تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حق، سنگين و تلخ است و باطل، سبك و شيرين و بسا خواهش و هوا و هوسى كه لحظه اى بيش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821310201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون سلامت وزير بهداشت خبر داد: تخمين ابتلاي حدود 80 هزار ايراني به اچ آي وي كاهش جهاني نرخ مرگ و مير ناشي از ايدز طي دو سال اخير


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون سلامت وزير بهداشت خبر داد: تخمين ابتلاي حدود 80 هزار ايراني به اچ آي وي كاهش جهاني نرخ مرگ و مير ناشي از ايدز طي دو سال اخير
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - خانواده

معاون سلامت وزير بهداشت شمار تخميني مبتلايان ايدز در كشور را چهار برابر ميزان ثبت شده آن (80 هزار نفر) برشمرد و افزود: تا كنون 18 هزار و 320 نفر آلوده به HIV در كشور شناسايي شده‌اند كه از اين ميزان دو هزار و 800 نفر به مراحل پيشرفته بيماري مبتلا و يكهزار و 592 نفر بر اثر آن فوت كرده‌اند.

به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر حسن امامي رضوي امروز در مراسم روز جهاني ايدز در سخنراني خود با موضوع مروري بر وضعيت ايدز در ايران و جهان با بيان اينكه در ايران 3/6 درصد از مبتلايان را زنان تشكيل مي‌دهند، اظهار كرد: اين در حالي است كه در سطح جهاني گرفتاري نيمي از اپيدمي ايدز مربوط به زنان است.

وي با تاكيد بر اينكه ايدز در ايران در زنان باردار شيوع قابل توجهي ندارد، گفت: ابتلا زنان به لحاظ انتقال آن به كودكان حائز اهميت است.

معاون سلامت وزارت بهداشت براي كاهش ميزان ابتلا از مادر به جنين دارو درماني صورت گرفته است، افزود: آموزشهاي گروه جوانان نيز به شدت گسترش يافته و 40 درصد افراد را تحت پوشش قرار داده و در 18 كشور دنيا تغييرات رفتاري و كنترلي به افراد آموزش داده شد.

وي با بيان اينكه تاكنون در دنيا سه ميليون نفر داروي ضد ايدز را در كشورهايي با درآمد پايين و متوسط دريافت كرده‌اند، گفت: اين ميزان 31 درصد از كل جمعيت را شامل مي‌شود كه با رشد 45 درصد در سال 2006 بوده است.

دكتر امامي رضوي ادامه داد: پس از مدتهاي مديد، ميزان مرگ و مير ناشي از ايدز طي دو سال اخير كاهش قابل توجهي داشته است اما بيماريهاي نوپديد و بازپديد در مبتلايان و آلوده شدگان به HIV از جمله سل ميزان قابل توجهي مرگ را در كشورهايي با درآمد پايين و متوسط به همراه داشته است.

وي با اشاره به افزايش چهار برابري ايدز در 15 سال اخير گفت: در بسياري از كشورها موارد جديد HIV كنترل و رو به كاهش است اما در برخي مناطق شاهد بروز موارد جديد و گرفتاري زنان هستيم به نحوي كه در گزارش جهاني نيمي از مبتلايان را زنان تشكيل مي‌دهند كه جاي نگراني است.

دكتر امامي رضوي به روند رو به افزايش شمار مبتلايان ايدز در زير صحراي آفريقا اشاره كرد و افزود: مردان هم جنس گرا و زنان فعال جنسي جزو اقشار پرخطر به لحاظ ابتلا به ايدز به شمار مي‌روند.

معاون سلامت وزير بهداشت با بيان اينكه در ايران برنامه مبارزه با ايدز بر روي معتادان تزريقي متمركز شد يادآور شد: آموزش همگاني، كنترل و ايمني خون‌هاي دريافتي، رعايت احتياط در جمعيت‌هاي خدمت رسان در سيستم سلامت اجراي برنامه كاهش آسيب و همكاري‌هاي بين بخشي (نمونه بارز آن برگزاري سمينار منطقه‌يي با موضوع كاهش آسيب) از فعاليت‌ها در اين زمينه است.

وي با بيان اينكه در سمينار منطقه‌يي كاهش آسيب از برنامه ايران به عنوان برنامه‌اي موفق ياد شد،‌ افزود: استراتژي ديگر مشاوره به صورت داوطلبانه،‌انجام آزمايشات و برنامه‌هاي پيشگيرانه براي STI ‌است.

امامي رضوي با تاكيد بر اين كه برنامه‌هاي كشوري در كميته‌هاي آن مصوب و اجرا مي‌شود، يادآور شد: متادون تراپي در مراكز مجوزدار مختلف به طور گسترده‌اي در اختيار معتادان قرار گرفت، سرنگ و سوزن استريل بين داوطلبان توسط گروه داوطلب در مراكز DIC توزيع شد و كلينيك‌هاي مثلثي (مشاوره رفتاري) نيز خدماتي را به گروه‌هاي پر خطر به ويژه زندان ها ارايه كرد.

به گزارش ايسنا، معاون سلامت وزير بهداشت با اشاره به ايمني صد در صدي خونهاي دريافتي افزود: نتايج مطالعات نشان داده است كه 74 درصد از معتادان تزريقي در آخرين دفعه از سرنگ و سرسوزن استريل استفاده كرده‌اند. بر اين اساس نيز ميزان استفاده از كاندوم رشد 32 درصدي داشته كه البته نياز به فعاليت بيشتري است.

وي بر جلب نظر بيشتر صاحبان سياست و تصميم گيران كشوري در بحث كنترل و كاهش آسيب، كنترل دارويي و حمايت تاكيد كرد و از برنامه نخست راهبردي رو به اتمام ايدز خبر داد و گفت: در شوراي عالي سلامت و امنيت غذايي، برنامه دوم راهبردي تصويب شد كه در سه مرحله برنامه ريزي، اجرا، پايش و ارزشيابي اجرا مي‌شود.

دكتر امامي رضوي با تاكيد بر ضرورت گسترش برنامه پژوهش در اين زمينه گفت: مراكز كاهش آسيب ويژه بانوان راه‌اندازي شده است كه در زندان‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

انتهاي پيام
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن