تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817695274




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هاآرتص: پروژه موساد براي جلوگيري از توسعه برنامه هسته اي ايران شكست خورد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: هاآرتص: پروژه موساد براي جلوگيري از توسعه برنامه هسته اي ايران شكست خورد
واشنگتن پست: ايران نسبت به ٨ سال قبل قدرتمند تر و آمريكا ضعيف تر شده است
بيهقي- روزنامه هاي هاآرتص و واشنگتن پست به صورت هم زمان در گزارش هايي به شكست سياست ها و اقدامات دولت هاي آمريكا و اسرائيل عليه برنامه هسته اي ايران پرداختند. روزنامه صهيونيستي هاآرتص كه پرتيراژ ترين روزنامه اين رژيم به شمار مي رود در گزارش خود تصريح كرد كه پروژه ميرداگان، رئيس موساد براي جلوگيري از توسعه برنامه هسته اي ايران شكست خورد. اين روزنامه با اشاره به اعدام علي اشتري تاكيد كرد: گزارش اخير ايران درباره دستگيري و فروپاشي باند موساد درست است و آن چه اعلام شده تنها بخشي از اقدامات موساد و غرب براي ايجاد مانع برسر برنامه هسته اي ايران است. واشنگتن پست هم در گزارش خود با اعلام اين كه بوش با شكستي دوگانه درباره ايران كاخ سفيد را ترك مي كند، افزود: ايران قدرتمند تر از ٨ سال قبل و ايالات متحده ضعيف تر است. ايران به هويج هاي آمريكا روي خوش نشان نمي دهد و چماق هايش را ناديده مي گيرد.

هاآرتص: يكي از برنامه هاي موساد ايجاد شركت هاي دروغي براي فروش قطعات معيوب به ايران بوده است
ايسنا به نقل از روزنامه القدس العربي گزارش داد: به نوشته روزنامه هاآرتص رئيس موساد در پروژه ممانعت از توسعه برنامه هسته اي ايران با شكست مواجه شد.يوسي ميلمان، از تحليل گران مسائل امنيتي روزنامه هاآرتص نوشت: ميرداگان، رئيس موساد نتوانست به قولش به رهبران و مسئولان سياسي رژيم صهيونيستي مبني بر مانع تراشي و يا ممانعت از توسعه برنامه هسته اي ايران عمل كند.وي افزود: به گفته مسئولان موساد اين شكست به دليل ناپختگي وي در كار نبود؛ بلكه به دليل زيادي اعتماد به نفسش بود.اين تحليل گر با اشاره به اين كه يكي از ساز و كارهاي موساد براي با مشكل مواجه كردن برنامه هسته اي ايران، ايجاد شركت هاي دروغين براي فروش قطعات معيوب به ايران بوده است، نوشت: زماني كه داگان رياست موساد را برعهده گرفت همانند كسي كه وارد انبار شيشه شده باشد به بستن دفاتر واردات اقدام و سپس تغييرات ساختاري را ايجاد و مسئولان پيشين را بركنار كرد و بعد از آن وعده هايي داد كه به آن عمل نشد كه از جمله آن وعده با شكست مواجه كردن پروژه هسته اي ايران بود.او افزود: داگان به طور جدي تصميم گرفت تا به جمع آوري اطلاعات از ايران و فعاليت هايش از طريق دستگاه هاي اطلاعاتي بپردازد و براي همين به تاسيس دوباره دفاتر و يگان ها و به كارگيري افراد مجرب پرداخت و علاوه بر آن همكاري هاي اطلاعاتي با دستگاه هاي امنيتي ساير كشورها را افزايش داد و مي توان گفت كه بخش اعظمي از بودجه سازمان اطلاعات اسرائيل به همين امر اختصاص يافت.

ميلمان افزود: تلاش هاي رئيس موساد نتايج و تغييراتي را به همراه داشت كه از جمله آن امتناع بسياري از كشورهاي جهان از فروش تجهيزات تكنولوژي براي پروژه هسته اي ايران بود. اما در اقدامي كه ميلمان آن را اقدامي جسورانه ناميد، همكاري هاي بين المللي به سوي ايجاد شركت هاي قلابي كشيده شده كه تجهيزات معيوب به ايراني ها بفروشند و به اين ترتيب پروژه هسته اي ايران را مسموم كنند.اين تحليل گر در ادامه به اعدام علي اشتري از جاسوسان موساد اشاره كرد و نوشت: گزارش اخير ايران درباره دستگيري و فروپاشي باند موساد درست است و آن چه اعلام شده تنها بخشي از اقدامات موساد و غرب براي مانع تراشي بر سر برنامه هسته اي ايران است.

فرمانده سپاه: اگر نياز باشد توضيحات قابل توجهي درباره جاسوسان به اطلاع مردم خواهد رسيد
به گزارش فارس، در همين زمينه فرمانده كل سپاه، مرتبط كردن دستگيري جاسوسان رژيم صهيونيستي را به موضوعاتي چون افزايش احتمال حمله اسرائيل به ايران نادرست و غيرواقعي توصيف كرد. سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران تاكيد كرد: اگر زماني نياز باشد، توضيحات قابل توجه و مهمي در مورد اين جاسوسان به اطلاع مردم خواهد رسيد.

واشنگتن پست: بوش با شكستي دوگانه درباره ايران دولت را ترك مي كند
در همين حال، واشنگتن پست نوشت: جورج بوش با شكستي دوگانه درباره ايران دولت را ترك خواهد كرد؛ اول آن كه تندروهاي دولت بوش تلاش هاي هسته اي ايران را كنترل نكردند و دوم آن كه ميانه روهاي دولت به گفت وگو و مذاكره با ايران وارد شدند.

به گزارش ايسنا ديويدايگناتيوس، ستون نويس روزنامه واشنگتن پست نوشت: توازن استراتژيك ميان ٢ كشور مغاير با چيزي است كه بوش اميدوار به انجامش بود ايران قدرتمندتر از ٨ سال قبل است و ايالات متحده كه در جنگ هاي پرهزينه در عراق و افغانستان جنگيده، ضعيف تر است. ايران به هويج هاي آمريكا روي خوش نشان نمي دهد و چماق هايشان را ناديده مي گيرد. باراك اوباما، رئيس جمهور منتخب آمريكا مي خواهد گفت وگويي جدي با تهران را آغاز كند. اين خواسته اي ارزشمند است؛ اما درحال حاضر دلايل اندكي وجود دارد كه باور كنيم اين (گفت وگو) موفق شود. ايگناتيوس افزود: درحالي كه زمان مي گذرد، ايران به سمت هسته اي شدن مي رود. با وجود آن كه قطعنامه هاي شوراي امنيت برنامه هاي هسته اي ايران را محكوم مي كند غرب در متوقف كردن آن عاجز است. اين نويسنده نوشت: براي آن كه مشاهده كنيم اوضاع استراتژيك در مورد ايران تا چه اندازه وخيم است، يادآوري آن چه در ٨ سال گذشته رخ داده، سودمند است. گرهام آليسون، مدير مركز علوم و امور بين المللي «بلفر» در دانشگاه هاروارد هفته گذشته در نشستي در كمبريج اين حسابرسي را پيشنهاد كرد. بگذاريد با سانتريفيوژها آغاز كنيم كه فناوري حساس غني سازي اورانيوم هستند وقتي بوش در سال ٢٠٠١ دولت را به دست گرفت ايران هيچ سانتريفيوژ فعالي در دست نداشت امروز ايران حدود ٣٨٥٠ سانتريفيوژ فعال دارد و طرح هايي براي افزودن نزديك به ٣ هزار سانتريفيوژ ديگر را بنا بر اعلام آژانس بين المللي انرژي اتمي در دست دارد. اكنون خود فعاليت غني سازي را بررسي مي كنيم وقتي بوش دولت را به دست گرفت، ايران هيچ چيزي در اين عرصه نداشت، اما در ماه جاري ميلادي آژانس بين المللي انرژي اتمي گزارش داد كه ايران ١٣٩٠ پوند اورانيوم كم غني شده در اختيار دارد.

بوش بيش از ٥ سال در حاشيه هاي ديپلماتيك قرار گرفت
نويسنده با ادعاي اين كه اين ميزان مي تواند براي توليد يك بمب كافي باشد افزود: در مورد سيستم هاي موشكي كه مي تواند يك سلاح هسته اي را پرتاب كند اوضاع چطور است؟ ايران در ٨ سال گذشته زرادخانه موشك هاي بالستيك خود را افزايش داده است. شهاب-٣ مي تواند اسرائيل و كشورهايي را در شرق اروپا هدف بگيرد.

ايران هم چنين در حال توسعه موشك دوربرد شهاب-٦ است كه يك موشك بالستيك قاره پيما با بردي برابر با ٦٢٠٠ مايل است كه به لحاظ تئوري قادر است به بخش هايي از آمريكا برسد. در بخش ديگري از گزارش واشنگتن پست آمده است: بوش بيش از ٥ سال درحاشيه هاي ديپلماتيك قرار گرفت. گشايش ايران در سال ٢٠٠٣ براي انجام «معامله بزرگ» كه به مسئله هسته اي مي پرداخت، بي پاسخ گذاشته شد. انگليس، فرانسه، آلمان در تلاش براي مذاكره در مورد مصالحه تنها ماندند. آن ها توافق پاريس را در ١٤ نوامبر ٢٠٠٤ منعقد كردند كه بر اساس آن ايران با تعليق همه فعاليت هاي غني سازي موافقت كرد. اما بدون حمايت آمريكا اين معامله نقش بر آب شد و ايراني ها غني سازي را در اوت ٢٠٠٥ از سر گرفتند. دولت بوش به طور موثري در اوايل سال جاري ويليام برنز، معاون امور سياسي وزير خارجه را به ژنو فرستاد تا در نشست ٣ كشور اتحاديه اروپا با نمايندگان ايران شركت كند. بوش همچنين فرصت تعامل با ايران در گفت و گويي سازنده درباره آينده عراق را از دست داد. انتقاد از سابقه بوش در مورد ايران كار ساده اي است، اما هر كس كه فكر مي كند براي اوباما رسيدن به پيشرفت كار ساده اي است، هيچ توجهي به اين امر نداشته است. ايران روز به روز به هسته اي شدن نزديك تر مي شود و آمريكا را دشمني مهاجم مي داند كه تغيير رژيم را خواستار است و مهم نيست كه واشنگتن چه بگويد. گفت و گو ارزش امتحان كردن را دارد اما اوباما و مشاورانش بايد فكر كردن به اين كه چه كاري را بايد در صورت شكست مذاكرات انجام دهند، آغاز كنند.

ساركوزي: ٢ اصل جديت و گفت و گو را درباره ايران دنبال مي كنيم
از سوي ديگر، نيكلا ساركوزي گفت: ايران داراي توان هسته اي را نمي توانيم بپذيريم. به گزارش ايسنا، نيكلا ساركوزي رئيس جمهور فرانسه در گفت و گو با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن درباره چگونگي برخورد با برنامه هسته اي ايران همزمان با به قدرت رسيدن دولت جديد در آمريكا اظهار كرد: شيوه اي كه ما همراه با متحدان اروپايي مان در قبال برنامه هسته اي ايران از آن دفاع مي كنيم بر ٢ اصل جديت و گفت و گو استوار است. وي افزود: ما بايد با مسئولان ايراني بسيار جدي رفتار كنيم؛ اما در عين حال بايد جنبه گفت و گو با تهران را حفظ كنيم. در همين حال، دبيركل سازمان ملل پايبندي ايران به قطعنامه هاي شوراي امنيت را خواستار شد.

درخواست روسيه از ايران براي همكاري بيشتر با آژانس
همچنين، مسكو از تهران خواست با جامعه بين المللي در مورد برنامه هسته اي اش بيشتر همكاري كند. به گزارش ايسنا به نقل از وزارت خارجه روسيه سرگئي ريابكوف، معاون وزير خارجه روسيه با محمود سجادي، سفير ايران در فدراسيون روسيه ديدار و گفت و گو كرد. ريابكوف در اين ديدار بر لزوم تامين همكاري كامل از سوي ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي براي روشن شدن مسائل باقي مانده در رابطه با فعاليت هسته اي جمهوري اسلامي تاكيد كرد. ريابكوف بر اهميت واكنش مثبت تهران به پيشنهاد كشورهاي ١+٥ در رابطه با از سرگيري روند مذاكراتي براي حل همه جانبه مسئله هسته اي ايران تاكيد كرد.
 يکشنبه 10 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 304]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن