تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816003595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نويسنده: ميشل كوزودوسكي جنگي كه هسته‌اي نشد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نويسنده: ميشل كوزودوسكي جنگي كه هسته‌اي نشد
خبرگزاري فارس: برنامه‌ريزي براي انجام يك حمله‌ي هسته‌اي عليه ايران در مراحل آخر خود قرار گرفته است. اعضاي ائتلافي كه شامل ايالات متحده، اسرائيل و تركيه مي‌شوند در مراحل پيشرفته‌ي آمادگي به سر مي‌برند. از آغاز سال 2005 چندين تمرين نظامي صورت گرفت. در عوض نظاميان ايران نيز در ماه دسامبر در خليج فارس يك مانور بزرگ با هدف مقابله با حملاتي كه ايالات متحده رهبري آن را بر عهده دارد، انجام دادند.


جنگ هسته‌اي عليه ايران

برنامه‌ريزي براي انجام يك حمله‌ي هسته‌اي عليه ايران در مراحل آخر خود قرار گرفته است. اعضاي ائتلافي كه شامل ايالات متحده، اسرائيل و تركيه مي‌شوند در مراحل پيشرفته‌ي آمادگي به سر مي‌برند. از آغاز سال 2005 چندين تمرين نظامي صورت گرفت. در عوض نظاميان ايران نيز در ماه دسامبر در خليج فارس يك مانور بزرگ با هدف مقابله با حملاتي كه ايالات متحده رهبري آن را بر عهده دارد، انجام دادند.

از ابتداي سال 2005، مذاكرات بسياري بين واشنگتن، آنكارا، تل‌آويو و سران ناتو، در بروكسل صورت گرفت. در آخرين تحركات، رئيس Cia، پورت گاس در جريان يك مانور در خاك تركيه، از نخست‌وزير تركيه (اردوغان) درخواست كرد كه از آمريكا هم از لحاظ لجستيك و هم از لحاظ سياسي در مورد حمله هوايي به تأسيسات هسته‌اي ايران حمايت كند.گاس «كمك مخصوص جاسوسان ترك در مراحل آماده‌سازي و ديده‌باني عمليات» را درخواست كرد. (30 دسامبر 2005، DDP)

جيمز پتراس، در ماه دسامبر 2005، در سايت گلوبال ريسرچ، چنين مي‌نويسد: «تمام مقامات بلندپايه‌ي اسرائيل اواخر مارس 2006 را زمان حمله به ايران مشخص كرده‌اند. همچنين پايان مارس، زمان گزارش آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به شوراي امنيت سازمان ملل در مورد برنامه‌هاي اتمي ايران مي‌باشد.

سياستمداران اسرائيلي معتقدند كه تهديد آنها مي‌تواند بر گزارش تأثير گذاشته و يا حداقل موجب بروز يكسري ابهامات و هراس‌ها شود كه همپيمانان اسرائيل به وسيله آنها بتوانند در شوراي امنيت براي ايران تحريم وضع كرده و يا عمليات نظامي اسرائيل را توجيه كنند.

هر چند كه هنوز نقش ناتو در برنامه‌ي نظامي تحت رهبري ايالات متحده كاملاً مخفي نيست ولي ناتو اين طرح را پذيرفته است.

شوك و بيم

اجزاء متعدد عمليات نظامي تحت فرمان ايالات متحده بوده و توسط پنتاگون هماهنگي مي‌شوند. البته در اين جريان فرماندهي استراتژيك ايالات متحده (VSSTRATCOM) در پايگاه هوايي «آفات» مستقر در بزاسكا، نيز مشاركت دارد.

حتماً عملياتي كه توسط اسرائيل اعلام شده، نيز توسط پنتاگون هدايت خواهد شد. ساختار دستورات عمليات به صورت مركزي شده بوده و تصميم انجام يا عدم انجام عمليات نظامي بر عهده واشنگتن خواهد بود.

منابع نظامي ايالات متحده معتقدند، حمله‌ي هوايي به ايران در مقايسه با حمله‌ي ماه مارس 2003 به عراق، نياز به تجهيزات بيشتر و برنامه‌ريزي دقيق‌تري دارد.

سايت globalsecurity.org چنين مي‌نويسد:

حمله‌ي هوايي آمريكا به ايران از نظر مقياس بسيار بزرگ‌تر از حمله‌ي سال 1981 اسرائيل به تأسيسات هسته‌اي عراق خواهد بود و بيشتر شبيه حمله هوايي سال 2003 به عراق خواهد بود. به نظر مي‌رسد استفاده‌ از تمام بمب‌افكن‌ پنهان B-2، حركت از پايگاه ديگوگارسيا و يا مستقيماً از ايالات متحده، حمايت كامل به وسيله‌ي جنگنده‌هاي F=117 كه از پايگاه العضيه در قطر و يا مناطق ديگر همجواري برخواهد خواست و البته انهدام حدود 24 سايت مشكوك به فعاليت هسته‌اي در خاك ايران از اجزاي اين نقشه خواهد بود.

در ماه نوامبر، فرماندهي استراتژيك ايالات متحده (US Stratgic Command) يك مانور ترتيب داد كه موضوع آن «طرح حمله‌ي جهاني» و عنوان آن «صاعقه‌ي جهاني» بود. اين مانور دربردارنده‌ي تمرين استفاده از تسليحات مرسوم و تسليحات هسته‌اي بر عليه دشمن فرضي بود. علاوه بر اين مانور، فرماندهي استراتژيك ايالات متحده، اقدامات ديگري را نيز در جهت آمادگي بيشتر انجام داده است.

در حالي كه روزنامه‌هاي آسيايي گزارش دادند كه دشمن فرضي مانور «صاعقه‌ي جهاني» كره‌ي شمالي است ولي زمان‌مندي مانور نشان مي‌داد كه تمارين براي حمله به ايران برنامه‌ريزي شده بودند.

توافق بر سر جنگ هسته‌اي

موافقت‌هاي سياسي نيز از برخي اعضاي اتحاديه اروپا به گوش مي‌رسد. در زمان حمله‌ي نظامي آمريكا به عراق مخالفت‌هاي ديپلماتيكي توسط فرانسه و آلمان با سياست‌هاي آمريكا صورت گرفت اما اكنون برخلاف مارس 2003 ايالات متحده مذاكرات موفقيت‌آميزي هم با اعضاي پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) و هم با اعضاي شوراي امنيت انجام داده است. اين مذاكرات حول يك سري اقدامات نظامي هسته‌اي تعريف شده بود كه مي‌توانند تأثيرات زيادي روي بخش آسياي ميانه و خاورميانه داشته باشد.

به علاوه اكنون تعدادي از دولت‌هاي فعال در خط مقدم جبهه اعراب، شركاي تاكتيكي ايالات متحده و اسرائيل در پروژه‌هاي نظامي‌ شده‌اند. افسر ارشد نظامي اسرائيل، حدود يك سال قبل (نوامبر 2004) با رئيس ناتو در بروكسل ملاقات كرد. در اين ملاقات شش افسر نظامي از كشورهاي حوزه‌ي مديترانه حاضر بودند كه از ميان آنها مي‌شود به مصر، اردن، مراكش، الجزاير و موريتاني اشاره كرد. در جريان اين جلسه يك پيمان بين ناتو و اسرائيل منعقد شد. پس از آن يك مشاركت نظامي براي تحت نظر داشتن سواحل سوريه توسط اسرائيل، ايالات متحده و تركيه صورت گرفت. سپس در فوريه‌ي 2005، اسرائيل به همراه چندين كشور عربي، يك سري مانورهاي «ضد تروريسم» انجام داد.

از طرف ديگر رسانه‌هاي جهاني در اقدامي صريح و هماهنگ ايران را به عنوان «تهديدي براي صلح جهاني» معرفي كردند. از طرف ديگر جريان‌هاي ضدجنگ دروغ‌هاي رسانه‌اي را پذيرفته و زواياي ديگر حادثه از چشم اين جريانات دور ماند. در اصل اين حقيقت كه طرح اسرائيل و آمريكا، در حال برنامه‌ريزي براي يك هولوكاست هسته‌اي در خاورميانه هستند، از دستورات كار جريانات ضدجنگ / ضدجهاني سازي خارج شد. در اصل به مردم قبولانده شده كه اين يك «عمل جراحي» است كه از گسترش تسليحات هسته‌اي توسط ايران جلوگيري مي‌كند. به ما اين گفته شد كه اين يك جنگ نيست، بلكه يك عمليات نظامي است كه حافظ صلح خواهد بود و فقط شامل حمله‌ي هوايي به سايت‌هاي هسته‌اي ايران مي‌شود.

موشك‌هاي نيمه‌هسته‌اي: «امن براي مردم شهرها»

مطبوعات و رسانه‌هاي خبري در كنار فاش كردن بخش‌هاي مختلف برنامه‌ي نظامي، به صورت گسترده اقدام به تحريف حقايق مربوط به عمليات نظامي كردند. گفتني است كه اين عمليات بر اساس نظريه پيشدستي در استفاده از تسليحات هسته‌اي مي‌باشد.

دستور كار اين عمليات بر اساس دكترين بوش مبتني بر «پيشدستي» در استفاده از تسليحات هسته‌اي كه در سال 2002 مطرح شده بود، تعريف شد.

تحريفات اطلاعات توسط رسانه‌ها به صورت گسترده ابعاد وخيم و مخرب استفاده از تسليحات هسته‌اي در حمله به ايران را پنهان مي‌كرد و اين حقيقت كه در اين عمل جراحي هم از تسليحات مرسوم و هم از تسليحات هسته‌اي استفاده خواهد شد، كمتر موضوع مباحثات قرار مي‌گرفت.

بر اساس مصوبه‌ي سنا در سال 2003، نسل جديد تسليحات تاكتيكي هسته‌اي يا «كمتر مخرب» نيمه‌هسته‌اي كه ظرفيت انفجاري آنها بيش از 6 برابر بمب هيروشيما مي‌باشد، تسليحات امن براي شهروندان محسوب مي‌شود و اجازه‌ي استفاده از آنها صادر مي‌شود چرا كه اين تسليحات در زيرزمين منفجر مي‌شوند.

طبق نظر يكي از رسانه‌ها كه خود را داوطلبانه حامي و پشتيبان دانشمندان هسته‌اي مي‌داند بمب‌هاي نيمه‌هسته‌اي نه تنها يك سلاح جنگي نيستند بلكه به عنوان يك وسيله‌ي حافظ صلح محسوب مي‌شوند. بمب‌هاي هسته‌اي با قدرت تخريب پايين نيز اجازه‌ي كاربرد در ميدان جنگ را پيدا كردند و در اقدام بعدي آمريكا در سري اقدامات «جنگ عليه تروريسم» در كنار تسليحات مرسوم مورد استفاده قرار خواهند گرفت. اين رسانه اينگونه مي‌گويد:

مقامات رسمي عقيده دارند تسليحات هسته‌اي ضعيف شده مي‌توانند به عنوان يك عامل بازدارنده، «در مقابل دولت‌هاي خشن و خطرناك [ايران، كره شمالي] به كار روند. منطق آنها اين است كه تسليحات هسته‌اي موجود بسيار خطرناك‌تر هستند و فقط بايد در جنگ‌هاي تمام عيار هسته‌اي به كار روند. دشمنان احتمالي ما اين مسائل را مي‌دانند، براي همين آنها به فكر انتقام‌گيري هسته‌اي نخواهند افتاد. در هر حال تسليحات ضعيف‌شده‌ي، هسته‌اي تخريب كمتري به همراه دارند و ممكن است مورد استفاده قرار بگيرد. اين تسليحات براي بازدارندگي مؤثر خواهند بود (طرفداران با شنيدن حذف بودجه‌ي تحقيقات دفاعي هسته‌اي غافلگير شدند) (29 نوامبر 2004)».

در يك منطق كامل وارونه، تسليحات هسته‌اي به عنوان عوامل سازنده‌ي صلح نشان‌ داده مي‌شوند. در همين رابطه، پنتاگون اعلام كرد كه تسليحات ضعيف شده‌ي هسته‌اي (با قدرت انفجاري كمتر از 5000 تن) براي ساكنان شهرها بي‌خطر است چرا كه انفجارات در زيرزمين صورت خواهد گرفت. با اين حال هر كدام از اين بمب‌ها از نظر انفجار و تشعشعات راديواكتيو – شباهت زيادي به بمب هيروشيما دارند. تخمين‌هاي صورت گرفته از انفجارات هيروشيما و ناكازاكي بيان مي‌كند كه آن بمب‌ها 19000 و 21000 تن بودند (www.warbirdforum.com/hiroshima.htm)

به عبارت ديگر اين تسليحات كه پنتاگون آنها را كم‌خطر مي‌داند، از نظر تخريب تقريباً يك سوم بمب‌هاي هيروشيما و ناكازاكي مي‌باشند.

تعاريف جديد از تسليحات هسته‌اي مرز بين تسليحات مرسوم و تسليحات هسته‌اي را كمرنگ كرده است. به صورتي كه اكنون تسليحات به صورت يك پكيج (بسته) متشكل از تسليحات مرسوم و نيز تسليحات هسته‌اي در نظر گرفته مي‌شوند. سناتور ادوارد كندي طي سخناني كه مربوط به گسترش تسليحات نيمه‌هسته‌اي و عادي‌سازي كاربرد آنها ايراد كرده بود، دولت بوش را متهم كرد كه نسل جديدي از تسحيلات اتمي قابل استفاده را گسترش داده‌اند.

ماردوخ ونون (كارمند اخراجي تأسيسات اتمي اسرائيل) اينگونه مي‌گويد: حفظ صلح و توازن فقط يك توجيه براي انجام عملياتي است كه ممكن است تبديل به يك هولوكاست هسته‌اي بشود. ولي رسانه‌ها با مفهوم هولوكاست هسته‌اي هنوز بيگانه‌اند. دولت اسرائيل در نظر دارد تا در جنگ بعدي خودش با دنياي اسلام، از تسليحات هسته‌اي استفاده كند. در اينجا كه من زندگي مي‌كنم، مردم هميشه از هولوكاست سخن مي‌گويند ولي آنها نمي‌دانند كه هر بمب هسته‌اي به نوبه‌ي خود مي‌تواند يك هولوكاست به وجود بياورد.

واحد فرماندهي حملات هوايي و زميني

يك حمله پيشدستي در استفاده از تسليحات تاكتيكي هسته‌اي با هماهنگي فرماندهي استراتژيك مستقر در پايگاه هوايي آفات، بزاسكا و در ارتباط با ستاد فرماندهي نيروهاي ائتلاف كه در خليج فارس و پايگاه نظامي ديگو گارسيا مستقر است و نيز تركيه و اسرائيل خواهد بود. طبق توافقات جديد، فرماندهي استراتژيك ايالات متحده (USTRATCOM) مسووليت سرپرستي و هدايت طرح عمليات‌هاي جهاني كه شامل استفاده مشترك از سلاح‌هاي مرسوم هسته‌اي مي‌باشد را بر عهده دارد. به زبان فني، اين واحد سرپرستي و هماهنگي عمليات‌هاي جهاني كه حاوي بخش‌هاي پيشرفته‌ي نظامي مثل عمليات‌هاي فضايي، عمليات اطلاعات، دفاع ضدموشكي، حملات جهاني، جاسوسي، بازجويي و شناسايي نيز بازدارندگي‌هاي استراتژيك، را انجام مي‌دهد.

در آغاز تحركات نظامي و آماده‌سازي به منظور اقدام نظامي عليه ايران، در ژانويه 2005، USTRATCOM به عنوان واحد رهبري و هماهنگي عمليات‌هاي انهدام تسليحات كشتار جمعي انتخاب شد. كه بر اساس نيازها يك واحد فرماندهي جديد به اسم اجزاء ادغام شده مربوط به حملات فضايي و جهاني (JFCCSGS) به وجود آمد.

JFCCSGS وظيفه‌ي سرپرستي حملات هسته‌اي (البته با توجه به شروط و قواعد ذكر شده در بازبيني موقعيت‌ هسته‌اي (NPR) كه در سال 2002 توسط كنگره تصويب شد) را بر عهده دارد در NPR سال 2002، بر حمله‌ي پيشگيرانه‌ي هسته‌اي نه تنها عليه كشورهاي خطرناك و بلكه حتي كشورهايي مثل چين و روسيه نيز تأكيد شده است. از ماه نوامبر، JFCCSGS اعلام كرده است كه در آمادگي گسترده‌اي به سر مي‌برد و در حال انجام تمرينات نظامي مي‌باشد. اين اطلاعيه در اوايل ماه دسامبر و توسط فرمانده يگان فرماندهي استراتژيك ايالات متحده ايراد شد. اين اطلاعيه حاكي از اين بود كه واحد مذكور به توانايي‌هاي بسياري در زمينه‌ي تهاجم سريع به اهداف مشخصي در سرتاسر جهان و استفاده از تسليحات مرسوم و هسته‌اي رسيده است.

مانور نظامي كه در ماه نوامبر صورت گرفت يك كشور فرضي به عنوان هدف انتخاب كرده بود كه برخي از صاحب‌نظران معتقدند، منظور كره شمالي بوده است.

رئيس يگان فرماندهي استراتژيك ايالات متحده چنين بيان كرد كه:

واحد جديد JFCCSGS در مانور ماه نوامبر به تمام اهداف پيش‌بيني شده دست يافت. اين مانور كه متشكل از دو تمرين نظامي با نام‌هاي صاعقه‌ي جهاني و سپر هوشياري بود يك هفته پيش به پايان رسيد. در اين مانور يگان فرماندهي دفاع فضايي آمريكايي شمالي يا همان NORAD نيز به منظور تمرين دفاع ضدموشكي آمريكا شمالي مشاركت داشت.

افسر نيروي دريايي، كاپيتان جيمز گرابيل كه سخنگوي STRATCOM مي‌باشد اعلام كرد: «پس از طرح‌ريزي تمرينات نظامي متعدد، فرماندهي استراتژيك ايالات متحده اقدام به سازماندهي دوباره‌ي خود و بهبود هماهنگي بين اجزاء نمود. در ماه مي سال 2005 JFCCSGS يك جزوه با عنوان اصول عمليات را تهيه كرده و روز به روز نيازهاي عملياتي و فرايندهاي برنامه‌ريزي خود را بهبود مي‌بخشد.» او همچنين افزود: «اقدامات يگان، در خلال مانور صاعقه‌ي جهاني به گونه‌اي هدايت شد تا عمليات زمينه‌ساز بهبود توانايي‌هاي مشترك فضايي و جهاني به منظور بازداشتن دشمن و شكست قطعي آنها باشد.» اما او به جزئيات عمليات‌هاي جديد واحد تازه‌كار كه در حدود 250 نفر پرسنل دارد، هيچ اشاره‌اي نكرد.

روزنامه‌ي اقتصاد ژاپن در تاريخ 30 دسامبر 2005 نوشت: «كارشناسان هسته‌اي و منابع دولتي اشاره كرده‌اند كه يكي از بخش‌هاي مهم اين عمليات‌ها به كاربري استراتژي هسته‌اي سال 2001 كه شامل اقدام پيشگيرانه‌ي هسته‌اي عليه كشورهاي دشمن داراي تسليحات كشتار جمعي مي‌شود».

طرح اصول كار 8022

JFCCSGS يك واحد پيشرفته و آماده است كه مسووليت آن رهبري حمله‌ي هسته‌اي به ايران و كره شمالي مي‌باشد.

پياده‌سازي عملياتي حمله‌ي جهاني، طرح مفاهيم يا طرح اصول كار 8022 نام نهاده شده است. اين طرح يك نقشه مشخص مي‌باشد كه نيروي هوايي و نيروي دريايي آن را در غالب يك حمله‌ي مشترك براي زيردريايي‌ها و بمب‌افكن‌ها تفسير و ترجمه مي‌كنند. CONPLAN 8022 يك چتر برنامه‌ريزي براي هماهنگي سناريوي استراتژيك مربوط به به‌كارگيري تسليحات هسته‌اي مي‌باشد.

هانس كريستين در روزنامه اينترنتي اقتصادي ژاپن اشاره كرد كه اين طرح عمليات نظامي را فقط محدود به چين و روسيه نكرده و در مورد به‌كارگيري طرح 8022 عليه ايران و كره شمالي، هيچ منعي وجود ندارد.

مأموريت JFCCSGS استفاده از طرح 8022 و به عبارت ديگر انجام عمليات نظامي هسته‌اي عليه ايران مي‌باشد. جورج بوش وزير دفاع را تعيين كرده و وزير دفاع اعضاي هيئت اجراي طرح 8022 را معرفي مي‌كند. طرح 8022 با نقشه‌هاي ديگر جنگي متفاوت است و برخلاف آنها، هيچ نگاهي به اقدام نيروهاي نظامي از راه زمين ندارد.

ويليام آركين در ماه مي سال 2005 به روزنامه واشنگتن پست گفت: «طرح 8022 با ديگر نقشه‌هاي جنگي متفاوت است، اين طرح شامل يك عمليات كوچك بوده و يكي از اصول آن اين است كه هيچ چكمه‌اي روي زمين نخواهد آمد. نقشه‌هاي معمولي جنگ شامل نيروهاي نظامي (هوايي، زميني، دريايي) مي‌شوند و بايد در مورد پشتيباني لجستيك و سياسي در صورت طولاني شدن مدت حضور نيروهايش، انديشيده باشد. ... حمله‌ي جهاني به سرعت و مخرب بوده و نيروها پس از انهدام اهداف، با فرمان رئيس جمهور از ميدان خارج مي‌شوند.)

نقش اسرائيل

اسرائيل از اواخر سال 2004 بسياري از تسليحات مرسوم و هسته‌اي ساخت آمريكا را به منظور انتظار براي حمله به ايران، انباشته كرده است. اين تسليحات كه به وسيله كمك‌هاي نظامي ايالات متحده خريداري شده بود، در ماه ژوئن 2005 تقريباً كامل شدند. در ميان اين تسليحات مي‌توان به چندين هزار «مهمات هوشمند هوايي»كه شامل 500 بمب بانكر – باستر نيز مي‌باشد (اين بمب‌ها قابليت حمل مهمات هسته‌اي را دارند) اشاره كرد. مهمات B61-11 كه نسخه‌ي هسته‌اي مهمات مرسوم BLV113 مي‌باشد قابليت حمل توسط بمب‌هاي بانكر – باستر را دارد.

براي اطلاع بيشتر به آدرس‌هاي زير مراجعه كنيد:

www.globalresearch.ca/articles/cho112c.html

www.thebulletin.org/article-nn.php?art-ofn=j703norri

به علاوه در اواخر سال 2003 گزارش داده شد كه زيردريايي‌هاي كلاس دلفين اسرائيلي با موشك‌هاي هاريون آمريكا و كلاهك هسته‌اي مجهز شده و هدفشان ايران مي‌باشد

www. Globalresearc.ca/articles/TH311A.html

گسترش جنگ

در تاريخ 8 فوريه 2005، خبرگزاري CNN به نقل از ايران گزارش داد: «تهران اين مطلب را پذيرفته كه در صورت حمله، ايران نيز توسط موشك‌هاي بالستيك اسرائيل را مورد حمله قرار خواهد داد.» امكان دارد اين حمله‌ها به تأسيسات نظامي ايالات متحده در عراق و خليج فارس نيز كشيده شود كه نتيجه‌اي جز گسترش دامنه‌ي جنگ نخواهد داشت.

با توجه به وجود جنگ استعداد جنگ و ناآرامي در افغانستان، عراق، فلسطين، حمله‌ي نظامي به ايران، منطقه‌ي خاورميانه و آسياي ميانه را در شرايط نامتعادل امنيتي قرار خواهد داد. به نظر مي‌رسد فشار ايالات متحده بر سوريه و در مورد خروج نيروهاي نظامي سوري از لبنان براي اين است كه اسرائيل جاي بيشتري براي كار داشته و نيروهاي اسرائيل با خيال راحت‌تر در حمله شركت كنند. با توجه به پيمان‌هاي نظامي سال گذشته آنكارا – تل‌آويو، نقش تركيه در حمله‌ي احتمالي نيز نقش مهمي خواهد بود.

از آن طرف نيز ايران در حال تجهيز نظامي گسترده مي‌باشد. به گزارش ساندي تايمز در ماه دسامبر سال 2005 يك قرارداد 1 ميليارد دلاري بين ايران و روسيه امضا شد كه طي آن روسيه قول فروش يك سيستم پيشرفته‌ي دفاعي به ايران داده است. اين سيستم قابليت تخريب موشك‌هاي هدايت شونده و بمب‌هاي هدايت‌شونده‌ي ليزري را دارد.

جنگ زميني:

با اينكه در قالب طرح 8022، استفاده از پياده نظام در نظر گرفته نشده ولي بمباران هوايي فرآيند جنگ را به سمت دخالت پياده نظام و جنگ زميني خواهد كشيد.

نظاميان ايران توانايي مقابله با نيروهاي ائتلاف را هم در مرز ايران – عراق و هم در خاك عراق دارند و سربازان اسرائيلي نيز توانايي عمليات در خاك لبنان و سوريه را دارا هستند. البته طي تمرينات اخير، هدايت نيروها و برنامه‌ها به گونه‌اي صورت گرفت كه يك سري مانور نظامي توسط نيروهاي اسرائيل در مناطق كوهستاني بين ايران و تركيه و عراق صورت گرفت كه توسط دولت تركيه پشتيباني مي‌شد.

آنكارا و تل‌آويو موافقت‌نامه‌اي امضا كرده‌اند كه بر طبق آن، اسرائيل مي‌تواند در مناطق كوهستاني تركيه كه مرز بين ايران و تركيه مي‌باشد، تمرينات نظامي انجام دهد.

يك روزنامه‌ي كشور امارات متحده عربي نوشت: «بر اساس اين توافقنامه كه بين رئيس ستاد ارتش اسرائيل، دن هالوتز و مقامات رسمي ترك امضا شد، اسرائيل چند مانور نظامي در مناطق مشترك مرزي با ايران و سوريه انجام خواهد داد».

اين روزنامه بدون ذكر منبع خود اضافه كرد، اسرائيل به خاطر وجود مشكلات در عبور از مناطق كوهستاني در فصل زمستان، درخواست انجام اين مانورها را دارد. واحدهاي هاكاري و بولو در اين مانورها شركت خواهند داشت. اين واحدها مهم‌ترين واحدهاي نيروهاي مخصوص نظامي اسرائيل و متخصص در جنگ‌هاي چريكي مي‌باشند.

پيش‌تر تركيه پذيرفته بود كه خلبانان اسرائيل در مناطق مشترك مرزي با ايران، آموزش داده شوند. اين اخبار در زماني فاش شده است كه تركيه در تلاش است تا از اتهام همكاري با آمريكا در جاسوسي از ايران خود را تبرئه كند.

وب سايت اعتماد در 28 دسامبر 2005 با بيان اين مطلب اضافه كرد كه مطبوعات عربي با اشاره به آمادگي نظامي تركيه اعلام كرده‌اند كه حداقل تركيه در مورد اجازه به اسرائيل براي استفاده از خاك و هواي تركيه عليه ايران قانع شده است.
اين مقاله توسط دكتر ميشل كوزو دوسكي، استاد اقتصاد دانشگاه اتاوا و رئيس مركز تحقيقات جهاني‌سازي نوشته شده است.
آدرس سايت: www.globalreserch.ca

.................................................................................................................
مترجم: مجتبي شريفي
منبع: باشگاه انديشه
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن