبع : کتاب چهل حدیث صفحه 29 امام باقر (ع) :

امام باقر (ع) فرمود : " هنگامی که آن مصائب ناگوار بر حسین (ع) وارد آمد ، بر پیکر وی سیصد و بیست و اندی ضربه نیزه و شمشیر و تیر یافت شد و روایت شده است که همگی این جراحتها از مقابل آن حضرت بوده است ، زیرا که حسین (ع) هیچ گاه [ به دشمن ] پشت نمی کرد " .
منبع : کتاب چهل حدیث صفحه 31 پیامبر اکرم (ص) :

حسین از من است و من از حسینم . خداوند دوست می دارد هر که حسین را دوست بدارد .
منبع : کتاب چهل حدیث صفحه 32 و 33 امام باقر (ع) :

امام باقر (ع) فرمود : " پیامبر (ص) در خانه ام سلمه بود ، به او فرمود : کسی نزد من نیاید . حسین (ع) که در آن هنگام کودک بود فرا رسید و ام سلمه نتوانست او را باز دارد ، تا اینکه نزد پیامبر (ص) آمد . در پی او نیز ام سلمه وارد شد . مشاهده کرد که حسین (ع) بر سینه پیامبر (ص) نشسته است و آن حضرت چیزی در دست دارد و آن را می بوسد . پیامبر (ص) فرمود : ای ام سلمه ، این جبرئیل مرا آگاه می سازد که این [ پسرم ] کشته می شود و این خاکی است که بر آن کشته می گردد ، آن را نزد خود نگاه دار ، هر گاه که به خون تبدیل شد براستی حبیبم [حسین (ع) ] کشته شده است . ام سلمه گفت : ای رسول خدا ، از خدا بخواه که آن را از او دور سازد . فرمود : چنین کردم ، اما خدای صاحب عزت و جلال به من وحی کرد که او مرتبه ای دارد که هیچ یک از آفریدگان به آن دست نمی یازد و نیز شیعیانی دارد که درخواست شفاعت می کنند و خداوند هم شفاعتشان را می پذیرند . [همچنین ] مهدی (ع) از فرزندان اوست . پس خوشا به حال کسی که از دوستان و شیعیان حسین (ع) باشد ؛ آنان ، به خدا سوگند ، در روز قیامت سعادتمند خواهند بود " .
منبع : کتاب چهل حدیث صفحه 37 و 38 امام صادق (ع) :

امام صادق (ع) فرمود : " چون حسین (ع) زاده شد ، خدای صاحب عزت و جلال جبرئیل را فرمان داد تا با هزار فرشته فرود آید و رسول خدا (ص) را از جانب خدای تعالی و جبرئیل تبریک گویند . جبرئیل در هنگام فرود آمدن از یکی از جزائر دریا گذشت که در آن فرشته ای بود به نام فطرس از حاملان [ عرش ] ؛ خداوند عزیز و شکوهمند او را در پی کاری برانگیخته بود و او در آن تأخیر ورزید [ و خداوند به کیفر آن ] بالش را شکست و او را در آن جزیره افکند . او تا هنگام ولادت حسین (ع) هفتصد سال خدا را عبادت کرده بود . [ فطرس ] ملک به جبرئیل گفت : کجا می روی ؟ گفت : خدای عزوجل به محمد (ص) نعمتی بخشیده و من برانگیخته شدم تا به او از جانب خدا و خودم تبریک گویم . [ فطرس ] گفت : مرا هم با خود بردار شاید محمد (ص) برایم دعا کند . [ جبرئیل ] او را با خود برداشت . چون جبرئیل به خدمت پیامبر (ص) رسید و به آن حضرت از جانب خدای عزوجل و خود تبریک گفت ، حال فطرس را هم بیان کرد . پیامبر (ص) فرمود : به او بگو : خود را به این نوزاد بسای و به جایگاه [ و مقام ] خویش بازگرد . فطرس خود را به حسین (ع) سایید [ و بال و پرش ترمیم یافت ] و پرواز کرد . سپس گفت : ای رسول خدا ، آگاه باش که امتت او را خواهند کشت و من به جبران [ این احسان ] هیچ زائری نیست که او را زیارت کند ، مگر اینکه زیارتش را به وی برسانم ، هیچ مسلمانی بر او سلام نمی کند مگر اینکه سلامش را به وی ابلاغ کنم و هیچ درود فرستنده ای نیست که بر او درود فرستد مگر اینکه درودش را به وی برسانم . با گفتن این سخنان ، فطرس پرواز کرد [ و از دیده ها پنهان شد ] " . ابن عباس گوید : " این فرشته در بهشت به رهین احسان حسین بن علی (ع) شناخته می شود " .
منبع : کتاب چهل حدیث صفحه 42 و43 و 44 امام حسین (ع) :

امام حسین (ع) فرمود : " من به نزد رسول خدا (ص) رفتم ، در حالی که ابی بن کعب در خدمت ایشان بود . پیامبر خدا (ص) فرمود : " آفرین بر تو ای ابا عبدالله ! ای زیور آسمانها و زمینها ! ابی به آن حضرت عرض کرد : چگونه کسی جز شما می تواند زیور آسمانها و زمینها باشد ؟ ! فرمود : ای ابی ، سوگند به آن که مرا بحق به پیامبری برانگیخت ، حسین بن علی (ع) در آسمان عظمت فزونتری دارد تا در زمین ، و در سمت راست عرش خدای عزیز و شکوهمند نوشته شده است . [ حسین ] چراغ هدایت و کشتی نجات است ، پیشوای نیکی و برکت و شکوه و فخر و علم و تقواست ... ".

منبع : کتاب چهل حدیث صفحه 45 و 46 امام صادق (ع) :

امام صادق (ع) فرمود : " علی (ع) به حسین (ع) فرمود : ای ابا عبدالله (ع) ، تو از پیش اسوه مردم بوده ای . [ حسین (ع) ] عرض کرد : فدایت شوم ، حال من چگونه است ؟ فرمود : تو دانشی داری که ایشان بدان نادان .اند و زود است که دانشمند از دانش خود بهره جوید . ای فرزندم ، گوش فرادار و بینا باش ، قبل از آنکه [ واقعه ای ] تو را در یابد . قسم به آن که جانم در دست اوست ، بنی امیه خون تو را می ریزند ، اما نمی توانند تو را از آئینت برگردانند و از یاد پروردگارت غافل سازند . حسین (ع) فرمود : قسم به آن که جانم در دست اوست کافی است . من بدانچه خدا فرود آورده است اقرار کردم و سخن پیامبر خدا را تصدیق می کنم و سخن پدرم را دروغ نمی شمارم ".
منبع : کتاب چهل حدیث صفحه 48 و 49 امام صادق (ع) :

همه ساله به زیارت حسین (ع) بشتابید ، زیرا هر کس شناسای حق [ امامت ]. او باشد و او را انکار نورزد و به زیارت او نائل شود ، پاداشی جز بهشت نخواهد داشت و از روزی گسترده ای برخوردار خواهد شد و خداوند گشایشی سریع در کار او ایجاد خواهد کرد . هر آینه خداوند بر قبر حسین بن علی (ع) چهار هزار فرشته گماشته است که همگی بر او گریان اند و زائر او را تا [ رسیدن به ] خانواده اش مشایعت می کنند ، اگر بیمار شد به عیادت او می روند و اگر درگذشت در تشییع جنازه او حضور می یابند و برایش طلب آمرزش و رحمت می کنند " .
منبع : کتاب چهل حدیث صفحه52 و 53 امام رضا (ع) :

امام رضا (ع) فرمود : " روز [ شهادت امام ] حسین (ع) پلک چشمان ما را مجروح و اشک های ما را جاری ساخت ، عزیز ما را در سرزمین پریشانی و بلاخوار کرد و تا روز پایان [ یعنی قیامت ] پریشانی و بلا را در ما به یادگار گذاشت . پس گریه کنندگان باید بر همانند حسین (ع) بگریند ، که گریه بر او گناهان بزرگ را فرو می ریزد " . سپس فرمود : " پدرم با فرا رسیدن ماه محرم خندان دیده نمی شد و اندوه و آشفتگی بر او چیره می گشت ، تا اینکه ده روز از آن بگذرد ، روز دهم [ روز عاشورا ] روز مصیبت و اندوه و گریه او بود و می فرمود : در این روز است که حسین - که درود خدا بر او باد - کشته شد " .
منبع : کتاب چهل حدیث صفحه 60 امام رضا (ع) :

امام رضا (ع) در ضمن حدیث به ربان بن شبیب فرمود : " ای پسر شبیب !. اگر برای چیزی گریان شدی ، بر حسین بن علی بن ابی طالب (ع) اشک ببار ، زیرا او را مانند گوسفند [ از پشت ] سر از پیکرش جدا ساختند و هجده مرد از خانواده او ، که در زمین بی مانند بودند ، همراه او کشته شدند و براستی که آسمان های هفتگانه و زیمن ها در قتل او گریستند . چهار هزار فرشته برای یاری او بر زمین فرود آمدند ، اما اجازه نیافتند . و ایشان آشفته و غبار آلود تا قیام قائم (ع) نزد قبر او هستند [ و پس از ظهور ] از یاران او هستند و شعارشان خوانخواهی حسین (ع) است " .
منبع : کتاب چهل حدیث صفحه 61و 62 امام صادق (ع) :

فرمود : " مصیبت روز کشته شدن حسین (ع) بس بزرگتر از مصیبت دیگر ایام [ سوگواری ] است ، و این از آن لحاظ است که خاندان کسا ، که گرامی ترین مردم نزد خدایند ، پنج نفر بودند ؛ چون پیامبر (ص) از جمع آنان درگذشت ، امیر المؤمنین و فاطمه و حسن و حسین (ع) باقی ماندند و مایه تسلی و آرامش مردم بودند . با درگذشت [ شهادت ] فاطمه (س) امیر المؤمنین و حسن و حسین (ع) تسلی بخش مردم به شمار می امدند . با درگذشت امیر المؤمنین (ع) حسن و حسین (ع) ملجأ و مایه آرامش مردم بودند و چون حسن (ع) درگذشت مردم به حسین (ع) آرامش می جستند . اما با کشته شدن حسین (ع) دیگر از اصحاب کسا ، کسی باقی نماند که بدو تسلی جویند و رفتن او برابر با رفتن همه آنان بود ، همان گونه که باقی ماندن او برابر با باقی ماندن تمامی آنان به شمار می امد . از این رو مصیبت روز [ شهادت ] او از دیگر ایام مصائب [ شهادت خاندان پیامبر (ص) ] بزرگتر است " .
منبع : کتاب چهل حدیث صفحه 64 و 65 امام سجاد (ع) :

امام سجاد (ع) فرمود : " سخت ترین روزی که بر رسول خدا (ص) گذشت ، روز [ غزوه ] احد بود که در آن عمویش حمزه بن عبدالمطلب - که شیر خدا و شیر پیامبرش بود - کشته شد ، و پس از آن ، روز [ جنگ ] موته بود که در آن پسر عمویش جعفر بن ابی طالب کشته شد . سپس فرمود : اما هیچ روزی همانند روز حسین (ع) نیست ، که سی هزار مرد [ جنگاور ] بر او روی آوردند و می پنداشتند که از این امت هستند و همگی آنان با ریختن خون او به خدای عزوجل تقرب می جستند ، در حالی که او خدا را به یاد آنان می اورد ، اما آنان پند پذیر نبودند تا اینکه او را به ظلم و ستم و دشمنی کشتند " .
منبع : کتاب چهل حدیث صفحه 68 و 69 امام صادق (ع) :

امام صادق (ع) از آباء گرامی خود از امام حسین (ع) نقل می کند که فرمود : " من کشته گریه ام . هیچ مؤمنی مرا یاد نمی کند ، مگر اینکه گریان می شود " .
منبع : کتاب چهل حدیث صفحه 70 امام صادق (ع) :

امام صادق (ع) فرمود : " هر گونه گریه و بی تابی برای بنده در هر جا که بی تابی کند مکروه و ناپسند است ، مگر گریه بر حسین بن علی (ع) که پاداش و ثواب دارد " .
منبع : کتاب چهل حدیث صفحه 71 امام باقر (ع) :

امام باقر (ع) فرمود : " چون حسین (ع) بر رسول خدا (ص) وارد شد ، او را به سوی خود می کشید [ و به بازی می گرفت ] و به امیر المؤمنین می فرمود که او را بگیرد و سپس [ پیامبر (ص) ] بر او می افتاد و او را می بوسید و می گریست . [ امام حسین (ع) ] می گفت : پدر جان ! چرا می گریی ؟ می فرمود : پسرم ! جای شمشیر ها را که بر پیکر تو وارد می شوند می بوسم و می گریم . فرمود : پدرجان ! مگر من کشته می شوم ؟ فرمود : آری به خدا ، پدر و برادرت و تو [ کشته می شوید ] . [ امام حسین (ع) ] فرمود : پدر جان ! آیا قتلگاههای ما پراکنده خواهد بود ؟ فرمود : آری پسرم . [ امام حسین (ع) عرض کرد ] : چه کسی از امتت ما را زیارت می کند ؟ فرمود : مرا و پدر و برادرت و تو را جز صدیقان از امتم زیارت نمی کنند " .
منبع : کتاب چهل حدیث صفحه 71 امام صادق (ع) :

امام صادق (ع) فرمود : " چون قصد زیارت حسین (ع) را کردی ، در حالی که پریشان ، غمناک ، مصیبت دیده ، ژولیده ، غم آلود ، گرسنه و تشنه ای او را زیارت کن ، زیرا حسین (ع) در حالی کشته شد که غمگین ، مصیبت دیده ، ژولیده ، غم آلود ، گرسنه و تشنه بود . از او حوائجت را بخواه و بازگرد . و آن [ کربلا ] را وطن خود قرار مده " .
منبع : کتاب چهل حدیث صفحه 74 امام صادق (ع) :

مردی از اهل طوس به امام صادق (ع) گفت : ای فرزند رسول خدا ، کسیکه قبر ابا عبدالله الحسین (ع) را زیارت کند و بداند که او امامی است که از جانب خدای عزوجل پیرویش بر بندگان واجب است ، چه [ پاداشی ] خواهد داشت ؟ امام صادق (ع) فرمود : خداوند گناهان گذشته و آینده اش را می امرزد و شفاعتش را درباره هفتاد هزار گنهکار می پذیرد ، و نزد قبر او [ ابا عبدالله الحسین (ع) ] هر حاجتی که از خدای عزوجل بخواهد ، خداوند حاجتش را برآورد - تا پایان حدیث " .
منبع : کتاب چهل حدیث صفحه 85 و 86 امام صادق (ع) :

امام صادق (ع) فرمود : سوره فجر را در نماز های واجب و مستحب خود بخوانید زیرا این سوره امام حسین (ع) است و به آن دل ببندید . خدا شما را رحمت کند و بیامرزد . ابواسامه که در مجلس حاضر بود ، پرسید : چرا این سوره مخصوص امام حسین (ع) است ؟ امام فرمود : آیا نمی شنوی سخن حق را که می فرماید : ای نفس مطمئن .... ، مقصود امام حسین (ع) است زیرا او است که نفس مطمئن است و از خدا راضی و خدا از او راضی است و اصحاب او از آل محمد از خداوند روز قیامت راضی هستند و او از آنان راضی است . این سوره درباره امام حسین (ع) و شیعیان و شیعه آل محمد خصوصاً وارد شده است هر که بر آن سوره مداومت کند ، همراه با امام حسین (ع) و درجه اش در بهشت است و همانا خداوند غالب و حکیم است .
منبع : کتاب پیام عاشورا صفحه 56 امام صادق (ع) :

امام صادق (ع) فرمود : برترین تربت زمین ، تربت سید الشهداء است . سجده بر آن حجاب های هفتگانه را کنار می زند .
منبع : کتاب پیام عاشورا صفحه 61 امام صادق (ع) :

امام (ع) به مسمع فرمود : آیا متذکر می شوی با حسین چه کردند ؟ عرض کرد آری ، فرمود : آیا جزع و گریه می کنی ؟ گفت: آری ، به خدا سوگند گریه می کنم و آثار غم و اندوه در صورتم ظاهر می شود . حضرت فرمود : " خدای اشک چشمت را رحمت کند . آگاه باش که تو از آن اشخاص هستی که از اهل جزع برای ما شمرده می شوند ، به شادی ما شاد و به حزن ما محزون و اندوهناک می گردند . آگاه باش که بزودی هنگام مرگ ، پدرانم را بر بالین خود حاضر می بینی ، در حالی که به تو توجه کرده و ملک الموت را درباره تو بشارت می دهند ، و خواهی دید که ملک الموت در آن هنگام از هر مادر مهربان به فرزندش ، مهربانتر است " . سپس فرمود : " کسی که بر ما اهل بیت به خاطر رحمت و مصائب وارده بر ما گریه کند ، رحمت خدا شامل او می شود قبل از اینکه اشکی از چشمش خارج گردد ؛ پس زمانی که اشک چشمش بر صورت جاری شود اگر قطره ای از آن در جهنم بریزد ، حرارت آن را خاموش کند ، و هیچ چشمی نیست که گریه کند بر ما مگر آنکه با نظر کردن به کوثر و سیراب شدن با دوستان ، خوشوقت می گردد " .
منبع : کتاب پیام عاشورا صفحه 65 و 66
امام صادق (ع) :

امام صادق (ع) فرمود : تربت امام حسین (ع) شفای هر بیماری است .
منبع : کتاب پیام عاشورا صفحه 61 امام رضا (ع) :

امام رضا (ع) فرمود : هر کس که عاشورا ، روز مصیبت و اندوه و گریه اش باشد ؛ خداوند ، روز قیامت را برای او روز شادی و سرور قرار می دهد .
منبع : کتاب پیام عاشورا صفحه 72 امام رضا (ع) :

امام رضا (ع) فرمود : براستی محرم ماهی است که مردمان عهد جاهلیت جنگ و خونریزی را در آن حرام می شمردند لیکن خون های ما را در این ماه حلال شمردند ، و حرمت ما را شکستند و فرزندان و زنان را به اسارت کشیدند و آتش در خیمه های ما افروختند و آنچه در آنها زاد و توشه داشتیم به یغما بردند و حرمت رسول الله (ص) را در امر ما نگاه نداشتند .
منبع : کتاب پیام عاشورا صفحه 74 امام رضا (ع) :

امام رضا (ع) فرمودند : کسی که در روز عاشورا دست از کسب و کار بکشد ؛ خداوند ، حوائج دنیا و آخرت وی را برآورد و کسی که روز عاشورا در ماتم و عزا بسر ببرد ؛ خداوند متعال روز قیامت را روز شادی و سرور قرار دهد و با دیدار ما ، در بهشت ، چشم او را روشن گرداند ( و افزود ) کسی که روز عاشورا را روز برکت بنامد و بعنوان عیدی چیـزی را به منزل ببرد خدا آن را بر او مبارک نگرداند و در قیامت با یزید و عبیدالله و عمر سعد محشور شود و در اسفل السافلین در جهنم درافتد .
منبع : کتاب پیام عاشورا صفحه 74 امام باقر (ع) :

امام باقر (ع) فرمودند : بر مؤمنان لازم است روز عاشورا را در ماتم بسر برند و به یکدیگر که رسیدند ، بگویند : عظم الله اجورنا و اجورکم بمصابنا بالحسین و جعلنا و ایاکم من الطالبین بثاره مع ولیه المهدی من آل محمد .
منبع : کتاب پیام عاشورا صفحه 75 امام صادق (ع) :

امام صادق (ع) به جعفر بن عفان فرمودند : هیچ کس نیست که درباره حسین (ع) شعری بسراید و بگرید و با آن بگریاند مگر آن که خداوند ، بهشت را بر او واجب می کند و او را می امرزد .
منبع : کتاب پیام عاشورا صفحه 78
پیامبر اکرم (ص) :

پیامبر اکرم (ص) فرمود : درود خدا بر گریه کنندگان و عزاداران حسین (ع) و نیز بر کسانی که بر دشمنان حسین لعن و نفرین می فرستند و نیز درود خدا بر آنان که دل آنان مملو از خشم و کینه نسبت به قاتل حسین (ع) است ، کسی که به قتل حسین (ع) راضی باشد ؛ در قتل او شریک است .
منبع : کتاب پیام عاشورا صفحه 83 امام رضا (ع) :

امام رضا (ع) فرمودند : کسی که مصیبت ما را به یاد آورد و بر مظلومیت ما گریه کند در قیامت با ما هم درجه خواهد بود و کسی که از مصائب ما پیش او بازگو کنند و او بگرید و یا دیگران را بگریاند در روزی که همه دیدگان گریانند ، نمی گرید و کسی که در مجلسی و محفلی شرکت جوید که در آن امر ما احیاء گردد در روزی که همه قوب به نوعی می میرند قلب او نمی میرد . ( محزون و افسرده نیست ) .
منبع : کتاب پیام عاشورا صفحه 84 امام صادق (ع) :

امام صادق (ع) فرمود : علی بن الحسین بر پدرش حسین بن علی (ع) بیست سال گریست هیچ طعامی در برابر او نمی نهادند مگر آنکه می گریست تا آنجا که یکی از خادمان او گفت فدایت شوم ، ای فرزند رسول خدا ، من می ترسم شما با این وضع از بین بروید . فرمود : حزن و غم بی پایان خود را نزد خدا شکوه می کنم و از خدا می دانم آنچه را که نمی دانید من هیچگاه قتلگاه فرزندان فاطمه را به یاد نمی اورم مگر آنکه گریه راه گلویم را می گیرد .
منبع : کتاب پیام عاشورا صفحه 95
امام صادق (ع) :

امام صادق (ع) شنیدیم که فرمود : پس از آنکه ابا عبدالله حسین بن علی (ع) رخت از این جهان بربست ، آسمان ها و زمین های هفتگانه و ساکنان درون آنها و ساکنان میان آنها و هر که بر آنها می جنبد بر او گریستند بهشت بر او گریست ، دوزخ بر او گریست ، هر چه پروردگار ما آفرید و آنچه دیده می شود و دیده نمی شود ، بر او گریستند .
منبع : کتاب پیام عاشورا صفحه 101 امام سجاد (ع) :

امام سجاد (ع) فرمودند : هر قومی که دیگانش به خاطر کشته شدن حسین (ع) پر از ا شک گردد به گونه ای که به صورتش روان شود خداوند غرفه هایی از بهشت را برای او اختصاص دهد ، که صدها سال در آن سکونت کند و چشمان هر مؤمـنی که به خاطـر آزارهائی که از نـاحیه دشمن در دنیا به ما رسید . اشک آلود شود و اشکش به گونه هایش سرازیر گردد . خداوند او را در منزل صدق ( جایگاه رفیع بهشت ) ساکن کند .
منبع : کتاب پیام عاشورا صفحه 102 امام صادق (ع) :

امام صادق (ع) فرمودند : حسین (ع) فرمود من کشته گریه ام که مرا در پریشانی کشتند و سزاوار است بر من که هیچ فرد پریشانی نزدم نیاید مگر آنکه خداوند او را با دل شاد به سوی خانواده اش بازگرداند .
منبع : کتاب پیام عاشورا صفحه 107
امام صادق (ع) :

امام صادق (ع) فرمودند : هر که قبر حسین بن علی (ع) را در روز عاشورا زیارت نماید و عارف به حق او باشد ، همانند کسی است که خداوند را در عرش او زیارت نموده باشد .
منبع : کتاب پیام عاشورا صفحه 115 امام کاظم (ع) :

امام کاظم (ع) فرمودند : هر که حسین (ع) را با شناخت به حق او زیارت کند . خداوند گناهان گذشته و آینده اش را می امرزد .
منبع : کتاب پیام عاشورا صفحه 116
رسول الله (ص) :

در کانون دلهای مؤمنان معرفتی ویژه نسبت به امام حسین (ع) وجود دارد .
منبع : کتاب پیام عاشورا صفحه 25
رسول الله (ص) :

امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است .
منبع : کتاب پیام عاشورا صفحه 25 رسول الله (ص) :

برای شهادت حسین (ع) حرارت و گرمایی در دلهای مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی شود .
منبع : کتاب پیام عاشورا صفحه 26 رسول الله (ص) :

حسین از من است و من از حسین. خداوند هر که حسین را دوست بدارد ، دوست می دارد . حسین نوه.ای از نواده.های پیامبران است.
منبع : کتاب پیام عاشورا صفحه 26
امام هادی (ع) :

آرامگاه پاک امام حسین (ع) از روزی که حضرت در آن دفن شد باغی از باغ های بهشت بوده است .
منبع : المحجه البیضاء ، ج4،ص65 موسی بن جعفر (ع) :

هر که زیارت قبر امام حسین (ع) کند در حالی که حق آن حضرت را بشناسد خدا گناهان گذشته و آینده اش را می امرزد .
منبع : الحجه البیضاء ،ج4،ص45 امام صادق (ع) :

آرامگاه مقدس امام حسین (ع) کانالی از کانال های بهشت است.
منبع : الحجه البیضاء ،ج4،ص45 امام صادق (ع) :

در خاک قبر امام حسین (ع) شفای هر دردی است و آن دارو است .
منبع : الحجه البیضاء ،ج4،ص45 امام صادق (ع) :

میان قبر پاک امام حسین (ع) تا آسمان هفتم محل رفت و آمد فرشتگان است .
منبع : الحجه البیضاء ،ج4،ص46 امام صادق (ع) :

همانا زیارت کننده امام حسین بن علی (ع) زیارت کننده رسول اکرم (ص) است .
منبع : بحار ، 98 ص 76 امام صادق (ع) :

اگر بیماری از اهل ایمان حق و حرمت و ولایت حضرت امام حسین (ع) را بشناسد و باندازه سر سوزنی از خاک پاکش استشفا نماید ، دوا و شفایش خواهد شد .
منبع : بحار ، ج 98 ، ص 125 امام صادق (ع) :

کام کودکان نوزاد خود را با تربت حضرت امام حسین (ع) بگیرید زیرا که آن امان هر درد و بیماری است .
منبع : بحار ، ج 98 ، ص 124 امام صادق (ع) :

هر که را علت و بیماریی در رسد و به خاک پاک قبر مطهر امام حسین (ع) مداوا کند خداوند وی را از آن علت شفا دهد ، مگر آنکه بیماری او علت مرگ باشد .
منبع : بحار ، ج 98 ، ص 124 رسول الله (ص) :

درباره تربت حضرت امام حسین (ع) چنین فرموده است : خوشا به حال تو ای خاک ! و خوشا به حال آن کس که در تو شهید می شود .
منبع : بحار ، ج 44 ، ص 228 رسول الله (ص) :

هر که دوست دارد به سرور و آقای بهشتیان بنگرد به حسین بن علی علیهما السلام نگاه کند .
منبع : آثار الصادقین ، ج 3 ، ص 424
ابی عبدالله (ع) :

هر بی تابی و گریه ای مکروه و ناپسند است جر بی تابی و گریه بر حسین علیه السلام .
منبع : بحار ، ج 44 ، ص 280
حسین بن علی (ع) :

چشمان هیچ بنده ای بر ما اشک نریزد یا چشمانش بخاطر ( مصائب ما ) نگرید مگر این که خداوند سالها او را در بهشت جای دهد .
منبع : بحار ، ج 44 ، ص 279 ابی عبدالله (ع) :

هر کس ما را یاد کند و یا در نزد او یادآوری شویم و از چشمانش به اندازه بال مگسی اشک فرو غلطد خداوند گناهانش را ببخشد ، و اگر چه گناهانش به اندازه کف دریاها باشد .
منبع : بحار ، ج 44 ، ص 278 ابی جعفر (ع) :

هر مؤمنی که چشمش برای شهادت حسین (ع) اشکی بریزد و آن اشک بر صورتش جاری شود خداوند او را در اطاق های بهشتی جای دهد که در آن سکوت نماید .
منبع : بحار ، ج 44 ، ص 285 ابی عبدالله (ع) :

ما ( با مصائب و رنج ها ) نزد هر کس یاد شویم و از چشم هایش اشکی ریزد خداوند صورتش را بر آتش جهنم حرام فرماید .
منبع : بحار ، ج 44 ، ص 285 ابی عبدالله (ع) :

امیر المؤمنین (ع) نگاهی بر حسین (ع) کرده ، فرمود : ای اشک و گریه اهل ایمان ( ای سرمشق و عبرت ایمانیان ) عرض کرد : پدر جان ! من ؟ فرمود : بلی پسرم .
منبع : بحار ، ج 44 ، ص 280 ابو عبدالله (ع) :

حسین (ع) ( و مصائب جانگداز او موجب ) گریه مؤمنین است .
منبع : بحار ، ج 44 ، ص 280 امام حسین (ع) :

امام حسین (ع) فرمود : من برای عبرت و پند دیگران شهید می شوم .
منبع : بحار ، ج 44 ، ص 280 ابو عبدالله (ع) :

کربلاء از خاک بیت المقدس است .
منبع : کامل الزیارات ، ص 269 ، باب 88 ، ح 7 ابی جعفر (ع) :

آدمیان و پریان و پرندگان آسمان و وحوش بیابان بر حسین بن علی علیهما السلام گریستند و از چشمانشان اشک روان گردید .
منبع : بحار ، ج 45 ، ص 250
ابی عبد الله (ع) :

آسمان جز بر حسین بن علی و یحیی بن زکریا علیهما السلام نگریسته است .
منبع : بحار ، ج 45 ، ص 211 ابو عبدالله (ع) :

سرزمین کربلا و آب فرات اولین زمین و نخستین آبی بودند که خداوند متعال به آنها قداست و شرافت بخشید .
منبع : بحار الانوار ، ج 98 ، ص 109 ابو عبدالله (ع) :

به راستی که خدا کربلا را حرم امن و با برکت قرار داد پیش از آنکه مکه را حرم قرار دهد .
منبع : کامل الزیارات ، ص 267 امام رضا (ع) :

ای دعبل ! برای حسین بن علی علیه السلام مرثیه بگو ، چرا که تا زنده ای تو یاور و ستایشگر مایی ، پس تا می توانی ، ازیاری ما کوتاهی مکن .
منبع : جامع احادیث الشیعه ، ج 12 ، ص 567 امام صادق (ع) :

امام زین العابدین (ع) بیست سال ( به یاد عاشورا ) گریست و هرگز طعامی پیش روی او نمی گذاشتند مگر اینکه گریه می کرد .
منبع : بحار الانوار ، ج 46 ، ص 108 امام صادق (ع) :

نزد هر کس که از ما ( و مظلومیت ما ) یاد شود و چشمانش پر از اشک شود ، خداوند چهره اش را بر آتش دوزخ حرام می کند .
منبع : بحار الانوار ، ج 44 ، ص 285 امام صادق (ع) :

کسی که ( در عزای حسین ) بگرید یا دیگری را بگریاند و یا آنکه خود را به حالت اندوه عزا درآورد بهشت بر او واجب است.
منبع : جلاء العیون ، ص 463 امام صادق (ع) :

برترین تربت زمین ، تربت سید الشهداء است .
منبع : جواهر الکلام ، ج 8 ، ص 437 ابی جعفر (ع) :

چهار هزار ملک ، آشفته و غم آلود تا روز قیامت بر او می گریند .
منبع : کامل الزیارات ، ص 113 ابی جعفر (ع) :

انس و جن و پرندگان و وحوش ( حیوانات خشکی ) بر حسین بن علی (ع) گریستند به حدی که اشک از چشمانشان جاری گشت .
منبع : کامل الزیارات ، ص 100 امام صادق (ع) :

کربلا را زیارت کنید و این کار را ادامه دهید ، چرا که کربلا بهترین فرزندان پیامبر را در آغوش خویش گرفته است .
منبع : کامل الزیارات ، ص 269 ابی عبدالله (ع) :

آسمان یک سال بعد از شهادت حسین (ع) و یحیی بن زکریا سرخ گشت ، و این گریه اش بود .
منبع : کامل الزیارات ، ص 129 ابی عبدالله الصادق (ع) :

پس از کشته شدن حسین بن علی (ع) ، چهل روز از آسمان خاک سرخ بارید .
منبع : کامل الزیارات ، ص 130 ابی جعفر (ع) :

هر مؤمنی که در سوگ حسین (ع) اشک از دیده ریزد ، به حدی که بر گونه اش جاری گردد ، خداوند او را سالیان سال در غرفه های بهشت مسکن می دهد .
منبع : کامل الزیارات ، ص 165 ابوعبدالله (ع) :

حسین (ع) را زیارت کنید و به او جفا روا مدارید ، زیرا که او سرور جوانان بهشت از میان خلایق و سید شهیدان است .






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 321]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن