تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821202286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو فراكسيون خط امام (ره) چرا طرح استيضاح وزير جهاد كشاورزي اعلام وصول نمي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: عضو فراكسيون خط امام (ره) چرا طرح استيضاح وزير جهاد كشاورزي اعلام وصول نمي شود
نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي نسبت به اعلام وصول نشدن طرح استيضاح وزير جهاد كشاورزي از سوي هيات رييسه تذكر شفاهي داد.
به گزارش ايسنا، حجت الاسلام قدرت الله عليخاني در تذكري با استناد به مواد 23، 17 و 227 آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي گفت: هيات رييسه سوگند ياد كرده است كه طبق وظايفشان عمل كنند و موظف به رعايت دقيق مفاد آن باشند، اما متاسفانه هيات رييسه جانبداري مي كنند.
عليخاني گفت: مدتي است كه طرح استيضاح وزير كشاورزي را تقديم هيات رييسه كرديم، ولي با بهانه هاي مختلف هيات رييسه مانع از قرائت آن شده است و من از هيات رييسه درخواست مي كنم كه اگر مي خواهند كاري براي وزير جهاد كشاورزي بكنند، اشكالي ندارد، استيضاح مطرح شود; و آقايان تلاش كنند ايشان راي بياورد، چرا مانع به جريان افتادن استيضاح مي شوند، از اين رو انتظار دارم كه هيات رييسه مخصوصا رييس، استيضاح وزير جهاد كشاورزي را در صحن علني مجلس قرائت كنند.
باهنر در پاسخ به اين تذكر خطاب به نمايندگان گفت: مساله استيضاح وزير جهاد كشاورزي كه مطرح شد به همراه طرحي كه از استيضاح وزير آموزش و پرورش رسيده است كه الان يك تعداد از دوستان به دنبال مطرح شدن آن هستند و اين كه ما به طور رسمي اين استيضاح ها را دريافت كرديم و يا نكرديم مورد بحث است و طبق آيين نامه داخلي مجلس قاعدتا هيات رييسه مجلس موقعي كه استيضاح را دريافت مي كند مكلف است اين استيضاح را همان جلسه يا جلسه بعد اعلام وصول كند. باهنر گفت: بعضي از دوستان مي گويند، ما اين طرح هاي استيضاح را رسما تحويل هيات رييسه داده ايم، ما امروز اين موضوع را در هيات رييسه مورد بحث و بررسي قرار مي دهيم و بعد بحث اجازه اي كه آيين نامه داده است را داريم. باهنر كه اداره جلسه مجلس ديروز را برعهده داشت در ادامه با اشاره به اين قسمت از تذكر عليخاني كه برويد تلاش كنيد كه راي بياورد يا نياورد، گفت: هيات رييسه مجلس هم مثل بقيه نمايندگان است و يك راي دارد و البته قدرت مذاكره دارد و مثل بقيه نمايندگان اين كار را انجام مي دهد.
باهنر در ادامه تصريح كرد: اين گونه تصور نشود كه اگر يك وزير استيضاح بشود و در جلسه علني بيايد و استيضاحش راي نياورد، انگار كه هيچ اتفاقي نيفتاده است، اين طور نيست; خيلي اتفاق ها مي افتد، چرا كه هم اتفاقات سياسي در كشور رخ مي دهد و هم تحليل مي شود و هم عملكرد مجلس در رسانه ها مطرح مي شود و هم بحث هاي پيراموني شكل مي گيرد.
باهنر با بيان اين كه متاسفانه در كشور ما جابه جايي و عوض شدن وزرا بحث هاي حاشيه اي زيادي دارد، گفت: البته ممكن است ضرورت داشته باشد، ما اين حواشي را بپذيريم و هيچ مشكلي وجود ندارد، كما اين كه مجلس هشتم هم استيضاح داشته است هم راي اعتماد و انواع و اقسام را آن ظرف چهار ماه آغاز كار مجلس داشته ايم، اما خواهش من و توصيه كلي منهاي آن كه يك وزير يا دو وزير يا وزير مشخصي باشد، آن است كه اگر واقعا براي نمايندگان امكان پذير است كه با مذاكره، جلسه گذاشتن، صحبت كردن و موظف كردن هيات رييسه به مذاكره و حل بعضي از مشكلات اقدام شود، از اين راه استفاده شود، تا هم وقت مجلس گرفته نشود و هم رسانه هاي عمومي كشور تحت تاثير قرار نگيرند، چرا كه متاسفانه در كشور ما يك استيضاح كه مطرح مي شود، همه رسانه ها و بسياري از دستگاه هاي اجرايي كشور هم تحت تاثير اين استيضاح كه آيا موفق باشد و يا نباشد قرار مي گيرد.
باهنر گفت: خواهش ما اين است كه كمي هم وقت بگذاريم، براي آنكه به كارهاي ديگر رسيدگي شود و در هر حال حق طبق قانون اساسي و آيين نامه مجلس است و همان طور كه دوستان مي فرمايند اگر ما 10 نماينده مصر داشته باشيم كه بخواهند يك وزير را استيضاح كنند، هيات رييسه طبق آيين نامه مكلف است آن را اعلام وصول كند، ولو آن كه مخالف باشيم و يا آنكه موافق و اين وظيفه را انجام مي دهيم، اما ما خواهشي از دوستان داريم كه اجازه بدهند تا آن جا كه مي توانيم با مذاكره مساله را حل كنيم، چون اين بحث ها در رسانه هم زياد مي شود كه هيات رييسه نمي گذارد استيضاح انجام شود و از اين رو احساس مي كنم اين تعاملي مناسب و خوب است و جزو وظايف هيات رييسه است، البته اگر طبق قانون ده تن از نمايندگان بر استيضاح مصر باشند، ما حتما موظف هستيم استيضاح را اعلام وصول كنيم.
 يکشنبه 10 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن