تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812622194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عملكرد بازار بيمه كشور /ميزان پرداخت خسارت به بيمه گذاران در شش ماهه اول سال اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: عملكرد بازار بيمه كشور /ميزان پرداخت خسارت به بيمه گذاران در شش ماهه اول سال اعلام شد
عملكرد بازار بيمه كشور در شش ماهه اول سال 1387 اعلام شد كه بر اساس آن حجم حق بيمه‌هاي توليدي بازار بيمه در اين بازه زماني در مجموع به بيش از 18،597 ميليارد ريال رسيد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روابط عمومي بيمه مركزي ايران، سهم بخش غيردولتي از حق بيمه‌هاي توليدي بازار بيمه كشور به 3/23 درصد مي‌رسد كه از اين ميزان به ترتيب 5/6 و 3/4 درصد به دو شركت بيمه پارسيان و ملت تعلق دارد.

در دوره مورد بررسي، 46 درصد حق بيمه‌هاي صادره شركتهاي بيمه به رشته شخص ثالث تعلق دارد.

تعداد بيمه نامه‌هاي صادره صنعت بيمه كشور بيش از 2/12 ميليون فقره بوده است كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 9/30 درصد افزايش نشان مي‌دهد.

شركتهاي بيمه بالغ بر 8،905 ميليارد ريال خسارت به بيمه‌گذاران پرداخت نموده‌اند كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 8/17 درصد رشد نشان داده و شاهد تقريبا همين ميزان رشد در حق بيمه‌ها (3/17 درصد) هستيم.

سهم بخش غيردولتي از خسارتهاي پرداختي بازاربيمه طي اين دوره به 7/17درصد مي رسد، 3/49 درصد از مبالغ خسارت بازار بيمه در اين مدت به بيمه‌گذاران شركت بيمه ايران پرداخت شده است و بيش از نيمي از خسارتهاي بازار بيمه (3/54 درصد) در رشته شخص ثالث پرداخت شده است.

شركتهاي بيمه بيش از 2/1 ميليون مورد خسارت به بيمه گذاران پرداخت كرده اند كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از كاهش 8/5 درصدي حكايت دارد.

نسبت خسارت بازار بيمه 9/47 درصد است كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل اندكي (2/0 واحد) افزايش يافته است.

شركتهاي بيمه دي، آسيا و پارسيان به ترتيب با 9/77، 4/59 و3/56 درصد، بيشترين نسبت خسارت را در ميان شركتهاي بيمه دولتي و غيردولتي دارا هستند، پيش بيني مي شود نسبت خسارت بازار بيمه درانتهاي سال جاري به حدود 62 درصد برسد.

طبق آمار اخذ شده از شركتهاي بيمه، حق بيمه‌هاي توليدي بازار بيمه كشور درنيمه اول سال جاري با 3/17 درصد افزايش به حدود 18،597 ميليارد ريال رسيد. رشد حق بيمه در بخش غيردولتي بيش از بازار بيمه بوده است (6/30 در مقابل 3/17 درصد) و تنها حق بيمه هاي توليدي شركت بيمه سينا در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 3/1 درصد كاهش داشت.

طي اين دوره شركت بيمه ايران با 47 درصد، همچنان بيشترين سهم را از حق بيمه‌هاي توليدي بازار بيمه دارد و پس از آن به ترتيب شركتهاي بيمه آسيا (با 7/14 درصد)، دانا (با 9/7 درصد) و البرز (با 1/7 درصد) قرار دارند.

سهم بخش غيردولتي بازار بيمه كشور نيز به 3/23 درصد مي ‌رسد كه از اين ميزان به ترتيب 5/6، 3/4 و 7/2 درصد به شركتهاي بيمه پارسيان، ملت و رازي تعلق دارد و حدود 9/9 درصد ديگر بين 11 شركت بيمه غير دولتي توزيع شده است.

در دوره مورد بررسي 46 درصد حق بيمه‌هاي توليدي شركتهاي بيمه به رشته شخص ثالث تعلق دارد، به دنبال آن بيمه‌هاي بدنه اتومبيل (9/10 درصد)، درمان (1/10 درصد)، آتش سوزي (9/7 درصد)، مسئوليت (6 درصد) و زندگي (1/5 درصد) قرار دارند و درمجموع 9/85 درصد از حق بيمه هاي بازار بيمه در اين شش رشته توليد شده است.

حق بيمه توليدي در رشته نفت و انرژي به واسطه كاهش فعاليت شركت بيمه آسيا و در رشته پول به واسطه كاهش فعاليت شركت بيمه ايران نسبت به دوره مشابه سال قبل به ترتيب 6/32 و 8/16 درصد كاهش يافته است.

در دوره مورد بررسي تعداد بيمه نامه‌هاي صادره صنعت بيمه كشور بيش از 2/12 ميليون فقره بوده است كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 9/30 درصد افزايش نشان مي‌دهد، سهم شركتهاي بيمه ايران، آسيا، البرز، دانا و بخش غيردولتي از بيمه نامه هاي صادره بازار بيمه به ترتيب با 53، 4/15، 5/5، 7/2 و 4/23 درصد است.

طي اين دوره سهم سه شركت بيمه رازي، پارسيان و ملت از تعداد بيمه نامه هاي صادره بازار به ترتيب با 3/9 ، 5/4 و 1/3 درصد، از سهم شركت بيمه دانا بيشتر بوده است.

به گزارش مهر، در نيمه اول سال جاري شركتهاي بيمه افزون بر 8،905 ميليارد ريال خسارت به بيمه‌گذاران پرداخت نموده‌اند كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 8/17 درصد رشد نشان داده است. طي اين مدت تمام شركتهاي بيمه دولتي بين 3/12 تا 3/35 درصد بيش از مدت مشابه سال قبل به بيمه گذاران زيانديده خسارت پرداخت كرده‌اند. خسارتهاي پرداختي در بازار بيمه غيردولتي نيز حدود 28 درصد رشد داشت.

نزديك به نصف مبالغ خسارت بازار بيمه در اين مدت به بيمه‌گذاران شركت بيمه ايران پرداخت شده است (3/49 درصد). پس از آن شركتهاي بيمه آسيا با 3/18 درصد، دانا با 1/8 درصد و البرز با 6/6 درصد سهم از خسارتهاي پرداختي بازار بيمه قرار دارند و 7/17 درصد از خسارتهاي بازار بيمه نيز توسط بخش غيردولتي پرداخت شده است.

در دوره مورد بررسي بيش از نيمي از خسارتهاي بازار بيمه (3/54 درصد) در رشته شخص ثالث پرداخت شده است. پس از آن به ترتيب رشته‌هاي درمان ( با 6/14 درصد) و بدنه اتومبيل (با 13 درصد) قرار دارند. اين سه رشته در مجموع 9/81 درصد از خسارتهاي پرداختي بازار بيمه را به خود اختصاص مي‌دهند.

در اين دوره رشد خسارت‌ پرداختي ساير انواع رشته ها به واسطه عملكرد شركت بيمه البرز و رشته نفت و انرژي به واسطه عملكرد شركت بيمه حافظ در بازار بيمه قابل توجه است.

طي اين دوره شركت بيمه حافظ 5/74 درصد از حق بيمه هاي رشته نفت و انرژي را توليد و 4/99 درصد از خسارتهاي اين رشته را پرداخت كرده است. در اين ميان، خسارتهاي پرداختي در رشته هاي حوادث سرنشين، بدنه اتومبيل، كشتي، مهندسي و اعتبار با كاهش مواجه شده است (بين 4/1 تا 2/77 درصد).

تعداد خسارتهاي پرداختي مجموعه شركتهاي بيمه در شش ماهه اول سال 1387 بيش از 2/1 ميليون مورد است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 8/5 درصد كاهش يافته است.

سهم شركتهاي بيمه ايران، دانا، آسيا و البرز از تعداد خسارتهاي پرداخت شده به ترتيب 41 ، 19، 5/16 و 0/6 درصد است، اين سهم براي بخش غيردولتي بازار بيمه به حدود 6/17 درصد مي رسد.

نسبت خسارت (حاصل تقسيم خسارت پرداختي به حق بيمه توليدي) بازار بيمه طي شش ماهه نخست سال 1387، 9/47 درصد است كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل اندكي افزايش يافته است (2/0 واحد).

طي اين دوره شركت بيمه آسيا با 4/59 درصد، بيشترين نسبت خسارت را در ميان شركتهاي بيمه دولتي داراست. شركت بيمه دي نيز با حدود 9/77 درصد، بيشترين نسبت خسارت را در ميان شركتهاي بيمه غيردولتي دارد. اين نسبت در شركتهاي بيمه ايران و دانا به ترتيب 3/50 و 2/49 درصد است.

نسبت خسارت شركت بيمه البرز و بازار بخش غيردولتي صنعت بيمه نيز به ترتيب 2/44 و 4/36 درصد بوده و كمتر از اين نسبت در بازار بيمه است.

در دوره مورد بررسي، نسبت خسارت رشته‌هاي آتش سوزي، باربري، درمان، هواپيما، پول، مسئوليت، نفت وانرژي، ساير انواع و زندگي در مقايسه با مدت مشابه سال قبل افزايش يافته است، در مقابل كاهش نسبت خسارت در ساير رشته ها مشاهده مي شود.

به طور كلي افزايش 4/8 واحدي نسبت خسارت رشته درمان با حدود 6/14 درصد سهم از خسارت پرداختي و 1/10 درصد سهم از حق بيمه هاي توليدي بازار موجبات اصلي افزايش نسبت خسارت در بازار بيمه (به ميزان 2/0 واحد) را فراهم آورده است.

طي اين دوره رشته ساير انواع با 2/78 درصد، بيشترين نسبت خسارت را در بين رشته هاي بيمه‌اي دارا است، نسبت خسارت اين رشته نسبت به دوره مشابه سال قبل (1/45 واحد) افزايش نشان مي‌دهد. پس از رشته ساير انواع، بيمه‌‌هاي درمان، بدنه اتومبيل و شخص ثالث به ترتيب با 8/68 ، 4/57 و 6/56 درصد نسبت خسارت در پي هم قرار دارند. نسبت خسارت ساير رشته‌ها كمتر از نسبت خسارت بازار بيمه بوده و بين 8 تا 4/43 درصد نوسان دارد.

با توجه به شرايط گذشته و مطالعه رفتار بازار بيمه كشور، انتظار مي‌رود كه نسبت خسارت بازار بيمه در انتهاي اين سال به حدود 62 درصد برسد.
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن