تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806346440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشتقدير از عوامل سريال مرگ تدريجي يك روياءمرگ تدريجي يك روياء در رسانه ملي اثري ماندگار است


واضح آرشیو وب فارسی:موج: گزارشتقدير از عوامل سريال مرگ تدريجي يك روياءمرگ تدريجي يك روياء در رسانه ملي اثري ماندگار است
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد فرهنگ در نشست صميمانه عوامل مجموعه تلويزيوني «مرگ تدريجي يك رويا» با رييس سازمان صداوسيما عنوان شد: اين مجموعه تلويزيوني با حمايت هاي مديرشبكه دوسيما به اثري ماندگار تبديل شد.


به گزارش خبرنگار موج، مراسم تجليل از عوامل مجموعه تلويزيوني «مرگ تدريجي يك رويا» صبح امروز با حضور عزت الله ضرغامي(رييس سازمان صداوسيما)، مرتضي ميرباقري(معاون سيما)، مهدي فرجي(مدير شبكه دو سيما) و جمعي از عوامل اين مجموعه تلويزيوني در دفتر حوزه رياست برگزار شد.

«مرگ تدريجي يك رويا» كار ارزشمندي است
عزت الله ضرغامي اظهار داشت: مجموعه تلويزيوني «مرگ تدريجي يك رويا» مجموعه اي به ياد ماندني را در رسانه ملي از خود به جاي گذاشته است و بايد از چنين مجموعه اي بايد تقدير شود چرا كه يك كار خوب شايسته تقدير را هم دارد.
وي افزود: جلسات اينچنيني حالت نمادين دارد براي اين كه ما حق شناسي خود را نسبت به كار خوب ارائه مي كنيم چرا كه رسانه ملي براي مردم كار مي كند و رضايتمندي، علايق و سلايق آن ها از طرق مختلف به سازمان منتقل مي شود.
رييس سازمان صداوسيما تصريح كرد: اثرخوبي اثري است كه حرفي براي گفتن داشته باشد و به بهترين وجه ممكن ساخته شود و بدون ترديد مجموعه تلويزيوني «مرگ تدريجي يك رويا» يكي از آثاري است فرم و محتواي آن پا به پاي هم و متعادل جلو رفته و هيچ كدام فداي يكديگر نشده است.
وي عنوان كرد: مجموعه تلويزيوني «مرگ تدريجي يك رويا» از ريتم تندي برخوردار بود و اين ريتم تند باعث شد كه به متن داستان بهتر پرداخته شود و براي مخاطب ملال آور نباشد.
ضرغامي اظهار داشت: نقش ها در اين مجموعه تلويزيوني ظريف، جاافتاده و براي مردم ملموس بود و براي مخاطب خستگي به وجود نياورد و علاوه بر نقش ها مي توان به تدوين خوب مجموعه اشاره كرد.
وي افزود: مجموعه تلويزيوني «مرگ تدريجي يك رويا» جزء سه مجموعه برتر شناخته شده است و روزگار قريب و يوسف پيامبر(ع) از رقباي اين مجموعه تلويزيوني به شمار مي رود.
رييس سازمان صداوسيما تصريح كرد: از آقاي ميرباقري درخواست مي كنم كه مجموعه تلويزيوني «مرگ تدريجي يك رويا» باري ديگر آخر وقت پخش شود تا كساني كه امكان ديدن اين مجموعه را نداشته باشند بتوانند شاهد پخش مجدد آن باشند.
وي عنوان كرد: فريدون جيراني به لحاظ محتوا خدمت بزرگي به جامعه روشنفكري كرده چرا كه اين كارگردان جامعه اي نخبه، برگزيده، پويا و بالنده اي را مورد هدف قرار داده كه اين جامعه نقش مهمي در پيشرفت هر جامعه اي دارند و مي توانند بخش هايي از جامعه را آسيب شناسي كنند.
ضرغامي اظهار داشت: در اين مجموعه تلويزيوني تفاوت هاي دو سبك مدرنيته و مدرنيسم مطرح شده است همچنين در تعريف مدرنيته همه چيز سير منطقي را سير مي كند و از نقاط ضف و قوتي هم برخوردار است اما در كل مثبت تلقي مي شود اما در سبك مدرنيستم چيزي كه برداشت مي شود وارداتي، مصنوعي، شكلي، ظاهري، كم عمق و مبتني بر تقليد كوركورانه است.
وي عنوان كرد: كسي مي تواند در رابطه با تفاوت هاي مدرنيستم و مدرنيته كار كند كه خودش نسبتي به جامعه روشنفكري داشته باشد.
رييس سازمان صداوسيما تصريح كرد: مجموعه تلويزيوني «مرگ تدريجي يك رويا» كار ماندگار و قابل دفاع در همه جوامع و براي هر نوع سلايق است.
وي افزود: متأسفانه تهاجم فرهنگي بر حوزه داستان و ادبيات سرمايه گذاري مي كنند و فريدون جيراني تمامي اين موارد را در سريال نشان داد.
ضرغامي اظهار داشت: نقدهاي بسياري بر اين مجموعه تلويزيوني نوشته شده و تمامي اين نقدها را خوانده ام اما چيزي كه در معناي واقعي نقد باشد، نبوده است.

مهندسي پيام را در سازمان صداوسيما ايجاد كرديم
مرتضي ميرباقري اظهار داشت: مجموعه تلويزيوني «مرگ تدريجي يك رويا» مجموعه اي جذاب و پربيننده است و هرچند موضوع خاصي بود و به نظر مي رسيد كه بيننده زيادي نداشته باشد اما تقريبا گذشت 20 درصد از پخش مجموعه تعداد مخاطبان آن به بيش از 50 درصد رسيد.
وي افزود: در سازمان صداوسيما بخشي را به عنوان مهندسي پيام ايجاد كرديم يعني مجموعه پيام هايي كه در اختيار مخاطبان قرار مي گيرد تا برداشت هاي لازم را از مجموعه پيام ها داشته باشند.
معاون سيما در رسانه ملي تصريح كرد: پيام ها در ساختارهاي مختلف همچون ميزگرد، گفت و گو، مستند و برنامه هاي نمايشي در اين بخش پيام ها قرار گرفته تا آسيب شناسي شود و بيشترين آسيب ها در زمينه مذهبي انجام شده است.
وي عنوان كرد: 4 سالي است كه آسيب شناسي در حوزه ساختار نمايشي را داريم و مجموعه تلويزيوني «روزهاي اعتراض» هم بيشتر در زمينه خرافات به بحث آسيب شناسي پرداخت.

وظيفه مدير چيزي جز حمايت نيست
مهدي فرجي اظهار داشت: پروژه مجموعه تلويزيوني «مرگ تدريجي يك رويا» در سال 85 كليد خورد و اواخر اسفند 86 كار به اتمام رسيد و اين گروه حرفه اي در طول يك سال دورهم جمع شدند.
وي افزود: كسي مثل فريدون جيراني به عنوان كارگردان و آرمان زرين كوب به عنوان تهيه كننده در رأس اين كار قرار گرفتند و شرايط خوبي را براي فيلمسازي مهيا كردند.
مدير شبكه دو سيما تصريح كرد: گروه سه ماه خارج از كشور بودند و انصافا كار سختي بود كه خوشبختانه اين كار به سرانجام خوبي رسيد.
وي عنوان كرد: وظيفه يك مدير حمايت از گروه است و من هم كاري جز وظيفه نكردم.

نورپردازي در فيلمسازي جدي گرفته نمي شود
سيروس عبدلي اظهار داشت: فيلمسازي كاري جمعي است و همه حرفه ها زير يك فيلمنامه و كارگردان جمع مي شوند تا اثري را خلق كنند.
وي افزود: يكي از عنصرهاي مهم در كار فيلمسازي نور و تصوير است كه متأسفانه در هيچ اثري به آن اهميت داده نمي شود.
مديرتصويربرداري مجموعه تلويزيوني «مرگ تدريجي يك رويا» تصريح كرد: اگر در كاري بخواهيم اتفاقي شوم و سياه را به تصوير بكشيم نيازمند نور و كادربندي مناسب هستيم.

حوزه فرهنگ حوزه پيچيده اي است
هوشنگ توكلي ايفاگر نقش پدر حامد در مجموعه تلويزيوني «مرگ تدريجي يك رويا» اظهار داشت: حوزه فرهنگ حوزه پيچيده و حساسي است و انصافا در شبكه دوسيما كار خوب و شايسته اي انجام شده كه اگر اين اقدامات توسعه پيدا كند مي توانيم شاهد ارتقاء توليدات در رسانه ملي باشيم.
فريدون جيراني ضمن تشكر از حمايت هاي بي دريغ مهدي فرجي مدير شبكه دو سيما گفت: به واسطه حمايت هاي آقاي فرجي توانستيم كار را با كمترين آسيب به نتيجه مطلبوب برسانيم.
در اين مراسم عزت الله ضرغامي، مرتضي ميرباقري، مهدي فرجي، فريدون جيراني، ناصرطهماسب، هوشنگ توكلي، انتظاري، مشگيان، پولاد كيمييايي، آرمان زرين كوب، بهرام دهقان، كارن همايون فر، سيروس عبدلي، مهري شيرازيِ، ساميه لك، مائده طهماسبي، ستاره اسكندري حضور داشتند.
در اين مراسم آشا محرابي به دليل درگذشت احمد آقالوو دانيال حكيمي به دليل رفتن به سفر روحاني حج حضور نداشتند.
آرمان زرين كوب (تهيه كننده)، پولاد كيميايي(بازيگر)، سيروس عبدلي(مديرتصويربرداري)، ستاره اسكندري(بازيگر) از زحمات رياست سازمان صداوسيما تشكر كردند.
 يکشنبه 10 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن