تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821310199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در 15 سال اخيرآمار مبتلايان به ايدز در جهان 4 برابر شده است


واضح آرشیو وب فارسی:موج: در 15 سال اخيرآمار مبتلايان به ايدز در جهان 4 برابر شده است
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد اجتماعي امامي رضوي گفت: در 15 سال اخير ميزان ابتلا به بيماري ايدز در جهان 4 برابر شده است.
به گزارش خبرنگار موج؛ دكتر حسن امامي رضوي معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در همايش روز جهاني ايدز با اعلام اين مطلب افزود: ايران جزو كشورهاي با آلودگي كم است. ميزان ابتلاي زنان در سطوح جهاني افزايش يافته كه به دليل نقش آنان در ايجاد نسل جديد داراي اهميت است.
وي گفت: ميزان ابتلا در برخي گروههاي پرخطر زياد است ولي ميزان دريافت دارو به سرعت رشد كرده و به 33 درصد در سال 2007 رسيده است.
امامي رضوي افزود: ميزان مرگ و مير ناشي از ايدز در دو سال اخير رو به كاهش است اما بيماري هاي نوپديد از جمله سل در افراد مبتلا هنوز به عنوان گرفتاري اصلي اين قشر مطرح است.
وي ميزان مبتلايان ثبت شده را بالغ بر 18 هزار نفر اعلام كرد و گفت: تخمين زده مي شود جمعيت مبتلايان 4 برابر مقدار ثبت شده باشد. تعداد مبتلايان فوت شده 1592 نفر و 2800 نفر نيز مبتلايان پيشرفته هستند.
معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي آمار زنان مبتلا به ايدز را 3/6 درصد اعلام كرد و افزود: اين رقم نسبت به آمار جهاني بسيار مناسب است. در خانمهاي باردار شيوع قابل توجهي مشاهده نمي شود و اين امر در كنترل بيماري بسيار موثر است.
وي توزيع سرنگ و سوزن توسط گروههاي داوطلب در ميان معتادين و متالوگرافي در مراكز داراي مجوز را از برنامه هاي مثبت كشور در كنترل اين بيماري دانست و گفت: تمامي خونهاي اهدايي از لحاظ ايدز كنترل مي شود. با مطالعات انجام شده 74 درصد سرنگ هاي مصرف شده توسط معتادان استريل بوده و استفاده از كاندوم درميان افراد پرخطر تا 32 درصد افزايش يافته است.
امامي رضوي تلاش براي جلب حمايت بيشتر صاحبان سياستگذاري را از اقدامات اين وزارتخانه برشمرد و افزود: براي جلب حمايتهاي بين المللي و گروههاي داوطلب تلاش مي كنيم. برنامه هاي راهبردي در كشور در سه مرحله برنامه ريزي، اجرا و پايش در حال پيگيري است.
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن