تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821263809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارگردان دايره زنگي در گفت‌و‌گو با آفتاب بخت‌آور: عمق خوشحاليم از استقبال مردم است


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: كارگردان دايره زنگي در گفت‌و‌گو با آفتاب بخت‌آور: عمق خوشحاليم از استقبال مردم است
فيلم تلاش مي‌كند درباره پديده ماهواره و تبعات ورودش به زندگي مردم قضاوت‌گر نباشد. قضاوت كردن درباره پديده‌هايي اين چنيني كار ساده‌اي نيست.
آفتاب: پريسا بخت‌آور كه قبلاً‌ در تلويزيون سريال‌هاي موفقي از جمله پشت كنكوري‌ها راكارگرداني كرده است در اولين تجربه سينمايي خود توانست تعداد زيادي را به سوي سالن‌هاي سينما بكشد و نام خود را به عنوان كارگرداني موفق ثبت كند.
وي در مورد دايره زنگي به سوالات خبرنگار سرويس هنر آفتاب اين‌گونه پاسخ داده است:

- آيا با عبارت «شلوغ، واقعي، ايراني» در مورد دايره زنگي موافقيد؟ با اين توضيح كه فيلم داراي صحنه‌هاي شلوغ، واقعي و قابل لمس براي بيننده بود و كاملاً در فضايي ايراني رخ مي‌دهد؟
-از چنين برداشتي خوشحالم، از ابتدا هم قصد بر تصويري واقعي آشفتگي‌هاي بخشي از ارتباطات جامعه ايراني بود. آشفتگي‌هايي كه حاصل تضادها، تناقضات و سوءتفاهم‌‌هاي فرهنگي است. اگر چه زبان فيلم طنز است اما اين مجوزي نبود براي دور شدن از واقعيت. تمام سعي در اين بود در كنار لحن طنز فيلم، واقع‌گرايي اثر رعايت شود.

- دليل انتخاب عنوان «دايره زنگي» براي فيلم مورد اشاره چيست؟با توجه به دو صحنه از فيلم:
- اصطلاح رايج بين نصاب‌هاي ماهواره بود.
- در نماهايي از فيلم (صحنه بريدن درخت‌ها) شاهد نواخته شدن دايره زنگي بوديم.
ارتباط بين اين صحنه‌ها و عنوان فيلم چيست؟
-برداشت‌هاي مختلفي مي‌توان

” پنهان كاري از مضمون‌هاي اصلي فيلم است و اين عنوان به طور غيرمستقيم به اين مضمون مربوط است. ... “

از اين عنوان داشت. قصدي كه ما از انتخاب اين اسم داشتيم، به نوعي با مضمون فيلم مرتبط بود. دايره زنگي ابزاري است در دست شخصيت سياه در نمايش‌هاي سياه بازي يا حاجي‌فيروزها در خيابان‌ها، شخصيت سياه با پوشاندن چهره واقعي خود و پنهان كردن آن، ديگري را بازي مي‌كند. در فيلم نيز شخصيت هاي زيادي خود واقعي‌شان را پشت نقابي كه خواسته يا ناخواسته تحت تاثير شرايط اجتماعي پنهان كردند، در موقعيت هاي گوناگون تصوير مي‌شوند. پنهان كاري از مضمون‌هاي اصلي فيلم است و اين عنوان به طور غيرمستقيم به اين مضمون مربوط است.

- با توجه به اينكه پديده «ماهواره» در جامعه ايراني حقيقتي انكارناپذير و تقريباً فراگير شده است، شما انعكاس فيلم را در

” موضوع و دغدغه فيلم مساله ماهواره نيست اما ماهواره بستر بسيار مناسب و پرپتانسيلي رابراي مطرح كردن حرف‌هاي ديگر فراهم مي‌كند. ... “

برخورد با موضوع ماهواره در طرز تفكر وتلقي افراد و يا حتي مسئولان چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
-فيلم تلاش مي‌كند درباره پديده ماهواره و تبعات ورودش به زندگي مردم قضاوت‌گر نباشد. قضاوت كردن درباره پديده‌هايي اين چنيني كار ساده‌اي نيست. گاهي تنها از بعد اخلاقي اين پديده را قضاوت مي‌كنند گاهي از بعد فرهنگي. يك قضاوت همه جانبه و پايدار آن هم در جامعه پيچيده‌اي مثل ما عملا دست يافتني نيست. به همين خاطر فيلم تلاشي درباره تاييد يا رد اين پديده ندارد و به اين پديده به عنوان يك بهانه دراماتيك براي برش زدن به روابط و رفتارهاي بخشي از جامعه نگاه مي‌كند. موضوع و دغدغه فيلم مساله ماهواره نيست اما ماهواره بستر بسيار مناسب و پرپتانسيلي رابراي مطرح كردن حرف‌هاي ديگر فراهم مي‌كند.

- اگر اين فيلم تا چند

” چون فيلم را از ابتدا با اين هدف نساخته‌ام چندان به مسائلي مثل ركوردشكني و غيره فكر نمي‌كنم.... “

روز آينده عنوان «پرفروش‌ترين فيلم تاريخ سينماي ايران» را كسب كند احساس شما از اين كه اين ركورد به نام يك فيلمساز زن ثبت خواهد شد چيست؟
-واقعيتش اين است كه چون فيلم را از ابتدا با اين هدف نساخته‌ام چندان به مسائلي مثل ركوردشكني و غيره فكر نمي‌كنم. همين كه فيلم بيشتر از يك ماه با كمترين تبليغات به اين فروش دست پيدا كرده خودش مي‌تواند يك ركورد باشد. با اينكه فروش فيلم برايم باارزش است اما ميزان تاثيرگذاريش بر مخاطب برايم مهم‌تر است. من هدفي كه از ساخت دايره زنگي داشتم اكنون پس از اكران به آن رسيده‌ام و عمق خوشحالي‌ام از استقبال مردم و منتقدين از فيلم و نظرات مثبت آنان بيشتر مي‌باشد تا ركوردشكني.

- به عنوان آخرين سوال اگر مايل هستيد در مورد كارها و برنامه‌هاي آينده خود نيز براي مخاطبان آفتاب توضيحاتي بفرمائيد.
-روي طرحي دارم فكر مي‌كنم كه تا آماده شدن فيلمنامه آن نمي‌توانم راجع به ساختش به طور قطع صحبت كنم و البته عجله‌اي هم براي ساخت كار بعديم ندارم.
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن